Koronaviruksen vaikutus liigaan ja sen seuraamiseen

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 778
Mä väitän, että todellisuudessa passittomien pois jäänti on pisara meressä. Niiden ulina vain sattuu nousemaan esille. Kukapa tänne tulisi kirjoittamaan siitä, että passi on ja tulen peliin.

Eteenpäin.

Varmaan samaa porukkaa joka Ilveksen osallistuttua Pride-viikkoon julisti että nyt loppui peleissä käynti. Ja hyvin pärjäsi Ilves ilman heitäkin. Muutaman viikon päästä oltiin taas kiltisti hallilla.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609
Jaaha, tässä saa ottaa melkein popparit illaksi kun noita somekanavia ja Facebook-ryhmiä yms. seuraa. Yllättävän monen mielestä jääkiekkoa voi näemmä pelata kannattavasti alle 100 ihmisen yleisömäärillä.
Ja tietty pitää olla myös Liigasta parhainmat(kalleimmat) pelaajat.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 114
Aivan, en muistanutkaan tuota peruutusturvaa. Jos taas passiton myy passilliselle, niin sehän ei tietenkään Lippupisteen sivuilla näy, mutta kuhina foorumeilla ja tori.fissä yms. palveluissa on varmasti kova.

Itse en tätä närkästymistä ymmärrä ollenkaan, sillä itselleni Ilveksen etu on kaikkein tärkein asia. Aivan sama, vaikka joutuisi sen vuoksi menemään vähän oman mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Edit. Eikös se peruutusturva koskenut vain sairaustapauksia tms. ja se pitää voida osoittaa lääkärintodistuksella?
Olen käsittänyt tuon peruutusturvan niin, että voi perua tuosta vaan, muutenhan tuosta nyt ei olisi mitään hyötyä. Mutta voin olla väärässäkin.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 371
Olen käsittänyt tuon peruutusturvan niin, että voi perua tuosta vaan, muutenhan tuosta nyt ei olisi mitään hyötyä. Mutta voin olla väärässäkin.

Näköjään samantyyliset peruutusturvaehdot, kuin lentolipuissakin.
Screenshot_20211122_200054.jpg
 

eino-mies

Rivipelaaja
Viestejä
91
Jos rokottamaton haluaa koronapassin testituloksella, niin käykö passin saamiseksi halvempi antigeenitesti vai pitääkö olla kalliimpi PCR-testi? Siis jos oletetaan, että testitulos on negatiivinen.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 822
Päivää, olisiko teillä hetki aikaa keskustella koronapassista?

Minä kävin äsken omakanta.fi:stä lataamassa puhelimeeni rokotustodistuksen, joka kertoo minun saaneen 2/2 rokotusta. Jos olisin sairastanut koronan, olisi koronapassikseni kelvannut vastava todistus, jossa olisi ollut merkintä yhdestä rokotuksesta sekä sairastetusta koronasta. Jos taas olisin kieltäytynyt rokotuksesta, voisin käydä testissä ja mikäli sieltä tulisi negatiivinen tulos, toimisi tämä koronapassina.

Olenko nyt missannut jotain tämän passin suhteen? Minusta tämä on äärettömän helppoa ja vaivatonta ihan jokaiselle taholle riippumatta siitä, millaiseen lopputulemaan on tullut rokotuksen suhteen. Eli ilmeisesti koronapassissa on joku koira haudattuna, kun äkkiseltään en minkäänlaista ongelmaa tässä näe. Mitään kovin henkilökohtaista infoa passi ei sisällä, kun siinä lukee nimi ja syntymäaika (ei hetua) sekä tieto rokotteesta. Eli identiteettivarkautta tässä ei tarvinne pelätä, mutta joku tuntuu tietävän jotain, mitä minä en ymmärrä; ei tämä muuten voi näin suuria tunteita herättää.

Ja ne, jotka ovat päättäneet olla ottamatta rokotetta, ovat täysin oikeutettuja päätökseensä, mutta mielestäni on vähän hölmöä valittaa siitä, että heikentyneen koronatilanteen johdosta tapahtumiin vaaditaan koronapassi. Rokotuksen ottaneet ovat toimineet aikanaan suositusten mukaisesti ja tästä johtuen heidän ei tarvitse tässä tilanteessa tehdä suurempia peliliikkeitä. Rokottamattomat ovat oman päätöksensä seurauksena tilanteessa, että testissä on käytävä, mutta heiltäkään ei ole ovia suljettu ja pääsyä evätty, vaan heille on tarjolla koronapassi negatiivisen todistuksen muodossa. Mielestäni suhteellisen tasapuolinen systeemi.
 

Ilvua

Luottopelaaja
Viestejä
1 410
Mulla ei ainakaan oo mitään tota ”systeemiä” vastaan. On ihan tasapuolinen ja jollaintyperällälailla jopa perusteltu.
Ite en vaan viitsi mitään ihmeellisiä krumeluureja ruveta tekemään peliin tullakseni, vaikka olen niissä yli 20v rakastanut käydä. Tiedän ettei se Ilvekselle merkkaa paskaakaan, jos jätän tulematta ja näinollen myös käyttämättä muutaman kympin fanikrääsään ja toisen mokoman ruoka ja juomatuotteisiin. Eniten harmittaa pienen pojan puolesta joka ei nyt myöskään halliin pääse.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 402
Miten valitaan ne 100 henkeä, jotka pääsevät halliin, mikäli korona(joillekin natsi-)passia ei oteta käytäntöön? Otetaanko siinä järjestyksessä, jotka huutavat kovimpaan "MINÄ!"? Otetaanko ne, jotka ovat valmiita kuittaamaan ulosjääneiden lippujen hinnat? Pidetäänkö kauneuskilpailu? Vai vedetäänkö ihan vain pitkää tikkua? Miten näissä kohtaa tasa-arvototeutuu?

No, ehkä on parempi jättää näsäviisastelu sikseen. Mikäli halajaa päästä Hakametsän viimeiseen otteluun eikä ole rokotteita ottanut tai saanut täyttä sarjaa, ovat hallin ovet kyllä auki, kun tunkee tikkua nokkaan. Se lienee parempi vaihtoehto sorretuille kuin palkokasvi tai vesimelooni sieraimessa.
Ilves olosi voinut huputtaa halvat seisomakatsomot halutessaan mutta lähtivät nyt tälle linjalle. Koronatesti maksaa maltaita jos et satu tietämään. Passillisia ei testata, joten he siellä levittää tautia enimmäkseen. Vai meinaatko, että rokottamattomat ovat niitä oireettomia taudinkantajia? Oma kausaripaikkani pysyy tyhjänä. En lahjoita sitä kenellekään vaan pysyköön tyhjänä kuten varmaan monen muunkin paikka. Osasto 41:ssä on nuorta väkeä, joissa on enemmän piikittömyyden valinneita. Voi tunnelma latistua. Itse en enää näin epävarmaa tuotetta kuin kausikortti Ilveksen peleihin tule ostamaan. Onneksi se täälläkin esiintynyt jeesustelu sentään on loppunut. Siis se, että rokotetut ajattelisivat kenekään muun parasta kuin omaansa.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 311
Ite en vaan viitsi mitään ihmeellisiä krumeluureja ruveta tekemään peliin tullakseni, vaikka olen niissä yli 20v rakastanut käydä. Tiedän ettei se Ilvekselle merkkaa paskaakaan, jos jätän tulematta ja näinollen myös käyttämättä muutaman kympin fanikrääsään ja toisen mokoman ruoka ja juomatuotteisiin. Eniten harmittaa pienen pojan puolesta joka ei nyt myöskään halliin pääse.

Pitäisikö sen pienen pojan ilon vuoksi siis viitsiä vähän krumeluureja tekemään? Vai mikä se ongelma nyt siis on näissä krumeluurien viitsimisessä? Kai ihmiset nyt pikkuisen enemmänkin vaivaa vieviä asioita viitsivät tehdä päivittäinkin kuin tämä nimimerkki Prophetin ylempänä hyvin kuvaama vaiva. Minä olen näiden pienten lasten ilon vuoksi viitsinyt monta monituista kertaa esimerkiksi tallustella kauniina päivänä tuntikausien ajan vesipuistoissa ja huvipuistoissa limulinjalla, vaikka paljon mielummin olisin ollut terassilla juomassa kaljaa kavereiden kanssa, niin kuin ennenkin tein.

Ja totta kai Ilvekselle merkkaa jokainen hallilla käyvä ihminen. Ilves on nyt kuitenkin tässä koronapassijutussa pakon edessä, vaihtoehto olisi vetää viime kevään malliin tyhjille saleille, mutta tällä kertaa tuskin tulisi valtiolta mitään kustannustukea edes.
 
Viimeksi muokattu:

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 077
Voitaskos rauhoittua ja mennä eteenpäin. Ilves teki mitä täytyi.

Käytte testeissä/hankitte rokotteet tai sairastatte koronan, noilla eväillä pääsee peleihin.

Ilves on tärkein. Kannustetaan se yhdessä mestariksi!
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 114
Melkoinen ero kyllä kun vertaa ihmisten kommentteja naapurin ja meidän koronapassipostauksissa Facebookissa. Ei kyllä erotu Ilves-perhe mitenkään edukseen tässä.
Kyllä fbssä myös tapparapuolelta samaa settiä, joskin ei heidän omalla janallaan


Ilves tiedotti aikaisemmin joten toki siellä hörhöt ensimmäisenä huutelemassa
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 598
Ne jotka eivät terveyssyistä voi rokotetta ottaa saavat testauttaa itsensä julkisella ilmaiseksi ilman oireiden valehtelua, vai saako kaikki muutkin

Kukaan ei saa julkisella testiä passia varten. Passia varten testi saa olla korkeintaan 72h vanha. Julkisella puolella otettu testi siirtyy omakantaan 3-4 vuorokaudessa, eli liian hitaasti, jottei sieltä haeta passeihin testituloksia.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 598
Tämä oli Ilveksen valinta. Vaihtoehto olisi ollut. Passi ei ole välttämätön, eikö sillä ole terveyden kanssa mitään tekemistä.

Vaihtoehto olisi ollut huono ja kallis. Tyhjä seisomakatsomo ja vajaat ravintolat. Nyt sillä passilla, mitä kysytään kaikkialla muuallakin, vältetään kaikki rajoitukset.
 
  • Tykkää
Reactions: CTS

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Mitään muuta en sano kun aihe on aika tulenarka, mutta älkää tehkö tästä mitään fb:n kommenttikenttää jos haluatte pitää keskustelun koronasta edes yhdessä ketjussa auki.

Miettikää teksti, lukekaa se vielä ennen lähetystä ja jos olette varma että se tuo lisäarvoa palstalle, niin painakaa lähetä.
 

Uisge

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
579
Kukaan ei saa julkisella testiä passia varten. Passia varten testi saa olla korkeintaan 72h vanha. Julkisella puolella otettu testi siirtyy omakantaan 3-4 vuorokaudessa, eli liian hitaasti, jottei sieltä haeta passeihin testituloksia.

Aamulehden juttu koronapassin kannalta siis puppua
1637612971048.png
 
Ylös