Kenelle Ilves on tarjonnut sopimusta?

Status
Viestiketju on suljettu.

tynamo

Luottopelaaja
Viestejä
1 289
Aika tyytyväinen. Mielestäni Ilves on valinnut hyvän linjan. Otetaan nuoria ja kokeneita. Nuoret näkee, että täällä saa vastuuta ja tie änäriin aukeaa. Turha kilpailla mistään 200 000 äijistä.

Linja vaikuttaa toistaiseksi hyvältä ja toimivalta, mutta kyllähän menestystä tavoittelevassa jengissä on 200 k äijiä. Muutamakin.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 145
En tiedä, onko väärä ketju, mutta kuinka moni on oikeasti tyytyväinen tähän mennessä julkaistuihin hankintoihin? Itse olen enemmän kuin ilonen jatkosopimuksista, mitä tehtiin keväällä, mutta nää uudet pelaajat ei vakuuta varsinkaan kun Seppäläkää ei välttämättä pelaa täällä. Ymmärrän, että varmasti on sopimuksia vielä julkaisematta, mutta kyllä niiden pelaajien pitää kaikkien olla kovia tekijöitä. Samaan aikaan kun HIFK julkasee Melartin, Pakarisen ja Nättisen, Kärpät julkasee Kemppaisen, Tiivolan ja Kivistön, Tappara tulee julkasemaan satavarmasti kovia tekijöitä, niin kyllä Ilveksen pitää pysyä mukana. Nyt pitäisi satsata se muutama satatuhatta ekstraa joukkueeseen, niin ne rahat tulisivat varmasti korkojen kera takaisin

Ihan hyvä teksti koska useat täälläkin sekoittavat asioita sujuvasti. Jos puhutaan kauden jälkeen tehdyistä hankinnoista, niin Ilves on julkistanut selkeästi heikoimmat uudet sopparit.

En lähtisi tosin vertaamaan esim Tapparaan joka ei ole julkistanut vielä yhtään mitään, siksi vertailu typerää. Ilves sen sijaan julkistanut tukun
suht nimettömiä hankintoja.

Kauden aikana tehdyistä jatkoista taas voi olla tyytyväinen, joskaan niillä ei eteenpäin olla menossa vaan pysytellään
noin pronssin tasoisessa jengissä mikäli porukkaa ei vahvisteta selkeästi.

Suhteellisen yleisesti tunnustettu asia on myös että ensi kaudelle vaatimus kasvaa ja useat jengit lyövät edelliskautta enemmän peliin. Siinä toivottavasti ollaan myös me mukana.
 

TaikuriLuttinen

Luottopelaaja
Viestejä
4 008
HIFK:n ja Kärppien julkistukset pitää ilman muuta kyetä nokittamaan, jotta ollaan uskottavasti mestaruustaistossa (tai ainakin mitalipeleissä) mukana, mutta noiden sopimusten julkistusajankohdissa kannattaa huomioda myös edellisen kauden menestys. Ilveksen kautta voi omasta mielestäni hyvin sanoa menestykseksi, paluu mitalipeleihin pitkän tauon jälkeen ja sitten Kärppien ja HIFK:n kausia taas enemmän tai vähemmän pannukakuiksi, noin kausarimyynnin lähtökohdista aika erilaiset lähtötilanteet siis, eli Ilves ei välttämättä tarvitse niin suurta vauhditusta hankinnoista kuin Kärpät tai HIFK tarvitsee.

Itse ainakin toistaiseksi vielä aika levollisin ja luottavaisin mielin. Ensimmäiseen CHL-matsiin on kuitenkin vielä muutama kuukausi aikaa.
 

wasama

Luottopelaaja
Viestejä
1 040
Tietysti täytyy olla muutama yli 200 000.
Esim. Arttu Ruotslaisesta pitäisi kilpailla. Miehen tekemiseen voi luottaa joka pelissä. Samoin on Suomen kohdalla.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 917
Tämä on erittäin hyvin sanottu.

Lisäksi meitä "rasittaa" CHL, jo pelkästään senkin takia Ilveksen rosterin tulee olla TOP 4 luokkaa, miksei parempikin.

Itse olen vaan hieman epäileväinen noiden huippunimien suhteen, sillä jotenkin vaikuttaa siltä, että he edelleen kiertävät Ilveksen. Tillu saa tietysti osoittaa epäilykseni vääräksi.

Ilveksen tulee olla joka vuosi välierissä ja mieluusti useamman kerran finaaleissa voittavana osapuolena. Tähän on valtavasti matkaa, mutta se voidaan aloittaa NYT eikä joskus!
Juu ei loputtomiin voi elää tulevaisuudessa, kyllä tässä alkaa jo olemaan aika NYT.
Viimekausien sijoitukset ovat 4, 8 ja 3. Eli hyvällä tiellä ollaan.. tuo kausi sijalla 8.. sehän kaatui pitkälle NHL alkaa/ei ala soheltamiseen.
Sijoitus 4 taas olisi voinut kirkastua, jos kausi ei olisi päättynyt runkosarjaan, kiitos koronan.
 

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Viestejä
373
No meinaat että tämän kauden joukkueella taistellaan ensi kaudellakin mitaleista kun muut vahvistuvat kokoajan, jopa Jukurit hankki majumaalivahdin?

Miksi meinaisin? Ei viime kauden joukkue ole verrattavissa ensi kauden joukkueeseen nykyinen maailmantilanne huomioon ottaen. Vahvistuksia odotellaan ja niitä tarvitaan, mutta maltti on kuitenkin valttia.

Tietysti täytyy olla muutama yli 200 000.
Esim. Arttu Ruotslaisesta pitäisi kilpailla. Miehen tekemiseen voi luottaa joka pelissä. Samoin on Suomen kohdalla.

Ei tule Eurooppaan. Toki jos tulisi niin sanoisin että all-in siten ettei yksikään muu Liigaseura pääsisi väliin.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 917
Miksi meinaisin? Ei viime kauden joukkue ole verrattavissa ensi kauden joukkueeseen nykyinen maailmantilanne huomioon ottaen. Vahvistuksia odotellaan ja niitä tarvitaan, mutta maltti on kuitenkin valttia.
Iso kysymys kuuluu myös.. miten paljon valmennus ja pelitapa on kehittynyt. Huikeaa suorittamista ei vielä ole nähty silläkään saralla.
Yv-teho on ollut .. ensin Ruotsalainen, sitten Haapala.
 

-mesag

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Täällähän meno on kuin hallituksella konsanaan. Rahaa voi törsätä, kunhan kaikilla on kivaa. Realismia on kuitenkin se, ettei Liigajoukkueet voi kilpailla rahallisesti mitenkään Ruotsin, Saksan tai Sveitsin kanssa.

Liikevaihto per ottelu:
Suomi: 236te
Saksa: 317te
Ruotsi: 447te
Sveitsi: 493te

Vaikka ero Saksaan onkin melko pieni, niin siellä rahaa on sitten muuten vain paljon enemmän käytettävissä, esimerkiksi yritysten kautta. Ruotsissa sitten liikevaihdot ovatkin tuplaten Suomeen verrattuna.

Sitten kun mietitään Liigan sisällä. Vielä viisi vuotta sitten, Ilves oli muutamien päivien päässä konkurssista. Joo, nyt on tehty tulosta ihan kivasti, mutta ei sinne kassaan silti ole kertynyt samalla tapaa rahaa kuin vaikka Tapparalla tai HIFKillä oli (en tiedä miten korona on vaikuttanut). TPS ja Lukko pystyvät mätsäämään Ilveksen jokaisen sopimustarjouksen rahallisesti ja laittamaan sen euron päälle, ja samaa sanoisin myös HIFK:stä, Kärpistä ja Tapparasta.

Ja tuo aiempi kommentti, että Ruotsalaisesta pitäisi kilpailla. Joo, voisinhan minäkin kilpailla Usain Boltia 100m matkalla, mutta onko siinä mitään järkeä. Ruotsalainen jos palaa Eurooppaan, niin aivan takuuvarmasti saa 500te lapun käteensä, siihen ei Ilveksen ole mitään järkeä vastata, vaikka teoriassa olisikin mahdollista.
 

Never stop the madness

Luottopelaaja
Viestejä
1 932
Aika lailla kaikki espoolaisen jääkiekkoseuran tuulettimen nimeämät pelaajathan ovat käsittääkseni menneet kiville. Ketkä ovat ne nimetyt pelaajat, jotka ovat osuneet oikeaan?

