Liigan tuomaritoiminta

Arzamas

Luottopelaaja
Viestejä
1 861
Samaan aikaan Toma Miettinen vinkuu lehdistötilaisuudessa että ”antakaa poikien pelata”.

Eniten itse häiritsee tuo vaihteleva linja ja että jäähyjen pitää aina mennä jotenkin tasapuolisesti.

Itse en näe että Suomen ja Joensuun paineissa oli mitään vikaa, kun siinä kuitenkin vaan painittiin (Suomi muuten kiipesi ensin Joensuun niskaan, joten osaa se Eemelikin ärsyttää). Mutta selkeät koukut, kiekottoman estämiset ja kampit vois ottaa helvettiin. Ne nyt on osapuilleen yhtä selkeitä sääntöjä kuin kiekko katsomoon.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
@Arzamas puhuu asiaa, olen samasta asiasta kirjoittanut useammankin viestin. Se, että noi hakkaamiset ja roikkumiset sallitaan, on oksettavaa.
Toinen juttu on sitten se, että esimerkiksi Porin pelissä olis sääntöjen mukaan pitänyt Joensuulle viheltää kymmenkunta kakkosta ryntäyksestä. Äijä ottaa kymmenen metrin vauhdin ja hyppää kaksi metriä ennen. Ei se ole mitään kamppailupeliä.
Mutta sitten menen varmaan tässä(kin) hieman vastavirtaan, kun olen sitä mieltä, että ei tämä ole kiinni niistä tuomareista vaan siitä millaiset linjaukset on tehty. Eli mun katse kääntyy Liigan suuntaan. Samoin kuin näiden kovaäänisten valmentajien, jotka tätä ovat vaatineet, niiden joiden pelaajamateriaali on sellainen, että tämä repinen, roikkuminen ja hakkaaminen on paras tapa pärjätä. Pahimpana tietysti Miettinen.
Tietenkin sitten se linjan vaihtuminen kesken ottelun, mikä sotkee koko pelin, se on kiinni niistä paikalla olevista raitapaidoista.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 072
Surullista paskaa kyllä tuomarointi puolin ja toisin.


Mutta ohan toi ny ala-arvoisen surkeaa suorittamista.

Näillä suorituksilla ratkaistaan isoja pelejä.

On se ny saatana ku joutuu miettiin ihan realistisestikkin kuka ratkasee kannun; Lehterä, Ojamäki, Konna, Suomi, Kova, Rantala ym ja kaikki aivan yhtä potentiaalisia ratkaisevia tekijöitä mestaruustaistelussa.

Järkyttävää. Tuomarointi on huonotasoisinta Liigassa tällä kaudella mitä on ikinä ollut niin pitkälle ku ite muistan

Liigassa pelaa Lehterä ja monta muuta tähtipelaajaa, mutta tuomarit ovat kierroksesta toiseen ykköspuheenaihe. Tuomarointi on ollut tällä kaudella suurinta paskaa Liigassa, heti järjettömän otteluohjelman jälkeen runkosarjassa.

Nyt pitää tehdä Liigaan suursiivous, ja palkata tilalle oikeita ammattilaisia
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 072
Eniten itse häiritsee tuo vaihteleva linja

Olli Jokinen puuttui asiaan runkosarjassa, hän kyseli linjan perään. Kun perjantaina Tapparaa vastaan pelasivat vankilasäännöillä, ja seuraavana päivänä Jyppiä vastaan mentiin tarkasti sääntökirjan mukaan.

Ne nyt on osapuilleen yhtä selkeitä sääntöjä kuin kiekko katsomoon.
Juurikin näin. Tulkinnan varaisuutta niin vähiin kuin mahdollista, se on kaikkien etu.
Korkea maila on tästä hyvä esimerkki, aikaisemmin tuli aina jäähy, kun maila osui toista kasvoihin/päähän, koska olet vastuussa mailastasi. Mutta nyt siihen on tullut tämä saatto-pykälä mukaan.

Samaan aikaan Toma Miettinen vinkuu lehdistötilaisuudessa että ”antakaa poikien pelata”.

Näin vinkuu valmentaja, jonka joukkue on taklannut päähän eniten tällä kaudella
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 944
Jyri Rönn tällä hetkellä C Moren studiossa puhumassa tuomaroinnista.
”Nyt tuntuu siltä, että kaikki ei oo ihan perillä siitä miten poikittaisella saa lyödä ja miten tulee jäähy”.

Eli sekin on kamppailupelaamista ja box outtia. Joskus oli linjaus, että mailalla saa ohjata ja ottaa vastaan rynnivää hyökkääjää, mutta nykyään kroppaan lyöminen on box outtia.

Hyvä että selvis tämäkin, niin ei tarvi enää omassa päässä pyöritellä.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
688
Tänään olikin maalimäärään nähden hämmentävän paljon keskialoituksia. Ja muutama lisääkin ei olisi ollut oikeusmurha ketään kohtaan. :)
 

Kolmosvahti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
222
Eilisessä TAP-IFK ottelussa kun toista erää on jäljellä 11:05, Levtchi taklaa Berglundia joka loukkaantuu tilanteessa. Kova taklaus, mutta näyttää että tulisi suoraan selkään, mutta tilanteesta ei toki muita kuvakulmia taida olla. Taklauksia nyt menee aina ohi tuomaristolta, mutta kai siitä jäähyn tai isommankin olisi voinut antaa.
 

