Koronaviruksen vaikutus liigaan ja sen seuraamiseen

Puujalka

Luottopelaaja
Viestejä
2 891
Mää tiedän yhden kuka oli teholla 10 päivää,,, pääsipä tilastoihin sillä että ei oikeasti ollut mitään kunnollista syytä olla sielä.. luulen että koronan takia teholle laittamisen kynnys on paljon matalampi kuin muiden sairauksien kohdalla. Jännä että maailman paras terveydenhuolto oli isossa vaarassa ylikuormittua kun tuli joku 5 tehohoitopotilasta koronan takia... Näinkö hyvin asiat on tositilanteessa...

Mielipiteeni on se, että halliin täytyy päästä jos syksystä. Koronapassia en muuten kannata missään nimessä, mutta olen kahden vaiheilla jos se on tosiaan muka ainut keino käydä hallilla.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 322
Olet varmaankin kuullut sanan virusaerosoli. Turhaan yrität auktoriteettiargumenttia. Missään ei ole 99% lääketieteen tuntijoista väittänyt, että maski suojaa koronavirukselta. Päinvastoin nyt ovat alkaneet sanoa, että deltavariantilta maski ei suojaa. Kiistäpä se. Kuten eräskin tunnettu lääketieteen "tuntija" eli " asiantuntija" sanoi, maskit ovat "lohturiepuja".
Koronapotilaiden hoidossa mm. teho-osastoilla käytetäänkin juurikin FFP3 maskeja, koska vaarana on hengitysputken irtoaminen ja näin ollen aerosolien leviäminen. Mutta aika harvalla jäähallissa kävijällä on hengitysputki kurkussaan. Kyllä ite edelleen olen töissä pärjännyt kirurgisella maskilla (type IIR) ja visiirillä, kun peruterveitä koronapotilaita on potilaana käynyt. 0 tartuntaa, 3 näytettä annettu vuoden aikana. Ilman maskia en halliin kuitenkaan tällä hetkellä menisi, vaikka rokotukset olenkin saanut. Enkä halua viereeni yhtään maskitonta niiskuttamaan tai köhimään! Kiitos!
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 565
Mää tiedän yhden kuka oli teholla 10 päivää,,, pääsipä tilastoihin sillä että ei oikeasti ollut mitään kunnollista syytä olla sielä.. luulen että koronan takia teholle laittamisen kynnys on paljon matalampi kuin muiden sairauksien kohdalla. Jännä että maailman paras terveydenhuolto oli isossa vaarassa ylikuormittua kun tuli joku 5 tehohoitopotilasta koronan takia... Näinkö hyvin asiat on tositilanteessa...

Kyllä siellä kapaa on, mutta yksi koronapotilas vie kahden "normi tehopotilaan" paikat. Ja ne "muut" pitää olla koko ajan valmis ottamaan vastaan. Isoin kuormitus terveydenhuollolle tulee kaikesta muusta, kuin tehopaikoista, mitkä on aina tapetilla. Melkoinen rumpa testit ja piikit on muun ohella. Ihmisten kyselyiden lisäksi (miksi juuri minä minä minä minä en voi tulla piikille 3 päivää ennen sen 12 vko:n täyttymistä tai siirtää aikaani mökkeilyn tähden...). Kaiken turhautumisen keskellä pitää muistaa terveydenhuollon henkilökunta, eikä koskaan missään välissä vittuilla niille. Omassa toimistotyössäni olen jatkuvasti väheksynyt maskin pitoa puolityhjässä officessa ja kaikessa muussa. Olin 2 viikkoa karanteenissa määrättynä, vaikka tiesin että kys henkilö ei ollut voinut minua tartuttaa. En poistunut kotoa edes yöllä kaupassa käymään, koska elämänkumppanini minua koko ajan muistutti karanteenin säännöistä. Muuten olisin. Sorrun vähättelyyn ja laiminlyönteihin, koska korona ei MINUA ja alaani tarpeeksi koske. Terveydenhuoltoa se koskee ja sivusta seuraavana ketuttaa. Paskasti palkattu ala muutenkin. Opettajat kitisee, kun eivät saa piikkejä jonon ohi. Vaimoni työskentelee suun terveydenhuollossa, eikä nekään ole kakkospiikkejä vielä saaneet! Mitään extrapalkkaa alalle ei ole koronakuormasta maksettu. Jotain pientä kivaa on annettu, mutta kuten joulun alla AL:stä luettiin se pussi mikä sisälsi tuikkukynttilän, 2 konvehtia ja piparin koettiin vittuiluna pienen palkinnon sijaan. Olihan siinäkin idea kaunis, mutta kyllä kato käy alalla tulevina vuosina.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 664
Sitten kun kaikki on ottanut tuplarokotteen, niin rajoituksille ei ole mitään perusteita. Nythän esimerkiksi varsinais-suomessa 95% hoidossa olevat eivät ole ottaneet rokotetta ollenkaan. Kausi alkaa rajoituksilla, mutta yleisö pääsee kyllä paikanpäälle.

Joo menee kyllä taas mielenkiintoiseksi. Ensin aamulla STM & THL tiedottavat rajoituksista, joilla Liiga ei kyllä pelata muuta kuin erittäin pienelle yleisölle (25 henk per lohko). Tämä kylläkin ainakin toistaiseksi koskee vain Etelä-Suomen aluetta.

Vastaavasti muutama tunti myöhemmin hallitus puhuu helpoituksesta tapahtuma-alalle, ja pitävät kahden metrin turvaväliä kohtuuttomana vaatimuksena.

Siinä onkin taas Liigaseuroille pähkäiltävää, että mitä tehdään ja ketä uskoisi? Kaivetaanko viime syksyn systeemit esiin, ja lähetetään uudet paperikausarit viime kauden tapaan? Riittääkö edes tämä, sekä kenen pillin mukaan AVI:t tekevät omat linjauksensa? Lähdetäänkö muokkaamaan otteluohjelmaa vai mennäänko nykyisellä, tuli sitten mitä sääntöjä tahansa? Milloin saadaan mahdollinen koronapassi, ja mikä on sen hyöty seuroille?

Monta kysymystä, mihin seurat kaipaavat kipeästi vastauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Rantsukoff

Luottopelaaja
Viestejä
2 792
Niin ja yksi "normaali" tehohoitopotilas vaatii (vähintään) 5 hoitajaa. Hoitajia on muutenkin aivan liian vähän jo ilman koronaakin, että kyllä se kapasiteetti on tiukalla.
Tämän takia esim. HUSsin pitää vaihtaa johtoa välittömästi. Rajoitukset tulevat tosi montaa kertaa kalliimmaksi kuin kapasiteetin säätö kohdilleen sairaaloissa.
 

17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
811
Niin ja yksi "normaali" tehohoitopotilas vaatii (vähintään) 5 hoitajaa. Hoitajia on muutenkin aivan liian vähän jo ilman koronaakin, että kyllä se kapasiteetti on tiukalla.
Tän kun kaikki ymmärtäis ja sisäistäis.

Muoks: kiitos PersKeKo, Sipilä Stubb ja Soini vaan leikkauksista ja "tehostamisesta". Oli pakko. Sori.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 947
Tän kun kaikki ymmärtäis ja sisäistäis.

Muoks: kiitos PersKeKo, Sipilä Stubb ja Soini vaan leikkauksista ja "tehostamisesta". Oli pakko. Sori.
On tässä ollut 1.5v aikaa parantaa kapasiteettia.

Sen sijaan että sitä tehdään, käytetään rahaa muuhun ja jaellaan kiitoskortteja henkilöstölle.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
Pirkanmaalla ainakin tuo 50 henk kokoontumisrajoitus ei ole ehdoton, eli isompiakin tapahtumia voidaan järjestää jos pystytään osoittamaan, että se tehdään turvallisesti. Mitään lohkoja ei enää ole käytössä toisin kuin yleisesti luullaan. Olettaa voi että HUS:in alueella sama homma vaikka siellä raja onkin se 25 henkeä
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 962
En ole yhtään yllättynyt ja olen tämän kertonutkin. Talous edellä, eli kesäksi piti maa avata. Nyt on suurin kärsijä nuoriso-urheilu.
Ei 13-14 vuotias pidä korona-taukoa.. siinä loppuu koko harrastaminen. Siellä ne isoimmat uhrit on.. ei Liigassa.
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Tää kausi kyllä viivästyy parilla kuukaudella. Hei jos korona pelottaa niin sitten ei mennä. Miksi se on toiste päin?
 

Seisomisurheilu

Luottopelaaja
Viestejä
2 440
Ajatelkaa nyt! Baarinpitäjät voisivat ohjelmoida kassalaitteeseen, että esim. persujen maksuja ei oteta vastaan tai vastaavasti vihreiden jne. Ja pientä maksua vastaan saisi Facebookilta ostettua ihmisten profiilit ja sieltä sitten suodattaa esim. ilmastonmuutosdenialistit, salaliittoteoreetikot, trumpilaiset, rumat ja muuten vaan epämiellyttävät tyypit ja sulkea kaikesta ulkopuolelle. Ja kaikki voisi tapahtua ihan lennossa reaaliajassa. Sovellusmahdollisuudet ovat loputtomat. Ja tiedot voisi päivittää sirulle käyttäjän tietämättä vaikka langattomasti.
Hei aivan mahtava olis Kiinan tapanen social credit score. Systeemi voisi vähentää pisteitä alkoholista, tupakasta ja autoilusta!. Korkealla pistemäärällä saat enemmän ääniä vaaleissa, isommat kela tuet, prioriteetti terveydenhuollossa ja muuta! Näin saadaan suomen kansasta terveempi!
 

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 295

Perus korona-aiheinen keskustelu sille kuuluvaan ketjuun. Keskustelu koronan vaikutuksista Liigaan tänne!
 

Petelius

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
658
Tepsin toimari oli kertonut, että CHL avauksessa ei ole mitään rajoituksia tai lohkottuja katsomoita. Muutama ravintola kai kiinni, koska CHL otteluiden yleisömäärä ei kuitenkaan ole montaa tuhatta.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 695
Tartunnatkin ovat kääntyneet nyt selvään laskuun, eikä sairaalapotilaiden määrä ole kasvanut enää viikkoihin. Rokotekattavuus kasvaa edelleen. Alkaa näyttää hyvältä. Ensimmäinen kotipelihän on vasta 21.9. (Tappara isännöi paikallisen); tällä menolla ei Pirkanmaallakaan mun järjen mukaan pitäisi enää olla isompia rajoituksia kun ei lounaiskulmassakaan ole. Katsotaan ja toivotaan.

Tosin aina noi avit ei kyllä tunnu maalaisjärjellä noita rajoituksia tekevän. Uudellamaalla vaan jatketaan lohkoamista vaikka hallitukseltakin on tullut postia niiden lopettamisesta.
 
Ylös