Koronaviruksen vaikutus liigaan ja sen seuraamiseen

Val76

Luottopelaaja
Viestejä
1 015
Aivaastaa voit hihaasi, nenäliinaan yms? Aivastelevatko ja yskivätkö ihmiset niin paljon tavallisesti, että pelkästään sen takia maskin käyttö on perusteltua? Jos olet kipeänä, mahdollisesti. Tajuaahan tyhmäkin, että isommat räkä ja sylki klimpit jäävät maskiin, mutta oletko ikinä ajatellut, että korona leviää myös hengityksen kautta? Kaasusuojaimia ja hengityssuojiahan nuo maskit (ainakaan ne perus maskit) eivät ole. Maskit vuotavat niin pahasti ja ihmiset käyttävät niitä väärin, jonka takia niiden hyödyt jäävät pieneksi (näin nämä asiantuntijatkin sanovat).

En siis kiellä, etteikö maskeistä voisi olla hyötyä, mutta en näe, että hyöty olisi niin suuri, että maskipakkoa tai edes niiden suositusta voisi perustella. Jos et kykene suojaamaan kasvojasi yskiessäsi muilla keinoin, ongelma on varmaan jossain muualla kuin ihmisissä, jotka eivät pidä maskeja.

No sinä olet tätä mieltä ja minä olen toista mieltä.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 159
Jos Koskelan mukaan Ilveksellä on pelaajia loukkaantuneena, sekä myös koronaprotokollassa, niin en nyt oikein ymmärrä mitä tuosta voisi päätellä?

Itse tulkitsen että koronaprotokollassa olevat ovat suurin osa varmuuden vuoksi poissa vaikka ovat silmin nähden terveitä ja loukkaantuneet ovat sitten esim. Päkkilä ja Langhamer, joilla vammat ehkä uusiutuneet.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Itse tulkitsen että koronaprotokollassa olevat ovat suurin osa varmuuden vuoksi poissa vaikka ovat silmin nähden terveitä ja loukkaantuneet ovat sitten esim. Päkkilä ja Langhamer, joilla vammat ehkä uusiutuneet.

Ongelma vain on siinä, että kun ei ole tiedossa protokollan minimiä tai loukkaatumisten laatua, niin mahdollisesta nopeasta paluusta on vaikea tehdä mitään johtopäätöksiä.

Toki jatkoa ajatellen kaikista mielenkiintoisinta olisi tietää, mikä on tuon koronaprotokollan minimi ja onko se kaikille sama?
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Bobcat

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
472
No jos ehdit Areenalla käymään, siinä kosketaan suunnilleen toista ihmistä ku vierekkäin istutaan, epäilen vahvasti. Myös edelleen, jos aikoo juoda tai syödä, niin maskin läpikö?? Tämä vertaus on nyt ihan päästä, mieti sänkypuuhia, sielläkin kun ottaa sen välineen pois kesken kaiken niin se hyöty putoaa.. tähän vielä että ihmiset ei osaa pitää sitä oikein, eikä halua sitä käyttää=turhaa.
Kommentoin sitä lainaamaani kohtaa tekstistäsi;
"Käyttäisinkö maskia jos se tehoaisi? Joo.
On huomattu että ei toimi, siksi ihmettelenkin mikä helvetin tarve on yhtäkkiä taas tuputtaa sitä
"

Tottakai se on eri asia siten vaikkapa peleissä erätauolla, kun syödään/juodaan. Mutta pointti oli maskin tehokkuudessa ylipäätään viruksen leviämisen hillitsemisessä (ja sitä myöden terveydenhoidon pitämisessä kutakuinkin pystyssä). Tiedän itsekin, ettei se 100% suojaa tuo, mutta taatusti pienentää riskiä levittää tautia muihin, jos sattuisin oireettomana taudinkantajana olemaan. Oleellisesti pienempi hyöty on siitä, etten itse saisi virusta muiden hengitysilmasta. Siksi toivonkin muilta myös maskien käyttöä.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 922
Tuossahan on myös sitten taustalla se, että missä olet kirjoilla. Pelaaja joka asuu Tampereella, voi saada pienemmän karanteenin tms kuin esimerkiksi jossain toisen sairaanhoitopiirin alueella asuva.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 483
Aamulehti sanoo näin:
"Viime viikon maanantaina Kärppiä kurittaneesta ryhmästä on nyt poissa seitsemän pelaajaa – eikä kukaan heistä ole loukkaantuneiden listalla."
Vahvuudesta puuttuvat maalivahti Marek Langhamer, puolustajat Simon Johansson ja Dominik Masin sekä hyökkääjät Eemeli Suomi, Matias Mäntykivi, Antti Saarela ja Eetu Päkkilä.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 161
Jyväskylässä jatkettiin rajoituksia 20.2 asti ja tätä perusteltiin mm. TURVALLISUUDEN TUNTEELLA :D Lain mukaan rajoituksia voi tehdä jos ne koetaan välttämättömiksi, mutta mitäpä näistä...

Hullua on jos joku taho ei näistä jouda lopulta vastuuseen.

Pieni välikevennys tähän paikkaan.

Aamu-TV:ssä kuulemani mukaan joku lääkäri oli peloissaan sairaaloiden kuormittavuuden takia, mikäli juottolat avataan. Ei koronan takia vaan siksi, että ihmiset liukastuvat. Itsekin olen huolissani, että kiekko voi osua jotain päähän lätkäkatsomossa, joten siksi tästä eteenpäin ihan kaikki katsomot ovat pidettävä kiinni.

Tätä viestiä kirjoittaessa sormen niveleni naksahti, joten varmasti työaikana kieliposkessa kirjoitetun viestin näpyttely on vaarallista. Parempi siis lopettaa hommien tekeminen välittömästi ja keskittyä illan pelin seuraamiseen.
 

ilvesperhe

Luottopelaaja
Viestejä
2 483
On tällä koronalla sekin vaikutus liigan seuraamiseen ettei meinaa tottua näihin viideltä alkaviin arkipeleihin ja turuus ne starttasi tänään jo kolmelta. Pää on vielä ihan "työmoodissa" kun pitäs jo miattiä hyäkkäyskuvioita. Tänäänkin piti taas laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja jättää huomisellekin hommia jotta ehtii peliä seurata. Ilman peliä maailma olis tullu valmiiks jo tänään.
 

Michallero

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Viestejä
877
Aamulehti sanoo näin:
"Viime viikon maanantaina Kärppiä kurittaneesta ryhmästä on nyt poissa seitsemän pelaajaa – eikä kukaan heistä ole loukkaantuneiden listalla."
Vahvuudesta puuttuvat maalivahti Marek Langhamer, puolustajat Simon Johansson ja Dominik Masin sekä hyökkääjät Eemeli Suomi, Matias Mäntykivi, Antti Saarela ja Eetu Päkkilä.

Jos ei ketään ole loukkaantunut, niin olisiko oikeasti kyse kolmansista rokotteista? Sehän on ihan sama mitä Tillu medialle sanoo, kun poissaolojen syytä ei kerrota.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 717
Aijaa, oot harvinaisen hyvin selvillä muiden terveydellisistä syistä. Mutta eipä siinä, ilmeisesti vähintään joka kolmannella sellainen syy oli.
Ihan paikanpäällä olin itse silloin kun tämä maskipakko oli. Ei siellä pysynyt olemaan ilman sitä koska järjestysmiehet tulivat ohjeistamaan jos ilman olit. Ja ei, en tiedä muiden terveydellisiä syitä mutta muuta syytä tuolloin ei sille maskittomuudelle ollut. Olitko itse näissä peleissä paikalla viime kaudella jolloin tämä maskipakko päällä oli?
 

VarmaMaali

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
330
Ihan paikanpäällä olin itse silloin kun tämä maskipakko oli. Ei siellä pysynyt olemaan ilman sitä koska järjestysmiehet tulivat ohjeistamaan jos ilman olit. Ja ei, en tiedä muiden terveydellisiä syitä mutta muuta syytä tuolloin ei sille maskittomuudelle ollut. Olitko itse näissä peleissä paikalla viime kaudella jolloin tämä maskipakko päällä oli?
En ollut, tv:n välityksellä bongailin.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 931
Pikkulinnut laulaa, että jos ylipäätänsä pelataan, niin Hifki ei saa Perjantaille edes tämän päivän tasoista rosteria jalkeille.
 
Ylös