Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Päätin olla ahkera ja oikeasti tehdä kouluhommiani. Sain väsättyä filosofian esseen joka piti olla palautettuna jo viime vuonna, mutta parempi myöhään kuin ei koskaan. Deadline ei ole vielä kuitenkaan mennyt, joten en syyllisty mihinkään. Lainattuna alla on kyseinen essee.

Mielestäni ihan hyvä kirjotelma. Omaa pohdintaa, konkreettisia esimerkkejä ja hienoja latinan lainasanoja.

Tämä siirtymä-aika 17-vuotiaasta Suomen lainmukaiseksi aikuiseksi on kyllä aika kiireistä ja stressintäyteläistä aikaa. Pitäisi ajaa ajokortti, hommata kesätöitä, pitää itsestään huolta käymällä salilla ja kävelyillä, harrastaa harrastuksia, nähdä kavereita, tanssia wanhojen tanssit alta pois, panostaa kouluun ja valmistua ylioppilaskirjoituksiin. Samaan aikaan pitäisi käydä useamman kaverin kanssa baarissa ja parin artistin keikalla. Tänä vuonna on jo kutsunnat. Intti kolkuttelee oviani. Pitäisi olla valmis hakemaan opiskelupaikkaa lukion jälkeen. Asioita kasaantuu asioitten päälle.

Ehkä tämä tästä. Foorumin kanssakirjoittajille tsemppiä, jaksamisia ja iloa elämään!
Kyllä sussa kirjoittajan vikaa on, sen huomaa jo noista otteluennakkoihin tekemistäsi KooKoo-teksteistä. Eli ainakaan sun ei äidinkielen kirjoituksista kannata stressata, ne menee kielellisesti lahjakkaalla kaverilla lukemattakin kirkkaasti läpi.

Ken tietää, ehkä löydät opiskelijana vielä tiesi Suomen parhaaseen kaupunkiin! Omasta kokemuksesta voin kertoa että täällä Tampereella on opiskelijan hyvä olla. Vapaa-ajalla voit vaikka päästä kattomaan vähän astetta parempaa lätkää kun Kouvolassa... ;)

Mutta ei mitään, tsemppiä sulle näihin seuraaviin pariin vuoteen! Teksteistä käy jo ilmi että olet fiksu ja hyvä tyyppi. Mullakaan ei noi ajat ole kovin montaa vuotta takanapäin, joten muistan kyllä hyvin miten hektistä se oli. Kyllä se siittä rauhottuu kun tulee 20 mittariin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 582
Mutta, ollaan Tiktok -aikakaudella. Ite oon ainakin liian vanha siihen niin en ymmärrä näitä.
Tästä tuli mieleeni muuten yksi asia mikä ärsyttää mua aivan helvetin paljon.

Miksi KID JAM$EN saa palstatilaa noin kymmenen kertaa enemmän kun esimerkiksi Jani Nyman?

Toinen edustaa mun mielestä about kaikkea mikä nyky maailmassa ärsyttää ja toinen on erittäin nöyrä, kohtelias ja vielä ihan helvetisti parempi jääkiekkoilija kun toi TikTok räppäri...

Kumpikohan näistä kahdesta kaverista olisi nuorisolle se "parempi" esikuva?

Myönnän nyt ihan suoraan olevani tälläinen mega-boomeri vaikka ikää ei ole kuin 35, mutta ihan oikeesti toi asia ärsyttää mua ihan aidosti.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 373
Tästä tuli mieleeni muuten yksi asia mikä ärsyttää mua aivan helvetin paljon.

Miksi KID JAM$EN saa palstatilaa noin kymmenen kertaa enemmän kun esimerkiksi Jani Nyman?

Toinen edustaa mun mielestä about kaikkea mikä nyky maailmassa ärsyttää ja toinen on erittäin nöyrä, kohtelias ja vielä ihan helvetisti parempi jääkiekkoilija kun toi TikTok räppäri...

Kumpikohan näistä kahdesta kaverista olisi nuorisolle se "parempi" esikuva?

Myönnän nyt ihan suoraan olevani tälläinen mega-boomeri vaikka ikää ei ole kuin 35, mutta ihan oikeesti toi asia ärsyttää mua ihan aidosti.
Ei tossa mitään "boomeria" ole, aivan oikeassa olet. Mää olen saman ikänen ku KIDJÄM$EN ja voin kyllä sanoa, että hyi vittu mikä räkänokka.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 582
Noniin nyt nähtiin sitten tämäkin päivä...
Nyt on varmaan hyvä hetki poistua Platform Formerly Known as Twitteristä
Screenshot_2024-01-31-15-34-53-91_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 582
Paras hetki poistua tuolta oli eilen. Toiseksi paras tänään
Mutta kun mää tykkään tissibottien jatkuvasti lisääntyvästä huomiosta.
 
Viimeksi muokattu:

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 661
Tullut nyt myytyä pari juttua, joista toista ensin koitin Tori.fi:ssä. Siellä ei mennyt kaupaksi vaan tuli monta viestiä jossa kysytään että olenko myymässä ja kun vastasi kyllä niin yleensä hiljennyttiin ja kerrottiin kohta että joo löysin toisen vastaavan. Yksi pyysi lisää kuvia ja sitten jaksanutkaan ostaa. Kolmas tarjosi roimaa alihintaa. Ja muutama muu.

Huutonettiin kun laittoi niin nyt muutamassa päivässä tulikin jo tarjous huutokauppaan (toki lähtöhinta oli varsin reilu) ja ostajan profiilia kun katsoo niin todennäköisesti myös ostaa. Muutaman muun jutun olen itse ostanut Torilta mutta en taida kyllä sinne myyjäksi lähtee, aivan liikaa säätöä. Huutonetissä möin aikaisemmin tänä vuonna yhden keräilyharvinaisuudeksi luokiteltavan pelin ja meni vielä yllättävän hyvään hintaan. Homma toimi kuin junan vessa. Noh, tuurista nämä taitaa suurimmaksi osaksi olla kiinni.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 397
Huijarit ja varkaat myös tuolla rellestävät. Esimerkiksi jos olet myymässä puhelinta tms. käteensopivaa tavaraa he sopivat treffit jonnekin, tulevat autolla ja pyytävät saada katsoa kauppatavaraa auton ikkunasta. Jos erehdyt antamaan kepulin kouraan tavaran kaasuttaa samoin tein tiehensä. Älkää menkö halpaan.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 025
Niin paljon saa kyllä Torista yms. lukea kuraa, että en ole hyvään toviin siellä myynyt yhtään mitään. Melkein kaikki tavarat tulee käytettyä ns. loppuun ja jos ei, niin sitten kirpparille jossa ei tarvitse olla juuri ihmisten kanssa tekemisissä.
 

Takaisku

Luottopelaaja
Viestejä
2 397
Torista ostaminen on ollut lähinnä positiivisia kokemuksia. Myyminen sitten ei. Kaikenlaisia veteliä ketkuja inisemässä kotiinkuljetusta tms. Tinkaavat vielä naurettavan halvoista hinnoista.

EDIT: Aika multaa muistot ja nämä pahimmat jää mieleen. Suurin osa on ollut kuitenkin positiivisia kokemuksia.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 582
Mää en ole oikein ikinä ymmärtänyt tuota meidän pääkaupunkia ja heidän urheilukulttuuria.

Jokerien "pelastaja"
Screenshot_2024-02-09-12-56-04-28_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg



HIFK legenda
ville-peltonen-jokerit.jpg
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 661
Mää en ole oikein ikinä ymmärtänyt tuota meidän pääkaupunkia ja heidän urheilukulttuuria.

Jokerien "pelastaja"
katso liitettä 8010


HIFK legenda
katso liitettä 8011
Joo aavistuksen huvitti päivän urheilucastissa kun Ika oli taas kerran Peltosen vaihtoa vastaan että mistä saa noin intohimoisen miehen IFKn penkin, mies täynnä IFKta. Kummallinen IFK ikoni kun meni parhaassa peli-iässä veriviholliseen pelaamaan.
 
Ylös