Jerry Laakso

Blackhawk

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
859
Jotainhan tässä taustalla on, mutta itse luotan Kiven arvostelukykyyn. Jokainen valmentaja peluuttaa jokaisessa ottelussa kokoonpanoa, jolla näkee parhaat edellytykset voittamiseen.

Skenaariot siis ovat:
A) Kivi ei nähnyt Laakson pelillisen tason parantavan joukkueen suorituskykyä.
B) Kivi uskoo Laakson pelillisten apujen riittävän joukkueen parantamiseen, mutta jostain toisesta syystä näkee joukkueen heikkenevän Laakson peluuttamisesta.

Kumpi tahansa skenaarioista onkaan tapahtunut, kunnioitan ratkaisua. Mikäli Laakso tuo Kiven mielestä mukanaan jotain pelillisiin asioihin liittymätöntä negaa, häntä on turha ottaa mukaan. Pärstäkertoimen takia ei ketään joukkueen ulkopuolelle jätetä.
Juu kyllä luotto Karriin on edelleen kova, fanien kritiikistä huolimatta moni pelaaja on noussut uuteen loistoon. Mutta erikoistilanteiden osalta olisi voinut keksiä edes jotain. Edes tän tasoinen jengi EI voi pelata täyttä runkosarjaa tekemättä maaliakaan viiskolmosella.
 

Deleted member 1878

Guest
Sieltä sai ostettua Ilveskaupasta Laakson pelipaitaa, olivat laittaneet sitten otsikon GW alle ne. toimitus oli kuitenkin heti, koskahan sen paidan saa antaa Jerryn pelattavaks? Ja kyllä ostin yhden, onhan tollanen GI paita ny paljo mukavampi ku ihan vain fanipaita ja hinta oli mielestäni sopiva.

Toivottavasti valmennus pelaaja ja muut taustajoukkiot saavat hommat sovittua ja Jerrylläkin on vielä mahdollisuus pelata kasvattaja seurassaan. Tottakai liike pitää saada kuntoon ja tasoa nostettua, mutta jostain syystä tän uskon vielä lähivuosina tapahtuvan. Kaikkea hyvää Jerrylle matkallaan.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Skenaariot siis ovat:
A) Kivi ei nähnyt Laakson pelillisen tason parantavan joukkueen suorituskykyä.
B) Kivi uskoo Laakson pelillisten apujen riittävän joukkueen parantamiseen, mutta jostain toisesta syystä näkee joukkueen heikkenevän Laakson peluuttamisesta.

C) Laakso hankittiin vastoin Kiven tahtoa.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
C) Laakso hankittiin vastoin Kiven tahtoa.

Oletko aivan varma?

Tosin, jos näin, niin sekään ei oikeuttaisi pelaajan huonoa kohtelua. Sehän ei olisi Jerryn vika, mikäli hän olisi hankittu ilman Karrin tahtoa.

Ja tuo ei ollut se syy, miksi Karri ei nostanut missään vaiheessa Laaksoa kokoonpanoon.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Oletko aivan varma?

En. nimimerkki # esitti edellä mahdollisia skenarioita ja lisäsin siihen yhden.

Ei ole paljonkaan hyötyä kommentoida jotakin yksittäistä kirjoitusta, ellet ensin käy läpi sitä keskustelua, johon se liittyy. Jäsen ":n postaus näkyi kuitenkin lainauksena omassa kirjoituksessani, joten ei olisi pitänyt olla vaikeaa.
 

-mesag

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
953
En. nimimerkki # esitti edellä mahdollisia skenarioita ja lisäsin siihen yhden.

Ei ole paljonkaan hyötyä kommentoida jotakin yksittäistä kirjoitusta, ellet ensin käy läpi sitä keskustelua, johon se liittyy. Jäsen ":n postaus näkyi kuitenkin lainauksena omassa kirjoituksessani, joten ei olisi pitänyt olla vaikeaa.
Tuosta viestistä ei kyllä mitenkään saa yksiselkoista, vaan lukija voi ymmärtää sen joko niin, että tarjoat yhtä lisäskenaariota (kuten tarkoituksesi oli) tai että tarjoat kolmannen, oikean vaihtoehdon. Toki itse ajattelin ensimmäisen mukaisesti, mutta viestisi oli monitulkintainen, joten ihan turha mennä henkilökohtaisuuksiin. Vai pitäisikö minunkin sanoa, että herra/rouva/neiti Brooks voisi opetella artikuloimaan selkeämmin ja yksiselitteisemmin, ellei se ole hänelle liian vaikeaa.
 

#13

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Parempi varmaan jättää asia sikseen. Tästä tuskin totuutta kuullaan ja puolitotuudet lähtee aina lumipalloefektinä kasvamaan valheiden ja liioittelun puolelle.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
13 647
Toistan aiemman arvaukseni: Kenties Jerryn lähipiiri ja kenties myös miehenalku itse ovat toiminnallaan suututtaneet Karrin.
Miehenalku.. 26 v. ja vetää tästä varmasti omat johtopäätöksensä.
Ei puutu enää, kuin että menee Kerhoon ja tekee Ladat.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 033
Toivottavasti tekee Ladat ja menestyy hyvin vielä urallaan. Se ei muuta sitä,että ei Ilveksellä ole tässä tilanteessa mitään järkeä jatkoja tarjota.

Try-out johonkin liigaporukkaan on hyvin mahdollinen,joskin todennäköisempää on KooVeessä jatkaminen.
 

Deleted member 1878

Guest
Jerry, vaikka yksi pitkäikainen suosikkini onkin, ei nyt mahdu Ilveksen enskauden pakistoon. Menneellä kaudella pelattiin ajoittain kuudella, tilanteissa joissa KooVeella ei ollut mitään pakottavaa tarvetta Laakson palveluksille. Sitä en ymmärrä.
Laakson ja Kiven välillä on jotain, ihan sama mitä, kausi ja sopimukset on nyt takanapäin. Toivottavasti asiat kuitenkin kulisseissa on sovittu niin että Jerry ei koe Ilvestä instituutiona vihollisekseen ja mikäli kehitysloikkia maailmalla ottaa voi vielä palata jonkin toisen päävalmentajan alaisuudessa takaisin kotiin.
Nyt on aika toivottaa Jerrylle intoa reenata ja hakea pelipaikka ja kehitystä muualta. Kaikkea hyvää #44.
 
  • Tykkää
Reactions: Pok

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Paljon on arvauksia, mutta yhtään oikeata ei vielä ole. Ja kuten olen sanonut, niin minullakaan ei ole toisen osapuolen näkemystä. Se varmuudella on aina erilainen. Minulla on kyllä joukkuetovereiden näkemys. Kuten joskus kirjoitin, niin harjoituspelien loppuvaiheessa mm Parikka sanoi minulle, kun keskustelimme pakistosta, että Jerry ottaa paikan kuudesta pakista.

Olen kirjoittanut tarpeeksi usein senkin, että meillä on erinomainen valmennustiimi, mutta toistetaan se tässä vielä kertaalleen. Ja varmaan kirjoitan tästä myös jatkossakin. Lisäksi olen todennut riittävän usein, että valmentaja peluuttaa aina mielestään parasta kokoonpanoa, mutta toistetaan se tässä vieläkin.

Liitän tähän Jatkoajassa kirjoittamani osan. Tämä ei liity Jerryyn, vaan yleisesti valmentajiin ja käsitteeseen koirankoppi.

"Keskustelin tänään yhden koutsin kanssa, joka nykyisessä tehtävässään kiertää seurasta toiseen seuraten näiden toimintaa ja tehden arviointia. Puhuttaessa koirankopista hän antoi luvan lainata erästä Liigan menestysvalmentajaa, kunhan en paljasta nimeä. Tämä kommentti annettu siten, ettei sitä saanut julkaista mediaan. Vapaasti lainattuna se meni näin. "kausi on todella pitkä ja sille ei vain voi mitään, että tietyt naamat alkavat v....maan ja siitä tunteesta ei pääse vain eroon. Näin käy vaikka pelaaja ei varsinaisesti tekisi kentällä tai sen ulkopuolella mitään väärää."