Mitä Ilveksen tilanteeseen tulee, niin toivon että seurassa pyritään kilpailukyvyn parantamiseen suhteessa vastustajiin. Pieni pelko on tällä hetkellä siitä, että Jalo toistaa Vaclav Harmaan aikana toteutuneen asetelman, jossa lyötiin liinat kiinni kun olisi ollut tilaisuus ottaa urheilullinen loikka eteenpäin ja panostaa joukkueeseen. Nyt pitäisi olla taloudellisesti mahdollista tehdä panostuksia ilman että joudutaan ottaamaan kohtuuttomia taloudellisia riskejä. Kysymys kuuluu, että tyydytäänkö toimimaan pelaajahautomona ja tekemään NHL-korvausten avulla pientä taloudellista voittoa joka vuosi, vai yritetäänkö jonakin päivänä oikeasti taistella myös mestaruudesta?
Luulen että tässä kerätään niitä launchiin jolloin tehdään siitä iso tapahtuma eikä vaan julkaista yksitellen ja lopulta parempi varmaan ajoittaa se loman jälkeen kun kiekossa alkaa olla hiljaisempaa
 
  • Tykkää
Reactions: eba

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 899
Luulen että tässä kerätään niitä launchiin jolloin tehdään siitä iso tapahtuma eikä vaan julkaista yksitellen ja lopulta parempi varmaan ajoittaa se loman jälkeen kun kiekossa alkaa olla hiljaisempaa
Eiköhän tilanne ole tämä, että halutaan julkaista kaikki kerralla, itse uskon että 2.0 launch tulossa myöhemmin(ehkä kesällä?), taitaa kuitenkin tulla sellainen pelaaja jolla vielä kausi kesken.
Mieluummin 2.0 launch kuin yksitellen, ripotellen.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
Eiköhän tilanne ole tämä, että halutaan julkaista kaikki kerralla, itse uskon että 2.0 launch tulossa myöhemmin(ehkä kesällä?), taitaa kuitenkin tulla sellainen pelaaja jolla vielä kausi kesken.
Mieluummin 2.0 launch kuin yksitellen, ripotellen.

Näin se varmaan on. Tuulola ja joku pakki varmaan seuraavan launchin aiheena. Ja Pullin jatko...
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 350
Käsittääkseni Bleqin osumatarkkuus on kuitenkin ollut ihan varteenotettavaa luokkaa, eikä essonbaaria.

Eikä tarvitse siirtyä edes nimimerkkitasolle, parempi olisi ettei näitä vuotoja tapahtuisi ennen kuin Ilveksen toimisto asian haluaa niin tapahtuvan.
Tuon sinun mielipiteesi, joka sinulle suotakoon. Itse olen eri mieltä.
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 706
Täällähän meno on kuin hallituksella konsanaan. Rahaa voi törsätä, kunhan kaikilla on kivaa. Realismia on kuitenkin se, ettei Liigajoukkueet voi kilpailla rahallisesti mitenkään Ruotsin, Saksan tai Sveitsin kanssa.

Liikevaihto per ottelu:
Suomi: 236te
Saksa: 317te
Ruotsi: 447te
Sveitsi: 493te

Vaikka ero Saksaan onkin melko pieni, niin siellä rahaa on sitten muuten vain paljon enemmän käytettävissä, esimerkiksi yritysten kautta. Ruotsissa sitten liikevaihdot ovatkin tuplaten Suomeen verrattuna.

Sitten kun mietitään Liigan sisällä. Vielä viisi vuotta sitten, Ilves oli muutamien päivien päässä konkurssista. Joo, nyt on tehty tulosta ihan kivasti, mutta ei sinne kassaan silti ole kertynyt samalla tapaa rahaa kuin vaikka Tapparalla tai HIFKillä oli (en tiedä miten korona on vaikuttanut). TPS ja Lukko pystyvät mätsäämään Ilveksen jokaisen sopimustarjouksen rahallisesti ja laittamaan sen euron päälle, ja samaa sanoisin myös HIFK:stä, Kärpistä ja Tapparasta.

Ja tuo aiempi kommentti, että Ruotsalaisesta pitäisi kilpailla. Joo, voisinhan minäkin kilpailla Usain Boltia 100m matkalla, mutta onko siinä mitään järkeä. Ruotsalainen jos palaa Eurooppaan, niin aivan takuuvarmasti saa 500te lapun käteensä, siihen ei Ilveksen ole mitään järkeä vastata, vaikka teoriassa olisikin mahdollista.
Ei hyvää päivää. Missähän kohtaa tässä nyt on sanottu että sitä rahaa pitäisi törsätä miten vain? Ymmärtääkö ihmiset nyt tahallaan väärin mitä tarkoitin vai onko täällä oikeasti näin sokeaa porukkaa? Ja missä kohtaa tässä nyt kukaan sanoi että voidaan kilpailla näiden muiden sarjojen kanssa? Se nyt on vain faktaa että Venäjän tilanteen takia pelaajia vapautuu enemmän käyttöön eikä ne kaikki mahdu näihin mainitsemiisi sarjoihin. Ja melkein tapahtuneen konkursin taakse on enää turha mennä. Sitä rahaa on nyt ihan erilailla, huhujen mukaan kaikkien aikojen ennätys tehdään ja uskon tuon täysin. Ja kun Ilves on nyt ns. kuuma joukkue niin aivan 100% varmasti myös sponsseja on helpompi saada ja luulisi niitä olevan siellä ihan jonoksi asti kun näkyvyyttä tulee ovista ja ikkunoista. Ruotsalaiseen ei varaa ole muuta siitä minä en ainakaan mitään puhunutkaan.
 

Garantie

Vakiokokoonpanossa
Ylläpidon jäsen
Viestejä
373
Tuon sinun mielipiteesi, joka sinulle suotakoon. Itse olen eri mieltä.

Mielipiteet ovat kuin peräreikiä, omani on parempi.

Itse en keksi mitään syytä miksi sopimusten vuotaminen etukäteen olisi missään tilanteessa Ilveksen etu.
 

Esa Toskanen

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
500
Mielipiteet ovat kuin peräreikiä, omani on parempi.

Itse en keksi mitään syytä miksi sopimusten vuotaminen etukäteen olisi missään tilanteessa Ilveksen etu.
Jos nimimerkki (olkoonkin keskimääräistä luotettavampi) kertoo foorumilla huhun, niin en ymmärrä miksi tuota pitäisi tulkita "sopimuksen vuotamiseksi"? Huhu on huhu niin kauan kunnes toisin todistetaan. Itse odotan vain ilves.comin tiedotetta ja samaa suosittelen muillekin.

Nämä "110 % varmuudella" yms jutut voisi joo muotoilla toisella tavalla, mutta kyllä lukijallakin joku vastuu pitää olla...
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 706
Jos nimimerkki (olkoonkin keskimääräistä luotettavampi) kertoo foorumilla huhun, niin en ymmärrä miksi tuota pitäisi tulkita "sopimuksen vuotamiseksi"? Huhu on huhu niin kauan kunnes toisin todistetaan. Itse odotan vain ilves.comin tiedotetta ja samaa suosittelen muillekin.

Nämä "110 % varmuudella" yms jutut voisi joo muotoilla toisella tavalla, mutta kyllä lukijallakin joku vastuu pitää olla...
Täysin samaa mieltä. Kaikki mitä täällä puhutaan koskien mahdollisia pelaajia on huhuja. Ilveksen julkaisu vasta virallinen ja sen 110% varma.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 150
Joo siis huhut on huhuja.
Itse en ainakaan mieltäni pahoita jos tulee huteja.
Jotkut seurat antavat näitä teasereita someen sopimuksista mistä itse tykkään.
Ilves ei tätä harrasta paitsi Stretsin kohdalla tuli pienet teaserit ainakin twitteriin ennen julkistusta.
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 899
Joo siis huhut on huhuja.
Itse en ainakaan mieltäni pahoita jos tulee huteja.
Jotkut seurat antavat näitä teasereita someen sopimuksista mistä itse tykkään.
Ilves ei tätä harrasta paitsi Stretsin kohdalla tuli pienet teaserit ainakin twitteriin ennen julkistusta.
Saisi muuten harrastaa teasereita enemmän. Toki launch silti olisi se missä jatkossakin tapahtuisi julkaisu, mutta saisi enemmän olla näitä arvuutteluja, kiusoittelua jne.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 798
Saisi muuten harrastaa teasereita enemmän. Toki launch silti olisi se missä jatkossakin tapahtuisi julkaisu, mutta saisi enemmän olla näitä arvuutteluja, kiusoittelua jne.

Ilveksen markkinoinnista on kaikkein vähiten syytä olla huolissaan. Sitä on tehty erittäin kovalla tasolla viime kaudet. Teaserit kannattaa jättää pelaajiin, jotka oikeasti herättävät huomiota. Vieläkin on muistissa muutaman kauden takaa, kun arvuuteltiin Mike Halmoa. Ei ollut huono haku, mutta yleisfiilis jäi negatiiviseksi, kun kaikki odottivat kovempaa pelaajaa.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös