Kausiketju 2018-2019 - Pudotuspelikevät -19

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 415
Säälit on sitte edessä. Eipä siinä suht. yksinkertasta siinä mielessä että ainoostaan voitoista pelataan. Sama kai lopulta kuka on vastas ja vierais vai kotona alotetaan. Yli ja alivoimat taitaa koitua kohtaloksi jossei ihmeitä tapahdu.
 

Rouhija

Luottopelaaja
Viestejä
6 730
Kotietu sääleissä on kovan työn takana, en vaan oikein tiedä onko se ees mikään etu? Kotipelaaminen on ollut aika vuoristorataa

Toisaalta Ilves hoitelee 2-0 säälit, niin sama se aloittako kotona vai vieraissa.
Aika paha jos pitää Lappeenrannassa aloittaa säälit, kairattais nyt edes tuo kotietu.

Viimeksi siellä voitettiin. Katsotaan mitä tuleman pitää. 7 sijaan vielä pienet mahdollisuudet.
 

Neitikiekko

Luottopelaaja
Viestejä
1 128
Ei tarvi tehdä saada lopuista kuin 2,34 pistettä per peli enemmän kuin Lukko. Tai 3 enemmän kuin HPK. Vieläköhän ehtii?
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Ymmärrän, että tähän sosiaalikiekkoiluun kasvaneet ovat haltioissaan kun päästään pleijareihin ja pidetään sijoja 9 ja 10 eteenpäinmenona, mutta ymmärrän vallan hyvin myös sen, että monet eivät tätä kukkukakkaa niele.

Jos nyt mielikuvituksissasi kuvittelet, että Jalosta, Kiven ja Suomen kautta Ruotsalaiseen ovat sosiaalikiekkoiluun kasvaneita tai haltioissaan pleijareihin pääsystä, niin se kertoo vain kuinka väärää mielikuvaa haluat ylläpitää.

Juuri varmistui se, että Ilves sijoittuu runkosarjassa paremmin kuin kymmeneen vuoteen ja on menossa pleijareihin pitkästä aikaa siten, että sillä oli myös varaa tähän joukkueeseen. Nämä ovat täysin kiistatta faktista eteenpäin menoa, mitataan sitä millä mittarilla tahansa, mutta ei se ketään tyytyväiseksi vielä tee.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Sportin loppukiri oli merkityksellinen. Pitkään näytti tänään siltä, että JYP pääsee jo tämän päivän jälkeen halutessaan säästelemään avainpelaajiansa. Mikäli SaiPa voittaa huomenna kotonaan JYPin ja SaiPa Porissa Ässät, niin sija kymmenen on Sportin käsissä.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Nyt niitetään sitä satoa, mitä keväällä kylvettiin. Syksyllä olisi ollut mahdollisuus kylvää syys-sato, joka olisi korjattu sitten tässä keväällä.

Mutta meillä on viisaat miehet joka paikassa, joten varmasti he tietävät miten tätä laivaa ohjataan.

TOP 6 paikka jäi haaveeksi eli ensimmäinen kauden päätavoitteista ei toteutunut. Se on Jalon syy ja hän kantakoon siitä vastuunsa.

Nyt mennään sitten tasolle, jolle ei pitänyt päätyä. Saas nähdä millainen kevät tulee, itse kyllä veikkaan, että erittäinkin lyhyt. Tämän päivän peli antoi siitä näytöksen. Kovat on kovia ja poikaset tulevat perässä.
 

Paatelainen

Guest
Jos nyt mielikuvituksissasi kuvittelet, että Jalosta, Kiven ja Suomen kautta Ruotsalaiseen ovat sosiaalikiekkoiluun kasvaneita tai haltioissaan pleijareihin pääsystä, niin se kertoo vain kuinka väärää mielikuvaa haluat ylläpitää.

Huh mitä höpötystä. En todellakaan usko, että Kivi ja joukkue olisi tyytyväisiä johonkin kymppisijaan, jos tavoite on aivan muuta.

He ovat ammattilaisia ja tietävät, että tämä on tulosurheilua, toisin kun täälä kirjoittelevat.

Sä olet täälä lähinnä luonut sitä sosiaalikiekkoilmapiiria selittelemällä etukäteen, että vaikka 9-10 sijoille jäätäisiin niin se olisi ihan ok suoritus.

Musta se olisi kyllä toinen epäonnistuminen uudelta Ilvekseltä enkä varmasti ole yksin sen ajatuksen kanssa. Eteenpäin ja jatkoon sääleistä, ei ole muuta vaihtoehtoa.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 595
Palstoilla varmaankin satoihin kertoihin mainitut puutteet voivat kyllä nousta heti esteeksi etenemiselle. Ja kun niihin ei koko kauden aikana ole lääkitystä keksitty, niin tokkopa isompia korjauksia saadaan aikaan pudotuspeleihinkään.

Rahakertymän kannalta on nyt tilanne myös hieman hankala. Monet epäröivät varmaankin pp- kausikortin hankintaa. Ja jos vielä jäädään ilman kotietuakin, on katsojan kannalta ikävää, jos kyseisellä kortilla voisi pahimmillaan nähdä yhden pelin, vaikka syksyllä sitten uuden kausikortin hinta olisikin suotuisampi. Tietenkin huolellinen ja vähänkään varoissaan oleva Ilves -kannattaja kortin silti hankkii.
 

Paatelainen

Guest
Maalivahtipeli parani viimeisiin peleihin Dostalin myötä, mutta aloitukset ja eriloistilannepelaaminen näyttävät aika vaikeilta pleijareita ajatellen. Saipa on kyllä ihan voitettavissa.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Itse en ole pitänyt Ilveksen TOP-6 sijoitusta todennäköisenä

Sitä se ei ole ollutkaan. Ei enää moneen viikkoon. Tätä olen yrittänyt tuoda esille. Selkeästi huonoin tuloksin.

hienon kauden pelannut joukkue

Tämä taitaa olla nimimerkin subjektiivinen näkemys. Minun mielestäni tästä on vielä pitkä matka hienoon kauteen. Subjektiivinen näkemys sekin. Jos kohta peilaan näkemystäni joukkueen ja organisaation asettamiin tavoitteisiin.

Tiedä sitten mikä on tänne kirjoittavien faniuden "taso", mutta tätä ei ainakaan ennen kautta ollut havaittavissa.

Joskus tästä oli HS:ssa artikkeli. On faneja, kannattajia ja seuraajia. Itse kuulun viimeiseen ryhmään.
 

Crueman

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
641
Edelleen on varmaankin prosentin todennäköisyys suoraan pudotuspelipaikkaan.

Kolme suoraa voittoa sekä HPK:n häviäminen kotipelissään Tapparalle, niin kerho on ohitettu.

IFK:n tulee hävitä kaksi kolmesta viimeisestä varsinaisella peliajalla, ensin TPS kotona ja sen jälkeen Tappara vieraissa + varmat kolme pistettä viimeisestä kotipelistä Ässiä vastaan.
 

jokipolvi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
402
Minä pidän säälipaikkaa jo hyvä saavutuksena, mielestäni johdon asettama top-6 oli ihan käsittämätön tavoite. Toki ihmeen lähelle päästiin, joten kyllä joukkkue ja valmennus nyt vähintään hyvän arvosanan ansaitsee, kävi sääleissä miten tahansa.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Huh mitä höpötystä. En todellakaan usko, että Kivi ja joukkue olisi tyytyväisiä johonkin kymppisijaan, jos tavoite on aivan muuta.

He ovat ammattilaisia ja tietävät, että tämä on tulosurheilua, toisin kun täälä kirjoittelevat.

Sä olet täälä lähinnä luonut sitä sosiaalikiekkoilmapiiria selittelemällä etukäteen, että vaikka 9-10 sijoille jäätäisiin niin se olisi ihan ok suoritus.

Musta se olisi kyllä toinen epäonnistuminen uudelta Ilvekseltä enkä varmasti ole yksin sen ajatuksen kanssa. Eteenpäin ja jatkoon sääleistä, ei ole muuta vaihtoehtoa.

En ole mielestäni kirjoittanut edistäen mitään sosiaalikiekkoilun aatetta. Seison edelleen sen takana, miten Ilveksen tilanteen arvioin suhteessa muihin joukkueisiin ennen omistajan vaihtoa ja välittömästi strategian julkaisun jälkeen. Mielestäni olen ollut hyvinkin johdonmukainen kirjoituksissani. Kirjoitin ennen omistajamuutosta, että Ilves tulee saavuttamaan sijat 6-7 (ylemmän keskikastin) uuteen halliin mennessä, mikäli asioita hoidetaan hyvin. Strategian julkaisun jälkeen kirjoitin, että Ilveksen urheilullinen tavoitteen asetanta on mielestäni epärealistinen. Mielestäni ei ollut mitenkään mahdollista, että Ilves nousisi kolmessa vuodessa sijalta 15 pysyvästi neljän joukkoon.

Uskallan väittää, että 14 muun seuran analyyttiset kannattajat ovat todenneet Ilveksen strategian nähdessään, että se on utopistinen. Analyyttisilla kirjoittajilla tarkoitan sellaisia henkilöitä, jotka esimerkiksi tutkivat jokaisen seuran taloustilanteita.

