Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 348
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

IkuisestiILVES sanoi:
HeGe41 sanoi:
TyrväänILVES61 sanoi:
Onpas lähtökohtaisesti hassu ketju.
Loppuvimeksi ainakin minua kiinnostaa vain Ilveksen urheilullinen menestys, oli sitten omistajatahona kuka tai ketkä vain.
Ei pääomistajuuden vaihtuminen itsessään mitään takaa.
Vain satsaukset pelaajabudjettiin ja sen takuuna oleva uskottava ja ammattitaitoinen operatiivinen johto voi luoda meille "asiakkaille": sponsorit, maksava yleisö/fanit uskoa tulevaisuuteen.
Lupaan harkita sponsorointia, jos myös mahd. uusi/uudet omistaja/omistajat satsaavat täysillä joukkueeseen.

Olet ymmärtänyt ketjun pointin täysin oikein.

Uuden omistajan saapuessa I-H Oy:n pitää alkaa seisoa omilla jaloillaan. Ei voida enää laskea sen varaan, että setä tulee ja kouhaisee syvistä taskuista rahaa. Jotta uusi omistaja onnistuu, kaivataan sidosryhmiltä (tässä tapauksessa kannattajilta) sitoutumista. Etenkin alkutaipaleella tätä sitoutumista kaivataan, koska joukkue lienee samaa tasoa nykyisen kanssa. Rahaa pitää saada sisälle, vaikka askissa olisikin hankalaa.

En usko että tämän asian kanssa tulee ongelmaa. Olen sitä mieltä että "nukkuvat" löytää halliin kun aletaan tekemään positiivisia asioita johtoportaassa ja tämä rupeaa näkymään aikanaan kaukalossa jos/kun joukkue menestyy. Toki isompi muutos ei tapahdu kaudessa tai kahdessa.

Tämähän on jo naapurissa nähty

Itse asiassa, kyllähän se muutos tapahtui kaudessa. Viimeksi, kun Rautakorpi palasi satsattiin joukkueeseen ja oltiin samantien finaaleissa.
 

IkuisestiILVES

Luottopelaaja
Viestejä
2 576
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Ikurin Vire sanoi:
IkuisestiILVES sanoi:
HeGe41 sanoi:
TyrväänILVES61 sanoi:
Onpas lähtökohtaisesti hassu ketju.
Loppuvimeksi ainakin minua kiinnostaa vain Ilveksen urheilullinen menestys, oli sitten omistajatahona kuka tai ketkä vain.
Ei pääomistajuuden vaihtuminen itsessään mitään takaa.
Vain satsaukset pelaajabudjettiin ja sen takuuna oleva uskottava ja ammattitaitoinen operatiivinen johto voi luoda meille "asiakkaille": sponsorit, maksava yleisö/fanit uskoa tulevaisuuteen.
Lupaan harkita sponsorointia, jos myös mahd. uusi/uudet omistaja/omistajat satsaavat täysillä joukkueeseen.

Olet ymmärtänyt ketjun pointin täysin oikein.

Uuden omistajan saapuessa I-H Oy:n pitää alkaa seisoa omilla jaloillaan. Ei voida enää laskea sen varaan, että setä tulee ja kouhaisee syvistä taskuista rahaa. Jotta uusi omistaja onnistuu, kaivataan sidosryhmiltä (tässä tapauksessa kannattajilta) sitoutumista. Etenkin alkutaipaleella tätä sitoutumista kaivataan, koska joukkue lienee samaa tasoa nykyisen kanssa. Rahaa pitää saada sisälle, vaikka askissa olisikin hankalaa.

En usko että tämän asian kanssa tulee ongelmaa. Olen sitä mieltä että "nukkuvat" löytää halliin kun aletaan tekemään positiivisia asioita johtoportaassa ja tämä rupeaa näkymään aikanaan kaukalossa jos/kun joukkue menestyy. Toki isompi muutos ei tapahdu kaudessa tai kahdessa.

Tämähän on jo naapurissa nähty

Itse asiassa, kyllähän se muutos tapahtui kaudessa. Viimeksi, kun Rautakorpi palasi satsattiin joukkueeseen ja oltiin samantien finaaleissa.

