Liigan tuomaritoiminta

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 619
Tehdääs pientä kyselyä.

Mää tiedän, että olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta siis mulla ei ole mitään mielipidettä yhdestäkään Liiga tuomarista.

Siis mulle on aivan yhden tekevää kuka Ilveksen pelejä viheltää.

Mites muilla? Kova nyt varmasti aiheuttaa ainakin suurimmalla osalla negatiivisia tunteita.
Boman ja Kova voisi olla jatkossa kotona.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 757
Tehdääs pientä kyselyä.

Mää tiedän, että olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta siis mulla ei ole mitään mielipidettä yhdestäkään Liiga tuomarista.

Siis mulle on aivan yhden tekevää kuka Ilveksen pelejä viheltää.

Mites muilla? Kova nyt varmasti aiheuttaa ainakin suurimmalla osalla negatiivisia tunteita.
Rantala on yleensä aivan pihalla.

Joonas on Kova.

Boman on porilainen.

Siinä kai pääpiirteet, mieluummin kuin tuomareita niin haluaisin että Liiga linjaisi kahvaamisen helvettiin ja ohjeistaisi tuomarit viheltämään sääntökirjan mukaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Rantala on yleensä aivan pihalla.

Joonas on Kova.

Boman on porilainen.

Siinä kai pääpiirteet, mieluummin kuin tuomareita niin haluaisin että Liiga linjaisi kahvaamisen helvettiin ja ohjeistaisi tuomarit viheltämään sääntökirjan mukaan.
Niin mun mielestä Liigan ongelma ei todellakaan ole tuomarit.

Olen sen verran katsellut NL:n pelejä, että meillähän on oikeesti todella hyviä tuomareita.

Linja on se mikä on perseestä eikä varsinaisesti tuomarityöskentely.
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 737
Niin mun mielestä Liigan ongelma ei todellakaan ole tuomarit.

Olen sen verran katsellut NL:n pelejä, että meillähän on oikeesti todella hyviä tuomareita.

Linja on se mikä on perseestä eikä varsinaisesti tuomarityöskentely.
Tämähän se ongelma on ja että linja ei ole selkeä kenellekkään. Vaihtelee pelin ja jopa erän välillä. Päätuomari kun vaihtuu, linja vaihtuu.

Tässäkin taita piileä se, että usein ”takatuomari” viheltää ne jäähyt ja jokaisella henkilöllä kun nyt on se oma linjansa niin samassa pelissä linjakin on eri.

Jos nyt tosiaan nimiä pitäisi mainita niin Kova on omassa kastissaan. Rantala ja Kaukokari varmasti myös ne keiden nimet nousevat kansan huulille kun erikoisista vihellyksistä puhutaan.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Tämähän se ongelma on ja että linja ei ole selkeä kenellekkään. Vaihtelee pelin ja jopa erän välillä. Päätuomari kun vaihtuu, linja vaihtuu.

Tässäkin taita piileä se, että usein ”takatuomari” viheltää ne jäähyt ja jokaisella henkilöllä kun nyt on se oma linjansa niin samassa pelissä linjakin on eri.

Jos nyt tosiaan nimiä pitäisi mainita niin Kova on omassa kastissaan. Rantala ja Kaukokari varmasti myös ne keiden nimet nousevat kansan huulille kun erikoisista vihellyksistä puhutaan.
Juu.

Mää olen edelleen sitä mieltä, että meillä on kyllä ihan täysin pätevät tuomarit, mutta ongelma on juurikin se linja. Se vaihtelee aivan liikaa ja tuntuu oikeesti siltä, että ei siellä olla mitään palavereja pidetty ja painotettu sitä linjaa.

Nyt pitäisi lyödä se linja lukkoon ja se linja on sama ensimmäisestä runkosarja pelistä viimeiseen finaaliin asti.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 619
Juu.

Mää olen edelleen sitä mieltä, että meillä on kyllä ihan täysin pätevät tuomarit, mutta ongelma on juurikin se linja. Se vaihtelee aivan liikaa ja tuntuu oikeesti siltä, että ei siellä olla mitään palavereja pidetty ja painotettu sitä linjaa.

Nyt pitäisi lyödä se linja lukkoon ja se linja on sama ensimmäisestä runkosarja pelistä viimeiseen finaaliin asti.
Ja pitäisi pystyä viheltämään toiselle joukkueelle vaikka 100 rikettä putkeen jos ne on aitoja rikkeitä eikä alkaa kompensoimaan.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 757
Ja pitäisi pystyä viheltämään toiselle joukkueelle vaikka 100 rikettä putkeen jos ne on aitoja rikkeitä eikä alkaa kompensoimaan.
Joskus olen miettinyt sitä että valmentajilta pitäisi vaan ottaa se huutelumahdollisuus tuomaristolle pois ja kaikki asiat hoidetaan kapteenistojen kanssa. Aikaa menee ja sitten valmentajat huutaa.
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 831
Rantala ja Kova eivät edelleenkään ole eläissään viheltäneet hyvää peliä. Aikaisemmin Liigan huonoimpiin pitämäni Boman vaikuttaa nykyään olevan jopa suhtkoht neutraali, ellei jopa positiivisen arvosanan saava raitapaita. Branner ja Suominen kirittäjinä sitten paskimman tittelistä, mutta kyllä se rima on asetettu korkealle noiden kahden ensimmäiseksi mainitun toimesta.
Unohdin Kaukokiikarin. Menee tuonne ihan Rantalan ja Kovan kanssa kärkeen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 776
Ja pitäisi pystyä viheltämään toiselle joukkueelle vaikka 100 rikettä putkeen jos ne on aitoja rikkeitä eikä alkaa kompensoimaan.
Siis tää vitun "jäähytasapaino" on naurettavin asia mitä mää olen ikinä kuullut.

Vihelletään ne rikkeet pois eikä pitäisi tosiaan miettiä mitään "jäähytasapainoja"
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 619
Siis tää vitun "jäähytasapaino" on naurettavin asia mitä mää olen ikinä kuullut.

Vihelletään ne rikkeet pois eikä pitäisi tosiaan miettiä mitään "jäähytasapainoja"
Jos toinen rikkoo erään 5 kertaa, se on rikkonut erään 5 kertaa. Ei vaikuta toisen joukkueen pelaamiseen millään mittarilla.
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 737
Sitten on vielä oma lukunsa se oman virheen paikkaaminen heppoisella jäähyllä toiselle.

Otetaan nyt vaikka esimerkkinä edellinen paikallispeli jossa tappara sai kahden miehen alivoiman, josta olisi toinen pitäny jättää tuomitsematta. Sitten Palve sai tosiaan siitä yhdestä veskarin patjaan lyönnistä jonkun tyyliin huitomisen ylivoiman aikana, Tapparahan tietysti kesti alivoiman ja juuri Palveen jäähyn päätyttyä Kemiläinen teki maalin :D
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 261
Tehdääs pientä kyselyä.

Mää tiedän, että olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta siis mulla ei ole mitään mielipidettä yhdestäkään Liiga tuomarista.

Siis mulle on aivan yhden tekevää kuka Ilveksen pelejä viheltää.

Mites muilla? Kova nyt varmasti aiheuttaa ainakin suurimmalla osalla negatiivisia tunteita.
Rantala on itselleni ehkä se ainoa mikä aiheuttaa ärsytystä. Muut menee osastoon ihansama.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 403
Siis tää vitun "jäähytasapaino" on naurettavin asia mitä mää olen ikinä kuullut.

Vihelletään ne rikkeet pois eikä pitäisi tosiaan miettiä mitään "jäähytasapainoja"
Vähän sama asia, että sulle kirjoitetaan sakot kun joku ajaa kolmion takaa kylkeen tasapuolisuuden vuoksi.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
3 261
Rantala on ärsyttänyt jo ihan liian pitkään. Oikea hyvittelyjäähyjen, sekoilujen ja pelin pilaamisen ammattilainen.
Joo, ei Suikkanen paskaa puhunut kun sanoi ettei Rantala ole eläessään viheltänyt yhtään hyvää peliä. Eikä ole vieläkään, vaikka Suikkasen sanoista on jo jokunen vuosi vierähtänyt. :D
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 403
Joo, ei Suikkanen paskaa puhunut kun sanoi ettei Rantala ole eläessään viheltänyt yhtään hyvää peliä. Eikä ole vieläkään, vaikka Suikkasen sanoista on jo jokunen vuosi vierähtänyt. :D
On se muuttunut. Ei kuitenkaan paremmaksi. 15-vuotta takaperin Rantalan pelit noudatti aina samaa kaavaa:

1. erä: käsittämättömiä vihellyksiä
2. erä: käsittämättömiä hyvittelyvihellyksiä
3. erä: pilli taskussa
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 893
Juu.

Mää olen edelleen sitä mieltä, että meillä on kyllä ihan täysin pätevät tuomarit, mutta ongelma on juurikin se linja. Se vaihtelee aivan liikaa ja tuntuu oikeesti siltä, että ei siellä olla mitään palavereja pidetty ja painotettu sitä linjaa.

Nyt pitäisi lyödä se linja lukkoon ja se linja on sama ensimmäisestä runkosarja pelistä viimeiseen finaaliin asti.
Aivan todella paljon eri mieltä. Ei se pelkästä linjasta ole kiinni, että ihan räikeitä rikkeitä menee ohi vaikka tuomari on vieressä. Ei se myöskään ole yleisen linjan vika, että eri tuomareilla on samassa pelissä eri linja, niiden tuomareiden tehtävähän se on keskustella keskenään ennen peliä. Vielä pahempaa on, että sama tuomari saattaa muuttaa linjaansa kesken pelin, ei se ole Liigan linjan syytä, vaikka Liigan linja paska onkin. Lisäksi meidän linjatuomarit on aivan sysipaskoja, aloitukset pilkitään ja yksikään ei osaa tulkita hybridipitkää oikein.

Olen myös joitain NL:n pelejä nähnyt ja siellä on juu mielenkiintoisia ratkaisuja myös. Tshekkituomarit joita CHL:ssä näki oli jo aivan omaa luokkaansa, että voisi meillä asiat olla huonomminkin. Ei meillä silti täysin pätevät tuomarit ole.
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Tehdääs pientä kyselyä.

Mää tiedän, että olen tässä asiassa vähemmistössä, mutta siis mulla ei ole mitään mielipidettä yhdestäkään Liiga tuomarista.

Siis mulle on aivan yhden tekevää kuka Ilveksen pelejä viheltää.

Mites muilla? Kova nyt varmasti aiheuttaa ainakin suurimmalla osalla negatiivisia tunteita.
Omia inhokkeja ovat ehdottomasti: Kaukokari, Rantala ja kova. Uusimpana tulokkaana ehkä Koistinen.

Menettelee: Fonselius ja Salonen
 

ifor74

Luottopelaaja
Viestejä
3 536
Mun mielestä tämä on ihan hyvä kirjoitus.
Vaikka se tuomari taso on mitä on niin väitän että parhaansa ne tuomaritkin siellä tekee ja ovat vain ihmisiä.


Ihmettelen ihmisiä jotka tuomariksi ovat ryhtyneet.
He ovat tehneet tuhansia tunteja palkatonta työtä ja mahdollistaneet meille että pääsemme
katsomaan jääkiekkoa ja palkaksi suurin osa saa vaan vihelystä katsomosta.
Täytyy kyllä rakastaa jääkiekkoa että tuota jaksaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös