Kevään play-off seuranta

Ipappa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
155
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
Ipappa sanoi:
ipaipaipa sanoi:
--
Minunkin mielipiteeni ovat myös sinun mainitsemaasi spekulaatiota, Mutta mikäli jokainen vedonlyöntitoimisto jotka työkseen laskevat kertoimia, pitävät edelleen Tapparaa suosikkina, niin ennemmin minä niitä uskon kuin muutamaa täällä kirjoittavaa ihmistä, jotka eivät varmasti pysty ilman värilaseja kirjoittamaan.
Tuosta ennakkosuosikin asemasta sen verran, että ainakin Suomen jääkiekkoa (tai SM-liigan sivuja) seuraavat ihmiset ovat kääntyneet pitämään Ässiä nyt ennakkosuosikkina.

Vai että sm-liigasivujen galluppi on kääntynyt Tapparaa vastaa, no hui. Sinä olet kyllä yksi lehtikeisari, kaikki sinun juttusi käsittelevät jotain ihme lehti galluppeja. Sinulla ei ole ikinä mitään omaa mielipidettä mistään.

Minulle on ihan sama mitä sinä luulet, jos sinä olet nyt Ilvekseen tyytyväinen kun Ässät voittaa gallupissa Tapparan niin ole, minä en kyllä vieläkään ole ennen kunnon sentteriä.

Edelleen, Luotan kertoimenlaskijoihin, en mielipidekyselyihin, niihin vaikuttaa aina oman joukkueen kannatus tai sinun tapauksessa viha. Olen joskus kuullut sanonnan että jos olet pienistäkin asioista vihainen, ei elämäsi ole muutenkaan kauhean antoisaa(kuten nyt esim. Sinun minä jahtini).

Ja tuolla sinun logiigallasi Tappara on meitä suositumpi, niillä on enemmän kannattajia, twitterissä, Facebookissa, Liigapörssissä, sm-liigan sivuilla jne.

Sinä olet vain niin kiihko-ilves että et pysty järjellä ajattelemaan mitään vaan toistan noita samoja 90-luvun katuvarsigallupeita millä ei ole nykymaailmassa mitään virkaa enään.

Minulla taas on elämässäni muutakin, joten pystyn ajattelemaan myös ilman tuollaista kiihkoilua, mutta Joo, tehdään sillain, annat Tapparalle vaikka kolmen kertoimen, niin voidaan sopia Tampereelle joku paikka niin tuuppaan pari tonnia siihen. Tai jos annat saman kertoimen Ässille niin lyön sen sitten sille.

Katsos, ei se tuon vaikeampaa ole, vai että sm-liiga sivujen galluppi oikein. Just.


Hieno huomata, että osasit poimia viestistäni oleellisimman. ;D Minähän niin hehkutinkin tällaisten gallupien (sen paremmin kuin vedonlyöntikertoimien) merkitystä. En todellakaan väitä, etteikö Tappara voi aivan hyvin voittaa mestaruutta enkä ole aikeissa lyödä vetoa sitä vastaan. Sinun tapparalaisuudestasi sen sijaan voisin vetoa melkein lyödäkin.

Ipappa sanoi:
---
Tosin ei näillä gallupeilla sen paremmin kuin vedonlyöntikertoimilla ratkaista yhtään peliä. Mutta koska, ipaipaipa, olet täysin kyvytön vastaanottamaan mitään edes aavistuksenkaan kielteistä havaintoa tai faktaa Tapparasta, ajattelin nyt tällaisella vielä hieman kiusata.
---

EDIT: Voi voi, ME ei olla yhtä suosittuja kuin TE! ::) (Se on muuten logiikka, ei logiigga. Sääli, että se jäi korkeakoulussasi oppimatta.) Lihavoinnit ja alleviivaukset alkuperäiseen viestilainaukseeni tehty vasta nyt - syykategoria: rautalanka, vääntäminen jne... Se gallup-juttu oli siis vitsi, mutta kiva kun heti lankesit näyttämään oikean karvasi tai pikemminkin ilveskissankarvattomuutesi.
 

merkkari

Guest
Vs: Kevään play-off seuranta

http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013041816920534_sm.shtml

Alkaa meneen maku tästä koko pelistä kun linja on tämä.

Linkki vie Luceniuksen ulosajoon viime Ässät pelissä.
 

Battery

Luottopelaaja
Viestejä
7 332
Vs: Kevään play-off seuranta

merkkari sanoi:
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013041816920534_sm.shtml

Alkaa meneen maku tästä koko pelistä kun linja on tämä.

Linkki vie Luceniuksen ulosajoon viime Ässät pelissä.

Puuttumatta siihen filmaako Savinainen, niin tarkoitatko että tuollaisista turhanpäiväisistä koiratempuista ei pitäisi antaa ulosajoa? Tahallinen (ja toki hiljainen) kyynärpäätaklaus/-lyönti vastustajan kiekottoman pelaajan päähän ja pitäisi antaa vain 2 min?

NHL:ssä olisi tullut sama tuomio ja muutama ottelu pelikieltoa.

Vai tarkoitatko tuolla "linja on tämä" tuota Savinaisen filmaamista?
 

merkkari

Guest
Vs: Kevään play-off seuranta

Kyseessä taitaa olla Lähteenmäki. Se on kuitenkin epäolennaista. En pidä linjasta jossa tuomiot jaetaan näkemättä seurauksien perusteella. Eli toisin sanoen jos esim puhtaasta taklauksesta loukkaantuu jos vaikka käsi sattuu jäämään väärään asentoon niin seurauksena ulosajo. Aivan kuten tässä, maataan jäällä kunnes tulee ulosajo ja pelataan seuraavassa vaihdossa. Potkupallossa nähdään tätä ihan riittävästi. Tämä linja tulee väistämättä muuttaan peliä tiettyyn suuntaan jossa näitä makaajia nähdään enevissä määrin. Ei hyvä. Toki on niitäkin joiden mielestä taklaukset pitäisi kieltää jne mutta sitä varten on jääpallo, tai kaukalopallo. Tämäkin tapaus olisi tuon videon perusteella ollut ihan hyvin paremmin 2min tai max 2+10, + filmaamisesta jäähy. Vastaavaa koiruutta tapahtuu lähes joka vaihdossa maalin edessä, varsinkin yv tilanteissa joissa vedetään surutta poikittaista selkään ilman seuraamuksia.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 264
Vs: Kevään play-off seuranta

Siinä on linjatuomari ihan vieressä ja kiitää heti sanomaan päätuomarille mitä tapahtui,joka näyttää selonteon kuultuaan saman tien ulosajoa.Hyvin näkee videosta tuon.

Eli millään makoilulla ei ollut mitään merkitystä tässä nimenomaisessa tapauksessa.Usein toki valitettavasti on ja mielestäni on ihan älytön sääntö tämä,että "kakkosen arvoinen rike on ulosajon arvoinen,jos kohde loukkaantuu",ihan kuin tuomareilla olisi joku lääkärin koulutus.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

Ipappa sanoi:
. Sinun tapparalaisuudestasi sen sijaan voisin vetoa melkein lyödäkin.

Ipappa sanoi:
---
Tosin ei näillä gallupeilla sen paremmin kuin vedonlyöntikertoimilla ratkaista yhtään peliä. Mutta koska, ipaipaipa, olet täysin kyvytön vastaanottamaan mitään edes aavistuksenkaan kielteistä havaintoa tai faktaa Tapparasta, ajattelin nyt tällaisella vielä hieman kiusata.
---

EDIT: Voi voi, ME ei olla yhtä suosittuja kuin TE! ::) (Se on muuten logiikka, ei logiigga. Sääli, että se jäi korkeakoulussasi oppimatta.) Lihavoinnit ja alleviivaukset alkuperäiseen viestilainaukseeni tehty vasta nyt - syykategoria: rautalanka, vääntäminen jne... Se gallup-juttu oli siis vitsi, mutta kiva kun heti lankesit näyttämään oikean karvasi tai pikemminkin ilveskissankarvattomuutesi.

No lyödään vain, Mutta minä voisin myös lyödä vetoa että sinä olet politiikassa mukana, Sinä käytät hienoja sanoja, puhut hirveästi kaikkea, mutta oikeasti sinä et sano mitään,mistä pystyt näyttämään mitään todisteita. Kaikki sinun väittämäsi ovat jotain Kärjistyksiä ,mutu-tietoja tai vitsejä. Lisäksi, aina ne muuttuvat niiksi jälkeenpäin, kun et keksi enään muuta millä puolustautua.

Sanoppa sinä kielioppinut että mitä "Faktaa" en ole pystynyt ottamaan vastaan. Kukaan ei ole minulle näyttänyt tai todistanut yhtään mitään faktoja mistään,mikä koskee Tapparaa. Ainoastaan mutu-tietoja tai sitten jotain väittämiä, mitkä minun mielestäni ei pidä paikkaansa, ja jokaisen väittämäni tueksi olen näyttänyt tai laskenut tilaston tai tuloksen. Ne eivät ole sinun tyylisiä mielipiteitä, mille ei löydy vastauksia mistään. Itse seuraan kertoimia, sekä vedonlyöntiä harrastan, joten omat tietoni perustan aina tilastoihin jotka näkyvät tai ovat laskettavissa.

Elikä sitä sinun rautalankaasi, josta niin hirveästi välität: MINUN VÄITTÄMÄT EIVÄT OLE MIELIPITEITÄ, NE PERUSTUVAT TILASTOIHIN JOTKA PYSTYN TODISTAMAAN. SINUN KAIKKI "TIETOSI" OVAT MUTU-TIETOJA. ET OLE PYSTYNYT YHTÄ AINOAA VÄITTÄMÄÄSI TODISTAMAAN IKINÄ TÄÄLLÄ. Sinunkin noin oppineena pitäisi tietää, että jos väittelet joksikin, niin sinulla pitää olla muutakin kuin sana, ja sinulla ei ole mitään muuta kuin kiihko ja mutu.

No hyvä että sinäkin pystyit poimimaan tuon tärkeimmän viestistäni.

Tottakai se oli vitsi, jos se ei ole kärjistys niin muukaan se ei voi olla.

Jos nyt ymmärrät, jos olet ikinä väitellyt mistään niin varmasti ymmärrät mielipiteen ja faktan eron.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

Tästä tulee ihan hauskaa. Minä en nojaa tilastoihin. Minä perustan näkemykseni kenttätapahtumiin. Olen siis peliuskovainen. Toisessa kulmassa meillä on tilastouskovainen, joka luottaa tilastoituun dataan.

Peliuskovainen sanoo, että Ässät vie. Tilastouskovainen sanoo, että Tappara vie.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
Tästä tulee ihan hauskaa. Minä en nojaa tilastoihin. Minä perustan näkemykseni kenttätapahtumiin. Olen siis peliuskovainen. Toisessa kulmassa meillä on tilastouskovainen, joka luottaa tilastoituun dataan.

Peliuskovainen sanoo, että Ässät vie. Tilastouskovainen sanoo, että Tappara vie.

Heh, Täytyyhän tämän olla, miksi muuten tätä tekisimme?

Mutta joo, sen voin sanoa että tämän päivän pelin tuloksesta huolimatta, ensimmäisen vetoni tähän sarjaan tulen lyömään Lauantaina, Tapparalle. Tiedän että Ässät on siinä suosikki, mutta peräkkäisen päivän pelit suosivat enemmän Tapparan kokoonpanoa sekä pelitapaa. Joten ihan täysin tilastosokea en ole.

Näissä pitkissä sarjoissa on tärkeämpi ajatella joukkueen kokonaiskuvaa sekä pelitapaa, Ässät ei tule jaksamaan koko sarjaa tuolla pelityylillä. Se on ihan selvä. Heti kun pelitempo tulee laskemaan, niin Tappara tulee rankaisemaan tuolla heidän dieselillä.
 

Ipappa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
155
Vs: Kevään play-off seuranta

Hei ipaipaipa, kun kerran uskot vain ja ainoastaan tilastoihin, niin mitä mieltä olet tilastosta, jonka mukaan Ässät näyttää liukuvan mestaruuteen?

http://www.sm-liiga.fi/arkisto/assat/toisen-finaalin-voittajalla-historia-puolellaan-e2-80-93-kestaako-taika-myos-tana-kevaana.html

Oikeasti ymmärrän kyllä, että tutkit vain tämän kauden tilastoja ja niistäkin taidat mieluiten uskoa vain sellaisia, jotka antavat aiheen uskoa Tapparan vievän Kanada-maljan. Eikä siinä mitään. Jokainen elää uskollaan. Minua kuitenkin kiinnostivat ainoastaan motiivisi jängätä näistä (poikkeuksetta Tapparaa tukevista) uskonkappaleistasi täällä (Ilveksen palstalla) kuitenkin ainakin näennäisesti ilvesläisenä esiintyen. Tuon pointin taisit joko tahtoen tai tahtomattasi missata, mutta ei se mitään.

Syytit(?) minua kiihko-Ilvekseksi. Olen toki koko ikäni ollut ilvesläinen, enkä ole koskaan mitään muuta seuraa harkinnutkaan kannattavani, joten jos se tekee minusta kiihko-Ilveksen, olen sitä mielelläni. Kuitenkin sanaa kiihko käytetään usein arvostelukyvyttömyyteen ja yksipuoliseen asioiden tarkasteluun liittyvänä terminä, mistä puolestani sanoudun täysin irti. Sen sijaan viestiesi perusteella sinuun sanan kiihko voinee huoletta liittääkin. Kiihkosi ei ainakaan kirjoituksistasi päätellen vain syty Ilveksen vaan erään toisen Tamperetta kotipaikkanaan pitävän seuran puolesta.

Itse en sitä paitsi ole edes antanut mitään veikkauksia, kumpi sarjan vie, Tappara vai Ässät. Aiemmin kirjoitin, että paljon riippuu tuomarilinjasta. Mitä tarkemmin tuomarit uskaltavat viheltää sääntökirjassa pitäytyen, sitä enemmän vaakakuppi kallistuu Ässille. Sallivampi tuomarilinja taas kääntää voimasuhteita Tapparalle. Tuossa arvelussa pysyn edelleen. Koska en osaa ennustaa tuomarilinjaa, en lähde vetämään lopullista arvausta voittajasta. Voimasuhteet ovat joka tapauksessa aika tasaiset.

Myönnän vilpittömästi toivovani Ässien vievän mestaruuden. Se ei kuitenkaan johdu kuvittelemastasi Tapparaa (tai sinuakaan ;)) kohtaan tuntemastani vihasta. Toki Ässät on minusta tässä erittelemättömistä syistä periaatteessakin jonkin verran Tapparaa sympaattisempi tapaus, mutta tällä kertaa toiveeni johtuvat ennen muuta joukkueiden pelitavoista. Kiven Ässien pelaama jääkiekko miellyttää ainakin minun silmääni piirun verran enemmän kuin Rautakorven Tapparassa harjoittama - sanotaanko nyt kauniisti - prosenttikiekko. Jos pelityylit vaihdettaisiin päikseen, pitäisin Tapparan mestaruutta suotavampana kuin Ässien, koska minulle tärkeämpää kuin sympaatisemman joukkueen voitto on suomalaisen jääkiekon etu. Näen Suomi-kiekon edun vastaisena, jos tämän kauden Tapparan pelityylistä tulee valtavirtaa koko liigassa. Se olisi tuhoisaa paitsi kansainväliselle menestykselle myös SM-liigan yleisömäärille. En silti mitenkään vihaa Tapparaa tai syytä ilmiöstä yksinomaan Tapparaa tai Rautakorpea (joka on peluuttanut yhtä vähän silmääni miellyttävää kiekkoa myös HPK:ssa ja Lukossa, jotka muuten koen jossain määrin naapuriamme sympaattisemmiksi), vaan ongelma on koko suomalaisen kiekkoyhteisön. Niitä aseita käytetään, mitä sallitaan käyttää. Niin ja vielä kerran: Tämän kauden Tappara voisi Rautakorven valmennuksessa aivan hyvin taistella mestaruudesta myös toisenlaisella pelitavalla. Taitoa ja tahtoa riittäisi taatusti.

Jos Tappara kuitenkin toiveitteni vastaisesti vie mestaruuden, en aio vaipua epätoivoon. Seuraan suomalaisen jääkiekon kehitystä hieman entistä huolestuneempana, mutta koska en voi asiaan vaikuttaa, en anna sen viedä yöuniani. Toivottavasti sinäkään, ipaipaipa, et masennu, jos käykin niin, että Tapparasi ei voitakaan.