Mutta jos ajatellaan sen kauden yleisömääriä, vastaako ne esim. tätä/viime kautta? Joku tilastonikkari tämänkin voi tarkistaa.

Kyllähän pelillinen muutos saadaan aikaan ku laitetaan puoli miljoonaa lisää joukkueeseen
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 234
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Liukas Lätkä sanoi:
Eikös I-H:n ole jo pitkän aikaa pitänyt alkaa seisomaan omilla jaloillaan.

On kai pitänyt, mutta ei se kuitenkaan seiso. Vincent joutuu jatkuvasti vippaamaan.
 

emiiri

Rivipelaaja
Viestejä
24
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

HeGe41 sanoi:
Olet ymmärtänyt ketjun pointin täysin oikein.

Uuden omistajan saapuessa I-H Oy:n pitää alkaa seisoa omilla jaloillaan. Ei voida enää laskea sen varaan, että setä tulee ja kouhaisee syvistä taskuista rahaa. Jotta uusi omistaja onnistuu, kaivataan sidosryhmiltä (tässä tapauksessa kannattajilta) sitoutumista. Etenkin alkutaipaleella tätä sitoutumista kaivataan, koska joukkue lienee samaa tasoa nykyisen kanssa. Rahaa pitää saada sisälle, vaikka askissa olisikin hankalaa.
Boldaus minun...
Ja anteeksi pessimistisyyteni. Tässä on vuosien varrella erinäisten ryhmien suunnalta vaadittu/pyydetty tärkeimmältä sidosryhmältä sitoutumista ja kärsivällisyyttä ja vielä keppiäkin luvattu. Tämä tärkein sidosryhmä on työnsä tehnyt, ja siltä vaaditaan vaan koko ajan lisää. Marionetit vaihtuu, mutta virsi on aina sama..."Kyllä teidän kannattajien nyt vaan pitää olla uhrautuvaisia ja kärsivällisiä"
Koska voisi olettaa, että tärkein sidosryhmäkin saisi työlleen ja urhautumiselleen joskus vastinetta? Entä jos en enää luota yhteenkään lupaukseen, että kyllä meillä sitten 4 kauden päästä on kilpailukykyinen joukkue, kyllä me sitten pelataan taas menestyvää kiekkoa.

Sorry Hege, en halua olla ikävä, ja varmasti tahdot hyvää. Mutta nämä vastaavanlaiset avaukset on nähty jo useamman kerran. Ja kun olen palstainformaation varassa, eli en tiedä taustoja, on minun vaikea muodostaa mielipidettä siitä, onko tälläkään avauksella mitään tulevaisuutta, vaan taasko yksi yritys hiljentää alla kuohuva kohina...

Minä en lupaa mitään, eläköön sloganinsa mukaan "Tekeminen ratkaisee kaiken" Sitten kun sitä tekemistä näkyy, minä vastaavasti teen oman osani. En vaan enää lähde tyhjien lupausten perään. Minua on tarpeeksi kusetettu pitkässä juoksussa, nyt minun tukeani vastaan tarvitaan jotain konkreettista.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 005
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

HeGe41 sanoi:
Liukas Lätkä sanoi:
Eikös I-H:n ole jo pitkän aikaa pitänyt alkaa seisomaan omilla jaloillaan.

On kai pitänyt, mutta ei se kuitenkaan seiso. Vincent joutuu jatkuvasti vippaamaan.
Voi raukkaa..jos Ilves on hänelle näin kauhea rasite, niin miksi ei myynyt kun ostaja oli ?
Ja jos Ilves taas on hänelle liian rakas myydäkseen, niin miksi ottaa korkotuottoja lainaamistaan rahoista omaan seuraansa ?
Tässähän on kokoajan hoettu sitä, miten sijoittajia ja rahaa löytyy, jos vain Manngardin klaani häipyy. Miksi siis pitäisi taas kannattajien kukkarolla käydä ja jopa entistä rajummin ?

Sitäpaitsi omilla jaloillaan seisominen ei edellytä kenenkään tukea. Se tarkoittaa, että tuote on hyvä ja pärjää omillaan.
Eli kaikki lähtee tuotteen kuntoon laittamisesta, ei toisinpäin, että tuote laitetaan kuntoon, kunhan asiakas ensin maksaa.
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 986
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

emiiri sanoi:
.....Sitten kun sitä tekemistä näkyy, minä vastaavasti teen oman osani. En vaan enää lähde tyhjien lupausten perään. Minua on tarpeeksi kusetettu pitkässä juoksussa, nyt minun tukeani vastaan tarvitaan jotain konkreettista.

Tässä lainauksessa kitetettynä omakin mielipiteeni.

Sen verran pitkään tullut kannettua riihikuivaa vincetkaivoon että viimeiset kolme kautta kun ei sitä enää ole tehnyt (kuin televisiointimaksujen muodossa) on v...tuksen määrä ollut huomattavasti pienempi. Sanotaan että JOS uusi omistaja tulisi ja vaikka budjetti ei kohoaisikaan niin kyllä pelillisen ilmeen täytyy myös muuttua tuosta usein nähdystä virkamieskiekosta intohimoisempaan suuntaan. Silloin on helpompi hyväksyä tappiotkin kun kaadutaan luistimet jalassa kaikkensa antaneena. Esimerkkinä vois heittää spårtin jossa (tv-ruudusta katsoessa) pelaajat kentällä painaa veren maku suussa 100 lasissa ja vaikka häviö lopulta tulisin niin tietynlainen positiivinen fiilis joukkueesta jää katsojalle.

Taisteleva peli-ilme ja edes kohtalainen menestys sarjassa vaaditaan uusiltakin omistajilta. Nythän on käynyt niin että pelkkä "pelailu" kentällä on siirtänyt kannattajien katseet myös sählääviin johto- ja omistusportaisiin. Ei menestyvän joukkueen taustoista olla kiinnostuneita kunhan joukkue tarjoaa elämyksiä ja tunteita. Tuskin mikkileinonenkaan mikään kaikkien kaveri, sikari suussaan on, mutta äijä tietään miten jääkiekkojoukkuetta johdetaan pitkällä tähtäimellä.

Ilveksen kannalta oma ulostautumiseni hallista on valitettavasti johtanut siihen että olen huomannut kuinka äärettömän helppoa on napauttaa oikea kanava tv:stä, korkata huurteinen repäistä shipsipussi auki ja alkaa seurata peliä. Kolmen kauden aikana olen katsonut lähes kaikki niin koti kuin vierasmatsitkin. Sekin loistava etu siinä on kun ipan peli kyykkää niin voi kääntää esim hpk-sport peliin jossa taistelua ja tilanteita riittää. Sen minkä tunnelmassa häviää niin ajassa voittaa monistellen on valitettava loppupäätelmä kun miettii hallille lähtemistä.

Eli oma halliin tulemiseni vaatii nykyisin jo joukkueelta koko kauden kestävää taistelua sijoista 1-4, valitettavasti.

Game worn paidan voisi tuon Helmisen paidan viereen kyllä hankkia. Ja muutenkin alkaa kartoittamaan mitä Ilves-tuotteita silloin olisi tarjoilla. Retropelipaitoja menneiltä vuosilta olisi suositeltavaa saada myyntiin. Itse hankkisin välittömästi oman suuren suosikkini paidan kultaiselta 70-luvulta jossa selässä numero 24 ja nimi Suominen sekä C-merkki rinnassa (RIP).
 

Hank Da Silva

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
341
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Itse lupaan ostaa ensimmäistä kertaa elämässäni kausikortin, vaikka en työn takia kykene käymään kauden aikana kuin noin reilussa puolessa peleistä.

Sen lisäksi päivitän vaatekaappia uusilla fanituotteilla. Ainakin uusi pelipaita menee tilaukseen, vanha onkin Raipen paita 10 vuoden takaa.
 

TorillaTavataan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
401
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

4ever1 sanoi:
Eli oma halliin tulemiseni vaatii nykyisin jo joukkueelta koko kauden kestävää taistelua sijoista 1-4, valitettavasti.
Kerros mulle sitten mites me saadaan sellainen jengi joka taistelee sijoista 1-4 jos rahaa ei tule katsojilta. Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä ilves ei voisi koskaan nousta.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 384
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Toistaseksi en lupaa vielä mitään, riippuen siis vaihtuuko Ilveksessä muutakin kuin pääomistajuus.
Noin muutenkin pitää tietää tulevaisuuden visioista enemmän.
Se on selvä ettei uusi mahdollinen omistaja tule rahaa lykkäämään joka vuosi sen takia että pärjättäisiin. Mutta jollain panostuksella pitäisi ensi töikseen päästä velkakierteestä ylitse.

Sitten kun tietyt ihmiset Ilveksen johdossa vaihtuvat myös, lupaan käydä kotipeleissä sen 5-25
kertaa kaudessa, työ asioista riippuen.
 

#17

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
360
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Koko johdon vaihtuessa etä-fanina(170 km) irtolipuilla 1-5 henkeä noin 15 kertaa kauden aikana. Tähän päälle fani kamat muksuille.
Siinä vaiheessa, kun voin olla varma, että kusetus on loppu ja kansa palannut halliin työpaikan järjestyessä muutto Tampereelle! (kausari)

Yhteystiedot saa yv:llä
 

Jukka

Tulokas
Viestejä
6
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Tämän lupauksen takia pitikin jo rekisteröityä tänne.. Olin jo itse tehnyt itselleni lupauksen ostaa kausari ja fanituotteita sitten kun pääomistajuus vaihtuu. Siis oikeasti vaihtuu ja samalla koko nykyinen johto ja hallitus.
Vähintään siis sama panostus kuin ketjun aloittajalla.

Muutaman boikottivuoden (max. 5-10 peliä/kausi) jälkeen olen valmis kantamaan korteni, oli joukkue tasoltaan ihan mitä tahansa. Sama lupaus pitää myös jos mennään konkurssiin ja aloitetaan nollasta.

Yhteystiedot yv:llä
 

sentteri

Luottopelaaja
Viestejä
2 196
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Jahas, täällä on alettu lyömään löylyä lisää, hyvä homma. Kuten aiemmin mainitsin, heti lähtee kausari ostoon kun on nimet papereissa. Sitten kyllä ainakin minulle ei ole ongelma kannattaa oli sijoitus mikä tahansa, se valo siellä tunnelin päässä riittäisi.
 

Marcelinho

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
107
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Ostan jälleen Ilveksen kausikortin. Toimin valmentajana niin se maksaa tosin vain 150e, mutta tuleehan hallissa muutenkin käytettyä rahaa ;) mitta on nykytoimintaan tullut täyteen, viimeiseen kahteen kauteen olen kerran ollut pelissä, sitä ennen yli kymmenen kauden ajan kävin yli 90% kotipeleistä katsomassa. Siihen päälle pari vieraspeliä/kausi....
Tällä hetkellä katson pelit vain ruudusta, mutta jatkaisin myös sen tilaamista mikäli omistaja ja toimihenkilöstö vaihtuu.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Annan mahdollisuuden.

Kuten todettua on huono johtaminen ollut Ilveksen ongelma jo pitkään eikä uuden omistajan/omistajien vaihtuminen välttämättä mitään muuta. Mutta mahdollisuus kurssin kääntämiselle se on ja siksi haluan omalta osaltani sitä tukea ja antaa tilaisuuden näyttää osaamistaan. Ei se uusi kaverikaan mitä tahansa voi tehdä vain sillä perusteella että parempi sekin on kuin Vinnie. Uusien omistajien on lunastettava fanien luottamus.

Mutta jos uusi omistaja/omistajat näyttävät sitoutuvansa Ilvekseen niin minä ten sen myös. Peleissä käyn mahdollisuuksien mukaan, kausikortinkin hankin jos se vain elämäntilanteeseen sopii. Lisäksi lupaan jättää tällä palstalla vittuilun ja naljailun johtoa kohtaan ja vuoden ajan antaa lähinnä rakentavaa palautetta.
 

Rukkanen

Guest
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Tämmönen ketju tänään. Okei??

Uusi huhuttu pääomistaja ehdokas on kyllä sellainen, ettei yhdelläkään ilves henkisellä ihmisellä voi olla siitä mitään pahaa sanottavaa.

Mä lupaan sijoittaa 100 euroa + ostan kausi kortin.
 

Jorman Kivet

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
960
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Lupaan käydä kaikki kotipelit niinkuin tähänkin asti. Käytän irtolippuja,koska kausari on liian hintava minulle kertamaksuna.
Fanituotteita aion ostaa enemmän. Se on lupaukseni.
 

Dealer

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
340
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Positiivinen fiilis tulee tätä lukiessa!

Etä-fanina/työn takia tosiaan nykyisin ei kausikorttiin pysty venymään(kaksi kertaa ollut), mutta jos kolmen viime vuoden aikana on matsit jäänyt kahden käden sormiin, niin kyllä kaudessa ainakin sama määrä tulisi käytyä ja tosiaan kavereita yleensä mukana.
 

Micera

Guest
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Täytyy kyl sanoo, että viimeksi, ku kävin kattomas ilveksen peliä joukkueessa pelasivat mm. Kariya ja Hyvönen. Tai jaah.. taisin mää jotain kompurointia käydä v, 2009 katsomas... no mutta LUPAAN PARANTAA TAVAT ja käydä juniorin kans kattomas hakamettäs 4 peliä omistajan vaihdoksen jälkeen. Ja jos näyttää siltä että väh. tuplaan ensi kaudelle pelimäärän jos jalkeille saadaan pari-kolmesataatonttua parempi joukkue!
 

4ever1

Luottopelaaja
Viestejä
1 986
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

TorillaTavataan sanoi:
4ever1 sanoi:
Eli oma halliin tulemiseni vaatii nykyisin jo joukkueelta koko kauden kestävää taistelua sijoista 1-4, valitettavasti.
Kerros mulle sitten mites me saadaan sellainen jengi joka taistelee sijoista 1-4 jos rahaa ei tule katsojilta. Jos kaikki ajattelisivat kuten sinä ilves ei voisi koskaan nousta.

Se rahaongelma onkin uusien omistajien ratkaistava.
Kerroin rehellisesti mikä saa minut enää hallille ja se valitettavasti on menestyminen kentällä. Keskinkertaisen räpeltämisen voin ihan hyvin katsoa tv:stäkin oli omistaja kuka tahansa.

Voisinhan toki ketjun hengessä, suu vaahdoten, kertoilla niitä näitä kuinka hankin kasan kausareita ja sitä ja tätä. Ilves on kuitenkin vain jääkiekkojoukkue ja elämässä on paljon muita tärkeämpiäkin asioita johon rahaa tarvitaan.
 

Nestori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
125
Vs: Jos Ilves-Hockey Oy:n pääomistajuus vaihtuu, mitä Sinä lupaat?

Tämä kaikki hyvää.

Kuten kaikki tietävät, Ilveksen kannatuspotentiaali kaupungissa ja alueilla on massiivinen. Suurempi kuin naapurilla. Näillä lupauksilla on merkityksensä, mutta tärkein tieto on se, että menestyksellä ja tuoreudella Ilves-ihmiset lähtevät aina liikenteeseen. Sellaista ei tietysti ole aikoihin nähty.

Ja totta, urheilullinen menestys on kaiken aa ja oo. Periaatteessa johdolla ei ole merkitystä sille, lähteekö kansa liikkeelle vai ei. Mutta Ilveksessä on. Mädäntynyt organisaatiohenki kiteytyy muutamaan henkilöön, joiden on astuttava sivuun, että organisaatio tervehtyy.

Pääomistajuuden tietysti tulee vaihtua, mutta myös satiinipaitakuningas J. Jääskeläisen - visvaisuuden ydin parin vuosikymmenen ajan - tulee vetäytyä pikkubisnestensä pariin ja jättää Ilves rauhaan.

Having said that, peleissäkäymismääräni tulee vähintään kaksinkertaistumaan edellä mainittujen muutosten tapahduttua. Kuten monilla muilla, jotka eivät tällä foorumilla koskaan esiinny.
 
Ylös