Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Samaan kiinnitin huomiota. En tiedä kirjoittajaa enkä tiedä hänen uskottavuuttaan aikaisemmin, mutta tämä tarina haisee kyllä vahvasti ja näyttää suoraan sanottuna ihan päästä sepitetyltä tarinalta millä yritetään lietsoa tilannetta. Tuo aikaikkuna tapahtumille lauantai-iltoineen kertoo jo, että kyseinen kirjoittaja jäi ihan rysänpäältä paskapuheistaan.

Lietsoa tapahtumia ja kerätä irtopisteitä Tappara-yhteisöltä. Mitä siitä saa? En tiedä. Ihmiset on usein erikoisia.

Minulle on jäänyt epäselväksi koskeeko Osaston itsemurhahuudot vain tapparalapsia vai onko sama mentaliteetti käytössä muihinkin Liigajoukkueiden lapsipelaajiin. Tähän pyysin kohteliaasti selvennystä, koska Osasto on ollut täysin hiljaa eilisestä lähtien.

Toivottavasti en pahoittanut kenenkään mieltä. Tiedän, että Osastossa ollaan @Moraalinvartija Ilves-yhteisölle.
Vittu kun ihminen voi olla tyhmä.

Kävin äsken tutkimassa Kilven viestihistoriaa. Hän olikin kirjoittanut uuden viestin ketjuun aiheesta. Joku oli vinkannut sille tästä naamioitunut mouho -viestistäsi ja se vastasi ketjussa siihenkin. On entinen KalPan junnu ja Liigankin puolella pelannut pelaaja, tietolähteensä Tapparan puolelta selvensikin ja aivan kuten @Hampaaton ruotsalainen kirjoitti, näistä lähteistä tuli foorumeiden ensimmäinen tieto Blichfeldin jatkosopimuksesta. En tämän perusteella usko käyttäjän olevan täysi satusetä. Kirjoittajan lähteen mukaan tyytymättömyyttä asioihin on ollut monella vanhemmalla aiemminkin ja se Koulukadun episodi katkaisi lopullisesti kamelin selän, ei se pelkästään siitä yhdestä tapahtumasta johtunut.

Minulle on sinänsä ihan sama, jos kaiken negatiivisen sivuuttaa piilomouhoiluna. Olen ainakin itse huolissani Ilveksen junnutilanteesta siltojen palaessa, vaikka tämä sinänsä Tapparalle tuntuukin sopivan. Junnujen vanhemmat ja hc-kannattajat näkevät monesti samat asiat aivan eri tavalla.
Tähän itsekin nojasin oman kommenttini aikasemmin, että liikehdintää voi tulla nyt junnuissa.

Kohtuu laimea tiedote Ilvekseltä, vanhan mantran toisintoa.
Samaa mieltä. Jäin vähän kaipaamaan sitä kohtaa missä todetaan, että Oy ja RY ottaa nyt vakavan keskustelun Osaston kanssa. Nythän asia vähän niinkun kuitattiin jälleen kerran sillä, että "Soosoo, me ei tämmöstä hyväksytä ja ehkä tehdään jotain jos viittitään"

Varsinkaan, kun kyseinen peli jatkui Haka1:sessä noin klo 21 ja se loppui klo 22 jälkeen.
Ei siinä ole ollut kellään aikaa alkaa soittelemaan mitään toimistoja tai toimitsijoita enää siinä vaiheessa.
Ihan hyvin kerkeää soitella tai kysellä naapuri joukkueen taustahenkilöiltä, ketkä on ollut paikalla….

Tiedote muuttaa valtavasti. Se kertoo paljon tämän porukan selkärangasta, moraalista ja arvoista. Tällä hetkellä ilman tiedotetta ja kriisihoitoa Ilvesyhteisö kääntyy osastoa vastaan ja täysin aiheesta. Ilman esiintulemista he hiljaa hyväksyvät tapahtuneen ja alleviivaavat saman, kun täällä muutamasta, joka viestiin naureskelevasta ja vähättelevästä kirjoittelijasta välittyy.

Tiedote jäisi todennäköisesti vain sanahelinäksi, eli siltä kannalta en jaa ajatustasi siitä, että tuomitseminen kertoisi yhtään mitään moraalista.

Kuvittelen 16v pelaajan joka kaikesta mitä pahoja huutoja ollut nähnyt kovaa kannatusta, byroja,

Hiukan epäilen että vaikka putkeen ei mennyt loppu että olisi vanhemmilleen sanonut pelin jälkeen että huomenna soitetaan Tapparalle kun en tällaisesta tykkää.

Omalla uralla aikanaan olis ollut ikimuistoinen matsi tuollainen 16 vuotiaana.

Nyt kyseessä 1 tai 2 känniääliön kännihuutelut. Olisko jos nuo ottaa pois virhe mennä 200-400 henkisellä joukolla kannustaan.

Oliko byrot kielletty ennalta? Eikö viime vuonnakin ollut byroja jos jotain kuvia muistan.

Eli miten olisi ehkäisty pelin lopetus kesken?
Menemällä jonkun kännisen pään sisään että äläpä huutele kohta?

Jättää byrot kotiin?

Elämme mielensäpahoittajien kulta-aikaa. Virheet olis hyvä arvostella vakavuuden mukaan. Silmiä ei kukaan sentään väännellyt onneksi.
Samaa mieltä. Siellä kaakaot meni Mouhijärviläisillä ja muilla sen kaltaisilla väärään kurkkuun kun meidän Pertti ei ollutkaan se äänekkäin fani joka hakkaa kintaansa puhki. Oli yllätys kun tuli iso lössi Ipan miehiä. Noi tappamiset ja huoraamiset olisi voinut jättää tulevan perjantain paikalliseen sekoittamaan Yliopisto Mattiloiden kattilaa. Antakaa mennä pojat kun rauta on kuumaa.

Samaa mieltä. Jäin vähän kaipaamaan sitä kohtaa missä todetaan, että Oy ja RY ottaa nyt vakavan keskustelun Osaston kanssa. Nythän asia vähän niinkun kuitattiin jälleen kerran sillä, että "Soosoo, me ei tämmöstä hyväksytä ja ehkä tehdään jotain jos viittitään"
Todella laimea. Menee myös Toimiston uskottavuus tässä saagassa

Seuraavasta henkilökohtaisuuksiin menemisestä jäähyä.
Aika kaukana olet maanpinnalta, jos luulet yksittäisen foorumikirjoittajan haluavan saati voivan tuhota jonkin porukan. Ei noiden touhut liikuta omaa elämääni muuten tippaakaan, mutta siinä vaiheessa kun seuran nimeä vedetään lokaan kusemalla kaikkien Ilveksen oletettujen arvojen päälle, tilanteesta on syytä ilmaista oma mielipide.

Todettakoon nyt niin, että olen alusta saakka ollut varuillani tämän porukan suhteen. Siellä pyörii liikaa tätä keskenkasvuista väkeä, jonka tarkoituksena on vain purkaa pahaa oloaan ja heikkoa itsetuntoaan riehumalla, sekoilemalla ja hakemalla huomiota, jota eivät kotona ole saaneet. Näitä esimerkkejä on jo liikaa eikä yhdistys ole puuttunut tähän millään tavalla. Se tarkoittaa, että moinen toiminta yhdistyksessä hyväksytään. Sellaista taas ei kenenkään Ilveksestä välittävän pidä hiljaa hyväksyä.

Ei luulisi olevan liikaa vaadittu, että käyttäydyttäisiin normaalien ihmisten tavoin. Joillekin se vaan on.
No tule näyttämään mallia äläkä täällä somessa neuvo vitun pelle.

No ei todellakaan ole. 1980-luvun alussa aloin käydä peleissä, ja silloin pahinta, mitä katsomosta huudettiin, oli "Nuija!". Ja Forssan jäähallissa "Nasse-setä" ilmoitti välillä olevansa hyvin hyvin vihainen. Katsomossa oli hyvä tunnelma, kaikilla oli mukavaa ja vanhemmat saattoivat hyvin jättää meidät 8-9 vuotiaat nassikat sinne ilman mitään pelkoa siitä, että jotain pahaa tapahtuisi. Tänä päivänä en jättäisi omia lapsiani mistään hinnasta pelitapahtumaan keskenään.

Osasto laittakoon nyt homman kuntoon tai lopettakoon toimintansa.
Vittu olet kyllä ollut ihan eri peleissä kuin minä. Varmaan Tapparan ?

Ei sitä vakavaa keskustelua tarvitse mainita... Se on itsestään selvyys...

On meillä vittu munaton seurajohto. Siellä huudetaan jumalauta alaikäisille lapsille tappouhkauksia ja näiden pässien reaktio on sitten vähän sanoa kuinka ei todellakaan hyväksytä tämmöistä toimintaa.

Vittu että osaakin vituttaa tämä koko tapahtuma. Tämä ei ole se Ilves mitä minä haluan nähdä, millään tavalla.

Hävettää kyllä olla Ilveksen fani tällä hetkellä koska joillekkin Ilvesfanit on = Osasto 41. Nyt näyttää siltä että mitä pidemmälle kausi etenee sitä enemmän Osasto alkaa perseilemään. Ensin Dj sekoilut nyt junnujen tapahtumassa perseily. Mitä seuraavaksi? Mielestäni täytyisi pikkuhiljaa seuran alkaa puuttumaan tähän toimintaan. Olen käynyt about 20 pelissä tällä kaudella ja kokoajan vain tulee epämukavampi olo olla hallilla osaston vuoksi. Täytyisi ottaa huomioon muutkin fanit etenkin lapset jotka imevät kaiken käytöksensä aikuisilta. Noin 20 vuotta sitten itsekkin kun olin lapsi ja kävin peleissä jo silloin aktiivisesti ihailin ihan yhtä lailla ilveksen pelaajien ohella fani toimintaa osasin kaikki laulut yms katsoin faniporukkaa ylös päin tunnelman luomisen vuoksi. Jos minulla olisi nyt lapsi joutuisin keskustella pelien ohella lapseni kanssa että älä vain ikinä ota noista miehistä vaikutteita. Ja ei kaikki seisoma katsomossa olevat eivät perseile mutta jotkut yksilöt pilaavat koko yhteisön maineen.

Mun mielestä on HUOMATTAVASTI tärkeämpää mitä Ilves tekee kuin se mitä se johonkin damage-controll tiedotteeseen kirjoittaa.

Kaikki ketkä tunnistetaan niin vähintään koko vuoden 2026 kattava porttikielto kaikkiin Ilveksen tapahtumiin olisi mielestäni suoraselkäinen linjaus.

Mun mielestä on HUOMATTAVASTI tärkeämpää mitä Ilves tekee kuin se mitä se johonkin damage-controll tiedotteeseen kirjoittaa.

Kaikki ketkä tunnistetaan niin vähintään koko vuoden 2026 kattava porttikielto kaikkiin Ilveksen tapahtumiin olisi mielestäni suoraselkäinen linjaus.
Kyllä. Näiden täytyy olla ensi askeleet ja sen takia niitä odotetaankin, myös kannattajien puolesta.

Ne teot vaan tuppaa jäämään isolta massalta huomaamatta. Jos jotain konkreettisia toimenpiteitä olisi suunniteltu niin kyllä ne tuossa tiedotteessa olisi pitänyt tuoda julki. Nyt se oli vaan sanojen helinää.

Takaisin