Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Sid#87

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
734
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

-ELVIS- sanoi:
Ero Ässiin on 4p lauantain jälkeen :)
Jep! Jos ilves tällä viikolla sen 6pistettä ottaa ja ässät häviää pelsuille niin pieni toivo vielä olemassa. Illalla ollaan jo viisaampia.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 129
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Kieltämättä Ässien voitto Kerhosta mutkisti taivalta..
Noo.. ei tässä voi kun voittaa itse pelejä ja katsoa mihin se riittää. Ilveksen pitää voittaa omat pelinsä, se on lähtökohta ja tulosurheilun idea.
Ja verrataan vaan siihen Ilveksen omaan viimekauteen.
Olen sanonut tämän aikaisemminkin, mutta jännää miten paskallakin pelillä voi yltää playoffseihin. Sellainen kuukauden hyvä jakso tuntuu riittävän, harmi ettei sitä Ilvekselle tullut. Vielä ainakaan...

2016-17 53 ottelua 64 pistettä
2017-18 53 ottelua 65 pistettä
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Ässien voitto HPK:sta hankaloitti kieltämättä Ilveksen tietä pudotuspeleihin.
Jos asiasta jotain positiivista haluaa löytää niin helpotihan se sentään Ilveksen nousua 11. sijalle.
Vaikkei sillä taida olla hitonkaan väliä.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Kookoo, jukurit, sport pitäisi olla SPL. Pelsut ja tappara, kai ne nyt edes kerran voitetaan tällä kaudella? Viiminen peli, lukko pitäisi olla hoidettavissa kun todennäköisesti keskittyvät pleijareihin ja haluavat pitää porukan ehjänä niin pellailevat sen vaan pois alta. Eli meille 18p loppukaudesta ;D

Toivossa on hyvä elää, sano lapamato.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 129
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

2016-17 54 ottelua 67 pistettä
2017-18 54 ottelua 68 pistettä

..edelleen mukana ja jopa viimekautta edellä pisteissä...

Lauantai on KOVA päivä. Meillä KooKoo vieraissa ja Ässillä vierasottelu Lahdessa.
Jos Ilves ja Pelicans voittaa, niin Ilveksen ero Ässiin on 4 pistettä !

Sen jälkeen näkee saalistava Ilves jo haavoittuneen porilaisen ja haistaa veren ...
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 311
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Tuossahan on semmoinenkin skenaario,että jos Pelicans häviäisi Kerholle Hämeenlinnassa perjantaina ja sitten lauantaina Ässille ja jos Ilves voittaisi KooKoon,niin ero Pelicansiin olisi 6 pistettä ja heti olympiatauon jälkeen Ilves-Pelicans.

Vaikeaa on,mutta kaikki jäljellä olevat pelit voittamalla ollaan todennäköisesti playoffissa joko Ässien tai Pelicansin kustannuksella.Mihinkään ohipeleihin ei vain enää ole varaa.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Mistä voisinkaan saada voimia pysyä näiden yltiöoptimistien vauhdissa? Vaikka Hifki voitettiinkin varsin uljaasti, olen kutakuinkin varma, että Ilves putoaan jatkosta kuin ankka.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Alfred Lammas sanoi:
Mistä voisinkaan saada voimia pysyä näiden yltiöoptimistien vauhdissa? Vaikka Hifki voitettiinkin varsin uljaasti, olen kutakuinkin varma, että Ilves putoaan jatkosta kuin ankka.
Se on se itsesuojeluvaisto joka ei anna nostattaa fiiliksiä koska se (hyvinkin mahdollinen)pudotus tulee sitten niin korkealta. Kyllä se tässä mielessä on, mutta on siellä mielessä myös se vittumainen kaveri nimeltään "mitäs jos.."
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 129
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

IkuisestiILVES sanoi:
Alfred Lammas sanoi:
Mistä voisinkaan saada voimia pysyä näiden yltiöoptimistien vauhdissa? Vaikka Hifki voitettiinkin varsin uljaasti, olen kutakuinkin varma, että Ilves putoaan jatkosta kuin ankka.
Se on se itsesuojeluvaisto joka ei anna nostattaa fiiliksiä koska se (hyvinkin mahdollinen)pudotus tulee sitten niin korkealta. Kyllä se tässä mielessä on, mutta on siellä mielessä myös se vittumainen kaveri nimeltään "mitäs jos.."
Ei ole paljon aikaa siitä, kun oltiin jo Joulun aikoihin lähes varmoja jumboja. Nyt on kohta Maaliskuu ja Ilves vieläkin mukana mestaruustaistelussa.
Miksi luovuttaa ennen aikojaan ? Teoreettiset mahdollisuudet on olemassa ja itse olen ainakin siihen ajatukseen tarttunut.
Lisäksi tulevaisuus näyttää valoisalta. Ensikausi.. niin..meillä on ensikausi, pitää muistaa ettei sekään ollut itsestään selvyys vielä jokin aikaa sitten.
Meillä on pitkä kesä aikaa miettiä muita asioita.. nyt on taistelu vielä käynnissä - nautitaan siitä. Ilveksen peleissä on panosta !
 

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 050
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Ilveksenmiäs sanoi:
IkuisestiILVES sanoi:
Alfred Lammas sanoi:
Mistä voisinkaan saada voimia pysyä näiden yltiöoptimistien vauhdissa? Vaikka Hifki voitettiinkin varsin uljaasti, olen kutakuinkin varma, että Ilves putoaan jatkosta kuin ankka.
Se on se itsesuojeluvaisto joka ei anna nostattaa fiiliksiä koska se (hyvinkin mahdollinen)pudotus tulee sitten niin korkealta. Kyllä se tässä mielessä on, mutta on siellä mielessä myös se vittumainen kaveri nimeltään "mitäs jos.."
Ei ole paljon aikaa siitä, kun oltiin jo Joulun aikoihin lähes varmoja jumboja. Nyt on kohta Maaliskuu ja Ilves vieläkin mukana mestaruustaistelussa.
Miksi luovuttaa ennen aikojaan ? Teoreettiset mahdollisuudet on olemassa ja itse olen ainakin siihen ajatukseen tarttunut.
Lisäksi tulevaisuus näyttää valoisalta. Ensikausi.. niin..meillä on ensikausi, pitää muistaa ettei sekään ollut itsestään selvyys vielä jokin aikaa sitten.
Meillä on pitkä kesä aikaa miettiä muita asioita.. nyt on taistelu vielä käynnissä - nautitaan siitä. Ilveksen peleissä on panosta !
No kyllä se tais olla joulunaikaa kun tän kauden arkku naulattiin....Saipa,Hpk ja Jukurit pelien sössimisellä.... Vaikka TOIVON niin että tällä kommentilla olen VÄÄRÄSSÄ !!!!
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 129
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Kaukofani sanoi:
Ilveksenmiäs sanoi:
IkuisestiILVES sanoi:
Alfred Lammas sanoi:
Mistä voisinkaan saada voimia pysyä näiden yltiöoptimistien vauhdissa? Vaikka Hifki voitettiinkin varsin uljaasti, olen kutakuinkin varma, että Ilves putoaan jatkosta kuin ankka.
Se on se itsesuojeluvaisto joka ei anna nostattaa fiiliksiä koska se (hyvinkin mahdollinen)pudotus tulee sitten niin korkealta. Kyllä se tässä mielessä on, mutta on siellä mielessä myös se vittumainen kaveri nimeltään "mitäs jos.."
Ei ole paljon aikaa siitä, kun oltiin jo Joulun aikoihin lähes varmoja jumboja. Nyt on kohta Maaliskuu ja Ilves vieläkin mukana mestaruustaistelussa.
Miksi luovuttaa ennen aikojaan ? Teoreettiset mahdollisuudet on olemassa ja itse olen ainakin siihen ajatukseen tarttunut.
Lisäksi tulevaisuus näyttää valoisalta. Ensikausi.. niin..meillä on ensikausi, pitää muistaa ettei sekään ollut itsestään selvyys vielä jokin aikaa sitten.
Meillä on pitkä kesä aikaa miettiä muita asioita.. nyt on taistelu vielä käynnissä - nautitaan siitä. Ilveksen peleissä on panosta !
No kyllä se tais olla joulunaikaa kun tän kauden arkku naulattiin....Saipa,Hpk ja Jukurit pelien sössimisellä.... Vaikka TOIVON niin että tällä kommentilla olen VÄÄRÄSSÄ !!!!
Saattaa olla lopputulema, että Ilves ei playoffseissa pelaa.
Se ei silti poista sitä, että teoreettinen mahdollisuus on vielä jopa mestaruuteen. Nautin siitä, ensikaudella vaadin jo enemmän.
 

Kiakkomiäs

Alhaalta on vain yksi suunta.
Viestejä
259
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Kerho onnistui nollaamaan Pelsut kotonaan ja näin nousi taas Ilveksen ohi samoilla pisteillä. Kumpaa sitä nyt sitten toivoisi, Ässien vai Pelsujen sulamista?

Huomenna taas jännä päivä edessä. Lähtökohta on kuitenki se, että Kouvolasta Ilves ottaa kolme pistettä. Vielä on toivoa, vaikka moni ei sitä haluakkaan myöntää.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 311
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Jos Ilves voittaa huomenna,niin joko Ässät tai Pelsut on "kahden ottelun päässä".Pelsuja vastaan on vielä keskinäinen jäljellä,joka auttaa kiinniottomahdollisuuksissa,mutta toisaalta Ässät voi olla kaksi pistettä lähempänä kuin Pelicans.

Vaikea tuosta sanoa kumman voitto olisi parempi Ilveksen kannalta,mutta edelleen hankalin este on itse voittaa kaikki loput pelit mitä melkein jatkopeleihin vaaditaan.
 

Kotikatsomo

Guest
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Olympiatauon jälkeen viisi matsia jäljellä ja ero viivan päälle 4-6 pistettä ja mahdollisesti ensimmäisenä vastassa viivan päällä oleva joukkue. Toivo siis elää mutta tiukkaa tekee.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 576
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Itse olen luottavainen että Ilves hoitaa oman tonttinsa kunnolla, mutta uskon myös että Ässät/Pelicans ottaa tarvittavat pisteet jolloin Ilveksen kiri ei riitä. Parista pisteestä jää kiinni.

Kun katsoo viimeistä 30 peliä, niin Ilves on kuntopuntarin seitsemäs. Pisteen perässä Tapparaa. Korostaa sitä, kuinka surkea alkukausi oli.
 

sämpylä

Luottopelaaja
Viestejä
5 157
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

B sanoi:
Itse olen luottavainen että Ilves hoitaa oman tonttinsa kunnolla, mutta uskon myös että Ässät/Pelicans ottaa tarvittavat pisteet jolloin Ilveksen kiri ei riitä. Parista pisteestä jää kiinni.

Kun katsoo viimeistä 30 peliä, niin Ilves on kuntopuntarin seitsemäs. Pisteen perässä Tapparaa. Korostaa sitä, kuinka surkea alkukausi oli.

Niinpä, muutamalla puolluspään täsmähankinnalla ajoissa pelattas suorasta välieräpaikasta. Katsojia ois varmaan käyny enemmän, millä ois pystytty maksaa nää hankinnat. Vielä kun tiedettiin kauden alussa mikä tulee oleen ongelma. No uuden johdon eka kausi, mut silti.
 

Reborn Lynx

Luottopelaaja
Viestejä
1 117
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

sämpylä sanoi:
B sanoi:
Itse olen luottavainen että Ilves hoitaa oman tonttinsa kunnolla, mutta uskon myös että Ässät/Pelicans ottaa tarvittavat pisteet jolloin Ilveksen kiri ei riitä. Parista pisteestä jää kiinni.

Kun katsoo viimeistä 30 peliä, niin Ilves on kuntopuntarin seitsemäs. Pisteen perässä Tapparaa. Korostaa sitä, kuinka surkea alkukausi oli.

Niinpä, muutamalla puolluspään täsmähankinnalla ajoissa pelattas suorasta välieräpaikasta. Katsojia ois varmaan käyny enemmän, millä ois pystytty maksaa nää hankinnat. Vielä kun tiedettiin kauden alussa mikä tulee oleen ongelma. No uuden johdon eka kausi, mut silti.

Niin, ja tämä todennäköisesti siksi, että uusi johto piti tiukasti kiinni periaatteesta, että ensiksi on tienattava kulutettavat rahat.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

Vielä jäljellä Pelicans, Tappara, Jukurit, Sport ja Lukko. Klaaraamalla Pelicans-ottelusta 3p. alkaa syke jo nousta korkealle. Pakkohan Tappara on kerran kaudessa kaatua ja sitten loppupelit taistellaan hurmoksessa. 15 p. jaossa ja pisteet vain odottavat ahnaan Ilvestassun kaapaisua.

Kausi ei ole vielä ohi!

Joukkue tarvitsee viimeisiin kotiotteluihin kannattajien tukea. Hankkikaa pikaisesti 27.2. Pelicans-pelin liput jos teillä ei vielä niitä ole.
 

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 163
Vs: Kilpajuoksu playoffseihin 2018

B sanoi:
Itse olen luottavainen että Ilves hoitaa oman tonttinsa kunnolla, mutta uskon myös että Ässät/Pelicans ottaa tarvittavat pisteet jolloin Ilveksen kiri ei riitä. Parista pisteestä jää kiinni.

Kun katsoo viimeistä 30 peliä, niin Ilves on kuntopuntarin seitsemäs. Pisteen perässä Tapparaa. Korostaa sitä, kuinka surkea alkukausi oli.

Juuri näin.

vilperi sanoi:
Huomioitavaa on kumminkin se seikka, että kun aikaisempina vuosina on syyskuun lopussa pelattu kaudesta noin kymmenesosa (noin kuusi peliä), on tällä kaudella olympialaisten takia syyskuun lopussa pelattu kuudennes (kymmenen ottelua). --

Kautta ei voiteta syyskuun peleillä, mutta sen voi hävitä pelkästään konttaamalla syyskuussa. Siksi olisi tärkeää, että Ilves ottaa hyvän alun kauteen ja mahdollisimman täydellä miehistöllä.

Ensimmäiseen 10 otteluun heikot 8 pistettä (vain yksi oikea voitto, pari lässynlässyn rankkarivientiä ja yksi säälipinna jatkoajalla, 6 suoraa tappiota). Toinen seesteinen hetki tuli perinteitä kunnioittaen marraskuussa, 9 peliä säälittävät 6 pistettä (kaksi oikeaa voittoa, 7 suoraa tappiota).

Nämä kaksi ajanjaksoa ovat olleet Ilveksen turma, mutta sen siitä saa, kun kauteen lähdetään vajaalla miehistöllä. Puolustukseen tarvittiin kauden alussa 3 puolustajaa ja kaksi löydettiin. Maalivahtipuolellakin mentiin toivotaan-toivotaan -linjalla luottaen, että hyvä kakkostason veskari pystyy runkosarjassa vetämään samalla jumalmoodilla kuin runkosarjan lopussa ja pudotuspeleissä naapuria vastaan, sekä raakile pystyisi pitämään surkealla viisikkopuolustuksella pelaavaa joukkuetta reppuselässään.

Tosin tämän kauden painopisteenä lienee talouden kääntäminen toiseen suuntaan ja taistelu pudotuspelipaikasta (säälipleijaripaikasta), sekä kehittää runkona olevia pelaajia eteenpäin. Ei tästä kaudesta ainakaan vielä voi hyvää arvosanaa antaa, mutta välttävä, jopa tyydyttävä se on ollut olosuhteet huomioiden.
 
Ylös