Liigan tuomaritoiminta

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 307
Tässä on nyt kolme vaihtoehtoa, kun tuomareiden ja liigan linja on tämä:

1) Jatkaa samalla lailla. Syödä nöyrästi kaikki paska, mitä tulee ja koittaa sitten kääntää homma itselle keräämällä noista riittävä määrä voimaa. Tämä todennäköisin tie ja näyttää vievän kesälomille kahden pelin päästä.

2) Tehdä näistä edellä nähdyistä välitön raportti liigan suuntaan ja avata suu medialle. En usko, että varsinkaan Myrrä tähän lähtee. Ollaan kilttejä ja kaikkien kavereita.

3) Lähteä itse sille linjalle, mille homma valitettavan usein keväällä menee eli oikeus täytyy ottaa omiin käsiin ja pitää pystyä pelaamaan harmaalla alueella. Onko Ilveksellä munaa tähän?
 

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 409
Surullista on kyllä tämän kevään tuomaritoiminta. Se, että annetaan poikien pelata, ei tarkoita sitä että kaikki virheet jätetään puhaltamatta ( pl. kiekko katsomoon ja korkeat mailat).
Pitääkö tässä taas siirtyä siihen ysärin lopun VHS- videoiden lähettelyyn mitä mm. jokerit harrasti?
Toisaalta, eihän sun puolia kukaan muu pidä josset sitä itse tee!
Eli painetta tuomaristoon, videot kurinpitoon!
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 095


Tuosta olisi pitänyt tulla 5+20, ja Ohtamaan puolivälierät olisivat olleet siinä. Ja Kärpät olisivat menettäneet puolustuksen isähahmon.

Ilvekseltä on viety nyt rankkari ja viiden minuutin ylivoima, sekä jäänyt viheltämättä muutama kakkonen Kärpiltä.

Ja joku sanoo vielä,ettei tuomarit ratko näitä pelejä. Kyllä ne vaan on ottanut TAAS isoa roolia,eikä Ilves-Kärpät-sarja ole ainoa.

Tulee mieleen vuosien takainen Kalpa-Blues puolivälierät, missä Kalpa johti sarjaa voiton 3-0, ja sitten tuomarilinja muuttui täysin, ja Blues nousi voittoon.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 814
…..joo mutta kato ei noita ehditä nyt katsomaan kun seuraava peli on jo huomenna. Mä oon myrrittynyt, enkä jaksa noista viheltämättä jättämisistä enää edes yllättyä. Mutta kyllä ny selvät pitäisi pois ottaa.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 946
Onneksi uusi toimitusjohtaja on aito ammattilainen. Katsotaan millasen mahdollisuuden oikeasti saa työtään tehdä, koska aika selvää pitäisi ulkopuoliselle ammattilaiselle tuon kurinpitoporukan tuulettaminen olla. Tai siltä se ulospäin näyttää, kun niin järjettömän epäpätevää on toiminta koko saralla.

Tuomaritoiminnassa mukana olevilta olen kuullut, että sielä on kyllä hyviäkin juttuja ja toimintaa yritetään kyllä kehittää. Valitettavasti nyt vaan näyttää siltä että johtamisen taso jää vajaaksi ja isosti. Nämä kehitystyöt ei meinaan ole tässä vuosien varrella tuottanut yhtään mitään hedelmää. Ehkä kehittämään pitäisi ottaa joku oikeasti tuomarityön osaava henkilö?

Ei Ilves ole ainoa joka tästä kärsii, mutta ei tästä voi sanoa myöskään että menisi koko sarjan laajuudella jotenkin tasan pitkässä juoksussa.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 733
Lopetetaan nyt tuomareista itkeminen. Ilves on saanut yv-mahdollisuuksia 50 % enemmän kuin Kärpät tässä sarjassa. Kärppien yv 37,5 % ja Ilveksen 16,7 %.
Vaikka sieltä muutama on jäänyt viheltämättä, niin peilistä löytyy syy, ei tuomareista eikä Marjamäen padin ruudulta, eikä mistään muustakaan ulkopuolisesta tekijästä. Peiliin saa katsoa, tekeminen ratkaisee kaiken. Nyt on oma tekeminen jäänyt piippuun.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 946
Lopetetaan nyt tuomareista itkeminen. Ilves on saanut yv-mahdollisuuksia 50 % enemmän kuin Kärpät tässä sarjassa. Kärppien yv 37,5 % ja Ilveksen 16,7 %.
Vaikka sieltä muutama on jäänyt viheltämättä, niin peilistä löytyy syy, ei tuomareista eikä Marjamäen padin ruudulta, eikä mistään muustakaan ulkopuolisesta tekijästä. Peiliin saa katsoa, tekeminen ratkaisee kaiken. Nyt on oma tekeminen jäänyt piippuun.
Jep, joku sen hyvin sanokin ettei jäähyn pitäisi tarkoittaa vastustajan maalia. Samaa mieltä, että Ilveksen peli jäänyt piippuun. Tuolta se on oikeestaan näyttänyt koronan jälkeen pl. ensimmäinen poff-peli.

Kommentoimpahan silti liigan tuomaritoimintaa sen nimisessä ketjussa ja puhuin vielä isossa kuvassa. Onneks on nessuja.
 

Pentti Annanen

Luottopelaaja
Viestejä
1 733
Jep, joku sen hyvin sanokin ettei jäähyn pitäisi tarkoittaa vastustajan maalia. Samaa mieltä, että Ilveksen peli jäänyt piippuun. Tuolta se on oikeestaan näyttänyt koronan jälkeen pl. ensimmäinen poff-peli.

Kommentoimpahan silti liigan tuomaritoimintaa sen nimisessä ketjussa ja puhuin vielä isossa kuvassa. Onneks on nessuja.
Tuo on tietysti totta. Isossa kuvassa tuomaritoiminta näyttää kyllä surkealta, myös muissa playoff- sarjoissa. Täsät ovat kaikki joukkueet saaneet osansa. Jotain Liigan pitää asialle tehdä.
 

Jääntekijä

Rivipelaaja
Viestejä
70
Olin matsissa enkä ole hidastuksia kunnolla nähnyt, mutta menikös tuolla taas yksi keihästäminen ohi tuomareilta? Kohteena Nalli, kolmas erä. Taisi olla pari minuuttia ennen Ikosen maalia.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 701
Olin matsissa enkä ole hidastuksia kunnolla nähnyt, mutta menikös tuolla taas yksi keihästäminen ohi tuomareilta? Kohteena Nalli, kolmas erä. Taisi olla pari minuuttia ennen Ikosen maalia.
Harmi ettei näytetty uusintaa tosiaan, jotain siinä kyllä tapahtui ja yllättyisin suuresti jos siitä ei olisi pitänyt viheltää
 

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 864
Olin matsissa enkä ole hidastuksia kunnolla nähnyt, mutta menikös tuolla taas yksi keihästäminen ohi tuomareilta? Kohteena Nalli, kolmas erä. Taisi olla pari minuuttia ennen Ikosen maalia.
Pelikellossa 13.44 kolmannessa erässä.

Nalli luistelee kiini kärppä pelaajaan, jonka maila menee Nallin haaroihin ja samalla kärppä pelaaja nostaa tai riuhtasee mailaa ylöspäin. Oliko vahinko vai tahallinen, mene ja tiedä.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 596
Käykää katsomassa mistä tilanteesta vihellettin Lukolle väärä vaihto jatkoerässä ja Tappara paketoi pelin sitten sillä YVllä.
On kyllä niin kyseenalainen vihellys kun olla ja voi.
Siellä otti tuomarit sitten ISOA roolia.
 
Ylös