Jens Lööke

Pätkiä;

Ilves on hävinnyt viimeksi kuukausi sitten, kun Ässät kylvetti joukkuetta Porissa maalein 5–1. Lööke sanoo joukkueen ottaneen opikseen tuosta kokemuksesta. Hän toteaa olevansa ylpeä siitä, miten Ilves tekee töitä päivästä toiseen.
”Puolustamme todella hyvin, se on kaiken lähtökohta. Meillä on paljon hyökkäystaitoa joukkueessa, joten tulosta kyllä tulee. Pelaamme puolustavasti nyt, ja molemmat maalivahtimme ovat loistavia. Se auttaa meitä myös voittamaan pelejä.”
Lööke sanoo, ettei tuntenut paineita maalittomuudesta.
”Minulla on ollut todella hyvä tunne ketjustamme, olemme luoneet paljon tilanteita, joten en ole ollut kovin huolissani. Tietysti olemme myös voittaneet pelejä, mikä auttaa”, Lööke sanoi.
”Olen saanut tukea valmentajilta ja ’Tillulta’ (urheilujohtaja Timo Koskela). He uskovat minuun ja tietävät, että homma alkaa toimia.”
Kolmatta kauttaan Ilveksessä pelaava Lööke on esiintynyt syksyn aikana hieman eri näköisenä kuin ennen. Aiemmin siloposkisena tai pienen parran kanssa nähty hyökkääjä on kasvattanut näyttävät viikset.

Taustalla on Lööken ja täksi kaudeksi Ilvekseen siirtyneen, viiksistään tunnetun Jaakko Lantan leikkimielinen kilpailu. Lantan sopimuksen tultua julki, Lööke lähetti tälle viestin ja ehdotti viiksien kasvattamista yhdessä.
”Ajattelin, että voisin itsekin aikuistua ja kasvattaa viikset. Näytän niin nuorelta muuten. Ehkä se vähän auttaa”, Lööke virnuili.
”Lähetin hänelle viestin juhannuksena puolenyön aikaan parin kaljan jälkeen. Se tuntui hyvältä idealta.”
Lööke sanoo Lantan olevan yhä edellä, mutta kertoo saaneensa hyvää palautetta kasvutahdista. Vähällä silti oli, että viikset olisivat saaneet lähteä.
”Olin ajatellut, että minun pitää ajaa ne pois, kun en ole tehnyt maaleja. Mutta ehkä pidän ne nyt ainakin kuukauden.”

Sopimus oli että jos kolmessa ensimmäisessä kotipelissä ei tule maaleja niin viikset lähtee. En tiedä onko uusia sääntöjä keksitty....
Taasko tillu oli tehnyt soppareita Löökelle? Oota vaan kun efm kuulee tästä

Tämän miehen onnistumiset lämmittää sydäntä ja mieltä kyllä valtavasti.
Huonojakin pelejä mahtui ihan ekoihin peleihin, mutta jaksaa painaa hommia joukkueen eteen vaikka omat onnistumiset olisi ihan minimissä.
Hieno pelaaja, josta on helppo tykätä.

Henny sanoi eilen haastattelussa, että aluks ketju pelasi liian lähellä toisiaan ja näin vihun oli helppo iskeä kiinni. Nyt on etäisyydet saatu kuntoon ja alkaa olla tiedossa missä kaveri liikkuu. Tämä on varmasti auttanut Jensiä eniten.

Takaisin