• Moro! Perinteinen Ilvesfoorumin kevätveikkaus järjestetään nyt jo kymmenettä kertaa. Suuren suosion saavuttanut veikkaus järjestetään omassa osiossaan täällä. Kaikki joukolla mukaan, ja veikkausonnea!

Joukkueiden kannatus eri puolilla Suomea

Repomies

Tähtipelaaja
No nyt kyllä yllätyin kuin konsanaan Mietaa itse Jari Sillanpään homoseksuaalisuudesta. Luulin, että Mietaa kannattaa tietysti Vaasan joukkuetta, jos nyt ylipäätään millään tavalla jääkiekon seurajoukkuetoimintaa edes seuraa.
Melko usein nämä pohjalaaset ja seinäjokilaiset tuppaa tuota naapuria kannustaa.

Melko usein nämä pohjalaaset ja seinäjokilaiset tuppaa tuota naapuria kannustaa.
Pohjanmaalla kannatetaan yleensä Sportia.
Sen sijaan etelä-pohjalaaset (ml seinäjokiset ja kurikkalaaset) usein Tapparan kannattajia
EDIT, ja lisätään varmuuden vuoksi, että siinähän on kyseessä kaksi eri maakuntaa, tuo ylläoleva on vähän kuin sanoisi, että "nämä pirkanmaalaiset ja hämeenlinnalaiset..."

Pohjanmaalla kannatetaan yleensä Sportia.
Sen sijaan etelä-pohjalaaset (ml seinäjokiset ja kurikkalaaset) usein Tapparan kannattajia
Joku voi täsmentää mutta olen käsittänyt että yksi syy on että Tappara on aikoinaan käynyt pelaamassa noissa maakunnissa jotain kesän harjoituspelejä tms.

Ja sitten tietysti myöhemmin varmaan nämä Kristian Kuuselat ja Petri Kontiolat ovat saattaneet ainakin joihinkin vaikuttaa.

Sama havainto, että siinä Etelä-Pohjanmaalla on sitä mouhokannatusta ja yltää sinne Kauhajoki-Teuva linjalle sakka. Mutta sitten tuleekin Kurikka josta Mietaakin on ja tunnen myös vierestä Koskenkorvalta ihmisiä joiden seura onkin Ilves. Voisko tässä olla jotain hyvin pohjanmaalaista naapurirakkaus-ajattelua? "Notta ristus noi kannattaa mouhoja niin kyllä mää alan kannattamahan Ilvestä!"

Sama havainto, että siinä Etelä-Pohjanmaalla on sitä mouhokannatusta ja yltää sinne Kauhajoki-Teuva linjalle sakka. Mutta sitten tuleekin Kurikka josta Mietaakin on ja tunnen myös vierestä Koskenkorvalta ihmisiä joiden seura onkin Ilves. Voisko tässä olla jotain hyvin pohjanmaalaista naapurirakkaus-ajattelua? "Notta ristus noi kannattaa mouhoja niin kyllä mää alan kannattamahan Ilvestä!"
Miettiny kans että onko tämä Pohjalaisten mouhokannatus ainoostaan myytti, johon Kontiola ja Kuusela antanut enemmän pontta(?). Aikanaan olin Seinäjokelaisessa firmassa töissä, ja vaikka heillä tuntui pesäpallo olevan lähellä sydäntä, niin kyllä aika vahvasti jääkiekkoa seurasivat myös. Mouhoja ei siinä firmas ollu, vaan ihan pääjehua myöten Ilveksen porukkaa. Kyseessä ei ollu mikään pikkufirma, tosin firmaa ei sillä nimellä enää olekka. Voihan Mouhojen kannatus sitä myötä Pohjanmaalla kasvaa, ku eikös he taannoin napsinut sieltä jotain seuroja sateenvarjo seuroiksensa tjsp...

Miettiny kans että onko tämä Pohjalaisten mouhokannatus ainoostaan myytti, johon Kontiola ja Kuusela antanut enemmän pontta(?). Aikanaan olin Seinäjokelaisessa firmassa töissä, ja vaikka heillä tuntui pesäpallo olevan lähellä sydäntä, niin kyllä aika vahvasti jääkiekkoa seurasivat myös. Mouhoja ei siinä firmas ollu, vaan ihan pääjehua myöten Ilveksen porukkaa. Kyseessä ei ollu mikään pikkufirma, tosin firmaa ei sillä nimellä enää olekka. Voihan Mouhojen kannatus sitä myötä Pohjanmaalla kasvaa, ku eikös he taannoin napsinut sieltä jotain seuroja sateenvarjo seuroiksensa tjsp...

Asuin taannoin 4 vuotta SJK, kyllä siellä mouhoja oli. Alavudelta, Lapualta, Seinäjoelta, Härmästä kehen itse törmäsin.

Jonkun mestaruudenkin ne tuossa välissä voitti. Astelin sinä iltana Häjyyn oluelle ja karaokessa tuli Makkaran miestä, käännyin kannoillani.

Ei Sporttia kukaan etelä-pohjalainen kannata. Mouhot vie myös junioritoiminnassa eepeeltä sakin, niin kai tuollakin joku vaikutus on.

Kurikassa kyllä kaikki muu kuin ryhdin kannattaminen on paskaa.

Mietaalle toki iso käsi, kokolailla reilu!

Asuin taannoin 4 vuotta SJK, kyllä siellä mouhoja oli. Alavudelta, Lapualta, Seinäjoelta, Härmästä kehen itse törmäsin.

Jonkun mestaruudenkin ne tuossa välissä voitti. Astelin sinä iltana Häjyyn oluelle ja karaokessa tuli Makkaran miestä, käännyin kannoillani.

Ei Sporttia kukaan etelä-pohjalainen kannata. Mouhot vie myös junioritoiminnassa eepeeltä sakin, niin kai tuollakin joku vaikutus on.

Itse asunut pariin otteeseen viikot töiden takia Etelä-Pohjanmaalla, yhteensä nelisen vuotta, Seinäjoella ja Kauhavalla ja samat havainnot, Sportin ja Ilveksen kannattajat hyvin harvassa.
No sikäli vähän eri havaintoja, että Härmän Häjyssä poiketessa karaokessa enempi tangopoljento, vahvoilla väristyksillä.

Sitten taas Alavuden lähellä oleva Ähtäri, niin siellä on paljon meikäläisiä, jyppi ja mouhomiehiä.

Lapualla kaupassa on kerran tullut yksi mies sanomaan että mulla on kotona samanmoinen paita, kun ilveshuppari päällä pyörin hyllyjen välissä thumbsup
Monta kertaa kuulee ettei viitti Sporttia kannattaa kun ne ei kuitenkaan pärjää ja siä sekoillaan valmentajavaihdoissa ihan urakalla...siksi Tappara :rolleyes::D

Takavuosina täällä Seinäjoella ja muualla Etelä-Pohjanmaalla sai tunnustaa yleisellä paikalla aikalailla yksin vihreää ja keltaista. Kymmenisen vuotta sitten(mitäs silloin tapahtukaan...) alkoi ainakin Seinäjoella katukuvassa selvästi lisääntyä Ilves-tuotteet. En usko, että kannattajamäärä mitään piikkiä siinä sai, vaan värejä "kehdattiin" taas tunnustaa.

Tappara-kannattajan tunnistaa enimmäkseen Etelä-Pohjanmaalla siitä, että mitenkään ei tuoda sitä omaa joukkuetta muuten ilmi, mutta jos toisella nähdään jonkun toisen seuran tuote, niin kyllä silloin mouhotaan. Useinmiten Tapparaa kannattavat vielä ne kaikista junteimmat ja kaikki kouluttamattomat tollot.

Takaisin