Kevään play-off seuranta

Juza

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
272
Vs: Kevään play-off seuranta

jerry sanoi:
Juza sanoi:
bulftrik sanoi:
Juza sanoi:
Palola 1-2. Ja tämä jätkä ei ole riittävän hyvä Ilvekseen?
Tyhjään maaliin Koskirannan hienosta syötöstä. Raju-Erkkikin ois tehny. Ei käyttöä.

Jep tuurilla varmaan kaikki 6 maalia tehnyt nyt pleijareissa (enemmän kuin Raju-Eki runkosarjassa), ei siis todellakaan käyttöä. Meidän Ilveshän ei tuollaisia pelaajia kaipaa.

Jos olisit lukenut yhdenkin asiantuntija-arvion, olisit huomannut, että kuudesta maalista huolimatta Palolaa on haukuttu vähän joka puolelta pelaajaksi, joka ei tasoltaan kuuluisi SM-liigan finaaleihin. Eri asia sitten onko se kriteeri pelaamiselle Ilveksessä.

Näitä asiantuntija-arvioita ovat antaneet pääasiassa Jatkoajassa provoilevat Ässä-kannattajat, joten jokainen suhtautuu niihin kuten itse haluaa. Varmasti myös Tuokkola pitää Palolaa hyvänä pelaajana, koska Ilves on aktiivisesti neuvotellut hänen kanssaan.
 

jerry

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
251
Vs: Kevään play-off seuranta

Juza sanoi:
jerry sanoi:
Juza sanoi:
bulftrik sanoi:
Juza sanoi:
Palola 1-2. Ja tämä jätkä ei ole riittävän hyvä Ilvekseen?
Tyhjään maaliin Koskirannan hienosta syötöstä. Raju-Erkkikin ois tehny. Ei käyttöä.

Jep tuurilla varmaan kaikki 6 maalia tehnyt nyt pleijareissa (enemmän kuin Raju-Eki runkosarjassa), ei siis todellakaan käyttöä. Meidän Ilveshän ei tuollaisia pelaajia kaipaa.

Jos olisit lukenut yhdenkin asiantuntija-arvion, olisit huomannut, että kuudesta maalista huolimatta Palolaa on haukuttu vähän joka puolelta pelaajaksi, joka ei tasoltaan kuuluisi SM-liigan finaaleihin. Eri asia sitten onko se kriteeri pelaamiselle Ilveksessä.

Näitä asiantuntija-arvioita ovat antaneet pääasiassa Jatkoajassa provoilevat Ässä-kannattajat, joten jokainen suhtautuu niihin kuten itse haluaa. Varmasti myös Tuokkola pitää Palolaa hyvänä pelaajana, koska Ilves on aktiivisesti neuvotellut hänen kanssaan.

En mää tiennytkään, että isoihin verkkomedioihin kirjoittaa Jatkoajassa provoilevat Ässä-kannattajat.
 

Juza

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
272
Vs: Kevään play-off seuranta

jerry sanoi:
Juza sanoi:
jerry sanoi:
Juza sanoi:
bulftrik sanoi:
Juza sanoi:
Palola 1-2. Ja tämä jätkä ei ole riittävän hyvä Ilvekseen?
Tyhjään maaliin Koskirannan hienosta syötöstä. Raju-Erkkikin ois tehny. Ei käyttöä.

Jep tuurilla varmaan kaikki 6 maalia tehnyt nyt pleijareissa (enemmän kuin Raju-Eki runkosarjassa), ei siis todellakaan käyttöä. Meidän Ilveshän ei tuollaisia pelaajia kaipaa.

Jos olisit lukenut yhdenkin asiantuntija-arvion, olisit huomannut, että kuudesta maalista huolimatta Palolaa on haukuttu vähän joka puolelta pelaajaksi, joka ei tasoltaan kuuluisi SM-liigan finaaleihin. Eri asia sitten onko se kriteeri pelaamiselle Ilveksessä.

Näitä asiantuntija-arvioita ovat antaneet pääasiassa Jatkoajassa provoilevat Ässä-kannattajat, joten jokainen suhtautuu niihin kuten itse haluaa. Varmasti myös Tuokkola pitää Palolaa hyvänä pelaajana, koska Ilves on aktiivisesti neuvotellut hänen kanssaan.

En mää tiennytkään, että isoihin verkkomedioihin kirjoittaa Jatkoajassa provoilevat Ässä-kannattajat.

Laitappa tänne yksi asiantuntija-arvio isosta verkkomediasta, jossa kyseenalaistetaan Palolan taso SM-liigan finaaleissa?
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kevään play-off seuranta

Ainahan näitä finaaleissa/pleijareissa syttyviä alempien ketjujen pörrääjiä löytyy. Ei se tarkoita sitä, että Palola heikommassa joukkueessa ja pitkässä sarjassa saisi mitään aikaan. Mahdollisuus on toki läpimurtoon, mutta prosentuaalisesti varsin pieni.

Jos joukkue on täynnä <50 prosentin todennäköisyydellä onnistuvia laitureita, on yhteinen onnistuminen luokkaa <0,5*0.5*0.5... jne.
 

Dunkkius

Guest
Vs: Kevään play-off seuranta

VP sanoi:
Ainahan näitä finaaleissa/pleijareissa syttyviä alempien ketjujen pörrääjiä löytyy. Ei se tarkoita sitä, että Peltola heikommassa joukkueessa ja pitkässä sarjassa saisi mitään aikaan. Mahdollisuus on toki läpimurtoon, mutta prosentuaalisesti varsin pieni.
Nyt kun ei puhuta enää edes samasta pelaajasta niin eiköhän lopeteta tämä schaiba tähän
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kevään play-off seuranta

Dunkkius sanoi:
Nyt kun ei puhuta enää edes samasta pelaajasta niin eiköhän lopeteta tämä schaiba tähän
Lapsus - mutta ei poista pointtia.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 570
Vs: Kevään play-off seuranta

Kova tää meidän kasvatti Metsola. 2 lahjamaalia antanut Ässille jo.

edit: Ässät Suomen Mestari 2013! Hieno joukkue.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
Tästä tulee ihan hauskaa. Minä en nojaa tilastoihin. Minä perustan näkemykseni kenttätapahtumiin. Olen siis peliuskovainen. Toisessa kulmassa meillä on tilastouskovainen, joka luottaa tilastoituun dataan.

Peliuskovainen sanoo, että Ässät vie. Tilastouskovainen sanoo, että Tappara vie.

Tilastoilla voi heittää heinäsorsaa, jos tilastojen taakse ei osaa katsoa. Minä osasin ja siksi veikkasin oikein.

Helppoa. Peliuskovainen kiittää.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kevään play-off seuranta

Onnittelut Poriin ja pienenpieni peukku naapuriin.

Ihan viihdyttävät vinaalit, vaikka siellä se väärä tamperelainen pelasikin.
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Kevään play-off seuranta

Niin se Metsola sitten osittain suli, ja päästi pari helppoa maalia ratkaisevassa finaalissa, ja vieläpä toinen helppo maali oli mestaruuden ratkaissut maali, ellei se sitten ohjautunut Tappara-pelaajasta maaliin. No, ei viitsi lyödä lyötyä.

Ei ole mennyt muuten Rautakorven finaalisarjat putkeen, kun Rautakorven päävalmentama joukkue on ollut finaaleissa 5 kertaa, ja vain kerran Rautakorpi on saanut kultaa.

