Jouko Myrrä - Ilveksen päävalmentaja 2019-2022

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 303
TPS:a vastaan taas Ilves oli liian rikki/väsynyt ja pelitapaa ei sen vuoksi pystytty toteuttamaan sen vaatimalla tavalla. Tätä vasten ja osittain yritettiinkin mennä siihen altavastaaja lätkään, mutta eihän siinä voida onnistua sormia napsauttamalla.

TPS-sarjassa Ilves oli helisemässä ekassa kotiottelussakin, vaikka voitti sen. Sama laulu jatkui Turussa, kun otettiin kuokkaan 6-0 ja TPS flow-tilaan. Sen jälkeen toisessa kotiottelussa oltiin kuitenkin kuskin paikalla, mutta onnistuttiin yksilötason virheistä johtuen lahjoittamaan voitto. Tuo ottelu oli TPS-sarjan kulminaatiopiste, koska lääkkeitä TPS:n kaatamiseen Turussa ei koskaan löydetty.

Jos Mašin, Johansson ja Haapala olisivat olleet terveinä (tai Parikka, Mieho, Kontiola ym. täydessä pelikunnossa), olisi ehkä saatu palattua Ilvekselle ominaisempaan pelitapaan. Toki poissaoloja oli TPS:llakin, mutta ei ehkä tässä laajuudessa.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 707
TPS:a vastaan taas Ilves oli liian rikki/väsynyt ja pelitapaa ei sen vuoksi pystytty toteuttamaan sen vaatimalla tavalla. Tätä vasten ja osittain yritettiinkin mennä siihen altavastaaja lätkään, mutta eihän siinä voida onnistua sormia napsauttamalla.
Itse uskon että keväällä kaaduttiin vammoihin ja loukkeihin.
Kevään runkosarjan loppuun ratkaisupeleihin jouduttiin pakosti viilaamaan pelitapaa. Tuohan tuli pelaajiston suullakin esille kuinka ennennäkemätön loukkisuma meillä oli.
Tämä ongelma ”moninkertaistui” kun koronan takia jouduttiin siirtämään pelejä ja loppurunkosarja ja pleijarit vetämään älyttömässä pelitahdissa.
Itse uskon jos terveystilanne olisi ollut kärppien/tepsin/tapparan tasolla pleijarit ja pelitapa toteutuksineen olisi tuonut meille erilaisen lopun kaudelle, pronssia väheksymättä.
Jokatapauksessa, näen että kaikista joukkueista ilveksen kehityskaari pelaajiston osalta otti isoimman harppauksen menneen kauden aikana. Mestaruus vaatii myös onnea ja tuuri joita meille ei tänä keväänä
annettu.
Toivon että tuo haapala ja ykkössena saadaan joukkueeseen.
Keväällä nähtiin millainen vaikutus on omaan tekemiseen kun kärkipelaajia, (haapala, konna, masin, sebök, parikka…) jää sivuun ja joudutaan 20 minuutin kärkirooliin laittamaan 10 min ”eri profiilin” pelaaja.
Pidän, että materiaalissa tullaan jäämään napsu kärpille ja tapulle.
Kuitenkin, ”tekeminen ratkaisee”, ja terveenä myrrän ilves tulee laittamaan nämä todella ahtaalle.
 

Suurustettu Laatikko

Luottopelaaja
Viestejä
1 772
Itse uskon että keväällä kaaduttiin vammoihin ja loukkeihin.
Kevään runkosarjan loppuun ratkaisupeleihin jouduttiin pakosti viilaamaan pelitapaa. Tuohan tuli pelaajiston suullakin esille kuinka ennennäkemätön loukkisuma meillä oli.
Tämä ongelma ”moninkertaistui” kun koronan takia jouduttiin siirtämään pelejä ja loppurunkosarja ja pleijarit vetämään älyttömässä pelitahdissa.
Itse uskon jos terveystilanne olisi ollut kärppien/tepsin/tapparan tasolla pleijarit ja pelitapa toteutuksineen olisi tuonut meille erilaisen lopun kaudelle, pronssia väheksymättä.
Jokatapauksessa, näen että kaikista joukkueista ilveksen kehityskaari pelaajiston osalta otti isoimman harppauksen menneen kauden aikana. Mestaruus vaatii myös onnea ja tuuri joita meille ei tänä keväänä
annettu.
Toivon että tuo haapala ja ykkössena saadaan joukkueeseen.
Keväällä nähtiin millainen vaikutus on omaan tekemiseen kun kärkipelaajia, (haapala, konna, masin, sebök, parikka…) jää sivuun ja joudutaan 20 minuutin kärkirooliin laittamaan 10 min ”eri profiilin” pelaaja.
Pidän, että materiaalissa tullaan jäämään napsu kärpille ja tapulle.
Kuitenkin, ”tekeminen ratkaisee”, ja terveenä myrrän ilves tulee laittamaan nämä todella ahtaalle.

