KE 22.3.2023 | Ilves - Ässät | 3. Puolivälierä

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
880
Itse lopetin jännittämisen tänään.. luotan täysin ja keskityn kannustamiseen. Jos noutaja tässä sarjassa tulee, niin sitten oltiin huonompia. Tähän en usko.
Juhlin joka tapauksessa kauden lopussa, epäselvää on vielä että mitä ja miten paljon.
Saavutettu on jo viidessija, CHL-paikka ja runkosarjan toinen sija. Ei se mihinkään riitä, mutta jos niin juhlin tuota sitten. Isoja asioita nuokin on vuosikausien rämpimisen jälkeen.

Nautitaan siitä, että on jännitettävää/panosta vielä tässä vaiheessa kautta ja ne eivät ole karsinnat !
Tämä on mahdollisuus voittaa ja saavuttaa jotain, ei uhka epäonnistua.
Itse en osaa juhlia hävinnyttä joukkuetta. Mutta meidät erottaa se, että sinä olet kypsä aikuinen ja minä 30veen kerhon juuri saavuttanut sisäisen teiniangstin omaava "aikuinen".

Jos tappara rämpisi, pystyisin ehkä vähän huolettomammin ottamaan tämän leikin. Sellaisesta ei ole tietoakaan ja urheilullinen menestys on heillä valovuoden kaudesta toiseen meitä edellä, en pysty olemaan tyytyväinen, kuin vasta kun olemme heidän edellään. Oli se edellä olo sitten paikallisfinaalin voitto tai runkkarin jälkeen sijat 14 ja 15.

Tänään on pakkovoitto ja siitä lähdetään, että se otetaan. Toivon mukaan pystyn jonain päivänä olemaan vähemmän hampaat irvessä ja asennoitumaan teikäläisen tavoin. Ilves on terveyden ja lasten jälkeen melkein rakkainta elämässä.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 606
Olen yllättynyt että Joonas Kova ei ole vielä tuominnut yhtään ottelua tässä sarjassa. Brännare ja Vikman tämän illan kaksikkona.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Itse en osaa juhlia hävinnyttä joukkuetta. Mutta meidät erottaa se, että sinä olet kypsä aikuinen ja minä 30veen kerhon juuri saavuttanut sisäisen teiniangstin omaava "aikuinen".

Jos tappara rämpisi, pystyisin ehkä vähän huolettomammin ottamaan tämän leikin. Sellaisesta ei ole tietoakaan ja urheilullinen menestys on heillä valovuoden kaudesta toiseen meitä edellä, en pysty olemaan tyytyväinen, kuin vasta kun olemme heidän edellään. Oli se edellä olo sitten paikallisfinaalin voitto tai runkkarin jälkeen sijat 14 ja 15.

Tänään on pakkovoitto ja siitä lähdetään, että se otetaan. Toivon mukaan pystyn jonain päivänä olemaan vähemmän hampaat irvessä ja asennoitumaan teikäläisen tavoin. Ilves on terveyden ja lasten jälkeen melkein rakkainta elämässä.
En minä kypsä halua olla.. kypsä omenakin on hetkessä jo mätä ;)
 

Eetu Fucking Mäkiniemi

Luottopelaaja
Viestejä
5 240
Miksi olisit siis halunnut sotkea kun meidän kaikki ketjut kolmosta lukuunottamatta on pelanneet +-merkkistä jääkiekkoa nämä kaksi peliä? Kolmonen oli ainoa joka on pyörinyt omissa ja siihen tehtiinkin nyt se muutos jota jo edellisen pelin jälkeen heti huutelinkin.

Siksi, että:
Yhden pelin (la) otannalla kakkosketju varsinkin Suomi oli kärkikentän tasolla. 20pelin otannalla tulos olisi eri.
Samoin kuin viime pelissä kakkosketju oli heikko.
Miksei kaverien kuormaa voisi vielä tässä kohtaa pelejä pienentää ja esim Sebökin vauhtia hyödyntää Päkkilän ja/tai Mäntykiven kanssa? Kolmonen ei ihan ole lähtenyt lentoon. Tuulola tippuikin nyt pois.

Puhuttu että Ässien pelikuorma kasvaa, miksi ei lisättäisi sitä tuomalla tuoretta jalkaa ja kroppaa kentälle?

Nämä olikin vain tyhjänpäiväistä spekulointia ja niinkuin myös sanoin voidaan mennä lähes samoillakin ja se on enemmän kuin ok ja täysin loistava valinta sekin.

Ykköstä ei kukaan halua sotkea se on ainoa.

Summasummarum ihan sama kunhan voittojen tielle palataan!
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 724
Itse päätin silloin sen Tappara-sarjan jälkeen jota katsoin aivan kusi sukassa ja pessimistisesti, että jatkossa yritän nauttia näistä peleistä, jos niitä tulee, ja nähdä ne mahdollisuutena. Sanotaan, että pessimisti ei pety, mutta kyllä se ihan yhtä lailla tappio vituttaa, vaikka olisit panikoinut ja vähätellyt mahdollisuuksia etukäteen ja taikauskon omaisesti varonut ennakoimasta mitään positiivista missään tilanteessa. Koivulan jatkoaikamaaliakaan en jonkun taikauskon vuoksi tuulettanut kuin lyhyen hetken ja sitten ääneen sanoin, että pelit on kesken vielä tms, ihan kuin minun fanina täytyisi nollata kaksi minuuttia kauden upeimman hetken jälkeen tilanne, että olen jotenkin valmistautuneempi tuleviin koitoksiin tai mahdollisiin tuleviin pettymyksiin.

Ei se maailma silloinkaan loppunut lopulta ja mitään iloa en siitä oikeassaolosta saanut, että olin joka käänteessä pelännyt ja manannut tappiota vaikka se sitten toteutuikin.

Pahoittelen Off-topicia, mutta olen kyllä edelleen ihan helvetin katkera K-P Heinoselle että meni siinä 6. pelin jatkoajalla möläyttämään "Hyvää kesälomaa tappara!". Jos Tapparan vaihtopenkillä silloin jonkinlaista väsymistä, epäuskoa tai luovuttamista oli ilmassa, niin se varmasti karisi sillä samalla sekunnilla ja jotenkin alkoi itsestä tuntua että ei tästä sittenkään jatkoon mennä. Noin alokasmaista virhettä ei saa enää ikinä tulla missään vaiheessa näitä pelejä, että täysin auki olevassa, räjähdysherkässä tilanteessa annetaan minkäänlaista siimaa!

Kyllä se kallista oppia oli ja Hintsanen ei varmasti samaan enää sorru, eikä muutenkaan mitään mestaruuslippiksiä saa näyttää.
 
Viimeksi muokattu:

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 204
Niin no tuo tietysti on eri asia, jos menee lausunnoilla ärsyttämään ihan niitä pelaavia joukkueita. Siksi olenkin joissakin ketjuissa toivonut, että toivottavasti nuo Merelän ja Seppälän kommentit Ilveksestä on pultattu Ilveksen pukukopin seinään.

Sillä sen sijaan tulokseen ei ole mitään positiivista vaikutusta, jos Ilves-fani kotonaan ja tietokoneellaan ahdistuu ja harmittelee jo ennakkoon sitä kuinka paljon tulee vituttamaan ja noituu jotain taikauskojaan ikään kuin vaikka vahingossa sanottu positiivinen sana Ipasta rikkoisi mahdollisuudet.
 

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 908
Laitoin tähän et tulee näkyvyyttä...

Ex tempore lapsenlapsi melkein 4v mukaan tänään.
Missä se Ipa-maskotti seikkailee erätauoilla, ku ollaan parvella, ni pelin aikana sitä ei voi käydä morjenstaan?

Tarttis erätauolla nähdä sitten
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 011
Pahoittelen Off-topicia, mutta olen kyllä edelleen ihan helvetin katkera K-P Heinoselle että meni siinä 6. pelin jatkoajalla möläyttämään "Hyvää kesälomaa tappara!". Jos Tapparan vaihtopenkillä silloin jonkinlaista väsymistä, epäuskoa tai luovuttamista oli ilmassa, niin se varmasti karisi sillä samalla sekunnilla ja jotenkin alkoi itsestä tuntua että ei tästä sittenkään jatkoon mennä. Noin alokasmaista virhettä ei saa enää ikinä tulla missään vaiheessa näitä pelejä, että täysin auki olevassa, räjähdysherkässä tilanteessa annetaan minkäänlaista siimaa!