Ipaipaipa, syytit myös, että kerron vain mielipiteitä enkä faktoja. Mielestäni keskustelupalstalla on aivan sallittua kertoa mielipiteitä, ja olen ainakin omasta mielestäni pyrkinyt tukemaan mielipiteitäni myös faktoilla. "Syytit" minua myös poliitikoksi. Sen paremmin veikkauksesi paikkansa pitävyyteen kantaa ottamatta voin sanoa, ettei poliittiseen toimintaan osallistuminen ole mielestäni mikään synti, joka tekisi ihmisen kaikin tavoin epäuskottavaksi tai luihuksi. Itse asiassa viestiesi perusteella olet pajon taitavampi "poliitikko" kuin minä konsanaan. Osaat aina väistää todellisen asian ja viet jutun sivuraiteelle, johon minä ja muutkin sinulle kommentoivat sitten juuttuvat. Tuota jos mitä voisi pitää perinteisenä poliittisena "argumentointina".

Koska joko tahattomasti tai tahallasi kokonaan sivuutit eilisen alkuperäisin viestini pääkohdan, lainaan sen vielä tähän.

Ipappa sanoi:
--

Jos sydämesi on Tapparan muotoinen, ei siinä ole mitään hävettävää, sen kun tunnustat asian ja jatkat kirjoittamista (tosin ehkä jollain vähemmän harhaanjohtavalla nimimerkillä). Jos taas aivan aikuisten oikeasti koet olevasi ilvesläinen, harjoita itsetutkiskelua. Viestejäsi lukemalla saa siinä tapauksessa kuvan, että petät myös itseäsi. Ehkä olisit sittenkin onnellisempi naapurileirissä. Tai jos viestisi antavat sinusta yksipuolisen kuvan, ala toki kertoa rakentavia mielipiteitäsi myös muuten kuin Tapparaa ylistämällä.

--

Minun on nimittäin oikeasti hieman vaikea ymmärtää, miksi joku ilvesläinen kirjautuisi keskustelijaksi 25.3. ja suoltaisi vajaassa kuukaudessa yli 50 viestiä, jotka 90-prosenttisesti jollain tavalla kehuvat tai tukevat Tapparaa. Ilvekseen sen sijaan suhtaudut lähes poikkeuksetta vähätellen tai halventavasti. Faneja on tietysti monenlaisia, mutta ei sinua kyllä ainakaan kiihkoilvesläisyydestä pääse syyttämään - eikä ilvesläisyydestä yleensäkään. Ja koska tiedän etukäteen, että tulet taas vääntämään sanomani johonkin minulle käsittämättömään muotoon, niin kerron etukäteen, että tämä aihe saa osaltani jäädä tähän. Pidän sinua trollina, kunnes toisin osoitat, mutta jatka haluamallasi tiellä ja tule uskollasi autuaaksi.

Kuunneltavaksesi:
http://www.youtube.com/watch?v=JZtjR2Q4HdA

Tuossa vielä lyriikat kaupan päälle:
http://www.maxilyrics.com/pauli-hanhiniemen-perunateatteri-joki-lyrics-102c.html

Noissa varmaan on ajattelemisen aihetta meille molemmille. Kaikkea hyvää sinulle ja Tapparalle tämän päivän ja huomisen peleihin. Itse toivon siis Ässien voittoa, mutta tärkeintä olisi, että saataisiin hyvät ja urheilulliset pelit. Tavalla tai toisella paras kuitenkin lopulta finaalit eittämättä voittaa.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 069
Vs: Kevään play-off seuranta

Ässien liike on tällä hetkellä niin hyvää, ettei Tappara pysy mukana. Lianikiekko ei toimi, jos ei pääse iholle, tuottaa ainoastaan jäähyjä ja viime pelissä Ässät kuittasi niistä.
 

NoGood

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
234
Vs: Kevään play-off seuranta

merkkari sanoi:
http://www.iltalehti.fi/smliiga/2013041816920534_sm.shtml

Alkaa meneen maku tästä koko pelistä kun linja on tämä.

Linkki vie Luceniuksen ulosajoon viime Ässät pelissä.

