Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 922
Tämän jutun perusteella vaikuttaa siltä, että Rockwood pitää suorasta palautteesta pelisuoritukstaan. Toivottavasti Myrrä & co. pystyy sitä antamaan. Hieman aina tietysti nostaa kulmakarvoja näin voimakkaat kommentit edellisistä valmentajista.

Tässä onkin Myrrällä tiukka paikka. Mitä tulee Lepauksen viikonloppuiseen haastatteluun.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Tässä onkin Myrrällä tiukka paikka. Mitä tulee Lepauksen viikonloppuiseen haastatteluun.

Mennyt ohi. Voitko referoida tai kertoa, mistä löytyisi tietoa tuosta.

Pahoittelut offtopicista.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 922
Jep offtopiciin menee, mutta tässä toisesta ketjusta jo kertaalleen referoimani haastattelu:

"Keskustelivat siitä, että millaista on hypätä askiin "taxi squadista". Lepaus kommentoi, että ei siinä mitään, pitää vain olla valmis pelaamaan kun paikka tulee ja on innolla mukana.

Haastattelija kysyi, että käydäänkö valmennuksen kanssa millaisia keskusteluja niistä syistä miksi joutuu kokoonpanon ulkopuolelle. Tuli hiljainen hetki, jonka jälkeen Lepi vähän kierrellen sanoi, että ei hänen kanssaan kyllä ole keskusteltu syistä koskaan mitään, on vain tyydytty kohtaloon. Haastattelija kysyi, että millaisia keskusteluja käydään palatessa kokoonpanoon. Eipä mitään erityistä Lepi vastasi, ei ole puhuttu mistään erityisistä odotuksista.

Sen jälkeen FANmaiseen tapaan haastattelija alkoi pakittaa ja paikkaili vaikeaa hetkeä todeten, että niin valmennuksella on jo varmasti hyvä tieto pelaajien ominaisuuksista, että mitä kukakin tuo peliin jne."
 

Simma

Luottopelaaja
Viestejä
1 285
Jep offtopiciin menee, mutta tässä toisesta ketjusta jo kertaalleen referoimani haastattelu:

"Keskustelivat siitä, että millaista on hypätä askiin "taxi squadista". Lepaus kommentoi, että ei siinä mitään, pitää vain olla valmis pelaamaan kun paikka tulee ja on innolla mukana.

Haastattelija kysyi, että käydäänkö valmennuksen kanssa millaisia keskusteluja niistä syistä miksi joutuu kokoonpanon ulkopuolelle. Tuli hiljainen hetki, jonka jälkeen Lepi vähän kierrellen sanoi, että ei hänen kanssaan kyllä ole keskusteltu syistä koskaan mitään, on vain tyydytty kohtaloon. Haastattelija kysyi, että millaisia keskusteluja käydään palatessa kokoonpanoon. Eipä mitään erityistä Lepi vastasi, ei ole puhuttu mistään erityisistä odotuksista.

Sen jälkeen FANmaiseen tapaan haastattelija alkoi pakittaa ja paikkaili vaikeaa hetkeä todeten, että niin valmennuksella on jo varmasti hyvä tieto pelaajien ominaisuuksista, että mitä kukakin tuo peliin jne."
No nyt täytyy antaa piiiitkä miinus Myrrälle. Jopa minä tiedän sen, että keskustelu on AINOA keino saada informaatiota syötettyä eteenpäin. Eli Myrrä, puhu niille pelaajilles, jotta ne tietäisi miksi mitäkin siirtoja tai muuta tehdään. Pitäisihän tuon nyt ihan maalaisjärjelläkin tajuta.
 

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
No nyt täytyy antaa piiiitkä miinus Myrrälle. Jopa minä tiedän sen, että keskustelu on AINOA keino saada informaatiota syötettyä eteenpäin. Eli Myrrä, puhu niille pelaajilles, jotta ne tietäisi miksi mitäkin siirtoja tai muuta tehdään. Pitäisihän tuon nyt ihan maalaisjärjelläkin tajuta.
Sekin vähän riippuu. Kyllä ammattimiehen pitäisi tietää mistä kiikastaa jos villa kutsuu. Ja jos ei tiedä niin varmasti tekee hyvää miettiä sitä ihan omatoimisesti. Ei jokaista asiaa, eikä varsinkaan itsestäänselvyyksiä, kuulu näyttää kädestä pitäen.

Vastaavasti eri pelaajilla on eri tasoisia hoksottimia. Eikä jokainen pelaaja ymmärrä jokaista syytä. Tai ymmärrä yksittäisen syyn jokaista nyanssia. Jolloin rakentava palaute taas on tarpeen.

