Kausiketju 2023-2024 - Pendolinon matka jatkuu

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Ei tää nyt ihan näinkään toimi :D
Ei tietenkään toimi. Minähän vain kerroin ymmärtäväni kun yksi kirjoittaja sanoi ettei osaa selittää paremmin näkemystään. Sen jälkeen toinen kirjoittaja kertoi, että uskoo minun tulkitsevan näkemääni väärin.

Ja koska ei ollut mitään syytä alkaa kinastelemaan aiheesta ”onko toisen kirjoittajan usko siihen, että minä tulkitsen näkemääni väärin” oikea vai väärä niin totesin tuon em asian.

Voin nyt muillekin palstan kuninkaille sanoa, että tarkoitukseni ei ollut epäurheilijamaisesti vetää raakoja linjoja jossa minun tulkinnalleni olisi helvetisti isommat kertoimet.

Sanon sen nyt vielä kerran. Mielestäni Ilveksen peli ei kulje. Mielestäni Pennanen on saanut riittävät työkalut mestaruuden voittamiseen. Toivon, että peli alkaisi kulkea (vaikka tulkitsenkin todennäköisesti näkemääni väärin) ja toivon Ilveksen voittavan mestaruuden.

Vaikka kaikki palstan tietäjät olisivatkin sitä mieltä, että peli kulkee ja meillä ei ole hätää, niin siitäkin huolimatta pysyn kannassani vaikken osaisikaan tulkita näkemääni.
 

Tähtisalo

Rivipelaaja
Viestejä
38
Joku tuolla joukkueessa tökkii.

Ei ole niin raikkaan näköistä ja jotenkin peli ilo puuttuu!!
Pennasen aikana pistänyt silmään tuo maalipaikkojen vähäisyys useimmissa otteluissa. On myös ollut pelejä missä todellisia maalipaikkoja ei ole edes ollut.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 702
Ei tietenkään toimi. Minähän vain kerroin ymmärtäväni kun yksi kirjoittaja sanoi ettei osaa selittää paremmin näkemystään. Sen jälkeen toinen kirjoittaja kertoi, että uskoo minun tulkitsevan näkemääni väärin.

Ja koska ei ollut mitään syytä alkaa kinastelemaan aiheesta ”onko toisen kirjoittajan usko siihen, että minä tulkitsen näkemääni väärin” oikea vai väärä niin totesin tuon em asian.

Voin nyt muillekin palstan kuninkaille sanoa, että tarkoitukseni ei ollut epäurheilijamaisesti vetää raakoja linjoja jossa minun tulkinnalleni olisi helvetisti isommat kertoimet.

Sanon sen nyt vielä kerran. Mielestäni Ilveksen peli ei kulje. Mielestäni Pennanen on saanut riittävät työkalut mestaruuden voittamiseen. Toivon, että peli alkaisi kulkea (vaikka tulkitsenkin todennäköisesti näkemääni väärin) ja toivon Ilveksen voittavan mestaruuden.

Vaikka kaikki palstan tietäjät olisivatkin sitä mieltä, että peli kulkee ja meillä ei ole hätää, niin siitäkin huolimatta pysyn kannassani vaikken osaisikaan tulkita näkemääni.
Juu kaikilla meillä on tottakai oma näkemys pelistä.

Itse olen edelleen ihan tyytyväinen Pennasen pumppuun.
Eilisen pressi kannattaa katsoa. Siinä Pennanen sanoo hienosti, että ei se todellakaan ole mikään ihme jos ei ihan kaikki syötöt napsu lapaan tälläisessä kuormassa. Liigaa, CHL:ää ja EHT:ta on tässä nyt tahkottu aika paljon ja joidenkin pelimäärät alkaa olla tässä kohtaa jo ihan kohtuuttomia.

Onneksi kohta pelitahti rauhottuu, täytyy vaan toivoa, että tästä pelisumasta selvitään ilman loukkaantumisia.
 

Diego de la Vega

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
608
Juu kaikilla meillä on tottakai oma näkemys pelistä.

Itse olen edelleen ihan tyytyväinen Pennasen pumppuun.
Eilisen pressi kannattaa katsoa. Siinä Pennanen sanoo hienosti, että ei se todellakaan ole mikään ihme jos ei ihan kaikki syötöt napsu lapaan tälläisessä kuormassa. Liigaa, CHL:ää ja EHT:ta on tässä nyt tahkottu aika paljon ja joidenkin pelimäärät alkaa olla tässä kohtaa jo ihan kohtuuttomia.

Onneksi kohta pelitahti rauhottuu, täytyy vaan toivoa, että tästä pelisumasta selvitään ilman loukkaantumisia.
Olen katsonut pressin ja ymmärrän tuon.

Olen myös enemmistön kanssa samaa mieltä ottelumääristä.

Tiedän myös Pennasen meriitit.

Ehkäpä on Ilvekselle hyvä saada enemmän huili- ja treeniaikaa ennen poffeja.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 702
Noniin kaksi peliä tätä viikkoa takana ja 5 pistettä mukana.

Itse kirjoittelin, että olisin erittäin tyytyväinen jos tästä viikosta saatais puristettua 2p/o.

Siihen tarvittais nyt puolet jaossa olevista pisteistä Kärppiä vastaan.
 

Hupsukorva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
690
Meillä kun näkyy olevan nyt näitä peli-ilon kadottaneita ja odotukset jossain määrin lunastamattomia varsin reippaasti a la Jurmo, Könönen, Ratinen, Lancaster (onko muitakin, Alvarezin laskeminen mukaan vähän 50-60) ja osa kannattajista valittelee toistuvasti hengettömän oloista virkamieskiekkoa...
niin mietin.

Missä tälle syy - jotenkin hankalasti omaksuttavassa/toteutettavassa pelityylissä, heikossa joukkuehengessä, "liian tiukassa" kilpailutilanteessa, seuran taholta signaloiduissa nyt tai ei koskaan -menestyspaineissa, jossain muussa?

Ja joo, hyvin on tuloksellisesti mennyt, olen tyytyväinen ja kaikkea, mutta... mietin kumminkin.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 296
Malek ja Stransky valittiin Tsekin joukkueeseen maaotteluihin, eli Pellu pelistä pois Malek, Friman, Stransky ja Suomi.

Malek nyt ei sinällään niin haittaa kun Gunnarssi voisi muutenkin tuon pelin pelata, mutta nuo muut kyllä rokottavat. Tulkaa terveinä takaisin.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
19 097
Malek ja Stransky valittiin Tsekin joukkueeseen maaotteluihin, eli Pellu pelistä pois Malek, Friman, Stransky ja Suomi.

Malek nyt ei sinällään niin haittaa kun Gunnarssi voisi muutenkin tuon pelin pelata, mutta nuo muut kyllä rokottavat. Tulkaa terveinä takaisin.
Pelsuilta Utunen, Kral ja Johannessen majun mukana. Kaikki pakkeja, ei toikaan ihan helppo rasti ole heille paikata.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 852
Pelsuilta Utunen, Kral ja Johannessen majun mukana. Kaikki pakkeja, ei toikaan ihan helppo rasti ole heille paikata.
Lisäksi Riihinen poissa viikkoja ja Junkkari U20-maajoukkueen mukana. Pelsuilla siis (jos ei hankintaa ennen tuota tule) terveenä pakistosta Jordan, Puutio, Käyhkö ja Salminen. Junnuista sitten paikkoja varmaan, mutta näistäkin pari vaihtoehtoa eli Daniel Nieminen ja Onni Amhamdi ovat U18-maajoukkueen mukana. Ohuella pakistolla tulevat siis tuohon peliin.
 

Teukka77

Rivipelaaja
Viestejä
11
Ajattelin jo Sport ottelun jälkeen kirjoittaa tuntemuksia, mutta jätin ne sitten tekemättä. Nyt kun on vedellyt happea ja yrittänyt löytää positiivista näkökulmaa Pendon matkaan, niin lienee aika päästää ajatukset irti.

Olen samaa mieltä useamman kirjoittajan kanssa siitä, että jokin juttu tuossa joukkueessa ei ole valmentajan kontrollissa. Se mikä se lienee, en osaa sanoa. Ne asiat näkyy itselleni sellaisena kummallisena sekoiluna, jota on vaikea ymmärtää nimenomaan Pennasen joukkueelta. Esimerkkejä voisi listata vaikka kuinka, mutta ajattelin laittaa muutaman, jotta ajatusmaailma aukeaa muillekin. Nämä ei ole missään aika järjestyksessä, eikä tarkoitus ole haukkua yksittäistä pelaajan ratkaisua, vaan tuoda sitä ajattelemattomuutta, mitä joukkueessa esiintyy.

1. HPK pelin loppu, aikaa alle kymmenen sekuntia ja ollaan oman maalin takana, siitä #44 lähtee nousemaan, ja omalta alueelta yritetään maalia, seurauksena pitkäkiekko, ja aloitus omaan päähän. Kun peli on tasan, ei tällaisia riskejä voittavassa joukkueessa oteta.
2. Ville Meskasen peluuttaminen ylivoimassa. Miksi tältä yhdeltä pelaajalta ei edellytetä käytännössä mitään. Kärjistäen voisi sanoa, että edes ylivoimalla tälle kaverille ei ole mitään käyttöä, päinvastoin aiheuttaa paljon harmia turhilla kiekonmenetyksillä. Meskasen vahvuus on aina ollut laukaus, ja nyt tätä vahvuutta ei hyödynnetä vaan Mese toimii jonkinlaisena syöttölautana päätyviivalla, eikä ole halukas menemään maskimieheksi. Mesen pelikäsitys ja syöttötaito ei ole sillä tasolla, että tuossa roolissa olisi paikka ylivoimassa. Osaatteko nimetä joltain kilpailijalta yhtä huonosti roolitettua kaveria ykkösylivoimaan? En minäkään.
3. Ylipitkät vaihdot. Tässä on varmasti mukana omaakin mutua, mutta joka ottelussa tuntuu tulevan tilanteita, että vaikka ollaan jo 40 sek. pyöritty omassa päässä, lähdetään hyökkäämään raskailla jaloilla, ja näistä monesti kääntyy pahoja tilanteita omiin. Näitä tilanteita ei tule kaikille, mutta sellaisille pelaajille, kenen pitäisi näyttää voittamisen kulttuuria. Eli liian paljon mietitään omia pisteitä joukkueen edun edelle. Puuttuu nöyryys tekemiseen.
4. Jatkuvat ketjumuutokset. En ymmärrä, mitä näillä haetaan. Koostumuksia muutetaan kesken pelin, mutta ne on seuraavaan peliin taas palautettu entiselleen. Voisiko herättelyä tehdä ennen peliä, eikä pelin aikana. Onko tosiaan niin, että runkosarjaa on enää reilu 10 peliä jäljellä, eikä vieläkään ole löydetty rooleja.

Näitä voisi jatkaa pidemmällekin. Nuo yllämainitut asiat on sellaisia, joihin päävalmentaja voi suoraan vaikuttaa. Itselle ne näyttää siltä, että valmentajalla ei ole homma aivan näpeissä, vaan jotkut ottavat enemmän roolia ja se näkyy sekoiluna. Tällaiseen ei ole varaa, kun playoffit alkaa. Toki Tappara peli osoitti, että Pendolla on kyky saada joukkue hereille. Toivoisin vaan näkeväni Tappara pelin tyyppistä pelaamista joka ilta. Ei tarvitsisi rasittaa mielenterveyttä näissä otteluseurannoissa.
 

tggmn

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
572
Jaha jaha, jukurit on kyl nykykurssilla kovasti kaappaamas runkosarjan voiton. Jatkuuko lento, jaa a, muutama viikko niin selviää. Myrskyvaroitus pleijareihin kyl nyt joka tapaukses.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 437
Pelicans heittää myös haasteen. Hyödyntää maalipaikkansa kyllä ihailtavan tehokkaasti. Lasch on kovassa iskussa.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 075
Kyllä se on niin, että kovimmat haastajat tai yleensäkin 4 kärki tulee olemaan jossakin järjestyksessä Ilves, Tappara, Jukurit ja Pelicans. Tulee äärimmäisen tiukka taisto mestaruudesta.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 437
Kyllä se on niin, että kovimmat haastajat tai yleensäkin 4 kärki tulee olemaan jossakin järjestyksessä Ilves, Tappara, Jukurit ja Pelicans. Tulee äärimmäisen tiukka taisto mestaruudesta.

Veikkaan, että pudotuspeleissä nähdään paljon yllätyksiä. Lukko on myös vahva.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 726
Kyllä se on niin, että kovimmat haastajat tai yleensäkin 4 kärki tulee olemaan jossakin järjestyksessä Ilves, Tappara, Jukurit ja Pelicans. Tulee äärimmäisen tiukka taisto mestaruudesta.
Toivottavasti Ilveksen astetta kevyemmästä runkosarjan lopusta on hyötyä tässä taistossa.
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 852
Kyllä se on niin, että kovimmat haastajat tai yleensäkin 4 kärki tulee olemaan jossakin järjestyksessä Ilves, Tappara, Jukurit ja Pelicans. Tulee äärimmäisen tiukka taisto mestaruudesta.
En mä lähtisi Kärppiä laskemaan leikistä ulos. Vaivihkaa keränneet 28 pistettä edellisestä 13 pelistä.
 

VärienTunnustaja

Luottopelaaja
Viestejä
1 890
Meillä kun näkyy olevan nyt näitä peli-ilon kadottaneita ja odotukset jossain määrin lunastamattomia varsin reippaasti a la Jurmo, Könönen, Ratinen, Lancaster (onko muitakin, Alvarezin laskeminen mukaan vähän 50-60) ja osa kannattajista valittelee toistuvasti hengettömän oloista virkamieskiekkoa...
niin mietin.

Missä tälle syy - jotenkin hankalasti omaksuttavassa/toteutettavassa pelityylissä, heikossa joukkuehengessä, "liian tiukassa" kilpailutilanteessa, seuran taholta signaloiduissa nyt tai ei koskaan -menestyspaineissa, jossain muussa?

Ja joo, hyvin on tuloksellisesti mennyt, olen tyytyväinen ja kaikkea, mutta... mietin kumminkin.
Syy on siinä, että nyt ei enää ole Myrrän "kaikki pelaa" vaan pelipaikat ansaitaan peliesityksillä. Virheitäkin sallitaan mutta useamman pelin vaisua tekemistä ei. Jopa 20 maalin Jani Nyman nuorena poikana on saanut löydettyä itsensä penkin päästä. Samoin Stransky joka on aivan valtavasti parantanut. Meskanen myös, Ratinen, Könönen jne.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 419
Kyllä se on niin, että kovimmat haastajat tai yleensäkin 4 kärki tulee olemaan jossakin järjestyksessä Ilves, Tappara, Jukurit ja Pelicans. Tulee äärimmäisen tiukka taisto mestaruudesta.
Isoimmat paineet tästä porukasta on meillä. Ja kirkkaasti.
 
Ylös