KE 6.4.2022 | Ilves - Kärpät | 7. Puolivälierä

Rosbhuttos

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
468
Voi vittu mikä peli.. järjetön. Ihan kuin joku olis käsikirjoittanut.. ehkä tps sarja on myös.. let see
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 040
Mulla on näemmä toiminut niinkin erikoinen seikka kuin se, että käymällä Maltissa yhdellä Neipalla, on puolivälierin kotipeleistä tullut voitto ja sen kerran kun en käynyt, niin tulikin heti se tappio :D

Meillä mentiin taikauskojutuissa niin, että 1. ja 2. pelissä olin ottanut pelin aikana muutaman kepun ja 3.-6.-peleissä olin kuivin suin, niin sanoin muksuille ennen seiskapeliä, että isi ottaa nyt matsin aikana muutaman kepun. Tän lisäksi ekoissa parissa peleissä pojilla oli Ipan paidat päällä kun katseltiin ja taisi olla viidennessäkin, mutta muuten vähän unohtunut kun telkkarin ääressä jännitetty. Ennen tätä seiskapeliä sanoin, että paidat päälle pojat ja laitoin itsekin ensi kertaa vuosiin päälle hienon Matt Nickerson -game wornini.

Sitten pistin vielä 150 euroa Kärppien voitolle vedonlyöntiin, en niinkään taikauskon vuoksi vaan mahdollista tappion tuskaa lieventämään, vaikka tiesinkin jo kokemuksesta ettei rahvaanomainen raha tappion tuskaa lievennä yhtään. (tein ison tilin Tappara-sarjan tappioilla aikanaan, ei piristänyt mielialaa tippaakaan. Pistin kaikki rahat seuraavan kauden Ipan kausikortteihin ja fanituotteisiin)


Mitä otteluun tulee, niin ei ole sanoja. Vähän väliä tuuletan spontaanisti näin seitsemän tuntia ottelun päättymisen jälkeenkin.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 490
31.3.1998 Ilves-Jokerit piti eiliseen asti pintansa aika helpostikin parhaana paikan päällä nähtynä lätkämatsina. Vaikka tuolloin mentiinkin finaaliin ja nyt "vain" välieriin, niin sen verran on kaiken näköistä historiaa välissä, että kyllä tämä kärkeen menee.

Varmaan tämä hieman hassu nimimerkki pitää nyt muuttaa muotoon: Petri ja Läpiajo.
 
Viimeksi muokattu:

Paratiisilintu

Luottopelaaja
Viestejä
2 200
Kyllähän peli ratkesi siihen, että muutoin niin kontrolloidusti pelannut Kärpät lähti väsyneenä hyökkäämään huolimattomasti, ilman kontrollia. Ilves iski vastaan ja loppu on seurahistoriaa.
Juuri näin ja sama kävi muutamassa muussakin sarjan pelissä. Ja se oli täysin Ilveksen ansiota, nuo hetket luotiin juuri sillä kovalla työnteolla ja luistelulla mistä pelaajat ja Myrrä haastatteluissa aina puhuvat
 

JärvisenPera

Luottopelaaja
Viestejä
1 267
Siellä oli Kärppien ehkä isoimmilla tähdillä Mäenalaisella ja Junttilalla tuhannen taalan paikat pistää peli pakettiin, mutta kumpikaan ei tosipaikassa saanut kiekkoa nousemaan jäästä. Konna sai. Kiitos siitä!
 

Bure10

Guest
Siellä oli Kärppien ehkä isoimmilla tähdillä Mäenalaisella ja Junttilalla tuhannen taalan paikat pistää peli pakettiin, mutta kumpikaan ei tosipaikassa saanut kiekkoa nousemaan jäästä. Konna sai. Kiitos siitä!
Junttila oli kyllä tässä sarjassa niin näkymätön ja heikko, että olisi kyllä väärän joukkueen lisäksi hyvin väärälle pelaajalle mennyt ratkaisumaali. Ilveksen kannattajille Mäenalasen onnistuminen olisi puolestaan ollut ehkä kaikkein isoin tikari suoraan sydämeen. Onneksi kumpikaan ei toteutunut.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 309
Kyllähän tossa paikkoja oli puolin ja toisin. Ihan hyvä että meni näin.
 

Jakpot

Luottopelaaja
Viestejä
5 391
31.3.1998 Ilves-Jokerit piti eiliseen asti pintansa aika helpostikin parhaana paikan päällä nähtynä lätkämatsina. Vaikka tuolloin mentiinkin finaaliin ja nyt "vain" välieriin, niin sen verran on kaiken näköistä historiaa välissä, että kyllä tämä kärkeen menee.

Tähän sama!

Hyvä peli. Maalipaikkoja oli, mutta kädet tärräsi ilmeisesti liikaa...

Joukkue oli hyvin hereillä alusta asti, vaikka Kärppien maali helpohko olikin. Liike pysyi hyvänä läpi ottelun. Ja selkeästi parempi joukkue voitti ja meni jatkoon.

Me ollaan saatana välierissä ja kohta finaalissa!! Kiitos Ilves!!
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 052
selkeästi parempi joukkue voitti ja meni jatkoon.

Kyllä se näin oli, laukaisukarttakin osoittaa,että Ilves oli parempi.

Olihan tämä huikea sarja, vaikken sitä sarjan ollessa kesken tajunnutkaan, koska tunteet olivat pinnassa. Tämä sarja tarjosi tunteiden kirjon kokonaisuudessaan.

Kiitos kuuluu myös Kärpille ja eritoten Lauri Marjamäelle, joka käyttäytyi herrasmiesmäisesti ottelun jälkeen. Hyvät fiilikset jäi.

Vaikea kuvitella,että tästä traama voi parantua
 

Dominaattori

Luottopelaaja
Viestejä
4 177
31.3.1998 Ilves-Jokerit piti eiliseen asti pintansa aika helpostikin parhaana paikan päällä nähtynä lätkämatsina. Vaikka tuolloin mentiinkin finaaliin ja nyt "vain" välieriin, niin sen verran on kaiken näköistä historiaa välissä, että kyllä tämä kärkeen menee.

Varmaan tämä hieman hassu nimimerkki pitää nyt muuttaa muotoon: Petri ja Läpiajo.
Ei jumalauta! Kaikki nää vuodet oon nimimerkkis täällä foorumilla nähnyt ja nyt vasta tajusin mistä se tulee!

Täysin samat mietteet tuosta Ilves-Jokerit matsista ysärin lopulta. Paikalla oltiin silloin ja oli paras kokemus mulle Ilveksen kannattajana. Eilinen kuitenkin ajaa nyt ohi ja ottaa kärkipaikan.
 
Viimeksi muokattu:

Veisun Höylä

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
316
31.3.1998 Ilves-Jokerit piti eiliseen asti pintansa aika helpostikin parhaana paikan päällä nähtynä lätkämatsina. Vaikka tuolloin mentiinkin finaaliin ja nyt "vain" välieriin, niin sen verran on kaiken näköistä historiaa välissä, että kyllä tämä kärkeen menee.

Varmaan tämä hieman hassu nimimerkki pitää nyt muuttaa muotoon: Petri ja Läpiajo.

Sori off topic mutta mä olen joskus miettinyt, että mistähän tuokin nimimerkki oikein tulee? Noh..nythän se on selvää. Jonnet ei varmaan muista mutta
Robert Burakovsky nollakulmasta 3-1 Markus Kettererin selän taakse ja tuntui, että Hakametsän katto lähti irti :)

Petri ja yläpesä on parempi!
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Sori off topic mutta mä olen joskus miettinyt, että mistähän tuokin nimimerkki oikein tulee? Noh..nythän se on selvää. Jonnet ei varmaan muista mutta
Robert Burakovsky nollakulmasta 3-1 Markus Kettererin selän taakse ja tuntui, että Hakametsän katto lähti irti :)

Petri ja yläpesä on parempi!
Olin paikalla. Mut en muista tuota yksityiskohtaa noin tarkasti. En ole jonne. 77 syntynyt.

Kyllä itelle ennen eilistä suurin euforia oli Nordiksella, kun Antti Bruun vei jatkoilla Ilveksen välieriin. Oliko se sitten 2001.
Olin paikalla fanibussilla
 
Viimeksi muokattu:

Dominaattori

Luottopelaaja
Viestejä
4 177
Olin paikalla. Mut en muista tuota yksityiskohtaa noin tarkasti. En ole jonne. 77 syntynyt.

Kyllä itelle ennen eilistä suurin euforia oli Nordiksella, kun Antti Bruun vei jatkoilla Ilveksen välieriin. Oliko se sitten 2001
Menee kyllä pahasti off topicin puolelle...mutta.

Burahan pääsi läpi käytännössä omalta siniseltä asti. Siinä kerkes miettiin kaikki skenaariot mielessään läpitte kun se liisi suorastaan Hakametsän jään halki.

Sitten sai harhautettuu Kettererin jäihin, mutta sohi sivurautaan sen kiekon. Jokerien pakki siivos maalin edestä kiekon D3-katsomon kulmaan ja Bura roiskas sen välittömästi takas maalille. Etukulmasta sisään ja kuten tossa yllä jo sanottiin, Hakametsän katto lähti irti.
 
Viimeksi muokattu:

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 824
Menee kyllä pahasti off topicin puolelle...mutta.

Burahan pääsi läpi käytännössä omalta siniseltä asti. Siinä kerkes miettiin kaikki skenaariot mielessään läpitte kun se liisi suorastaan Hakametsän jään halki.

Sitten sai harhautettuu Kettererin jäihin, mutta sohi sivurautaan sen kiekon. Jokerien pakki siivos maalin edestä kiekon D3-katsomon kulmaan ja Bura roiskan sen välittömästi takas maalille. Etukulmasta sisään ja kuten tossa yllä jo sanottiin, Hakametsän katto lähti irti.
No nyt muistan täysin tuon tällä lainaamallani kuvauksella. Koko halli oli varma et Bura laittaa läpiajosta. Hirvittävä pettymys, kun ei laittanutkaan ja heti perään nollakulmasta ja tosiaan ihan laidan kulmasta vaan tähdätty roiskaisu takasi maalille ja sinne meni ja katto irti.
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 022
Siellä oli Kärppien ehkä isoimmilla tähdillä Mäenalaisella ja Junttilalla tuhannen taalan paikat pistää peli pakettiin, mutta kumpikaan ei tosipaikassa saanut kiekkoa nousemaan jäästä. Konna sai. Kiitos siitä!

Siellä oli myös Ilveksen isoimmalla tähdellä tuhannentaalan paikka, mutta on kadonnut vielä isommin tähtistatuksesta ja kuvasta.
Mäenalainen pääsi sentään yhden tärkeän osuman tuikkaan sekä pääsi koko Ilvesyhteisön ihon alle.
 

Kohno

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Siellä oli myös Ilveksen isoimmalla tähdellä tuhannentaalan paikka, mutta on kadonnut vielä isommin tähtistatuksesta ja kuvasta.
Mäenalainen pääsi sentään yhden tärkeän osuman tuikkaan sekä pääsi koko Ilvesyhteisön ihon alle.
Mutta Suomi vei joukkueensa jatkoon. Ehkä tärkeämpää kuin tehopisteet en tiedä?
 
Ylös