Erilaisuus, haukottelu väärässä kohdassa, pelaaja ei katso koutsia tämän puhuessa jne. Mikä tahansa olematon jopa väärinymmärretty tilanne saattaa johtaa siihen, että pelaajaa ei kohdella tasavertaisesti tai suomeksi sanottuna hän saattaa joutua koirankoppiin. Ja tämä ei ole jääkiekkovalmentajien yksinoikeus. Suomalaisessa johtamiskulttuurissa on tietenkin paljon puutteita. Itse olen pitkän yrittäjäelämän jälkeen päässyt/ajautunut suureen IT-taloon ja sen kautta saanut kokenut monet YT-kierrokset. Useat kollegani, jotka ovat huippuammattilaisia ovat saaneet lapun käteensä ja johtajan perusteluna on ollut hyvin usein sama selitys "tässä ei ole mitään henkilökohtaista, päädyimme tähän ratkaisuun". Vaikeista asioista eivät johtajat, joilla on huippukoulutus taustanaan, pysty kommunikoimaan suomeksi. Toisaalta he eivät uskalla sanoa totuuttakaan. "Pahoittelut, olet yli 50-vuotias", "olet ylipainoinen ja pelkäämme, että sairastelet jatkossa enemmän kuin nuo muut", "yksi piti valita porukasta ja sinusta pidän vähiten".

Palatakseni Jerryyn, niin hän todellakin poikkeaa massasta. Yliopistotutkinto huippuarvosanoilla, asunut useita vuosia ulkomailla, kesäisin harjoittelun ohella ollut töissä (viimeksi Vincit, firma sen takia, että saa käsityksen työn tasosta). Mitä itse hänen kanssaan olen keskustellut, niin luonteeltaan vaikuttaa hyvin rauhalliselta.

Ehkä palstalukija saa parhaan käsityksen hänestä siitä, että hän on toiminut kapteenina, niin Ilveksen junnuissa kuin Jenkkien yliopistosarjassa. Johtajuudesta kertoo mielestäni hyvin tuo, että hänet on valittu vieraassa maassa yliopistopelaajien keskuudesta kapteeniksi.

Kuulostaa Pro-Jerry kirjoitukselta, mutta toistetaan nyt vielä sekin, että en ole sanonut missään vaiheessa, että Jerry olisi pärjännyt Liigassa. Mutta ei hän kyllä mitään sellaista tehnyt, että olisi ansainnut ainoana sopimuspelaajana sen kohtelun, ettei oteta edes harjoituksiin mukaan. Silloinkaan, kun treeneihin tarvittiin loukkaantumispulassa pakkeja. Itse kuvittelin niin, että nekin pelaajat, jotka laitetaan farmiin kehittymään, ovat kuitenkin koko ajan harjoitusringissä mukana. KOOVEE:n ensimmäinen kausi oli monessa mielessä amatöörimäinen. Pelaajat käyvät töissä, myöhäisiä harjoitusaikoja etc. Tämä osittain siksi, että KOOVEE ei pystynyt tekemään isoja taloudellisia satsauksia ja Ilveskin on vielä (pahasti) velkainen seura. Mutta tuo toiminta kehittyy koko ajan ja jo ensimmäisellä kaudella saimme nauttia tuonkin toiminnan hyvistä hedelmistä. Kun Ilvestä on rakennettu raunioista, niin kaikkea ei saada yhdellä kertaa kuntoon.

Muistutuksena edelleen, että vastaavia tapauksia on lähes joka joukkueessa ja joka kausi. Niin on ollut Ilveksessäkin ja tulee olemaan tulevinakin kausina. Ilveksessäkin on ollut hyvin yllättäviäkin pelaajia valmentajan silmätikkuna. Siinä missä me menetämme tällaisten tilanteiden takia mahdollisesti jotain, niin onneksi me myös saavutamme jotain. Uskon, että kaikki teistä nyökyttelevät sille, että Arttu Ruotsalainen on oikea ihannepelaaja. No, ei ollut kaikkien mielestä. Mutta onneksi ei ollut.

Voisin kuvitella, mikäli Jerry vielä satsaa kiekkoiluun, niin hän lähtisi ulkomaille pelaamaan. Käsittääkseni kauden aikana oli ainakin Saksan DEL-2:een virityksiä.
 

Pika1

Luottopelaaja
Viestejä
2 666
Ylös