En ole tiennytkään, että Kimmo Vähä-Ruohola kuului tällä kaudella Tapparan valmennukseen (toimii Tapparan luistelu- ja pelivalmentajana, tosin SM-liigan sivujen vuoden takaisen uutisen mukaan oli joukkueessa mukana vain kesäharjoittelukauden ajan), lienee sama mies, joka pelasi aikoinaan Ilveksessä.
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Kevään play-off seuranta

bruttokansantuote sanoi:
vieläpä toinen helppo maali oli mestaruuden ratkaissut maali, ellei se sitten ohjautunut Tappara-pelaajasta maaliin.
Kyllä Metsolan olisi tullut tuo ottaa, vaikka Mäntylän mailaan olisi ottanutkin (en itsekään kuvasta nähnyt osuiko) - sen verran siinä oli välimatkaa ja aikaa reagoida. Jokatapauksessa, kyllä Ässät voittonsa ansaitsi.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 917
Vs: Kevään play-off seuranta

Ässät oli loistava !
Turha tässä on Metsolaa syytellä, monen muun seuran olisi nuo katkerat Tampere-tappiot nujertaneet..
Karri Kiven puolesta iloinen !

Myös Tappara pelasi upean kauden, huonoa tuuriakin oli loukkaantumisten muodossa. Ehdottomasti kuitenkin voitettu hopea..jos sellaista nyt onkaan...

Ässien mestaruus on myös osoitus siitä, että kaikki on mahdollista, jos vaan uskoo tekemiseensä ja tinkimättömästi pitää kiinni omasta linjastaan. Ässät on tietenkin myös koottu hyvin.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
HeGe41 sanoi:
Tästä tulee ihan hauskaa. Minä en nojaa tilastoihin. Minä perustan näkemykseni kenttätapahtumiin. Olen siis peliuskovainen. Toisessa kulmassa meillä on tilastouskovainen, joka luottaa tilastoituun dataan.

Peliuskovainen sanoo, että Ässät vie. Tilastouskovainen sanoo, että Tappara vie.

Tilastoilla voi heittää heinäsorsaa, jos tilastojen taakse ei osaa katsoa. Minä osasin ja siksi veikkasin oikein.

Helppoa. Peliuskovainen kiittää.

Kyllä, olit oikeassa. Mutta minusta noiden joukkueiden ero ei tullut kenttäpelissä. Ero tuli ja oli maalivahtipeleissä. Näin kauaskatsoisesti(onko toi edes sana?) voidaan sanoa että Ilves vei Tapparalta yhden mestaruuden kasvattamalla maalivahdin joka pelasi hmm... hienosti sanottuna imurimaisesti nämä finaalit. Joo oli siellä pelastuksia, mutta kyllähän niitä oli myös Raannalla.

Raanta ei vaan imenyt helppoja niinkuin Metso. Mutta jos Metsola päästää tuommoisia maaleja, tai toisinsanoen uunoilee tuolla tavalla kun näissä muutamassa viime pelissä tapahtui, voidaan sanoa että oikea joukkue voitti. Eli kiitos Metsolalle että veit Tapparalta mestaruuden, osaammehan mekin jotain oikein tehdä.

Toivottavasti Hege teit rahaa tuolla näkemykselläsi, itse hävisin 500 euroa lauantain peliin, muuta en sitten pelannutkaan.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 230
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
HeGe41 sanoi:
Tästä tulee ihan hauskaa. Minä en nojaa tilastoihin. Minä perustan näkemykseni kenttätapahtumiin. Olen siis peliuskovainen. Toisessa kulmassa meillä on tilastouskovainen, joka luottaa tilastoituun dataan.

Peliuskovainen sanoo, että Ässät vie. Tilastouskovainen sanoo, että Tappara vie.

Tilastoilla voi heittää heinäsorsaa, jos tilastojen taakse ei osaa katsoa. Minä osasin ja siksi veikkasin oikein.

Helppoa. Peliuskovainen kiittää.

ipaipaipa sanoi:
Kyllä, olit oikeassa. Mutta minusta noiden joukkueiden ero ei tullut kenttäpelissä.

