KE 7.1.2026 | Ilves - Sport

Jos matikkapääni on oikeassa (harvoin on) niin kakkosketjuissa on yhden pisteen ero laskettuna yhteen. Sillä voi Sport haastaa kunnolla.

Ei muutakun Nättisen ketju sitten aina jäälle, kun he kakkosensa laittavat kentälle.

Nooh, tuskinpa tuohon on kuitenkaan tarvetta.

Noniin, tänään ekaa kertaa Arenalle päädyn mukaan. Palautumisjakso futiksesta vähän venähti, synkkä talvi jne. Viime matsiin olin jo tulossa, mutta pääty oli ottelupäivänä myyty perketti täyteen. Komee homma sekin silti ja itteensä saa ihan syyttää.

Privalla lähestymiset jos joku haluu lähtee matsia ennakoivalle kaljapalkalla selittään et mikäs juttu se paitsio oikein on.

Toki olisin toivonut Armalikselle kahden ottelun viikkoa. Nyt haisee siltä, että Pavlat pelaa kaksi ottelua.
Priorisaatio varmaankin ollut siinä, että Armalis pelaa tuon Stadin pelin. Hifk on saanut voimiaan takaisin ja Stadi on ollut meille todella vittumainen paikka aina. Sinne on pakko laittaa kuumin veska. Muuten Armalis olisi voinut pelata ykköselle tyypillisen keskiviikko+lauantai, mutta tuo perjantai on hankalin matsi. Pavlat saattanee pelata jopa molemmat kotipelit tällä viikolla.

Ei helkkari mää olen pallotellut vaikean ja ylihelpon pelin väliltä. Mutta kyllä mun mieleni taipuu ylihelppoon. Ei tässä tilanteessa voi muuta sitten lopulta odottaa.

7-2

Lööke
Simme
Klingberg
Török
Ratinen
Björkqvist
Latvala

Suomalaisia ei oikein kiinnostanut tänään. Tehoilla pelkästään ruotsalaisia ja Jasek.

Voittoputkiennätys ja 2 pinnaa jäi käteen. Valmistautuminen tulee olla sitten aivan tapissa viikonloppuna.

Palolan loukkaantuminen oli ikävä juttu. Heti kun hän oli poissa, niin ketjunkin taso putosi. Toivottavasti ei jalka mennyt pahasti.

Emmätiiä oonko ainoo negatiivi-Nelli, mut kylhän tää vaan vituttaa. Huonosti valmistautuneena mentii peliin ja sit viä Palola loukkaantu ja ”vaan” 2 pistettä. Entiiä alkaako tää voittoletku tekeen tätä mulle ettei voitotka enää kelpaa :D
Et oo ainut. Erittäin epäviihdyttävä peli tänään eikä meinannut olla mieltä katsoa. Täällä siis ilmeisesti toinen nega-nelli:D

Emmätiiä oonko ainoo negatiivi-Nelli, mut kylhän tää vaan vituttaa. Huonosti valmistautuneena mentii peliin ja sit viä Palola loukkaantu ja ”vaan” 2 pistettä. Entiiä alkaako tää voittoletku tekeen tätä mulle ettei voitotka enää kelpaa :D
Esitykseen nähden loistava tulos. Mitä tahansa muuta liigajoukkuetta vastaan oltais jääty nollalle pisteelle. Toki muita vastaan peli-ilme ois ollut taas hitusen korkeampi. Huono peli ja perjantaina pitää olla 100x parempia.

Roskaahan tuo suurimmaksi osaksi oli. Ikävä kyllä vielä kerran pitää noitakin vastaan pelata, ottaa jo päähän valmiiksi koska ei näissä kyllä ole tippaakaan viihdettä. Mutta tähän viihdeaspektiin kyllä kotijoukkue voi ottaa isoilta osin piikkiinsä. Kovasti höpöteltiin ennen peliä haastatteluissa että joo pitää olla varuillansa ja vaarallinen ja ikävä vastus mutta eipä se siellä ensimmäisessä erässä näkynyt. Ainoastaan tuurilla oli tilanne 0-1.

Tämän jälkeen sentään osa pelaajistosta saapui henkisesti peliin ja Ilves alkoi saamaan otetta, mutta pelin suunnan kääntäminen kesken pelin on todella haastavaa. Kolmannessa erässä kun vihdoin ja viimein se johto saatiin, alettiin ilmeisesti luulemaan että ei tarvitse kuin puolustaa ja kolme pinnaa on takataskussa. Ei se sitten niin mennyt, ja tämän tietää jokainen jääkiekkoilija että tuossa tilanteessa varmistelu on aivan puistattavaa touhua.

Piste Sportille oli oikeutettu, niin huono oli kotijoukkue. Voittoputki on elossa mutta tuon pisteen menettäminen on suuri pettymys ja pelaajisto saa taas vähän miettiä ensi kertaan miten peliin pitäisi tulla.

Takaisin