Sinä näet minun kirjoitukseni sosiaalikiekkoilun edistämisenä. Joku puolestaan saattaa todeta, että minun arvioni osuu tällä kaudella melko kohdalleen (sijat 8-10) ja ehkä jopa olen osunut oikeaan, kun olen arvostellut strategiassa ollutta urheilullista aikataulua.

Mikäli katsellaan Ilveksen tämän kauden suoritusta ulkopuolisin silmin, niin uskallan väittää, että he arvioivat Ilveksen kauden jo nyt ok-suoritukseksi. Ei siis vielä hyväksi, mutta he ovat saaneet selvän signaalin siitä, että Ilves on nousemassa keskikastiin. Ja strategian mukaisesti tämä saavutetaan kestävällä talouden hoidolla. Tämä on täysin poikkeuksellista viime aikojen Ilveksessä.

Luonnollisesti urheilullinen tulos saattaisi olla paljon parempi, mikäli nykyjohto saisi tehdä puolen millin tappiot edellisten johtojen tapaan. Tämä ei enää ole mahdollista.

Tykätään siitä täällä tai ei, niin Ilves on urheilullisesti ottanut askeleen eteenpäin. Urheilullisesti nyt on saavutettu kymmeneen vuoteen runkosarjassa paras sijoitus. 2000-luvulla meidän yhden kauden maaliennätys on 164. Tuota maalilukemaa olivat takomassa mm Kariya, Hyvönen, Helminen, Stefan ja Cory Murphy. Tuo maaliennätys syntyi 56 matsissa, mutta kertonee, että aika iloisesti nämä tämän päivän nuoret ovat maaleja mättäneet. Kaikkien aikojen piste-ennätykseenkin on vielä pienet saumat (ennätys 92 pistettä).

Ja edelleen pidetään erillään se, mihin kukin ovat tyytyväisiä.
 

LalaTa

Luottopelaaja
Viestejä
2 526
Realistiset mahdollisuudet top6-paikkaan suli tällä viikolla. Pessimistiset mahdollisuudet siihen kuultiinkin jo ennen kauden alkua, tosin ne taisi koskea ennemminkin koko pleijaripaikan saavuttamista..

Joukkueen peli-ilme näyttää kuitenkin lupaavalta ja hyvältä, alivoima alkanut toimimaan viimeistään Dostalin tultua remmiin.

Ylivoima ja ajoittain tasakentällisin maalinteko tökkii liikaa sekä aloitukset, niihin pitäisi valmennuksen pureutua ja kunnolla..
 

-ELVIS-

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
359
Turha vaipua apatiaan, vaikkei tuonne Top 6:en päästykään. Takana on kuitenkin kaksi hyvällä liikkeellä esitettyä vieraspeliä. Vahva luotto on, että sääleistä mennään jatkoon....ja mieluiten kahdella matsilla, sillä Kärpät siellä taitaa tulla puolivälierissä vastaan.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Sitä se ei ole ollutkaan. Ei enää moneen viikkoon. Tätä olen yrittänyt tuoda esille. Selkeästi huonoin tuloksin.

Kirjoitin juuri asiasta enemmän, mutta vastataan tähänkin lyhyesti.

Itse en ollut menettänyt toivoa TOP-6 sijoitukseen ennen HIFK-tappiota. Itselläni usko hiipui kymmenen päivää ennen runkosarjan loppua sammuen Lukon voittoon Turussa.

Alunperin olen puolestaan tuominnut Ilveksen strategian urheilulliset tavoitteet epärealistisina (pysyvästi TOP-6 ja TOP-4).

Mitä tulee taas tavoiteasetantaan tälle kaudelle, niin TOP-6 on yllättäen ollut tälle joukkueelle sopivan korkea tavoite. Ties vaikka tuota lukua olisi käytetty mm pelaajabonusten määrittelyssä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Se, että asetetaan tavoite kuuden joukkoon, on ihan yhtä tyhjänpäiväistä kuin viiri viidessä vuodessa- tai Ilves & Pojat -strategiat takavuosina. Tavoitteena pitää olla aina mestaruus. HPK:n suuruuden luoja Harri Lintumäki sanoi aikoinaan, ettei heidän hommaansa kuulu selitellä kannattajille, että tässä nyt rakennetaan joukkuetta kolme tai neljä vuotta ja menestytään sen jälkeen. Asenteen pitää olla sellainen, että jokainen kausi on aina uusi mahdollisuus menestyä.
 
Ylös