Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Grim Reaper

Rivipelaaja
Viestejä
15
Ajattelin avata ketjun kausikortin hankintaan liittyen kun aiheesta oli keskustelua toisessa ketjussa.

Kertokaapa mikä vaikuttaa kausarin hankintaan, missä vaiheessa kausarin hankitte tai mitä nyt ikinä siihen liittyen mieleen tuleekaan. Varmasti yksi merkittävimpiä yksittäisiä syitä kausarin hankinnalle ovat uudet pelaajasopimukset, kiinnostaa kuitenkin myös tietää moniko ostaa kortin suoraan jo huhtikuussa (?) kun ne myyntiin tulevat.

Itselläni on ollut kausikortti nyt muutaman vuoden ja lähes jokaisen pelin olen käynyt katsomassa. Olen 1990-luvulta lähtien käynyt peleissä aina kun vain on paikalle päässyt. Nyt kuitenkin on sellainen tilanne, etten ole aivan varma 'uskallanko' hankkia korttia ensi kaudeksi ennen kuin olen nähnyt minkä tason pelimiehiä joukkueeseen ollaan hankkimassa. En vain yksinkertaisesti enää kestä katsella uutta taaperruskautta. Ilves on itselleni ylivoimaisesti tärkein ns. toissijainen asia maailmassa perheen ja terveyden ynnä muiden jälkeen, mutta joku raja tässä tuskassakin on oltava. Olen hieman aistivinani samanlaisia ajatuksia merkittävässä osassa kannattajista, kuten myös omassa tuttavapiirissä.

Ilvekseltä tuli sähköpostiin kysely menneestä kaudesta, jossa kyseltiin mm. kävijäkunnasta, tyytyväisyydestä palveluihin, yhteistyökumppaneiden muistamisesta ja yleisesti kaikenlaisia kehitysideoita ottelutapahtumaan ym. Tuossa kyselyssä olisi omasta mielestäni voinut tiedustella myös kausikortin hankinnasta ja sen hankintaan vaikuttavista asioista. En usko Jalon tai muidenkaan johtoportaassa olevan mitenkään sokeita sille tosiseikalle, että joukkueen laatu ja yksittäiset kovat hankinnat vaikuttavat suoraan myös kausikorttien myyntiin, mutta ei tuon tyylisen datan keräämisestä varmasti mitään haittaakaan olisi ollut?

Itse taidan tällä kertaa harkita kausikortin ostamista ainakin syyskuuhun asti kun näkee mikä joukkueen runko tulee olemaan kauden alussa. Kokonaan ei hallilta poissa voi pysyä vaikka ei korttia ostaisikaan, mutta siinä tapauksessa merkittävästi harvemmin kuin tähän asti.

Ajatuksia?
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 040
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Päättyneellä kaudella Ilves voitti 17/30 kotipeleistä,eli niistä mihin päästäkseen kausikortista maksettiin.

Mielestäni tuota ei voi taaperrukseksi kutsua,varsinkin kun peli oli pääsääntöisesti kotona näyttävää.Itse ainakin olin kausikorttituotteeseen tällä kaudella tyytyväinen,vaikka kausi kokonaisuutena oli pettymys.

Vieraspeleissä menikin sitten heikommin,mutta niitä nähdäkseen maksetaan erikseen Ruudusta tms.
 

Bakteeri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
928
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Itse tulen ostamaan kausikortin heti kun tulevat vain myyntiin, on sitten syyskuussa runkosarjan aloittava joukkue minkä tasoinen tahansa.

Kausikortin ostamisella koen kuitenkin vaikuttavani Ilveksen tulevaisuuteen ja siihen, että jonakin päivänä olemme jälleen yksi suurista seuroista Liigassa. Ensi kaudella henkilökohtaisesti olen tyytyväinen sijoitukseen 6-8 runkosarjan jälkeen ja siihen uskon, kun homma lähtee heti syyskuussa hieman paremmin liikkeelle ja marraskuu selvitään ilman tappioputkia.

Tiivistyksenä siis, ostamme isän ja veljen kanssa kausikortit heti kun mahdollista. Ilves ainiaan!
 

Kotikatsomo

Guest
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Itsellä ei ikinä ole kausikorttia ollut, ensisijaisesti siitä syystä että opintojen takia ei taloudellisesti ole ollut järkevää.

Viime keväänä/kesänä uusien hankintojen jälkeen ajattelin että sillä rosterilla on liian suuri riski siihen, että kausi on jo tammikuussa ohi, miksi en kausikorttia enempää harkitse.

Tulevaa kautta ajatellen kyse on aikalailla samasta asiasta. Itse en tarvitse mitään top-6 rosteria paperilla, kuten jotkut tuntuvat haihattelevan, mutta ei saa olla realistista pelkoa että kausi olisi ohi jo hyvissä ajoin ennen kevättä.

Toisaalta nykyinen kausikorttikonsepti tuntuu muutenkin todella huonolta. Jossain ketjussa joku toikin esille idean jatkuvasta kuukausimaksusta. Tällaiseen lähtisin mukaan paljon helpommin, jos "kausikortin" voisi aloittaa, lopettaa ja jatkaa aivan kuten itse haluaa. Tuollaisella konseptilla olisin satavarmasti mukana ensikaudella. Peliesityksista riippuisi, kuinka pitkään.
 

Hepulina16

Luottopelaaja
Viestejä
1 285
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Itelle jäähallissa käynti on taas ollut elämäntapa jo lähes neljäkymmentä vuotta, joten kausarin hommaan taas taskuun. Pelit on parasta paikanpäällä ei töllöstä saa sellaista kokonaiskuvaa kuin mitä se on livenä. Jos sitä kausikorttia ei tulisi hommattua, en tiedä, miten sen ajan viettäisin. Möllöttäisin erakoituneena kotisohvalla? Joten itelle se hallissa käyminen on myös sosiaalinen tapahtuma. Ja kun omia lapsia ei ole, jonka harrastusta voisin tukea, niin tuen muiden nuorten harrastusta siis käymällä hallissa.
 

Tuomas

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
839
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Oikein asiallisesti avattu aihe hyvällä pohdinnalla, joten kai se tähän olisi velvollisuus vastata.

Olen sen verran nuorta polvea, että kausikortti on ollut vasta tuosta 2000-luvun alkupuolelta lähtien. Ensimmäisen kausikortin jälkeen joka tapauksessa ostopäätös on joka kerta ollut helppo (sama tilanne tätä nykyä jalkapallossakin). Eli heti ostan, kun myyntiin tulee. Sen verran tiiviisti Ilves on jääkiekkokauden aikaan mukana omassa elämässä, että vaikka en nyt mikään "paras fani" olekaan, niin kyllä se 30 runkosarjapeliä (+harjoituspelejä ja tietysti joskus jopa pudotuspelejä/karsintoja) tulee paikan päälle mentyä ilman omia hautajaisia tai muita pakottavia esteitä.

Hyvin ymmärrän jokaista sellaistakin, jolle hankintapäätös on haastavampi ja pohjautuu menestysmahdollisuuksiin/joukkueen omavaraisuuteen yms.. Jos jääkiekon seuraamisessa on mukana järkeäkin, eikä halua itseään kiduttaa, niin hyvinhän niillä irtolipuillakin pärjäisi. Omalta osalta Ilveksen touhu on pitkälti verissä ja täysin tunnepainotteista. Toisin sanoen koen lapsenomaista innokkuutta pelipäivinä, oli sitten lokakuu tai maaliskuu, että vaikka silloin tällöin tai Ilveksen osalta lähes poikkeuksetta pelin jälkeen harmittaa ja huomaa kyseisen kolmetuntisen olleen pelkkää ajanhaaskausta, niin aina sitä saa jollain itsensä uskomaan siihen seuraavaan mahdollisuuteen ja innostumaan uudestaan.

Tämän kauden osalta täytyy sanoa, että viihdyin hallissa poikkeuksellisen hyvin, vaikka loppusijoitus on karmea 11. Ehkä se rima tässä 2000-luvulla on valunut niin alas, että osaa arvostaa eri asioita, mutta tuollainen iloinen hyökkäyspelaaminen, jonka pääarkkitehteina häärivät omat nuoret tähdet Meskanen&Suomi sekä joukkueen pelillisenä ja henkisenä johtajana #42 tuotti paljon mielihyvää usein surkeiden tulosten takana. Koen, että asiakkaana sain rahoilleni vastinetta.

Ehdottomasti kannustan kausikortin ostoon. Sen myötä tulee peleissä joka tapauksessa käytyä ja joka keikan jälkeen tunneside seuraan on aina aiempaa vahvempi. Pelipäivät tuovat mukavaa rutiinia ja "juhlapäiviä" Suomen ankeaan talveen. Toki, jos on kovin kiireinen ihminen ja esim. arki-iltojen viettämisessä on lukematon määrä eri vaihtoehtoja, niin mikään takuutuote mielihyvän saamiseen Ilveksen kausikortti ei ole. Mutta tällaisen yksinkertaisen ja normaalin, jopa hieman tunteella elävän, kausikorttilaisen arkiset tiistai-illat eivät ainakaan ihan niin tasaisen harmaita ole, vaan vaihteluna tarjotaan sysimustia ja vaaleanpunaisia hetkiä.


edit: Hepulina16 yläpuolella näköjään osasi tiivistää yhteen kappaleeseen saman asian!
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
10 717
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Onkos kuinka moni ostellut kausaria ticket duo kortilla?
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 213
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Tällä hetkellä kaksi lasta (1- ja 3-vuotiaat) rajoittavat menemisiä sen verran, ettei kausikortti tule kyseeseen. Aikaisemmin olen jokusen kerran kausikortin omistanut.
 

Grim Reaper

Rivipelaaja
Viestejä
15
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Pok sanoi:
Päättyneellä kaudella Ilves voitti 17/30 kotipeleistä,eli niistä mihin päästäkseen kausikortista maksettiin.

Mielestäni tuota ei voi taaperrukseksi kutsua,varsinkin kun peli oli pääsääntöisesti kotona näyttävää.Itse ainakin olin kausikorttituotteeseen tällä kaudella tyytyväinen,vaikka kausi kokonaisuutena oli pettymys.
Olin itsekin suhteellisen tyytyväinen kotipeliesityksiin, erityisesti jos vertaa toissakauteen. Mutta kyllä minä silti kutsun taaperrukseksi runkosarjan 11. sijaa. Ymmärrän toki syyt tämän taustalla ja tiedän että toimistolla tehdään varmasti järjetön määrä töitä asiantilan saattamiseksi toisenlaiseksi.

Itselläni on hieman sellainen ongelma, että otan Ilvekseen liittyen asiat välillä turhan raskaasti. Olen tästä pyrkinyt pääsemään eroon, mutta ei se aina täysin onnistu. Mikäli istun hallissa viikosta toiseen ja sarjasijoitus on jossain tuolla pohjamudissa, niin sellainen tietynlainen ahdistus seuran tilasta vaan on sitä kautta elämässä enemmän läsnä ja seuraa pidemmälle kuin kotimatkan hallilta, tai jopa siinäkin tapauksessa että yksittäisen pelin hienolla esityksellä voittaisikin. Tätä on vaikea selittää täsmällisesti, mutta uskon etten ole ainoa jolla on samanlaisia tuntemuksia. Vaikka Ilves onkin toissijainen asia elämässä, on se kuitenkin niiden elämän ydinalueen asioiden jälkeen ylivoimaisesti tärkein, enkä halua antaa tällaisen asian vaikuttaa mielialoihini liiaksi, minulla on vaimo ja perhe joilta en halua riistää omaa läsnäoloani murehtimalla jotain mille en itse mitään mahda. Lähti nyt ajatukset hieman rönsyilemään ja ehkä hieman ohi aiheen, mutta tällaisia seikkoja omien päätöksieni taustalla on. Jollekin tämä saattaa olla täysin järjetöntä millaisiin mittasuhteisiin asia osaltani venyy, mutta en sille oikein mitään mahda, sellainen vain olen. Kai tämä sitten on jonkinlaista tolkullista fanatismia.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 619
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Hommaisin kausikortin,jos elämäntilanne olisi erilainen.Kotona pieni tyttö ja harrastaakin täytyisi.Tulen vielä kausikortin hommaamaan,mutta siihen mennee vielä vuosia.
 

Grim Reaper

Rivipelaaja
Viestejä
15
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Kotikatsomo sanoi:
Tulevaa kautta ajatellen kyse on aikalailla samasta asiasta. Itse en tarvitse mitään top-6 rosteria paperilla, kuten jotkut tuntuvat haihattelevan, mutta ei saa olla realistista pelkoa että kausi olisi ohi jo hyvissä ajoin ennen kevättä.

Toisaalta nykyinen kausikorttikonsepti tuntuu muutenkin todella huonolta. Jossain ketjussa joku toikin esille idean jatkuvasta kuukausimaksusta. Tällaiseen lähtisin mukaan paljon helpommin, jos "kausikortin" voisi aloittaa, lopettaa ja jatkaa aivan kuten itse haluaa. Tuollaisella konseptilla olisin satavarmasti mukana ensikaudella. Peliesityksista riippuisi, kuinka pitkään.

Itselläni odotukset ja toiveet joukkueen suhteen on realistisia. Uskon kyllä että toimistolla tehdään (nykyisin) kaikki mitä tehtävissä on parhaan mahdollisen joukkueen kasaamiseksi.

Tuo kuukausikorttihan kuulostaisi erittäin hyvältä konseptilta, onko tuollaista jollain joukkueella Suomessa käytössä? Tuohan olisi todella hyvä rinnakkaisvaihtoehto tavallisen kausikortin lisäksi. Tap****lla taisi joskus olla sellainen porkkanakortti, jonka hinta määräytyi kotipeleistä kerättyjen pisteiden mukaisesti, sekin voisi olla aika mielenkiintoinen idea.
 

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 453
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Kausikortti on ollut nyt kolme vuotta, eikä tällä hetkellä ole mitään syytä jättää ensi kaudeksi korttia hankkimatta. En minä hallilta osaa olla poissa, vaikka joukkue tai peliesitykset olisivat mitä. Tietenkin toivon, että joukkueessa olisi laatupelaajia ja voitettaisiin mahdollisimman paljon pelejä, mutta ei se omalla kohdalla vaikuta hallille menemiseen. Vaikka luokattomien otteluiden jälkeen hokisin tunnin itselleni, etten mene enää tuota kuraa katsomaan, niin silti löydän itseni seuraavasta kotipelistä katsomossa pällistelemässä ja pyörittelemässä päätä "pullifloodien" suorituksille.

Ymmärrän toki minäkin niitä, jotka odottavat ensin joukkueen rakentumista ennen ostopäätöksen tekemistä.
 

#17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Etä-fanina perhe, lasten harrastukset, vuorotyö hallille en luultavasi kovin usein ehdi. Kausarin hommaan tukeakseni seuraa ja hallilla käydessä käytän siellä aiempaa enemmän rahaa. Näin toimin niin pitkään, kun uskon nykyiseen johtoon.
Peleissä toki käyn aina, kun vaan ehdin ja parhaani mukaan raahaan kavereita ja lapsia mukaani. Vielä koen, että tämä kaikki on hyväntekeväisyyttä. Jossakin vaiheessa on saatava rahoille vastinetta ja tunne ettei tämä hyväntekeväisyys ole mennyt hukkaan.
 

551304

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Täksi kaudeksi palasin takaisin kausikorttiasiakkaaksi pitkälti viimekauden muutosten ja kevään huuman jäljiltä. Omassa arjessa hieman kans vaikeuksia päästä aina hallille mutta kunnioitettavat 19 kotipeliä näin Hakametsästä ja naapurikaverini luukutti loput 11 peliä.
Ilveksen otteisiin olen kohtuu tyytyväinen. Pientä ärtymystä tosin miksei Ilves-johto hyödyntänyt kevään menestystä vaan lähti soitellen sotaan. Aivan kuin olisivat opetelleet mitä Liiga-kiekko on ja minkälaista jengiä se vaatii. Kun mennään talous edellä Liigan suurimmissa kotihalleissa, niin olisi luullut taloudenkin olevan parempi PlayOff-paikoilla kuin ulkopuolella. Läpi kesän maalivahtia odotettiin mutta se meni sitten miten meni.
Nyt on varovaiset tunnelmat. Odotan joukkueen julistamista ensin ja sitten räknään miten nuo johdon sanat ja teot kohtaavat toisensa. Kilpailukykyinen joukkue tulee olla jo avauskierroksella.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 323
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Ostan kortit heti kun tulevat myyntiin. Itse olen sen verran kauden aikana liikkeellä, etten pääse kaikkiin peleihin joten ne pelit seuraan verkosta (jos TeliaTV on realistisen hintainen).

Uusi Ilves tarvitsee kannattajien tukea, itse annan sitä ostamalla kausikortit heti keväällä. Näin tulovirtaa on toimiston suuntaa myös keväällä. Pienistä rahoista puhutaan mutta kannattajana ei oikein muuten pysty vaikuttamaan kevään talouteen (kun play-off juna jätti meidät asemalle).

Kausikortit ostan ainakin siihen asti kun pelataan Hakametsässä. Uusi halli kaiken muuttaa voi, jos kausikorttien hinta nousee pilviin täytyy asiaa harkita uudelleen.

Lisäys: Itse en ole innostunut kuukausimaksusta, maksan mielummin koko vuoden kerralla. Toki ymmärrän myös osamaksun kannattajia.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 594
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Kausikortin miellän enemmän sellaiseksi kannatusmaksuksi, koska aika tavalla sitä saisi menojaan järjestellä että jokaiseen kotipeliin pääsisi. Ja pelkkä kannatusmaksuhan se 2010-luvulla on ollut, ei siitä rahoilleen juuri vastinetta ole saanut.

Kausikortti minulla on ollut vaihtelevasti muutaman vuoden. Toissakaudeksi en sitä hankkinut. Siitä saa "kiittää" Vincent Manngardia ja hänen haastatteluaan Aamulehdessä, jossa tämä ulisi kuinka pahalta Ilveksen häviäminen hänestä tuntuu ja kuinka paljon hän TOIVOO Ilveksen menestystä tekemättä asialle mitään ja tämä sai veren siinä määrin kiehumaan että päätin että selvä, en tee sitten minäkään. Viimeisen rajan yli mentiin kun setä toivoi Ilves-faneilta KÄRSIVÄLLISYYTTÄ! Siis kaiken paskan, kaiken pahan olon, synkkien ajatusten kanssa kotiin lompsittujen tappiopelien tai tuhansien tappio niskassa ajettujen ja matkustettujen kilometrien jälkeen sedällä yksinkertaisesti oli pokkaa tulla vihjaamaan että Ilves-fanit eivät ole olleet tarpeeksi kärsivällisiä! Niin pahalta se tuntui etten enää yksinkertaisesti voinut tuota sirkusta enää rahoittaa. Mutta lupasin että jos asia muuttuu, niin samalla palaan kausikorttiasiakkaaksi. Ja tämän lupauksen olen lunastanut.

Lupasin hankkia kausikortin Meskasen jatkosopimuksen myötä ja tästä pidän edelleen kiinni. Meskasen kiinnittäminen oli mielestäni "Uuden Ilveksen" ensimmäinen stressitesti ja tässä se onnistui. Ensimmäinen positiivinen merkki vuosiin että eteenpäin on menty, eikä käy kuten Keräsen, Hintzin, J. Raskin, Huhtalan ja Lehtivuoren kanssa että kasvatetaan omista junioreista tuloksentekijöitä muille. Hyvästä työstä pitää mielestäni palkita ja tämä on niitä positiivisia asioita, joista pitää antaa seuralle tunnustusta.

Seuraava stressitesti on mielestäni kuluneen kauden tilinpäätös: Mitä luvut näyttävät ja mitä jää viivan alle.
 

Prosessori

Rivipelaaja
Viestejä
56
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Torski sanoi:
Onkos kuinka moni ostellut kausaria ticket duo kortilla?

Itse ostin tälle kaudelle. Maksun kävin tekemässä Ilveksen toimistolla, kun lasku tuli.
 

Kotikatsomo

Guest
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

UglyHouse sanoi:
Lisäys: Itse en ole innostunut kuukausimaksusta, maksan mielummin koko vuoden kerralla. Toki ymmärrän myös osamaksun kannattajia.

Ihan vaan kuriositeettina, että omissa ajatuksissani tuon kuukausimaksun taustalla ei ole pelkästään että kausikortti maksettaisiin osissa, vaan että tuon voi esim. ottaa käyttöön lokakuussa, lopettaa joulukuussa ja jatkaa helmikuussa oman mielen mukaan. Eli ihan että vietäisiin tätäkin tuotetta asiakaslähtöiseksi.
 

Konsta3

Rivipelaaja
Viestejä
26
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Noin 15 vuoden ajan olen ostanut kaksi kausikorttia heti vain kun ne myyntiin tulevat . Toisella kortilla saa kaverin kätevästi viereen istumaan tarvittaessa .
Niin kauan kun talouteni antaa periksi tulen varmasti kausikortit hankkimaan ihan vain siitä syystä , että Ilves joukkueena on aina ollut iso osa elämääni ja haluan Ilvestä aina tukea kun se vain on mahdollista.
 

Mielensäpahoittaja

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
412
Vs: Kausikorttiketju kaudelle 2018-2019

Konsta3 sanoi:
Noin 15 vuoden ajan olen ostanut kaksi kausikorttia heti vain kun ne myyntiin tulevat . Toisella kortilla saa kaverin kätevästi viereen istumaan tarvittaessa .
Niin kauan kun talouteni antaa periksi tulen varmasti kausikortit hankkimaan ihan vain siitä syystä , että Ilves joukkueena on aina ollut iso osa elämääni ja haluan Ilvestä aina tukea kun se vain on mahdollista.

Hats off, heti samassa junassa kunhan on koulut käyty ja talous antaa myöden.
 
Ylös