Mitä tästä voi päätellä? Että keskustelu ei aina ole tarpeen vaan energiaa voi myös säästää muihin asioihin. Vastaavasti on järkevämpi keskustella jos on pienikin epäilys ettei pelaaja mahdollisesti ymmärrä syitä penkitykseen.

Tai jos valmentajalla ei ole silmää havaita keskustelutarpeita yksilökohtaisesti on parempi keskustella jokaisen kanssa joka penkityksestä.
 

Slite

Luottopelaaja
Viestejä
1 069
Haastattelija kysyi, että käydäänkö valmennuksen kanssa millaisia keskusteluja niistä syistä miksi joutuu kokoonpanon ulkopuolelle. Tuli hiljainen hetki, jonka jälkeen Lepi vähän kierrellen sanoi, että ei hänen kanssaan kyllä ole keskusteltu syistä koskaan mitään, on vain tyydytty kohtaloon.

Erikoinen pään valmentaja, kun ei keskustele pelaajiensa kanssa.
 

Paatelainen

Guest
Sekin vähän riippuu. Kyllä ammattimiehen pitäisi tietää mistä kiikastaa jos villa kutsuu. Ja jos ei tiedä niin varmasti tekee hyvää miettiä sitä ihan omatoimisesti. Ei jokaista asiaa, eikä varsinkaan itsestäänselvyyksiä, kuulu näyttää kädestä pitäen.

Vastaavasti eri pelaajilla on eri tasoisia hoksottimia. Eikä jokainen pelaaja ymmärrä jokaista syytä. Tai ymmärrä yksittäisen syyn jokaista nyanssia. Jolloin rakentava palaute taas on tarpeen.

Mitä tästä voi päätellä? Että keskustelu ei aina ole tarpeen vaan energiaa voi myös säästää muihin asioihin. Vastaavasti on järkevämpi keskustella jos on pienikin epäilys ettei pelaaja mahdollisesti ymmärrä syitä penkitykseen.

Tai jos valmentajalla ei ole silmää havaita keskustelutarpeita yksilökohtaisesti on parempi keskustella jokaisen kanssa joka penkityksestä.

Mä olen tästä niin erimieltä kuin vain olla ja voi. Vaikka olisi kuinka ammattimies, niin kyllä se pelaajan ohjaaminen oikeaan suuntaan on sitä kaikkein tärkeintä työtä. Mikään ei ole niin paskaa, kuin se hiljainen tyytymättömyys, jota ei kuitenkaan ikinä uskalla sanoa suoraan, lyödään vaan kalvot seinälle ja annetaan niiden hoitaa asiat.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 713
Kerho-pelin ennakkohaastattelussa taas Aaltonen kysyi Lepauksen asemasta niin Myrrä kertoi että olivat Lepauksen kanssa keskustelleet että nyt on sitten sinun vuorosi loistaa ja näyttää ja olla se luottamuksen arvoinen. Ja jos oli keskusteltu niin ainakin oli sillä ollut vaikutusta koska Lepi pelasi parhaan pelinsä piiitkään aikaan.

Mitäköhän tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Kai näitä sitten joskus myöhemmin joku taho raottaa.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 922
Kerho-pelin ennakkohaastattelussa taas Aaltonen kysyi Lepauksen asemasta niin Myrrä kertoi että olivat Lepauksen kanssa keskustelleet että nyt on sitten sinun vuorosi loistaa ja näyttää ja olla se luottamuksen arvoinen. Ja jos oli keskusteltu niin ainakin oli sillä ollut vaikutusta koska Lepi pelasi parhaan pelinsä piiitkään aikaan.

Mitäköhän tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Kai näitä sitten joskus myöhemmin joku taho raottaa.

Tulkitsen niin, että Jokke otti opikseen niistä Lepauksen kommenteista. Ja erittäin hyvää reagointia jos näin teki.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 347
Onkohan Lepaus tajunnut ikinä vastata kysymykseen kysymyksellä? Itse en kyllä yöunia tämän takia menetä. Lepauksen tapauksessa ne syyt kokoonpanon ulkopuolella olemiseen löytyy peilistä.

Vielä viime kaudella Lepauskin kehui aina haastatteluissa, kuinka rehellinen ja suoran palautteen antava valmentaja Myrrä on. Olisko tämä linja muuttunut? Kaikkihan on aina mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:

Stefan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
485
Mä olen tästä niin erimieltä kuin vain olla ja voi. Vaikka olisi kuinka ammattimies, niin kyllä se pelaajan ohjaaminen oikeaan suuntaan on sitä kaikkein tärkeintä työtä. Mikään ei ole niin paskaa, kuin se hiljainen tyytymättömyys, jota ei kuitenkaan ikinä uskalla sanoa suoraan, lyödään vaan kalvot seinälle ja annetaan niiden hoitaa asiat.
Itse olen kokenut että oppimisprosessissa itse oivaltaminen on kaiken ydin. Kunhan vain on kapasiteettia oivaltaa itse. Enkä näe että viltitykset useinkaan johtuisi tuon oivalluskapasiteetin puutteesta. Useimmitenhan penkityksessä on kyse asioista jotka pelaaja tietää, mutta syystä tai toisesta ei halua noudattaa. Joka taas tarkoittaa että useimmiten pelaaja tietää jo ennen penkitykseen johtavaa "rikettään" tekevänsä väärin.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 667
Itse olen kokenut että oppimisprosessissa itse oivaltaminen on kaiken ydin. Kunhan vain on kapasiteettia oivaltaa itse.
Eiköhän Jokellakin syväjohtamisen kurssit ole opeteltu. Tuo itseoivaltaminen myös motivoi kehittymään.

Ja itse aiheeseen (eikä liity lainaukseen) -> aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä tehdään taas yhden radiohaastattelun perusteella :)
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 922
Ainakaan minkäänlaista etua Ilves ei saa valmennuksesta suhteessa muihin. Kyllähän toi on sellasta sympaattista tsemppikiekkoa, jossa lähinnä toivotaan, että tänään kävisi tuuri. Joku toinen koutsi olisi tänään tukkinut keskialueen, mutta Jokke luottaa vauhtikiekkoon riippumatta rosterista.

Tänään suurin syy tappioon oli toi rosteri. Mut se oli vaan tänään.
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 076
No, Kaikkien johtoportaan tyyppien tulisi tehdä omat johtopäätökset kuluneesta ajasta. Mutta ei Myrrä kyllä ole mikään huippuvalkku.

Kerhon toinen maali toi mieleen, Kiven alkukauden viime kaudella, kuinka voidaan unohtaa vastustajan pelaaja oman maalin eteen.

Itse en usko,että Myrrä saa enään joukkuetta lentoon. Mutta kannattaako valmentajaa enään vaihtaa, kun pelitahti on näin kova, eikä pystytä treenaan kunnolla.

Valmennus on kyllä vetänyt vihkoon oikein huolella, kun NHL-lainat lähti, niin peli romahti täysin.

Myös Tillun suuntaan voi antaa sapiskaa, aikaa olisi ollut reagoida... Ja näin jälkiviisaana voi todeta,että Konnalle olisi kannattanut tehdä soppari.
 

näsinneula

Luottopelaaja
Viestejä
1 682
Katsellaan, ei hätäillä
maalla sanotaan.

"Nautitaan" joukkueen esityksistä, kun vielä musta tippuu jäähän. Pandemian vuoksi mikä vain on vielä mahdollista.

Taistellaan aikaa vastaan ja toivotaan että saadaan pähkinät koottua vielä yhteen koriin.

Ei tässä enää kauan kestä muutenkaan kun aletaan seurata futista.

Jos ei tänä vuonna, niin sitten uudelleen ensi vuonna pojat. Kyllä Me ipahenkiset tämän huumorilla kestämne. Ilon kautta !
 

Serve

Luottopelaaja
Viestejä
2 076
Katsellaan, ei hätäillä
maalla sanotaan.

"Nautitaan" joukkueen esityksistä, kun vielä musta tippuu jäähän. Pandemian vuoksi mikä vain on vielä mahdollista.

Taistellaan aikaa vastaan ja toivotaan että saadaan pähkinät koottua vielä yhteen koriin.

Ei tässä enää kauan kestä muutenkaan kun aletaan seurata futista.

Jos ei tänä vuonna, niin sitten uudelleen ensi vuonna pojat. Kyllä Me ipahenkiset tämän huumorilla kestämne. Ilon kautta !

Ensi kaudella-mantraa on hoettu 35 vuotta. Tuleehan ensi kaudenkin jälkeen taas ensi kausi
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 325
Ensi kaudella-mantraa on hoettu 35 vuotta. Tuleehan ensi kaudenkin jälkeen taas ensi kausi
Ei kannata tuollaisia päästellä suustaan, on väärin kannatettu, meillä on paras valmennustiimi ja kaikki varamiesten varamiehetkin on top1 kamaa ihan missä Liiga organisaatiossa tahansa.

Myrrä ja myyrä hoitaa homman.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 988
Aamulehden haastattelussa Myrrä sano, että maksellaan oppirahoja... hmmm, kuulostaa aika tutulta. Ei kyllä muutenkaan antanut ruusuista kuvaa Suomesta eikä uusista hankinnoista... ei tiedä koska pelaavat.
 
Ylös