Millään ei saada erisnimiä isolla kirjaimella. Minä en todellakaan usko, että oltaisiin kannua nosteltu, vaikka olisi ollut optimi terveystilanne. Valmennus ei riitä ja ainoa maalipyssymme oli Haapala, joka kykeni pelaamaan vain hiukan.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Millään ei saada erisnimiä isolla kirjaimella. Minä en todellakaan usko, että oltaisiin kannua nosteltu, vaikka olisi ollut optimi terveystilanne. Valmennus ei riitä ja ainoa maalipyssymme oli Haapala, joka kykeni pelaamaan vain hiukan.

Hauskoja juttuja kyllä.

En edes tiedä, mistä aloittaisin, mutta jos nyt tyydytään vain kysymään, että koska Haapala on ollut maalipyssy?

EDIT: Haapala on tehnyt parhaalla kaudellaan liigassa 15 maalia. Esim. Eemeli Suomelta löytyy kausiltaan maalimäärät 17, 18, 26 ja 19. Nick Baptiste teki viime kaudella 21 maalia.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 502
Kyllähän Kärppiäkin vastaan meinasi käydä kylmät, vaikka ensimmäisen pelin perusteella näytti siltä, että Ilvekselle ei tule sarjassa edes hiki. Marjamäki reagoi laskemalla träpin niin alas, että Ilves joutui pelaamaan dump & chase -kiekkoa ja painimaan laidoissa, mikä ei ollut sen mukavuusaluetta. Ylivoima onneksi toimi.
Käydä kylmät... No joo, mutta ei varsinaisesti 5vs5 pelissä ollut ongelmat ja Ilves pelasi parhaimmillaan jopa juuri silloin kun malttoi tulla hitaammilla rytmeillä kiekotellen keskialueen yli ja sai luotua vauhtieroja Kärppien träppiin.

Pointtini oli kuitenkin se, että Ilveksen runkosarjasta tutun pelitavan toteuttaminen jäi pudotuspeleissä vähän piippuun. Ei tämä tietenkään mitenkään poikkeuksellista ole, kun vastapuoli pyrkii parhaansa mukaan pelaamaan toiselta osapuolelta vahvuudet pois ja pakottaa sen epämukavuusalueelle.
Juuri tämä. Tottakai jos vastustaja tekee kaikkensa, että vastahyökkäykset tyrehtyvät, niin silloin täytyy löytää muita variaatioita peliin ja mielestäni Kärppiä vastaan nähty oli lupaavaa siltä osin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 299
Itse luotan kyllä Jouko Myrrään kaikista vioista huolimatta. Kyllä launchin haastattelusta jäi vahvasti sellainen kuva, että Myrrä kyllä tietää mihin keväällä kaaduttiin ja mitä pitää tehdä toisin seuraavalla kaudella.

Verrattuna Kärppiin ja Marjamäkeen sekä Tapparaan ja Tapolaan niin Ilves Ja Myrrä pääsee kyllä aikas "paineettomassa" tilassa lähtemään kauteen. Siinä on kuitenkin Tapparalla ja Kärpillä sellaiset niput, että vain mestaruus kelpaa.

Sitten hieman offtopic. Pitäisiköhän sitä tehdä kohta ketju "Kuka valmentaa Ilvestä 2023-2024"
Seuraavan kauden valmentaja lukitaan yleensä hyvissä ajoin koska se helpottaa pelaajasopimusten tekemistä ja valmentajalla on myös aina sananen sanottavana niissä päätöksissä. Mitään huhua ei ole ainakaan minun tietääkseni liikkeellä kuka jatkaa Myrrän jälkeen.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 502
Sitten hieman offtopic. Pitäisiköhän sitä tehdä kohta ketju "Kuka valmentaa Ilvestä 2023-2024"
Seuraavan kauden valmentaja lukitaan yleensä hyvissä ajoin koska se helpottaa pelaajasopimusten tekemistä ja valmentajalla on myös aina sananen sanottavana niissä päätöksissä. Mitään huhua ei ole ainakaan minun tietääkseni liikkeellä kuka jatkaa Myrrän jälkeen.
Jossain vaiheessa oli muistaakseni puhetta, että Pomo Ojanen saattaisi hyvinkin jatkaa Joken paikalla ja luonnolliselta jatkumoltahan tämä kuulostaisikin.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Itse luotan kyllä Jouko Myrrään kaikista vioista huolimatta. Kyllä launchin haastattelusta jäi vahvasti sellainen kuva, että Myrrä kyllä tietää mihin keväällä kaaduttiin ja mitä pitää tehdä toisin seuraavalla kaudella.

Verrattuna Kärppiin ja Marjamäkeen sekä Tapparaan ja Tapolaan niin Ilves Ja Myrrä pääsee kyllä aikas "paineettomassa" tilassa lähtemään kauteen. Siinä on kuitenkin Tapparalla ja Kärpillä sellaiset niput, että vain mestaruus kelpaa.

Sitten hieman offtopic. Pitäisiköhän sitä tehdä kohta ketju "Kuka valmentaa Ilvestä 2023-2024"
Seuraavan kauden valmentaja lukitaan yleensä hyvissä ajoin koska se helpottaa pelaajasopimusten tekemistä ja valmentajalla on myös aina sananen sanottavana niissä päätöksissä. Mitään huhua ei ole ainakaan minun tietääkseni liikkeellä kuka jatkaa Myrrän jälkeen.

Boldatusta osuudesta aivan eri mieltä. Ilves on vihdoin ja viimein saavuttanut viime kaudella jotain, pronssin, joka tuntui alkupalalta, lupaukselta siitä, että suunta on löytynyt.

Vaikka mestaruus ei matemaattisesti ole todennäköinen(ei ole sitä myöskään Tapparan tai Kärppien kohdalla), ei sillä ole kannattajien tai pelaajien odotuksiin mitään merkitystä: nyt pronssi ei enää maistuisi miltään, eikä kuulukaan maistua, vaan nyt ollaan mestaruuden perässä.

Ilves on kiilannut Liigan kärkiporukkaan ja ensi kaudella vedetään entistä kovemmalla joukkueella Myrrän viimeistä sopimuskautta. Takana Liigan sitoituneimmat ja kovimmat kannattajat, joilla on ensimmäistä kertaa ties kuinka pitkään aikaan realistisia odotuksia mestaruudesta. Ilveksellä on kaikki maailman "paineet" ensi kaudella, (mikä ei välttämättä ole huono juttu).

Mun on aivan mahdoton käsittää, miksi esim. Kärppä- tai Tappara-pelaajalla X olisi yhtään kovemmat paineet menestyä kuin Ilves-pelaajalla.

Tällaisella paineasialla ei isossa kuvassa muutenkaan ole näillä marginaaleilla mitään merkitystä, mutta eivät ne ainakaan niin käänny, että paineet olisivat Kärppien ja (juuri mestaruuden voittaneen) Tapparan niskassa enemmän kuin Ilveksen.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 299
Jossain vaiheessa oli muistaakseni puhetta, että Pomo Ojanen saattaisi hyvinkin jatkaa Joken paikalla ja luonnolliselta jatkumoltahan tämä kuulostaisikin.
Kyllä.
Mielestäni myös Ojanen on "ansainnut" päävalmentajan paikan näillä näytöillä niinkuin esimerkiksi Olli Salo.
 
Ylös