Ilman muuta rankaistava teko, täyttä typeryyttä, mutta melkoiselta kuolevalta joutsenelta näyttää Lähteenmäkikin tuossa. Voi toki olla että kopsahtaa sopivaan kohtaan ja tipahtaa, mutta filmauskulttuurin en soisi leviävän enää yhtään enempää.

*
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

Tässä vähän tilastoja playoffsien ylivoimapelistä. En ole huomioinut Tappara-IFK -sarjaa, Tappara-Lukko -sarjaa, Ässät-KalPa -sarjaa ja JYP-Ässät -sarjaa. En halua finaalijoukkueiden sotkevan tätä tilastoa, koska se sotkisi viestini pointin.

Tapparan kannattajat ovat hehkutelleet oman joukkueensa uskomatonta alivoimapelaamista pudostuspelien aikana. Tapparan puolierävastustaja IFK sai komeat ylivoimatilastot SaiPaa vastaan, mutta välieräjoukkue Lukko on niin Kärpät- kuin Jokerit -sarjat huomioiden pudotuspelikevään toiseksi huonoin ylivoimajoukkue. Ylivoimaisesti huonoin oli HPK. Tämä fakta on joko jäänyt huomaamatta tai tylysti sivutettu.

Tässä tilastoja (minuuttia/ylivoimamaali):

IFK 6,17 min (pl. Tappara-sarja)
Kärpät 10,67 min
SaiPa 11,33 min
Jokerit 14,40 min
JYP 15,40 min (pl. Ässät-sarja)
Lukko 15,43 min (pl. Tappara-sarja)
HPK 24,00 min

Vaikka Lukon yv oli runkosarjassa iskussa, ei se ollut sitä lähelläkään pudotuspeleissä. Tähän merkittävänä tekijänä tanskalaisten poistuminen.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
Tässä vähän tilastoja playoffsien ylivoimapelistä. En ole huomioinut Tappara-IFK -sarjaa, Tappara-Lukko -sarjaa, Ässät-KalPa -sarjaa ja JYP-Ässät -sarjaa. En halua finaalijoukkueiden sotkevan tätä tilastoa, koska se sotkisi viestini pointin.

Tapparan kannattajat ovat hehkutelleet oman joukkueensa uskomatonta alivoimapelaamista pudostuspelien aikana. Tapparan puolierävastustaja IFK sai komeat ylivoimatilastot SaiPaa vastaan, mutta välieräjoukkue Lukko on niin Kärpät- kuin Jokerit -sarjat huomioiden pudotuspelikevään toiseksi huonoin ylivoimajoukkue. Ylivoimaisesti huonoin oli HPK. Tämä fakta on joko jäänyt huomaamatta tai tylysti sivutettu.

Tässä tilastoja (minuuttia/ylivoimamaali):

IFK 6,17 min (pl. Tappara-sarja)
Kärpät 10,67 min
SaiPa 11,33 min
Jokerit 14,40 min
JYP 15,40 min (pl. Ässät-sarja)
Lukko 15,43 min (pl. Tappara-sarja)

HPK 24,00 min

Vaikka Lukon yv oli runkosarjassa iskussa, ei se ollut sitä lähelläkään pudotuspeleissä. Tähän merkittävänä tekijänä tanskalaisten poistuminen.

En viitsi edes tarkistaa onko nuo tilastot oikein, mutta uskon sinuun. Sitä en kyllä ymmärrä että miten tämä tilasto jotenkin puoltaa esimerkiksi Ässien voittoa. Käytännössä Ässät on pelannut huonompaa tai ainakaan noi tilastot eivät kerro että parempaa ylivoimaa vastaan. Oliko tässä joku pointti?

Väritykset omia, vastustajien korostamisen vuoksi.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
Oliko tässä joku pointti?

Pointti oli, että Tapparan hehkutettu alivoimapeli on osittain vastustajan (lue: Lukko) ansiota. Lukko on pudotuspelikevään toiseksi huonoin ylivoimajoukkue.

Jatketaan vielä. HPK tarvitsi JYPiä vastaan 24,00 minuuttia ylivoimaa yhtä maalia kohden. JYPiä vastaan Ässät tarvitsi ylivoimaa 13,60 minuuttia yhtä maalia kohden. JYP sai HPK:n riisuttua aseista, mutta sama ei enää onnistunut Ässiä vastaan. Nyt Tapparalle on käymässä samalla tavalla. IFK:ta ja Lukkoa vastaan tuo alivoimapelaaminen riitti, mutta Ässiä vastaan ei taida enää riittää. Niin eri tason jengi on kuitenkin finaaleissa vastassa vrt. puolivälierä- ja välierävastukset.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
Minunkin mielipiteeni ovat myös sinun mainitsemaasi spekulaatiota, Mutta mikäli jokainen vedonlyöntitoimisto jotka työkseen laskevat kertoimia, pitävät edelleen Tapparaa suosikkina, niin ennemmin minä niitä uskon kuin muutamaa täällä kirjoittavaa ihmistä, jotka eivät varmasti pysty ilman värilaseja kirjoittamaan.

PAF antaa Ässien mestaruudelle saman kertoimen kuin Tapparan mestaruudelle. Erikoista, sillä Tapparalla on edelleen kotietu. Silti molemmilla jengeillä sama kerroin. Hmm...vaaka kallistuu. Aivan kuten olen ounastellut.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
ipaipaipa sanoi:
Oliko tässä joku pointti?

Pointti oli, että Tapparan hehkutettu alivoimapeli on osittain vastustajan (lue: Lukko) ansiota. Lukko on pudotuspelikevään toiseksi huonoin ylivoimajoukkue.

Jatketaan vielä. HPK tarvitsi JYPiä vastaan 24,00 minuuttia ylivoimaa yhtä maalia kohden. JYPiä vastaan Ässät tarvitsi ylivoimaa 13,60 minuuttia yhtä maalia kohden. JYP sai HPK:n riisuttua aseista, mutta sama ei enää onnistunut Ässiä vastaan. Nyt Tapparalle on käymässä samalla tavalla. IFK:ta ja Lukkoa vastaan tuo alivoimapelaaminen riitti, mutta Ässiä vastaan ei taida enää riittää. Niin eri tason jengi on kuitenkin finaaleissa vastassa vrt. puolivälierä- ja välierävastukset.

Niin, ihan samalla tavalla JYP oli toiseksi huonoin joukkue(3 sekuntia erottaa noi joukkueet). Joten ylivoimalla JYP on yhtä huono kuin Lukko, ja osittain myös Ässien alivoimapelin tehokkuus johtuu siitä, ja se on silti huonompi kuin Tapparalla.

Lisäksi, Ässien alivoima petti myös kerran todella pahoin Kalpa sarjassa, päästikö 3 vai 4 alivoimamaalia. Joten yhden ottelun tilastoja katsomisessa ei ole mitään järkeä(Tällä nyt tarkoitan edellistä peliä), Ässätkin sai nollattua tuon, joten on se mahdollista että Tapparakin saa. Jos sama jatkuu myös tulevissa peleissä niin myönnän olevani väärässä, mutta älä nyt hyvä mies rupea yhden häviön jälkeen mestaruuksia jakamaan.

Jotta saadaan vertailukohta tuolle Ässien ylivoimalle niin laskeppa samalla Tapparan ylivoimatehokkuus, tuo vertaaminen kerhoon ei kerro yhtään mitään. Vai pidätkö esim. HPK:ta parempana tai yhtä hyvänä kuin Tappara on tällä kaudella?



Mitä tuohon vastustajaan tulee, niin ihan samalla lailla Ässillä on kovempi vastustaja kuin edellisillä kierroksilla. Todellakin on eri tason jengit vastassa, molemmilla. Katsotaan mitä ilta tuo tullessaan niin olemme taas viisaampia.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
Niin, ihan samalla tavalla JYP oli toiseksi huonoin joukkue(3 sekuntia erottaa noi joukkueet). Joten ylivoimalla JYP on yhtä huono kuin Lukko, ja osittain myös Ässien alivoimapelin tehokkuus johtuu siitä, ja se on silti huonompi kuin Tapparalla.

Älä sotke asioita. Ei missään (kai) ole hehkutettu Ässien alivoimaa. Nyt on puhe Tapparan alivoimapelistä ja sen "maagisuudesta". Minä olen sitä mieltä, että tuo maaginen alivoimapelaaminen on kupla, jonka IFK- ja Lukko-sarjat synnyttivät. Nyt porilaiset ovat kovaa kyytiä tätä kuplaa puhkaisemassa.

