KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

merkkari

Guest
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Ylläolevat onkin listannut jo pääpiirteet. Itse peli ei ollut vielä hääviä, mutta elintärkeät pisteet kuitenkin.

Keränen on kyllä hyvä kiekon kanssa. Olisi kyllä ihan ansainnut enemmänkin peliaikaa. Tuntuu myös että Kolppanen on viimeaikoina kasvanut, olisiko ottanut oppia Antilta. Kolppaseen ei kyllä kaaduta joten Wiikman täytyis saada hukattua johonkin.
Myös Soinnulle sopimusta. Matias pelaa hyvää alivoimaa ja esimerkillisesti taistelee.
Välimaa on myös parantanut, mutta parannettavaa on edelleen paljon. Ei silti enää niin pihalla kuin aiemmin.
Niinimäki, siis kuka ? Ei ainakaan sama Niinimäki joka on aiemmin meillä pelannut. Aivan haluton, eikä jaksa luistella. Joko aivan klesana tai sitten täysin haluton vai onko paluu vanhaan elämään tapahtunut. Ihan kuin vaan, mutta valmennuksen halu peluuttaa, suht hyvillä minuuteilla ihmetyttää ?

+ Kolppanen
+ Keränen
+ Sointu
+ Järventie

- Niinimäki

Special miinukset Paillelle, pilas mun tulosvedon vetämällä tyhjiin :mad:
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 413
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Omaan silmään Paille pelas parhaan pelinsä Ilveksessä, oli aktiviinen, piti kiekkoa ja taklas. Miten muut näkivät?
 

Ilves

Luottopelaaja
Viestejä
2 674
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Itse pidin kyllä Paillen pelistä tänään. En usko, että antaa aivan 100% kaikkea mitä pystyisit mutta erittäin paljon antaa varmasti josta nostan hänelle hattua. Suht tasaisia pelejä häneltä ollut kaikki Ilveksessä pelaamat pelinsä.
 

merkkari

Guest
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Joo, kyllä Paille oli hyvä vaikka pilaskin mun vedot. Kuitenkin 1 maali, +3 ja peliaikaa kunnioitettavat +24min.
 

-mesag

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Pisti lopussa silmään, kun Paille odotti että Soinnun jäähy loppuu ja vasta sitten teki maalin. Reilu kaveri kun hommas ketjukaverillekkin plussan tilastoihin. :)
 

B

Luottopelaaja
Viestejä
7 576
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Tulipa muuten mieleen että näkikö kukaan hallilla pelsufaneja? Itse en nähnyt yhtään.. Ipafaneja molemmissa päädyissä.

Paille hyvä. Toivottavasti ei lähde Talbotin tavoin takaisin kotimaahansa. Tosin näyttää viihtyvän kun tuulettaa ainakin aika iloisen oloisesti ;)
 

Ilves

Luottopelaaja
Viestejä
2 674
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Itse a2 katsomosta pari bongasin, mutta toisaalta nämä havainnot tein pelkästään heidän puheista ja siitä, että tuulettivat pelicans maaleja ;) Paille kyllä tuntuu ainakin tuuletuksista päätellen oikeasti pitävän pelaamisesta. Oliko se Ässiä vastaan peli missä maalikoosteesta oikein iski silmään Paillen tuuletus ja ilo.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Kolme tärkeätä pinnaa! Muu on toissijaista. Kerrankin meillä kävi hyvä tuurikin. Ja siipiveikkojen maalivahti auttoi myös asiaa.

Parasta Ilveksen peli oli mielestäni toisen erän alussa; ennen Pelikaanien kavennusta. Sen jälkeen oli taas aikamoista hässäkkää peräpäässä. Päällimmäisenä sählärinä pyöri viime pelien tapaan Jokipakka. Sitävastoin Järventie parantaa jatkuvasti - nyt jo ylivoimaisesti paras pakkimme. Sointu on tasaisen hyvä, vaikkakin tuhlaa joka pelissä hienon läpiajon päätteeksi ainakin yhden ilmiselvän maalitilanteen. Tekevälle sattuu, sano.

Kolppanen on edelleen kova kuin kivi.

Pelikaanien kanssa voi kyllä olla vielä vaikeata. Sen verran järjestelmällisempää lahtelaisten peli näyttää olevan. Sinikkäällä taistelulla voidaan kyllä sinnitellä rinnalle ja sitten ohi!
 

weho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
303
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

hyppyri sanoi:
Harmittaa hiukan keräsen puolesta, jäi jotenkin tuntuma jonkinlaisesta haluttomuudesta tms. Ansaitsisi paremman kohtelun peliajallisesti ja -paikan suhteen.

Kai se löytyy tuosta puolustuksesta: Parjattu Koistinen +/- tilastossa -17 peliajalla 24.21, Keränen -17 peliajalla 16.28 (sm-liigan sivujen mukaan). Viime aikoina on panostettu lujalla kädellä puolustukseen (mikä on ihan oikein) joten se selittänee vähäistä vastuuta.

Olipahan virheiden täyttämä peli, puolin ja toisin. Tuollaisella oman pään virhemäärällä ei kärkijoukkueita olisi voitettu, ja vastaavasti ne joukkueet ei meitä päästä maalipaikoille tuolla tavalla. Mutta onhan se kiva voittaa pelejä, etenkin tärkeitä sellaisia. Mutta tilanne ei vielä paljoa kohentunut.

Toivo elää vielä kuitenkin. Uskon vahvuudesta ei vielä voi puhua. Mutta nautitaan ny!

Muuten; mikäs mies tää Kokkala oikein on? Mistäs puskista se on tullut meidän joukkueeseen? Ainoa pelaaja joka ei herätä mitään mielikuvia mulla, pelaa ihan suht OK kuitenkin?


w
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 133
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

weho sanoi:
Muuten; mikäs mies tää Kokkala oikein on? Mistäs puskista se on tullut meidän joukkueeseen? Ainoa pelaaja joka ei herätä mitään mielikuvia mulla, pelaa ihan suht OK kuitenkin?


w

No, mutta sehän on viime kauden Sportin kolmosssentteri. Mutta, mikä tärkeintä Ipan huomioiden, SENTTERI.
 

WsQ

Luottopelaaja
Viestejä
1 255
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Kokkalan siirto Jessen kanssa samaan ketjuun on tuonut miehen peliin paljon uutta, varsinkin hyökkäyssuuntaan. Kelpaa minun Ilvekseeni ensi kaudellakin. Myös paljon parjattu Jesse pelaa mielestäni paremmin kuin täällä näyttää olevan yleinen käsitys. Ei Jessen peli ikinä mitään raatamista ole, mutta järjestää kavereille ja itselleen paikkoja tasaisen varmasti. Jos ketjussa olisi maalintekijä, tulisi pisteitäkin
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 413
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

WsQ sanoi:
Kokkalan siirto Jessen kanssa samaan ketjuun on tuonut miehen peliin paljon uutta, varsinkin hyökkäyssuuntaan. Kelpaa minun Ilvekseeni ensi kaudellakin. Myös paljon parjattu Jesse pelaa mielestäni paremmin kuin täällä näyttää olevan yleinen käsitys. Ei Jessen peli ikinä mitään raatamista ole, mutta järjestää kavereille ja itselleen paikkoja tasaisen varmasti. Jos ketjussa olisi maalintekijä, tulisi pisteitäkin

Joo hyvin mielestäni pelasi Kokkala ja Jesse yhteen eilen, Jesse tarjos pari hyvää syöttöä Kokkalalle avaus erässä, näistä olisi snaipperi laittanut sisään.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 075
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Oma näkemys eilisilllan pelistä:

Ilves onnistui vähistä maalipaikoista kovalla prosentilla. Vaikka omiin ei päästetty kuin yksi, niin tuo puolustuspelaaminen on kyllä pelottavan huonoa. Plussana muutama Kesän komea taklaus. Onneksi meillä on tuo legendaarinen voittava maalivahti, joka paikkaa heikkoa puolustuspelaamista. Toivottavasti Kolppanen saa jatkaa maalinsuulla edelleenkin, vaikka Wiikman takaisin onkin tulossa.

Hyökkäyspeli oli tehokasta, vaikkakaan ei kaunista, lukuunottamatta paria kaunista syöttökuviota. Sen sijaan tuo yv-pelaaminen on totaalikarmeaa, lukuunottamatta ensimmäistä ylivoimaa.

+++ Kolppanen
++ Järventie
+ Sointu
+ Paille
+ tehokas viimeistely

- Puolustuspelaaminen (erityistohelona hääri Jokipakka)
- yv -peli
- karmea "pelitapa"
- yleisömäärä
 

iso J

Rivipelaaja
Viestejä
65
Vs: KE 2.1.13 | Ennakkoa ja Jälkipelit Ilves-Pelicans

Jessen aikana ei ole tainnut meillä olla yhtäkään oikeata maalintekijää? Vai tuleeko heti mieleen joku joka suoraan syötöstä ois meillä pystynyt latoon maaleja? Viimeiseen 6 vuoteen vain Geoff Platt. Siinä olikin sitten semmonen vecceli millaisia näkee enää tv:ssä jos, enkä tarkota urhon lähetyksiä.
 
Ylös