Minä taasen väittäisin, että eron teki Barkovin ja Connollyn puuttuminen. Jos ko. herrat olisivat mukana olleet, en olisi uskaltanut veikata Tapparaa vastaan.

Metsola oli Porissa huono, mutta Tampereella riittävän hyvä. Pelkästään Tampereen pelit hoitamalla Tappara olisi voittanut mestaruuden. Rohkenen väittää, että Barkovin ja/tai Connollyn avustuksella Ässät ei olisi voittanut Tampereella pelin peliä. Ässillä kävi peikkomainen flaksi, kun sai vastaansa ramman Tapparan.

ipaipaipa sanoi:
Toivottavasti Hege teit rahaa tuolla näkemykselläsi, itse hävisin 500 euroa lauantain peliin, muuta en sitten pelannutkaan.

Hyvinkin maltillisesti, koska ei tämä mikään varma juttu ollut. Kuitenkin pidin Ässiä kovempana. Syy yllä.
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 619
Vs: Kevään play-off seuranta

Onnittelut Poriin! Parempi voitti ja näihin tunnelmiin on kiva lopettaa SM-liiga kausi.

Helmikuussa sanoin, että Ässät voittaa ja näin kävi.

#PataEiPysähtynyt, mutta ensi kaudella #PataPysähtyy ja toivottavasti Ilveksen toimesta. #IlvesMurisee2014
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Kevään play-off seuranta

Maalivahti ei tietenkään saa päästää finaalipeleissä helppoja maaleja, jos vastustajan maalivahti ei päästä.

Ässät iski onnistuneesti siihen kohtaan, joka jo etukäteen tiedettiin Tapparan varsinaiseksi heikkoudeksi. Puolustuksessa oli liikaa hitaita miehiä, joille paineistettaessa tuli liian kiire: Kankaanperä, Aalto, Saravo, Leimu. Siihen vielä palkkasoturi Clarke päälle.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 516
Vs: Kevään play-off seuranta

Luojan kiitos mestaruus kiersi Tampereen. Onnittelut Ässille. Juhlikaa nyt kunnolla. :)

Pata edellä, Ilves perässä. Toivon ma.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289
Vs: Kevään play-off seuranta

Kyllä sympatiat on ehdottomasti Ässien puolella, hieno joukkue ja jumalauta mikä tunnelma hallissa, ehkä joskus vielä samanlainen meininki Hakametsässä Ilveksen toimesta!
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 893
Vs: Kevään play-off seuranta

Ässät oli ehdottomasti vuoden joukkue!

Upea mestaruus, mahtava tunnelma hallissa ja mikä parasta mestaruus joukkueelle, koja ei ole sitä pitkään aikaan voittanut!

Seuraavana täytyy olla vuorossa meitin Ilves!
 

bruttokansantuote

Luottopelaaja
Viestejä
1 324
Vs: Kevään play-off seuranta

Varsinkin, kun Ilves on niin paljon tarponut viime vuosina, niin kyllä se Ilveksen mestaruus tuntuisi aivan uskomattomalta. Toisaalta, jos sen Ilveksen mestaruuden joskus kokee, niin miten sitä sitten jaksaisi enää syttyä, kun unelma olisi saavutettu. No tietysti sitä syttyy aina Ilveksen peleille, mutta miltä enää mahdolliset seuraavat mestaruudet tuntuisi, varsinkin jos uusi mestaruus tulisi vaikka jo 5 vuoden sisällä. No turha puhua tällaisia, kun edes yksikin Ilveksen mestaruus tulevaisuudessa on niin kaukainen haave. Mutta Ässätkin, kun voitti mestaruuden niin pitkän tauon jälkeen (35 vuoden tauon jälkeen), niin miltähän Ässä-faneistakaan tuntuisi enää, jos lähikausina tulisi Ässille uusi mestaruus, tuntuisiko rutiininomaiselta.
 
Ylös