JYP Jyväskylä

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 434
No eipä tuo kassan ja oman pääoman tilanne ns. "hurraita kestä".
Menee niin ohuella, että vaikka saisi tai saa sponsoreilta luvattua lisärahoitusta, niin tuo ei kestä montaa yllättävää tilannetta, kun ollaan taas käsi ojossa tai sitten ns. "kivet kupissa".
Ei tuo kauhean kestävää toimintaa ole ja tästä olen myös Ilveksen kohdalla useasti kirjoittanut että pohjaa pitää saada vahvemmaksi hyvinä aikoina.Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu kuten korona esim osoitti.
 
  • Tykkää
Reactions: M22

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 218
Niin tulkitsinko nyt noita numeroita oikein, mutta näyttäis tosiaan siltä, että jos sponsorit ei laita kättä taskuun niin kusessa on JYP?

Ei tolla tyylillä kyllä ainakaan mitään pitkäaikaista rakenneta varsinkaan jos menestystä ei tule.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 661
Niin tulkitsinko nyt noita numeroita oikein, mutta näyttäis tosiaan siltä, että jos sponsorit ei laita kättä taskuun niin kusessa on JYP?

Ei tolla tyylillä kyllä ainakaan mitään pitkäaikaista rakenneta varsinkaan jos menestystä ei tule.
No ei se kaukana ole. Tosin täytyy muistaa, että nämä luvut ja analyysit perustuvat tilikauteen 2021-2022, jollen nyt aivan väärin ymmärtänyt.
Tämän jälkeen tiettävästi ne sponsorit on viime kesänä laittanut rahaa ja luvanneet laittaa tänäkin kesänä, eikö näin @kiekkomagnaatti ?
Eli ennen kuin tehdään kovin pitkälle meneviä päätelmiä, on syytä nähdä tämän vuoden lukemat.
Mutta itse näkisin myös sellaisen asian tässä, että lähes aina, kun yhteistyökumppanit suostuvat panostamaan lisää, se perustuu siihen, että haluavat nähdä parempaa menestystä ja profiilihankintoja.
Taas vakavaraisuuden korjaaminen jää sen seuran omien toimien varaan ja tässä on mielestäni yksi riski JYPin osalta, sillä onhan noita puheita kuulunut, että omistajat eivät olisi enää kauhean innokkaita pääomittamaan yhtiötä, vaan se perustoiminta pitäisi saada paremmin kannattavaksi.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 651
Ei tuo kauhean kestävää toimintaa ole ja tästä olen myös Ilveksen kohdalla useasti kirjoittanut että pohjaa pitää saada vahvemmaksi hyvinä aikoina.Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu kuten korona esim osoitti.

Jep tiedä sitten kuinka mielissään esimerkiksi Harvian ja Valtran sidosryhmät ovat siitä, että lätkään pumpataan todella isoja summia ilman isompaa vastiketta?

Mitä Jypin jatkoja katsoo, niin kyllä siellä varmasti on takuita sisään tulevista rahavirroista. Toivottavasti ovat sovittuna ihan paperille asti, koska väittäisin näiden kalliiden urheilusponsorointien olevan ensimmäisenä listoilla, kun yritykset pohtivat säästökohteita.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 036
Niin tulkitsinko nyt noita numeroita oikein, mutta näyttäis tosiaan siltä, että jos sponsorit ei laita kättä taskuun niin kusessa on JYP?

Ei tolla tyylillä kyllä ainakaan mitään pitkäaikaista rakenneta varsinkaan jos menestystä ei tule.
Mun silmään näytti, että edellä mainittu oman pääoman lisäys on seurausta oy:n saamista koronatuista (saivat hilattua tuloksen +300k voitolle näillä), mutta mun silmä on nyt pahasti kuumeflunssassa (eli vapautan yritystalouden DI-minäni vastuusta tällä krt...).

Eihän tuo nyt hyvältä näytä mitenkään päin. Kun tiesin, millä tasolla Jyskälässä mennään, ihmettelin kun eivät paria kärkijätkää laittaneet lihoiksi.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 661
Jep tiedä sitten kuinka mielissään esimerkiksi Harvian ja Valtran sidosryhmät ovat siitä, että lätkään pumpataan todella isoja summia ilman isompaa vastiketta?

Mitä Jypin jatkoja katsoo, niin kyllä siellä varmasti on takuita sisään tulevista rahavirroista. Toivottavasti ovat sovittuna ihan paperille asti, koska väittäisin näiden kalliiden urheilusponsorointien olevan ensimmäisenä listoilla, kun yritykset pohtivat säästökohteita.
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, sekä Harvia, että Valtra ovat olleet pirun kauan JYPin tukijoina, mutta tilanteet muuttuneet aika paljon sen jälkeen.
Harvia oli tuolloin perheyhtiö, minkä omisti Harvian suku ja kuten olen aiemmin tähän kirjoittanut, niin markkinointijohtajana oli Kullervo Harvia, joka on yksi JYPin omistajia. Nyt kysymyksessä on pörssiyhtiö, joka ei enää mielestäni profiloidu läheskään niin paljon Keskisuomalaiseksi kuin aikanaan. Lisäksi viime tulosjulkistus oli sijoittajille pettymys ja kurssi laski sen seurauksena. Samoin vähensivät väkeä aivan viime vuoden lopulla.
Valtra taas on JYPin pitkäaikaisin yhteistyökumppani (vuodesta 2004) ja edellinen sopimus oli voimassa 2018-2022. Uuden sopimuksen kestoa en tiedä. Valtra ehkä muuttunut vähemmän, jos kohta juuri 2004 omistus siirtyi yhdysvaltalaiselle AGCOlle.
 

kiekkomagnaatti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
121
No ei se kaukana ole. Tosin täytyy muistaa, että nämä luvut ja analyysit perustuvat tilikauteen 2021-2022, jollen nyt aivan väärin ymmärtänyt.
Tämän jälkeen tiettävästi ne sponsorit on viime kesänä laittanut rahaa ja luvanneet laittaa tänäkin kesänä, eikö näin @kiekkomagnaatti ?
Eli ennen kuin tehdään kovin pitkälle meneviä päätelmiä, on syytä nähdä tämän vuoden lukemat.
Mutta itse näkisin myös sellaisen asian tässä, että lähes aina, kun yhteistyökumppanit suostuvat panostamaan lisää, se perustuu siihen, että haluavat nähdä parempaa menestystä ja profiilihankintoja.
Taas vakavaraisuuden korjaaminen jää sen seuran omien toimien varaan ja tässä on mielestäni yksi riski JYPin osalta, sillä onhan noita puheita kuulunut, että omistajat eivät olisi enää kauhean innokkaita pääomittamaan yhtiötä, vaan se perustoiminta pitäisi saada paremmin kannattavaksi.


Käsittääkseni juurikin näin. Jypin edellisessä stradegiassa eli viime keväänä naulattiin myös se, että talous pitää saada kuntoon ja enemmän omavaraisuutta ylipäätänsä. Tuo nykyinen hallihanke ja laajempi Hipposhanke kokonaisuus on osa sitä. Korpela on aika tarkanmarkan mies joten itse luotan siihen, että tämän kauden tappiot on jo huomioitu. Ensi kaudella toki on pakko sitten jo tehdä urheilullisesti myös huomattavasti parempi tulos. Mitä omistukseen tulee niin Seppänen ainakin huhujen mukaan olisi valmis myymään oman osuutensa seurasta ja osittain siksi nyt lähti vielä kerran laittamaan seuraa parempaan jamaan, koska ei halua jättää rakasta seuraa heitteelle. Nämä toki vain huhuja joita varsinkin jälkimmäisellä koronakaudella liikkui paljon.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 218

Stock Falling

Joakim Kemell, RW, JYP (Nashville Predators)

It's been a rough and long season for Joakim Kemell after his promising performance at the World Juniors in August. It's fair to say that he hasn't been able to perform to the best of his abilities, hasn't found any real synergy due to being consistently shuffled up and down the lineup and hasn't been trusted by the coaching staff, currently sitting ninth in average ice time amongst all JYP forwards.

It's also fair to believe that this season shouldn't be counted too heavily against him and that he'll be able to bounce back as he likely will make the move to North America for next season. Still, there are a few areas of concern. Expect a longer breakdown of Kemell's struggles this month at EP Rinkside.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 218
Huhuissa viedään Mikkeliin hommiin
On muuten mukavaa, että täältä löytyy yksi JYP:iläinen :) Kiva kuulla asioita sieltäkin suunnalta ja näitä huhuja kun itse en vaan mitenkään jaksa kahlata kaikkia niitä jatkoajan huhu osioita.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 218
Kyllähän Jyp pelasi jo tällä kaudella ihan viihdyttävää kiekkoa eikä todellakaan mitään ylivarovaista trappiä.
Mielestäni oli yksi tämän kauden viihdyttävimpiä joukkueita.
Liigan top6 hyökkäys höystettynä Sami Nikulla ja siihen sitten käytännössä "mestis" puolustus :)
Todella kova tempoista peliä jossa hyökättiin käytännössä jatkuvasti. Kaukana ovat ne vuodet kun Rautakorpi valmensi sellaista "anti-jääkiekkoa"
 

Raipen lämäri

Luottopelaaja
Viestejä
1 800
Mielestäni oli yksi tämän kauden viihdyttävimpiä joukkueita.
Liigan top6 hyökkäys höystettynä Sami Nikulla ja siihen sitten käytännössä "mestis" puolustus :)
Todella kova tempoista peliä jossa hyökättiin käytännössä jatkuvasti. Kaukana ovat ne vuodet kun Rautakorpi valmensi sellaista "anti-jääkiekkoa"
Hyökkäys ja maalivahti ihan varmasti top 5,mutta puolustus unohdettiin ihan täysin, Nikua lukuun ottamatta
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 661
Hyökkäys ja maalivahti ihan varmasti top 5,mutta puolustus unohdettiin ihan täysin, Nikua lukuun ottamatta
Ja kun sitä Nikua ei oikein se puolustaminen napannut, tai ei ole sen tyylinen. Pisteitä teki kovasti kyllä.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 661
Mielestäni oli yksi tämän kauden viihdyttävimpiä joukkueita.
Liigan top6 hyökkäys höystettynä Sami Nikulla ja siihen sitten käytännössä "mestis" puolustus :)
Todella kova tempoista peliä jossa hyökättiin käytännössä jatkuvasti. Kaukana ovat ne vuodet kun Rautakorpi valmensi sellaista "anti-jääkiekkoa"
Oon kyllä hieman eri mieltä, mun mielestä kuvaat sitä alkusyksyn pelitapaa, joka sitten muuttui. Ja kun lukee tän ketjun sivulta 40 noi laittamani Keskisuomalaisen jutut, josta pari leikettä ohessa, niin näyttää, että pääomistaja Seppänen on kanssani samaa mieltä. Ja itse asiassa myös Keskisuomalaisen urheilutoimitus kirjoitti samasta aiheesta pariinkin kertaan
1679824753262.png
 

Liitteet

  • 1679824650451.png
    1679824650451.png
    15,5 KB · kertaa luettu: 94

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 218
Oon kyllä hieman eri mieltä, mun mielestä kuvaat sitä alkusyksyn pelitapaa, joka sitten muuttui. Ja kun lukee tän ketjun sivulta 40 noi laittamani Keskisuomalaisen jutut, josta pari leikettä ohessa, niin näyttää, että pääomistaja Seppänen on kanssani samaa mieltä. Ja itse asiassa myös Keskisuomalaisen urheilutoimitus kirjoitti samasta aiheesta pariinkin kertaan
katso liitettä 4680
Niin siinähän saattoi käydä niin, että alkuun lähdettiin pelaamaan tälläistä raikasta pystysuunnan kiekkoa, mutta puolustuksen realiteetit tulivat vastaan ja tulos ei ollut sitä mitä odotettiin niin yritettiin sitten "pelastaa kausi" ja vaihtaa pelitapaa enemmän puolustus voittoiseksi, mutta vituiksihan sekin sitten meni.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 434
Mielenkiintosta oli kuulla myös Tobias Leinosen olevan laiska harjoittelija.Ei kuulemma uskota tulevan liigatason mokea hänestä.Treenaili samas porukas Kemell ja Lahtinen kanssa.Rautakorpi kutsu kaudella Pertun Keuruulta Jypiin.Mies teki työtä käskettyä ja ajoi Jyväskylään.Ottelupäivänä ei silti nimeä löytynyt taululta pelaavasta kokoonpanosta.Ei kovin suuresti ihmetytä jos maisema vaihtuu.Luulis noil mestiksen näytöillä jostain pelipaikan löytyvän.
 

kiekkomagnaatti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
121
Voipi tuo Welsh olla hyväkin haku, tulee vaan mieleen, että haetaanko tässä taas hyökkäävää puolustajaa ja Rautakorpi valmentajana ? Että nytkö se aika sitten koittaa, kun Rautakorpi alkaa valmentaa aktiivista ja hyökkäävää peliä? No, onhan ne kehityskeskustelua käynyt Seppäsen kanssa ihan Keskisuomalaisen sivuilla, vähän yksipuolista mutta kumminkin.

Oon kyllä hieman eri mieltä, mun mielestä kuvaat sitä alkusyksyn pelitapaa, joka sitten muuttui. Ja kun lukee tän ketjun sivulta 40 noi laittamani Keskisuomalaisen jutut, josta pari leikettä ohessa, niin näyttää, että pääomistaja Seppänen on kanssani samaa mieltä. Ja itse asiassa myös Keskisuomalaisen urheilutoimitus kirjoitti samasta aiheesta pariinkin kertaan
katso liitettä 4680

Kauden sisällä oli tosiaan pieni vaihe kun Rautakorpi valmennustiimeineen joutui kääntymään antilätkän puoleen, mutta eihän se oikein toiminut ja mitå tulee tuohon "mestis" tasonnpuollustukseen niin se on oisttain oikea väite, mutta viime kaude top 4 oli ihan kunnossa. Pitää muistaa, että Scotka ja Lindgren paikattiin Tevesillä ja Suhosella. Se ei oikein mennyt putkeen. Toisaalta Winberg, Ottavainen joka sai myös tulokassopparin tekivät läpimurron ja Peltola jatkoi omalla tavallaan vahvaa tulemista. Sentteri vaje näkyi valittettavan usein ja se pyritäänkin paikkaamaan ensi kaudeksi. En usko, että Rautakorpi voi ruveta peluuttamaan Jyväskylässä antikiekkoa. Sen verran kova paine tulee ulkopuolelta varsinkin kun nykyinen pelitapa on nyt ajettu sisään. Pakisto menee aikalailla uusiksi ja toistaiseksi sisään huhutaan 2 kiekollista pakkia joten sekin puhuu kiekkollisen pakiston ja täten modernin kiekon puolesta.
 
Ylös