HJK ja Rantanen solmivat kolmevuotisen sopimuksen, joka sisältää seuran tiedotteen mukaan option. Sen sisällöstä ei ole tietoa.
Joonas Rantanen, millaisia tunteita tähän siirtoon liittyy?
”Tunneskaala viime päivinä on ollut valtava. Ilveksessä on ollut tosi hyvä olla ammatillisesti ja henkilökohtaisesti. Olen saanut kehittyä valmentajana ja toimia hienojen ihmisten kanssa hienossa yhteisössä.”
”Toisaalta olen Helsingistä kotoisin ja olen saanut edustaa HJK:ta pelaajana ja valmentajana noin 15 vuoden ajan. Tunneside sinnekin on olemassa.”
Kuinka paljon HJK:n kiinnostus imarteli ja mietitkö sitä, että tämä voi olla ainutkertainen mahdollisuus?
”HJK on ollut minulle ja koko lapsuuden perheelleni tärkeä seura.”
”Kenelläkään ei ole kristallipalloa, että miten asiat ovat vuoden tai parin päästä. Kun mahdollisuus tuli, niin haluan tarttua siihen.”
Millaisia terveisiä Ilveksen kannattajille?
”Ymmärrän kriittisenkin suhtautumisen päätöstäni kohtaan, jos sellaista tulee. Samaan aikaan olen kokenut Ilves-yhteisön vahvaksi ja lämpimäksi. Aikani Tampereella on ollut huimaa. Olen kiitollinen siitä ajasta.”
Ilves-pomo Miika Takkula painottaa, että seura tekee siirroista aina huolellisen kokonaisarvion. Vastuuseen nousee nyt Joni Lehtonen.
www.aamulehti.fi