Jos sama jatkuu myös tulevissa peleissä niin myönnän olevani väärässä, mutta älä nyt hyvä mies rupea yhden häviön jälkeen mestaruuksia jakamaan.

Ei mun tehtävä ole jakaa mestaruuksia. Mun roolini on vain spekuloida.

PS. Ero ei ole 3 sekunttia.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
ipaipaipa sanoi:
Minunkin mielipiteeni ovat myös sinun mainitsemaasi spekulaatiota, Mutta mikäli jokainen vedonlyöntitoimisto jotka työkseen laskevat kertoimia, pitävät edelleen Tapparaa suosikkina, niin ennemmin minä niitä uskon kuin muutamaa täällä kirjoittavaa ihmistä, jotka eivät varmasti pysty ilman värilaseja kirjoittamaan.

PAF antaa Ässien mestaruudelle saman kertoimen kuin Tapparan mestaruudelle. Erikoista, sillä Tapparalla on edelleen kotietu. Silti molemmilla jengeillä sama kerroin. Hmm...vaaka kallistuu. Aivan kuten olen ounastellut.

Kyllä, tasaistahan tuo on niinkuin ennen pelien alkuakin jo ounasteltiin. Itsekkin veikkasin että Tappara on mestari voitoin 4 - 2 (johonkin tänne sen kirjoitin). Eli vielä ollaan sen sisällä.

Pistän tähän nyt muutaman muunkin kertoimen, niin näet sitten missä mennään.

Tap Äss
Paf 1.86 1.86
Veikkaus 1.80 1.90
Nordicbet 1.82 1.88
Unibet 1.86 1.86

Joten niinkuin sanoit, tasaista on. Se tarkoittaa sitä että kumpi tänään voittaa siirtyy selväksi suosikiksi.

Tappara on joka toimistolla suosikki pelissä, joten Tapparan voiton todennäköisyys on hivenen, ei paljoa todennäköisempi. Joten siltikin Tappara on edelleen suosikki.
 

ipaipaipa

Rivipelaaja
Viestejä
60
Vs: Kevään play-off seuranta

HeGe41 sanoi:
[Älä sotke asioita. Ei missään (kai) ole hehkutettu Ässien alivoimaa. Nyt on puhe Tapparan alivoimapelistä ja sen "maagisuudesta". Minä olen sitä mieltä, että tuo maaginen alivoimapelaaminen on kupla, jonka IFK- ja Lukko-sarjat synnyttivät. Nyt porilaiset ovat kovaa kyytiä tätä kuplaa puhkaisemassa.

Jos sama jatkuu myös tulevissa peleissä niin myönnän olevani väärässä, mutta älä nyt hyvä mies rupea yhden häviön jälkeen mestaruuksia jakamaan.

Ei mun tehtävä ole jakaa mestaruuksia. Mun roolini on vain spekuloida.

PS. Ero ei ole 3 sekunttia.

En minäkään ole sitä hehkuttanut, olen vain sanonut että se toimii paremmin kuin Ässillä. Se riittää kun on parempi kuin toinen joka on paikalla. Se on varma että se ei mitään maagista ole, ei se sitä kenelläkään ainakaan sm-liigassa ole. tiedä sitten mistä tuonkin sanan olet repäissyt.

Niin mitä minä sitten teen jos en spekuloi, onko tuo joku sinun puolustusmetodisi? koska tuo toinen Kärjistelee ja latelee vitsejä.

Joo ei ole, se on 1,8 sekuntia, mutta tuolla asialla ei ole mitään väliä kumpi se on. vaikka ero olisi 15 sekuntia, silläkään ei olisi väliä, kaikki yhtä huonoja näin piennissä sarjoissa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Kevään play-off seuranta

ipaipaipa sanoi:
Tap Äss
Paf 1.86 1.86
Veikkaus 1.80 1.90
Nordicbet 1.82 1.88
Unibet 1.86 1.86

Aika pieniä eroja, vaikka Tapparalla vielä kotietu. Yllätyin.
 
Ylös