Joonas Oden Ilvekseen 2021-2022?

Status
Viestiketju on suljettu.

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 624
Juuri tämä "Jäähykuninkaan" nostama pointti tekee tästä minullekin mieluisen siirron. Tässä on kaveri, joka ei tosiaan ole saanut mitään ilmaiseksi ja tietää kuinka suuria uhrauksia se on vaatinut että voi pelata kiekkoa ammatikseen. Siinä ei varmasti tule mieleen pikkuasioista valittaa tai ensimmäisen tappion jälkeen heittää hanskoja tiskiin tai muutenkaan diivailla kun tietää kuinka kovan takana on ollut päästä siihen asemaan että itsensä voi kiekolla elättää ja helpommallakin olisi ammatin itselleen saanut.

Tuo dokkari tuli joskus Yleltä ja sen nimi oli "äidin lupaus" tjsp.

 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 798
Hiukan jäitä hattuun odotusten kanssa lataa Jatkoajan Kookoo-osio. Arkuus, pehmeys ja peliluvuntaidon puute mainittu heikkouksina. Vahvuutena liike ja työmoraali.

Miten mulle tulee mieleen Eetu Päkkilä.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Todella hyvä kysymys.

Pieni vertailu:

Taito-> Antonen
Laukaus-> Antonen
Luistelu-> Oden
Intesiteetti-> Oden
Kokonaisvaltaisuus-> Oden
Potentiaali-> Oden
Talous (NHL korvaus) -> Oden
Lisäisin seuraavat:

Syöttötaito -> Antonen
Peliäly -> Antonen

Kokonaisvaltaisuuden kääntäisin myös Antoselle.

Aika erityyppiset pelaajat, ja Jooselle ei olisi roolia Ilveksestä löytynyt ensi kaudeksi. Siinä mielessä hyvä treidi, vaikka Oden meneekin mielestäni kategoriaan "kovan potentiaalin arpa".
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Hiukan jäitä hattuun odotusten kanssa lataa Jatkoajan Kookoo-osio. Arkuus, pehmeys ja peliluvuntaidon puute mainittu heikkouksina. Vahvuutena liike ja työmoraali.

Miten mulle tulee mieleen Eetu Päkkilä.

No saattoi siellä nyt lähdön käydessä tulla muutamalta kirjoittajalta pikkuisen negatiiviseen suuntaan käännettyjä juttuja. Niin käy aika usein. En mä niitä juttuja nyt täysin lyttäis, mutta oon itsekin Odenin pelejä näin Liigan suurkuluttajana (ja muitakin kuin Ilvestä seuraavana) nähnyt mielestäni aika kattavasti, ja oon kyllä todella tyytyväinen tähän hankintaan.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Hiukan jäitä hattuun odotusten kanssa lataa Jatkoajan Kookoo-osio. Arkuus, pehmeys ja peliluvuntaidon puute mainittu heikkouksina. Vahvuutena liike ja työmoraali.

En pidä Joonas Odenia arkana. Pelisilmä ei todellakaan ole kummoinen. Aika lailla laput silmillä painaa.

Mutta katsotaan nyt, tuleeko sieltä Joonas vaiko Markus.
 

Soho

Tähtipelaaja
Viestejä
18 798
No saattoi siellä nyt lähdön käydessä tulla muutamalta kirjoittajalta pikkuisen negatiiviseen suuntaan käännettyjä juttuja. Niin käy aika usein. En mä niitä juttuja nyt täysin lyttäis, mutta oon itsekin Odenin pelejä näin Liigan suurkuluttajana (ja muitakin kuin Ilvestä seuraavana) nähnyt mielestäni aika kattavasti, ja oon kyllä todella tyytyväinen tähän hankintaan.

Joo toki, mutta eihän tuo viime aikoina ole tehoillut. Viimeiset 16 peliä 1+1. Ei nyt ihan heti tule mikään varma tuloksentekijä mieleen noista. Mutta jos nyt ylipäänsä tulee, niin varmasti käyttökelpoinen pelaaja jonnekin kolmosketjuun.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 624
Lisäisin seuraavat:

Syöttötaito -> Antonen
Peliäly -> Antonen

Kokonaisvaltaisuuden kääntäisin myös Antoselle.

Aika erityyppiset pelaajat, ja Jooselle ei olisi roolia Ilveksestä löytynyt ensi kaudeksi. Siinä mielessä hyvä treidi, vaikka Oden meneekin mielestäni kategoriaan "kovan potentiaalin arpa".

No joo ynnäsin tuon syöttötaidon ja peliälyn tuohon taidon puolelle, mutta joo Antonen tosiaan näissä edellä.

Kokonaisvaltaisuuden taas käännän Odenille, koska näen hänessä ainakin tulevaisuudessa av, sekä yv pelaajan mahdollisuuden.

Ja samaa mieltä siitä, että sinänsä tämä vertailu on käytännössä turhaa, koska ei Antosella näytä olevan tulevaisuutta Ilveksessä.

Mitä taas Odeniin muuten tulee, niin samaa mieltä.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Kokonaisvaltaisuuden taas käännän Odenille, koska näen hänessä ainakin tulevaisuudessa av, sekä yv pelaajan mahdollisuuden.
Joo, kokonaisvaltaisuus on tietysti sanana sellainen että meillä kaikilla on siihen omat painotuksemme. Erikoistilannepotentiaalista olen samaa mieltä, mutta toisaalta näen Antosen hyökkäyspäähän monipuolisena pelaajana, joka ei puolustussuuntaankaan ole pelkkä lapanen. Antonen osaa sekä rakentaa peliä että viimeistellä itse, ja pärjää sekä vastaiskupelissä että hitaampien rytmien taktiikalla. Odenin näen (toistaiseksi) vähän yksiulotteisempana, luistelusta elävänä "energiapelaajana", vaikka puolustussuuntaan asenne Antosta parempi onkin.
 

hartsa41

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
673
Joo, kokonaisvaltaisuus on tietysti sanana sellainen että meillä kaikilla on siihen omat painotuksemme. Erikoistilannepotentiaalista olen samaa mieltä, mutta toisaalta näen Antosen hyökkäyspäähän monipuolisena pelaajana, joka ei puolustussuuntaankaan ole pelkkä lapanen. Antonen osaa sekä rakentaa peliä että viimeistellä itse, ja pärjää sekä vastaiskupelissä että hitaampien rytmien taktiikalla. Odenin näen (toistaiseksi) vähän yksiulotteisempana, luistelusta elävänä "energiapelaajana", vaikka puolustussuuntaan asenne Antosta parempi onkin.
Niin, Oden hyvin Myrrämäinen valinta. Pääasia että liikkuu lujaa
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös