Kausiketju 2025-2026 - Supittoman ajan avausosa

No niin, 2 voittoa ja 5 pistettä näin alkuun. Nyt seuraavat matsit : Espoo(v), Pelicans(k),Tappara(v) ja HPK(k), joista kotipelit olisi ainakin pakko voittaa. Espoo taistelee samoista sijoituksista, joten se on 6 pisteen ottelu.

Jasekista on muodostunut selkeä pelillinen "jokahetken" höylä. Av-, yv-, tasakentälliset - koko ajan hyökkääjälle yli 20min peliaika. Rauhallista ja vahvaa peliä.

Viisikkopeli alkaa näyttämään hölömäiseltä eli tiiviiltä ja se auttaa myös maalivahtien esityksiin.

Loukkaantumiset ovat se isoin ongelma/kysymysmerkki tällä hetkellä. Joka tapauksessa vahvasti mennään kohti Top-10:a.

Espoo-peli ei ole mikään "kuuden pisteen ottelu". Tasan saman verran jaetaan pisteitä kuin muistakin peleistä, eikä se, että Espoo ja Ilves ovat 1/3 kaudesta pelattuna suurin piirtein samoilla sijoituksilla tee siitä oikein millään matematiikalla keskimääräistä tärkeämpää ottelua.

Mutta voitetaan sekin pois!

Espoo-peli ei ole mikään "kuuden pisteen ottelu". Tasan saman verran jaetaan pisteitä kuin muistakin peleistä, eikä se, että Espoo ja Ilves ovat 1/3 kaudesta pelattuna suurin piirtein samoilla sijoituksilla tee siitä oikein millään matematiikalla keskimääräistä tärkeämpää ottelua.

Eroa on nyt 4 pistettä. Jos Espoo voittaa, eroa on 7 pistettä, jos Ilves voittaa eroa on 1 piste. Kun pelataan samoista sijoituksista niin voitot näistä peleistä ovat elintärkeitä.

t: Matikan ope ;)

Eroa on nyt 4 pistettä. Jos Espoo voittaa, eroa on 7 pistettä, jos Ilves voittaa eroa on 1 piste. Kun pelataan samoista sijoituksista niin voitot näistä peleistä ovat elintärkeitä.
Tästä tulee kiintoisaa ;)

t: Matikan ope ;)

Osaan laskea melko hyvin ja hahmottaa aika monimutkaisiakin matemaattisia kokonaisuuksia, vaikken matikan ope olekaan :)

Pysyn kannassani. Tässä vaiheessa arvioituna Ilvekselle on matemaattisestikin yhtä tärkeää voittaa esim. Tappara kuin Espoo. Se, että 1/3 kaudesta pelattuna satutaan olemaan Espoota lähellä sarjataulukossa on tässä yhteydessä merkityksetöntä.

Voisi tämän keskustelun perusteluineen pidemmällekin viedä, mutta ei nyt tunnu tarpeelliselta.

Nautitaan hienosta viikonlopusta!

Voisi tämän keskustelun perusteluineen pidemmällekin viedä, mutta ei nyt tunnu tarpeelliselta.
Kyllä mun mielestä tän asian käsittely on vähän kesken ja mulle jäi vähän epäselväksi toi lopputulema. Joten...

Kyllä mun mielestä tän asian käsittely on vähän kesken ja mulle jäi vähän epäselväksi toi lopputulema. Joten...

Älä yllytä hullua. Haluan rentoutua ja kirjoitella turhanpäiväisiä :D

Voin kuitenkin asiaa vain hyvin ohuesti sivuten heittää kysymyksen, johon saa vastata kuka tahansa omien mieltymystensä mukaan. Jos sulle luovutettaisiin epäkiitollinen jumaltehtävä päättää juuri nyt, mille Ilveksen vastustajaryhmälle ropisee seuraavan muutaman viikon aikana korostetun paljon pisteitä, niin valitsisitko:

A) Ryhmän, joka "jahtaa" Ilvestä
B) Ryhmän, joka on tällä hetkellä vähän Ilveksen edellä
C) Ryhmän, joka uhkaa karata Ilvekseltä TOP4-sijojen suhteen

Entä, jos kysymys tarkennetaan juuri näihin tiettyihin yksittäisiin joukkueisiin (ja vastaukseen saa vaikuttaa vain näkemyksesi siitä, kuinka asia vaikuttaa Ilveksen asemaan, eikä siis esim. antipatia jotain joukkuetta kohtaan).

A) Kärpät
B) HPK
C) Lukko

Älä yllytä hullua. Haluan rentoutua ja kirjoitella turhanpäiväisiä :D

Voin kuitenkin asiaa vain hyvin ohuesti sivuten heittää kysymyksen, johon saa vastata kuka tahansa omien mieltymystensä mukaan. Jos sulle luovutettaisiin epäkiitollinen jumaltehtävä päättää juuri nyt, mille Ilveksen vastustajaryhmälle ropisee seuraavan muutaman viikon aikana korostetun paljon pisteitä, niin valitsisitko:

A) Ryhmän, joka "jahtaa" Ilvestä
B) Ryhmän, joka on tällä hetkellä vähän Ilveksen edellä
C) Ryhmän, joka uhkaa karata Ilvekseltä TOP4-sijojen suhteen

Entä, jos kysymys tarkennetaan juuri näihin tiettyihin yksittäisiin joukkueisiin (ja vastaukseen saa vaikuttaa vain näkemyksesi siitä, kuinka asia vaikuttaa Ilveksen asemaan, eikä siis esim. antipatia jotain joukkuetta kohtaan).

A) Kärpät
B) HPK
C) Lukko
Eeeih saatana mää en lähde tähän.
Jääkiekon seuraaminen on vähän niin kuin auton osto; sillä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä, tunteella vedetään.
Sitä paitsi mä olisin halunnut seurata sivusta sun ja matikan open sanailua.

Eeeih saatana mää en lähde tähän.
Jääkiekon seuraaminen on vähän niin kuin auton osto; sillä ei ole järjen kanssa mitään tekemistä, tunteella vedetään.
Sitä paitsi mä olisin halunnut seurata sivusta sun ja matikan open sanailua.

Ymmärrän, mutta höh. Sen piti olla vain mukava ajatustehtävä, jossa ei ole ekstaktisti oikeaa vastausta.

Mutta mä vastaisin jälkimmäiseen kysymykseeni, että (Ilveksen kannalta) jakaisin noista joukkueista seuraavien viikkojen aikana eniten pisteitä mieluiten HPK:lle, joka juuri nyt "taistelee samoista sijoituksista kuin Ilves" :)

Takaisin