Kyllä se kallista oppia oli ja Hintsanen ei varmasti samaan enää sorru, eikä muutenkaan mitään mestaruuslippiksiä saa näyttää.
Mites kultamek.. eikun takki ?
 

Lerppu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
955
Syyskuussa sarjan alkaessa voitettiin Ässät kaksi kertaa ja saatiin 5p.

Tämän vuoden puolella:

0-1
0-2
5-1
2-5

Media on leiponut Ilveksestä suuren suosikin joka ei ainakaan tuloksia peilaamalla pidä paikkaansa. Kotietua ei saa missään nimessä menettää. Viime pelissä puolet joukkueesta pelasi ensimmäiset 40min vetelät housussa, jos samalla mentaliteetilla jatketaan niin Ilves vastaa kevään suurimmasta yllätyksestä negatiivisessa mielessä.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 540
Syyskuussa sarjan alkaessa voitettiin Ässät kaksi kertaa ja saatiin 5p.

Tämän vuoden puolella:

0-1
0-2
5-1
2-5

Media on leiponut Ilveksestä suuren suosikin joka ei ainakaan tuloksia peilaamalla pidä paikkaansa. Kotietua ei saa missään nimessä menettää. Viime pelissä puolet joukkueesta pelasi ensimmäiset 40min vetelät housussa, jos samalla mentaliteetilla jatketaan niin Ilves vastaa kevään suurimmasta yllätyksestä negatiivisessa mielessä.
Tapparakin hävisi Kookoolle kotona runkosarjan lopussa 0-4 ja pikkaisen ollut eri meno pudotuspeleissä. Pudotuspelit on eri lukunsa ja vaikka hävittiinkin maanantaina tilastojen vastaisesti peli niin tänään se ei toistu. En itseasiassa usko Ilveksen häviävän enää peliäkään tässä sarjassa. Tottakai voin olla väärässä, mutta itse en nää mitään leijailevia uhkakuvia.
 
  • Tykkää
Reactions: 000

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Tänään ykkössektorin laukaukset voitetaan 5-1, kakkossektorin 8-3. Kaukokudit ihan sama.

Lätkäsin vielä Ässien voitolle kolmekymppiä varmuuden vuoksi. Tällä kaudella sinkkuvedot Ipaa vastaan osunut 1/12. Ei vaan viittis koko ajan käyttää mustaa magiaa, koska joukkueen on hyvä oppia voittamaan omillaankin.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 352
Toinen kiinnitys ja perjantaina sitten ryöstöä Porista. Ei Ässillä tunnu juurikaan olevan palaa Tampereella, kyllä Ilves sen ryöstön ottaa ennemmin Porissa kuin Ässät voittaa Tampereella.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 388
Hallittu voitto ja mielestäni vahva esitys oikeestaan kaikilta.
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 906
Kypsä esitys vaikka turhaa nostettiin jalkaa kaasulta ja mentiin söhläämiseen mukaan. Upeaa, että Joona sai iloa silmään ja alakerran kamppailijat Masin, Jokipakka, Latvala ja Salmela pitivät homman hallussa.

Kontiola ja Haapala tekivät paljon virheitä ja pää ei pysy kasassa ja tietysti Lancaster jota ei taida kannattaa Poriin pistää kentälle.
 

bxl-man

Share Ilves #18
Viestejä
1 780
On tää ihme ässä-buumia studiossakin. Ekassa erässä Ässät otti turhia jäähyjä mutta lopussa onnistuivat pelaamaan sääntöjen rajamailla.
 

sevli

Rivipelaaja
Viestejä
83
Eiköhän Ilveksen puolivälierät ole taputeltu sunnuntaina. Mutta en vain pysty ymmärtämään miten voi tuomarilinja muuttua näin paljon pelin aikana. Toivotaan että Porissa uskalletaan viheltää, koska Ässät taitaa olla jo vähän väsyneitä ja rikkovat taatusti.
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 572
Vähän samaa kun ekassa pelissä. Ei ollut voittajasta epäselvyyttä missään kohtaa.

Kaksi viimeistä erää toki heikkoja hyökkäyssuuntaan, mutta turha sitä kaasua on pohjassa 60 minuuttia pitää kun ylihuomenna mennään taas.
 
Ylös