KE 26.12.18 | Ilves - Tappara

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Juu kyllä luistimen kärki siniselläkin riittää, mutta, itsellä oli kuvitelma, että pitäisi kiekon olla kokonaan sinisen yli hyökkäysalueella ennen pelaajaa?
Mutta joo pitihän sitä käydä itsekin toteamassa tätäkin, kun naapurit jostain paitsiosta ovat huudelleet.

Itseasiassa tuliko tälle kaudelle uusi sääntö, että pelaaja saa vaikka takaperin luistella siniviivan yli kunhan kiekko on hallussa? Muistan ainakin että alkukaudesta oli samaa ihmettelyä kun joku luisteli takaperin kiekon kanssa hyökkäysalueelle ja kaikki odottivat selvää paitsiota, mutta peli sai jatkua. Eli pelaaja saa olla hyökkäysalueella ennen kiekkoa ainakin tuossa tapauksessa. Edelleenkään ei faktaa, enkä kännykällä ala sääntökirjaa tavaamaan, mutta olisiko sääntöjä muutettu myös sen osalta, että kunhan kiekko on siniviivan päällä niin hyökkäysalueelle saa mennä? Joku noheva varmaan tietokoneella tai ulkomuistista osaa tähänkin nopeasti kaivaa faktat esiin.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 586
Mahtavaa että naapurit ulisee, parasta imartelua!!!

Ulisijoilta voi kysyä että mitä heidän mielestään Ilves tuosta tilanteesta hyötyi.

Itse toivoisin että liigassa otettaisiin käyttöön NHL-tyylinen käytäntö että paitsiot vihelletään vain jos paitsioasemasta on jotain selkeää hyötyä hyökkäävälle joukkueelle.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Paitsioulinaan vielä, tässä naapurin suoritus viime kaudelta. Sanoisinko, että erittäin identtinen tilanne. Olikos silloin naapurin puolelta samanlaista ulinaa ja mihin lopputulokseen päädyttiin:

13.10.2017
Oliko Tapparan avausmaali paitsio? Katso video ja päättele itse!


Edit. oli pakko kuitenkin tsekata säännöistä ja paitsiohan se oli:

"Hyökkäävän joukkueen kenttäpelaaja on paitsioasemassa, jos hänen molemmat luistimensa ovat kokonaan siniviivan yli hyökkäysalueen puolella,
ennen kuin kiekko kokonaan ylittää siniviivan." (sivu 49, sääntö 78 vi.)
https://www.google.com/url?sa=t&sou...Vaw2xapEMUU37MR0FqlRAansT&cshid=1545934495092

Mutta kuten todettua, ja yllä oleva klippi tappara-pelsut -pelistä osoittaa: nää menee tasan pitkässä juoksussa :D
 
Viimeksi muokattu:

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
301
Mielenkiintoista älykiekkodataa naapurin foorumilta:

Ilves - Tappara 26.12.2018 (Ke) 18.30

"Ilves joukkueena luisteli kolmisen kilometriä enemmän kuin Tappara. Sen pelaajien keskinopeus jäällä oli keskiarvona 15,0 km/h, melkein kilsan tunnissa enemmän kuin Tapparalla (14,1 km/h). Kiekko oli Ilveksen hallussa 43,7 % peliajasta, Tapparalla 25,5 % (loput ei-kenenkään hallussa)."

"Varmasti on erilaisia tapoja voittaa kiekko-otteluita, mutta hitaammalla vauhdilla vastustajaa vähemmän työtä tekeminen kyllä hankaloittaa sitä voittamista."

(Sorry, ei osaa lainailla / linkittää kännykällä)

Onko joku seuraillut noita enemmänkin? Miten se onnistuu?
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 029
Case closed.

 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 937
Eli kulisseissa sovittiin että Liiga ja tappara säilyttävät kasvonsa siten, että veripenan hölmöilyt kumoavat toisensa. Hyvä näin. (Vaikka viimeisimmän linjan mukaan veripenan pitäis huilia seuraava peli...)

Minkä linjan? Onks noissa ollu joskus havaittavissa joku sellanen?

Olen (yhä edelleen, hokemalla hyvä) sitä mieltä, että jonkunlainen tulosvastuu pitäisi olla niin tuomareilla kuin kurinpidollakin.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Minkä linjan? Onks noissa ollu joskus havaittavissa joku sellanen?

Olen (yhä edelleen, hokemalla hyvä) sitä mieltä, että jonkunlainen tulosvastuu pitäisi olla niin tuomareilla kuin kurinpidollakin.

Sarkastisesti totesinkin, että "viimeisimmän linjan mukaan" ;)

Huomenna totean taas, että viimeisin linja on muuttunut sitten eilisen :)
 
Ylös