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 422
Eilisessä TAP-IFK ottelussa kun toista erää on jäljellä 11:05, Levtchi taklaa Berglundia joka loukkaantuu tilanteessa. Kova taklaus, mutta näyttää että tulisi suoraan selkään, mutta tilanteesta ei toki muita kuvakulmia taida olla. Taklauksia nyt menee aina ohi tuomaristolta, mutta kai siitä jäähyn tai isommankin olisi voinut antaa.
Kyseessä on TAPPARA
 

kirvesrinnassa

Luottopelaaja
Viestejä
2 119
@Puujalka Vastaan tänne kun tuo otteluketju lukittiin. Ei mennyt kyllä Ilveksenkään jäähyt yleisen Liigan linjan mukaan, ei siinä mitään. Tämä linjattomuus tässä vain häiritsee ja se että show varastetaan pelaajilta pois hienossa kiakkopelissä. En minä tapparalaisenakaan sitä sano että Ilves voittonsa sai tuomareiden avulla, samanlaista sählinkiähän tuo on aina.
 

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
@Puujalka Vastaan tänne kun tuo otteluketju lukittiin. Ei mennyt kyllä Ilveksenkään jäähyt yleisen Liigan linjan mukaan, ei siinä mitään. Tämä linjattomuus tässä vain häiritsee ja se että show varastetaan pelaajilta pois hienossa kiakkopelissä. En minä tapparalaisenakaan sitä sano että Ilves voittonsa sai tuomareiden avulla, samanlaista sählinkiähän tuo on aina.
Hyvä, siis että et sano.
Kyllä muakin vituttaa ihan yhtälailla, että Pelsu filmaa, mutta samassa myös Haapalan filmaus olisi pitänyt tuomita.
Jämsen hommas sen jäähyn täysin sillä ylidramaattisella naaman pitelemisellään, HYI!

Liigassa linja yleensä paskaa, mutta sentään meni tänäänkin tasan tuo koomailu. Ensin pilli taskussa, sitten Ilvekselle jäähyt, pilli taskuun, sitten Pelsun jäähyt.
 

LentsunIpa

1931
Viestejä
744
Onneks kid jämsenin pelleily ei maksanu tällä kertaa hintaa. Pelin jälkeen pojan tunteet nousi pintaan, menis itteensä ja menis vaikka teatterikouluun taikka sirkukseen
 

Kanuuna66

Luottopelaaja
Viestejä
2 680
@Puujalka Vastaan tänne kun tuo otteluketju lukittiin. Ei mennyt kyllä Ilveksenkään jäähyt yleisen Liigan linjan mukaan, ei siinä mitään. Tämä linjattomuus tässä vain häiritsee ja se että show varastetaan pelaajilta pois hienossa kiakkopelissä. En minä tapparalaisenakaan sitä sano että Ilves voittonsa sai tuomareiden avulla, samanlaista sählinkiähän tuo on aina.
Siellä meni niin paljon mielestäni tänään estämisiä ja kiinnipitämisiä ohi, suoranainen ihme oli että Ilves sai ensimmäisen ylivoiman vasta lähellä kolmannen erän puoliväliä. Olihan siinä aihetta viheltää molempiin leiriin. Tuo ottelun ratkaissut jäähykin oli ihan vihellettävissä mutta ei kyllä tällä linjalla. Tänään ei mielestäni ollut edes kunnon linjaa. Tuon viimeisen jäähyn linjalla olisi pitänyt viheltää tuplat kummallekkin. En tiedä hyötyikö kumpikaan linjattomuudesta, ehkä pelicans jos joku.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
Siellä meni niin paljon mielestäni tänään estämisiä ja kiinnipitämisiä ohi, suoranainen ihme oli että Ilves sai ensimmäisen ylivoiman vasta lähellä kolmannen erän puoliväliä. Olihan siinä aihetta viheltää molempiin leiriin. Tuo ottelun ratkaissut jäähykin oli ihan vihellettävissä mutta ei kyllä tällä linjalla. Tänään ei mielestäni ollut edes kunnon linjaa. Tuon viimeisen jäähyn linjalla olisi pitänyt viheltää tuplat kummallekkin. En tiedä hyötyikö kumpikaan linjattomuudesta, ehkä pelicans jos joku.
Linja oli että ei oteta mitään pois paitsi että sitten pari otetaan jotka eivät edes ole pelin selkeimpiä rikkeitä. Koita nyt siinä sitten pelata.
 

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 422
Outoa katsoa NHL-peliä Ilves-pelsut perään. Roikkuminen koukkiminen ja käsille huitominen loistaa poissaolollaan ja peli näyttää ihan toiselta planeetalta (toki pelaajatkin on taitavampia).
Änärissä näitä alettiin karsia,jase toimi
 
Ylös