Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen

Odotetaan nyt, että selviävät krapulastaan. Jospa sieltä sitten tulee joku etäisesti anteeksipyyntöä muistuttava sönkötys.

Tuskin tulee, sillä he voivat mennä myös sen taakse, ettei katsomossa ollut bandista. Vaikka kaikki tietävät, että Osaston joukoissa nämä juntit noin muuten ovat. Kommentointi riippuu yksityisistä kirjoittajista, jotka tälläkin palstalla odottavat myrskyn laantumista, ja luultavasti silloinkin vain uhriutuvat, jakavat nauru-emojeita ja jatkavat kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Sanon nyt alkuun, että ilmoitin jo kantani, enkä myöskään minä voi ymmärtää, että lasten pelissä tapahtuu tällaista.

Silti aika monen kannattaa vetää happea.

Mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, tapahtuma ilmeisesti keskeytettiin sen takia, että kannattamisen luonne ja tapahtuma muuttui loukkaavaksi. Siellä ei siis mitään varsinaista turvallisuusriskiä ole ollut.

Kaikkinensa harmillinen juttu, joka hoituu ihan sillä, että tapahtuneeseen osallistuneet pahoittelevat asiaa ja kysyvät järjestäjiltä, miten voivat edesauttaa omalla panoksellaan, että vastaava tapahtuma saadaan tulevaisuudessa järjestettyä.

Tänne tupsahtelee aika paljon tulokkaita kommentoimaan. Toki mielipiteitä saa ja kuuluu tulla, mutta eipä tätä nyt liikaa kannata myöskään paisutella.

Iso virhe, mutta asiat voi laittaa kuntoon.

Voiko tässä yhteydessä myös silleen melko neutraalisti kysyä, että mikä virka näillä kaikilla "Osaston ulkopuolisilla kannattajaryhmillä" ylipäätään on? Mihin sellaisia tarvitaan, jos ei perseilemiseen?

Ja varmasti asiat voi laittaa kuntoon eikä maailma tähänkään lopu, mutta onko Osasto tai mikään muukaan "ultraryhmä" koskaan osannut nostaa omaa kättään virheen merkiksi, vaikka muiden virheistä kyllä hyvin kärkkäästi huomautetaankin.

Erityisesti suoraan tämän harmillisen Areenan boikottihomman jälkeisen oletetun asioiden selviämisen jatkoksi tämä on ihan käsittämätöntä touhua. Eikö tosiaan käynyt mielessä, että ainakin ihan Osaston omat murot uivat kusessa tämän jälkeen, vaikka muuten ei kenenkään mielipide omista tekemisistä hetkauttaisikaan.

Mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, tapahtuma ilmeisesti keskeytettiin sen takia, että kannattamisen luonne ja tapahtuma muuttui loukkaavaksi. Siellä ei siis mitään varsinaista turvallisuusriskiä ole

Hannu Toivo summaa eilistä:

--> klo 18.56 mennessä olin ilmoittanut tapahtumaorganisaatiollemme, sekä poliisille, että ottelua ja tapahtumaa uhkaa sellaisia turvallisuusriskejä, johon emme näissä olosuhteissa mitenkään pystyneet varautumaan. (Tapahtuma-alue on kaupungin avoin liikuntapuisto, jossa samanaikaisesti toisessa kaukalossa vapaa jää avoinna ihan kaikelle kansalle.)

Hannu”

Kyllä siellä on ollut ihan selkeä turvallisuusriski.
Itsehän sain kolmesti soihdusta lentävän asian jalkaani...

Täällä on muutama (onneksi vain muutama) kirjoittaja joka vähättelee tapahtunutta ja sen merkitystä.

Pelko hiipii persijeen, että he ovat mukana Osaston johdossa ja tämä tulee olemasn Osaston linja. Toivottavasti olen väärässä

Itsekin kyllä ollut monessa kannattamiseen liittyvässä asiassa samaa mieltä kuin te naapurikannattajat, ja edelleen olen sitä mieltä että kyllä aikuisten matseissa saa huudella mouhoja helvettiin vaikka kuinka paljon ja pyrottelukin on yleisesti ottaen jees. Mutta eihän nyt kukaan voi pokkana tulla väittämään että olisi jotenkin hyvää kannattamista, jos vaikka minä tulisin porukalla huutamaan sinun alaikäiselle lapsellesi junioripeliin huoraa ja kehottaisin häntä tappamaan itsensä.

Mitä jos sinun alaikäinen lapsesi tulee alaikäisten kavereidensa kanssa huutamaan minun samanikäiselle lapselleni? Muuttaisiko huutelijoiden alaikäisyys mitään reaktiossasi?

Pointtina siis se, että tuossa porukassa tai alijaostossa pyörii jonkin verran myös alaikäisiä/yläkouluikäisiä elämänkoululaisia, jotka hekin harrastavat pelleilyä ja huligaanilarppia, mihin olisi hyvä puuttua mutta mitä tuskin tapahtuu, kun katsoo isompien esimerkkiä samassa porukassa.

Mitään peruuttamatonta ei tapahtunut, tapahtuma ilmeisesti keskeytettiin sen takia, että kannattamisen luonne ja tapahtuma muuttui loukkaavaksi. Siellä ei siis mitään varsinaista turvallisuusriskiä ole ollut.
Poliisin mukaan noin 20 soihtua oli sytytetty suht pienessä katsomossa ensimmäisessä erässä. Porukka vielä enemmän ja vähemmän päissään niin kyllä tuossa turvallisuusriski on noussut melkoisesti. Ei näitä asioita nyt väkisin kannata yrittää valkopestä.

Sanon nyt alkuun, että ilmoitin jo kantani, enkä myöskään minä voi ymmärtää, että lasten pelissä tapahtuu tällaista.

Silti aika monen kannattaa vetää happea.

Kaikkinensa harmillinen juttu, joka hoituu ihan sillä, että tapahtuneeseen osallistuneet pahoittelevat asiaa ja kysyvät järjestäjiltä, miten voivat edesauttaa omalla panoksellaan, että vastaava tapahtuma saadaan tulevaisuudessa järjestettyä.

Tänne tupsahtelee aika paljon tulokkaita kommentoimaan. Toki mielipiteitä saa ja kuuluu tulla, mutta eipä tätä nyt liikaa kannata myöskään paisutella.

Iso virhe, mutta asiat voi laittaa kuntoon.
Peruuttamatonta ei ole tapahtunut? Mitä helvettiä. Seuralle tulee taloudellista tappiota, ensi vuoden tapahtumaa ei tule…

Poliisin mukaan noin 20 soihtua oli sytytetty suht pienessä katsomossa ensimmäisessä erässä. Porukka vielä enemmän ja vähemmän päissään niin kyllä tuossa turvallisuusriski on noussut melkoisesti. Ei näitä asioita nyt väkisin kannata yrittää valkopestä.
Mitään tarvetta ei ole valkopestä asioita. Ilmeisesti ne soihdut siis olivat se suurin ongelma, minkä takia tapahtuma siis peruttiin?

Itse ymmärsin, että poliisi oli pyydetty paikalle jo ennen soihtuja

Mitään tarvetta ei ole valkopestä asioita. Ilmeisesti ne soihdut siis olivat se suurin ongelma, minkä takia tapahtuma siis peruttiin?

Lue nyt hyvä ihminen vaikka Hannu Toivon lausuma tapahtumasta, niin ehkä saat sen pään pois sieltä perseestä.

Peruuttamatonta on tapahtunut. Paljon.

Tuskin tulee, sillä he voivat mennä myös sen taakse, ettei katsomossa ollut bandista. Vaikka kaikki tietävät, että Osaston joukoissa nämä juntit noin muuten ovat. Kommentointi riippuu yksityisistä kirjoittajista, jotka tälläkin palstalla odottavat myrskyn laantumista, ja luultavasti silloinkin vain uhriutuvat, jakavat nauru-emojeita ja jatkavat kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Näm kommentit että "ei bandea=ei osastoa" ja "pari humalaista huutelijaa hajaantukaa" tuli jo eilen illalla kahteen kertaan kahdelta eri henkilöltä. Toinen viesti ainakin jo poistettu sittemmin.

Viimeksi muokattu:
Mitä jos sinun alaikäinen lapsesi tulee alaikäisten kavereidensa kanssa huutamaan minun samanikäiselle lapselleni? Muuttaisiko huutelijoiden alaikäisyys mitään reaktiossasi?

Pointtina siis se, että tuossa porukassa tai alijaostossa pyörii jonkin verran myös alaikäisiä/yläkouluikäisiä elämänkoululaisia, jotka hekin harrastavat pelleilyä ja huligaanilarppia, mihin olisi hyvä puuttua mutta mitä tuskin tapahtuu, kun katsoo isompien esimerkkiä samassa porukassa.

No joo, huutelijoiden alaikäisyys olisi kyllä lieventävä asianhaara vaikka ei silti tietenkään tekisi tuosta fiksua toimintaa. Videolta kuuluvien äänien perusteella päättelin, että kyse olisi ihan täysi-ikäisistä ihmisistä. Ehdottomasti kyllä samaa mieltä että tuossa kohtaa siihen ongelmakäytökseen kyllä kannattaisi puuttua, kun se on vielä helpommin kasvatuksellisesti mahdollista, varmasti myös itse puuttuisin jos kyseessä olisi minun lapseni.

Täällä on muutama (onneksi vain muutama) kirjoittaja joka vähättelee tapahtunutta ja sen merkitystä.

Pelko hiipii persijeen, että he ovat mukana Osaston johdossa ja tämä tulee olemasn Osaston linja. Toivottavasti olen väärässä

Isoimmat vähättelijät eivät varmaan ole vielä palautuneet viime yöltä.
Kyllä foorumilla ainakin saa aika vahvan kuvan siitä, että monien aktiivien silmissä tällaiset tapahtumat ovat ihan arkipäivää ja rapatessa roiskuu. Ymmärrän kyllä senkin, että soihdut näyttävät hienolta, ne ovat yleinen kannattamisen tapa ympäri maailmaa ja somessa leviää hienoja videoita junnupelien pyroista maailmalla, mutta ehkä tässä olisi pitänyt miettiä että onko aika ja paikka oikea, kun nyt pilattiin hieno tapahtuma ja monien vaivannäön tuote.

Jep, sainkin tästä maistiaisia, kun menin nauramaan heidän uhriutumiselleen, kun joku tapahtumaohjaaja oli näyttänyt käsieleitä :D.

Hienosti toki sekin uhriutuminen oli naamioitu sellaiseksi, ettei ”yhteisiä sopimuksia noudateta”, joka muuten tällä hetkellä näyttää aika helvetin irvokkaalta.

Olen pysynyt kaukana kannattajakatsomosta, koska en siedä känniörveltämistä ja pysyn kyllä jatkossakin.

Hyi helvetti mitä toimintaa. Kyllä hävettää Osaston ja Ilveksen puolesta. Itsellä on lippu Rauman matkalle mukaan, mutta en kyllä tuollaisten huutavien aikuislapsiääliöiden kanssa halua lähteä mihinkään, tai leimaantua samaksi porukaksi.

Juuri näitä meinasin.

Näistähän kumpikaan ei ole peruuttamaton asia? Molemmat saa hoidettua kuntoon, oikeastaan aika helpostikin, jos asian aiheuttaja kokee sen merkitykselliseksi.

Vai mitä tarkoitat?

Eikun kättä sitten taskuun vaan ja maksamaan tapahtumasta tullut tappio. Lisäksi sä varmaan pystyt sitten itekses järkkäämään ensi vuodelle uuden Winter Classicin, kun ne sulle on helppoja hoitaa kuntoon.

Miten hoidat kuntoon sen mielipahan mikä tästä aiheutui aika monelle?

Soihdut aiheuttivat turvallisuusriskin ja ottelu keskeytettiin. Eli kyllä.
Tuohon päälle sitten nuo lapselliset huudot ja uhkaava käytös jne. Eli kaiken minkä pystyi vetämään perseelleen, tuo porukka myös veti.

Kannattaa lukea tapahtumasta netin ihmeellisestä maailmasta niin saat kokonaiskuvan, valinnan varaa meinaan löytyy..

Eikun kättä sitten taskuun vaan ja maksamaan tapahtumasta tullut tappio. Lisäksi sä varmaan pystyt sitten itekses järkkäämään ensi vuodelle uuden Winter Classicin, kun ne sulle on helppoja hoitaa kuntoon.

Miten hoidat kuntoon sen mielipahan mikä tästä aiheutui aika monelle?
Tarkoitin nimenomaan, että mielipihan aiheuttajat tekisivät konkreettisesti jotain asian korjaamiseksi.

Minun mielestä se olisi paras, että asiaa tietenkin pahoitellaan ja sitten kysytään voitaisiinko osallistua jonkun vastaavan tapahtuman järjestemäiseen, jotta anteeksipyyntö olisi konkreettinen.

Vai mitä sinä haluat, että tehdään?

Tätä juuri meinasin sillä, että vähän kannattaa vetää happea. Iso virhe on tapahtunut, mutta kun se on tuolla mielipahan asteikolla, niin silloin asian korjaamiseksi voi oikeasti tehdä jotain.

Tuntuu että aika moni täällä on jotenkin niin syvällä vihassa, että jos vähänkin koittaa asiaan etsiä ratkaisua, niin tuomitaan heti.

Noh, minun nahka kestää.

Tarkoitin nimenomaan, että mielipihan aiheuttajat tekisivät konkreettisesti jotain asian korjaamiseksi.

Minun mielestä se olisi paras, että asiaa tietenkin pahoitellaan ja sitten kysytään voitaisiinko osallistua jonkun vastaavan tapahtuman järjestemäiseen, jotta anteeksipyyntö olisi konkreettinen.

Vai mitä sinä haluat, että tehdään?

Tätä juuri meinasin sillä, että vähän kannattaa vetää happea. Iso virhe on tapahtunut, mutta kun se on tuolla mielipahan asteikolla, niin silloin asian korjaamiseksi voi oikeasti tehdä jotain.

Tuntuu että aika moni täällä on jotenkin niin syvällä vihassa, että jos vähänkin koittaa asiaan etsiä ratkaisua, niin tuomitaan heti.

Noh, minun nahka kestää.
Taisin olla minä ensimmäinen joka jo eilen tarjosi apua näille perseilijöille, että ensi vuonna tapahtuma tulisi järjestetyksi heidän avustamanaan. Ja taisin olla minä joka ensimmäisenä kommentoi, että perseilijät lyödä nyt kättä taskuun ja omista rahoistaan maksavat tulevat sakot.

Nämä toimet tietenkin sen jälkeen kun julkinen anteeksipyyntö omilla nimillä ja naamoilla on esitetty

Takaisin