Jatkosoppari-Launch?

Status
Viestiketju on suljettu.

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Sanoisin, että Haapalan jatkosopimus ulkomaan optiollakin on/olisi hieno juttu.

Se takaa sen, ettei ainakaan Liigan sisällä siirry, mikä ei ainakaan mulle ole yhdentekevä asia tai itsestäänselvyys.

Kun katsoo Tapparan palstan fantasiaketjua 2023-2024, niin Haapala taitaa olla toivotuin yksittäinen nimi siellä. Ja siellä oli myös juttua, että Tappara tarjonnut Henkalle kunnon lappua seuraavasta kaudesta jo ajat sitten.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 696
Nyt kun alkaa aktivoitumaan Ondrej Romanin ketju on varmaan turvallista olettaa, että alkais oleen jotkut pelaaja uutiset paikallaan.
 

ipa1970

Luottopelaaja
Viestejä
8 781
Sanoisin, että Haapalan jatkosopimus ulkomaan optiollakin on/olisi hieno juttu.

Se takaa sen, ettei ainakaan Liigan sisällä siirry, mikä ei ainakaan mulle ole yhdentekevä asia tai itsestäänselvyys.
Nykyisessä ilveksen tilanteessa pidän itsestäänselvänä että nykyrosterista jokainen liigassa jatkava kärkiäijä pidetään jos itse halutaan. Rahaa on ja fasiliteetit ykköstä. Ainoa mahdollinen syy lähtöön on isompi rooli.
Kukaan ammattikiekkoilija ei ainakaan logon takia seuraa vaihda jos joku tälläistä edes kuvittelee.
 

Blackwolf

Luottopelaaja
Viestejä
3 688
Nykyisessä ilveksen tilanteessa pidän itsestäänselvänä että nykyrosterista jokainen liigassa jatkava kärkiäijä pidetään jos itse halutaan. Rahaa on ja fasiliteetit ykköstä. Ainoa mahdollinen syy lähtöön on isompi rooli.
Kukaan ammattikiekkoilija ei ainakaan logon takia seuraa vaihda jos joku tälläistä edes kuvittelee.
Olet tässä kyllä varmasti aikalailla oikeassa. Hyvin harvassa ovat ylipäätään vuosien varrella olleet isojen budjettien joukkueiden pelaajien siirrot toisiin isoihin jengeihin. Tämäkin puhuu juuri tuon sanomasi puolesta.
 

Babbel

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
619
Nykyisessä ilveksen tilanteessa pidän itsestäänselvänä että nykyrosterista jokainen liigassa jatkava kärkiäijä pidetään jos itse halutaan. Rahaa on ja fasiliteetit ykköstä. Ainoa mahdollinen syy lähtöön on isompi rooli.
Kukaan ammattikiekkoilija ei ainakaan logon takia seuraa vaihda jos joku tälläistä edes kuvittelee.
Välillä tuntuu foorumilaisilta unohtuvan että pelaajatkin ovat ihmisiä. Rahalla ja fasiliteeteillä ei saada kaikkea mitä halutaan.
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Välillä tuntuu foorumilaisilta unohtuvan että pelaajatkin ovat ihmisiä. Rahalla ja fasiliteeteillä ei saada kaikkea mitä halutaan.
Hieno ajatus, mutta niin se vain menee, että raha ratkaisee.

Esimerkkejä olisi lukuisia, mutta niin se monen tavallisenkin ihmisen kohdalla työelämässä menee, että rahan perässä vaihdetaan työpaikkoja. Jos tienaan tänä vuonna ≈100 000€ ja saan ≈110 000€ tarjouksen saman alan firmasta, otan työn vastaan. Vaikka fasiliteetit olisivatkin heikommat.

Ja nimenomaan, koska pelaajatkin ovat vain ihmisiä he menevät pitkälti palkan mukana. Toki jollekin joka on käynyt ulkomailla keräämässä jo rahat esim. Petri Kontiola voi vaihtaa vaikka perheen vuoksi kaupunkia ja näinollen myös seuraa.

Jos kukaan yhtään vaikka seurasi Henrik Haapalan toimia viimekesänä, huomaa kuinka pitkään yritti löytää rahakkaampaa sopimusta ulkomailta.
 
Viimeksi muokattu:

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609
Hieno ajatus, mutta niin se vain menee, että raha ratkaisee.

Vai ajatteletko, että esim. Marko Anttila saa Kärpistä jotain enemmän kun Ilveksestä? Ei saa. Hän meni sinne pelkän rahan perässä.

Esimerkkejä olisi lukuisia, mutta niin se monen tavallisenkin ihmisen kohdalla työelämässä menee, että rahan perässä vaihdetaan työpaikkoja. Jos tienaan tänä vuonna ≈100 000€ ja saan ≈110 000€ tarjouksen saman alan firmasta, otan työn vastaan. Vaikka fasiliteetit olisivatkin heikommat.

Ja nimenomaan, koska pelaajatkin ovat vain ihmisiä he menevät pitkälti palkan mukana. Toki jollekin joka on käynyt ulkomailla keräämässä jo rahat esim. Petri Kontiola voi vaihtaa vaikka perheen vuoksi kaupunkia ja näinollen myös seuraa.

Jos kukaan yhtään vaikka seurasi Henrik Haapalan toimia viimekesänä, huomaa kuinka pitkään yritti löytää rahakkaampaa sopimusta ulkomailta.
Eikös Ilves ilmoittanut Markolle ettei tarvitse hänen palveluitansa ja hän oli myös sitä mieltä että halusi pelata Marjamäen valmennuksessa?
 

Ykkösfani

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
606
Eikös Ilves ilmoittanut Markolle ettei tarvitse hänen palveluitansa ja hän oli myös sitä mieltä että halusi pelata Marjamäen valmennuksessa?
Olen siinä käsityksessä, että Ilves tarjosi Markolle sopimusta ja Kärpät tarjos enemmän, jonka takia seuran vaihto.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 768
Hieno ajatus, mutta niin se vain menee, että raha ratkaisee.

Vai ajatteletko, että esim. Marko Anttila saa Kärpistä jotain enemmän kun Ilveksestä? Ei saa. Hän meni sinne pelkän rahan perässä.

Kyllä minä vaan uskon että mahdollisuus taistella Suomen mestaruudesta, tuttu valmentaja ja hyvässä maineessa oleva organisaatio painoi Anttilan siirrossa yhtä paljon.

Raha puhuu paljon, mutta kuten useampi motivaatiotutkimus osoittaa, rahalla voi ihmistä motivoida vain tiettyyn pisteeseen asti.
 

reiska

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
6 609
Olen siinä käsityksessä, että Ilves tarjosi Markolle sopimusta ja Kärpät tarjos enemmän, jonka takia seuran vaihto.
Paljon mahdollista, muistaakseni täälä joku kertoi ettei Ilves olisi tarjonnut mitään.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Olen siinä käsityksessä, että Ilves tarjosi Markolle sopimusta ja Kärpät tarjos enemmän, jonka takia seuran vaihto.

Mielenkiintoinen käsitys. Mä olen kyllä joka tuutista kuullut, että Ilves ei halunnut Anttilaa. Tätä kuului jo silloin, kun mitään Kärppä-diiliä ei ollut vielä edes huhuissa. Olin myös vahvasti siinä käsityksessä, että Anttila olisi halunnut Ilveksessä jatkaa.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ja ennen kuin kukaan tulee sanoon, että kaikkea ei kannata uskoo, mitä mediassa lukee, niin kyllä tätä nyt aika helppo tulkita on.

Ei kyllä mitään perää tuossa, että Kärpät tarjosi enemmän ja Anttila meni sinne. Anttilalle selvisi ensin, että Ilveksessä ei paikkaa ole, sen jälkeen tuli muut kuviot ja lopulta Kärpät-diiliin oli helppo tarttua.


1673471644646.png


Marko "Mörkö" Anttila siirtyy Oulun Kärppiin yksivuotisella sopimuksella. Anttila haluaa voittaa Suomen mestaruuden. - MTVuutiset.fi
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
11 397
Ja ennen kuin kukaan tulee sanoon, että kaikkea ei kannata uskoo, mitä mediassa lukee, niin kyllä tätä nyt aika helppo tulkita on.

Ei kyllä mitään perää tuossa, että Kärpät tarjosi enemmän ja Anttila meni sinne. Anttilalle selvisi ensin, että Ilveksessä ei paikkaa ole, sen jälkeen tuli muut kuviot ja lopulta Kärpät-diiliin oli helppo tarttua.


katso liitettä 3801

Marko "Mörkö" Anttila siirtyy Oulun Kärppiin yksivuotisella sopimuksella. Anttila haluaa voittaa Suomen mestaruuden. - MTVuutiset.fi
Niin, lähtökohtaisesti meillä oli jo valmiiksi pari kentällistä näitä nelosketjun miehiä. Ei dramatiikkaa.
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 427
Ja ennen kuin kukaan tulee sanoon, että kaikkea ei kannata uskoo, mitä mediassa lukee, niin kyllä tätä nyt aika helppo tulkita on.

Ei kyllä mitään perää tuossa, että Kärpät tarjosi enemmän ja Anttila meni sinne. Anttilalle selvisi ensin, että Ilveksessä ei paikkaa ole, sen jälkeen tuli muut kuviot ja lopulta Kärpät-diiliin oli helppo tarttua.


katso liitettä 3801

Marko "Mörkö" Anttila siirtyy Oulun Kärppiin yksivuotisella sopimuksella. Anttila haluaa voittaa Suomen mestaruuden. - MTVuutiset.fi

Oletettavasti jotain "nallitason" sopimusta on tarjottu, mutta ei sen ihmeellisempää. Myrrän kiekkoon Anttila oli täysin sopimaton ja siksi hyväkin, ettei tilanne tehtiin selväksi. Toivottavasti Stretsillä sujuu uran loppu hyvin Käripissä.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Oletettavasti jotain "nallitason" sopimusta on tarjottu, mutta ei sen ihmeellisempää. Myrrän kiekkoon Anttila oli täysin sopimaton ja siksi hyväkin, ettei tilanne tehtiin selväksi. Toivottavasti Stretsillä sujuu uran loppu hyvin Käripissä.

Kyllä tuo viittaus siihen, että Ilveksen sopimustilanne sellainen, että mahdollisuutta jatkoon ei ollut kertoo kaiken tarpeellisen. Sellaista ei ole mitään syytä lisätä, jos se ei liity asiaan vahvasti, kun voisi sanoa, että neuvoteltiin, mutta ei päästy yhteisymmärrykseen. Joo, ei poista sitä mahdollisuutta, että Ilves olisi jotain muodon vuoksi tarjonnut, mutta ydinsanoma on selkeä: ei ollut tilaa Anttilalle. (Ja toisaalta ei Ilves nyt vittuilemaankaan lähde tarjoamalla Anttilalle jotain ihan vitsisopimusta. Luulen, että mitään sopimustarjousta ei koskaan tullut).
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös