Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Hyvä jakso. Sellainen yksityiskohta jäi mieleen kun täälläkin osa tosissaan haaveili Raipea pääkäskijäksi että on saanut tasan yhden konkreettisen tarjouksen.

Puolasta.

Että kai se jostain kertoo kun Raipet ja Myrrät vetää työttöminä. Onneksi Ilves ei mennyt sieltä mistä aita on matalin vaan saatiin Niemelä napattua.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 472
(Vähän OT, mutta vastaanpa kuitenkin...) Juu, voit ehkä kuvitella, että mulla on vuosien saatossa usea vastaava kokemus ja näistä "vahingoista" en jaksa enää kantaa murhetta (kun joukossa on usea "väärin autettu"-mielensäpahoitus ja "teen hyvää vain kuntavaalipotin vuoksi"-kokemus).

Tärkein on, että apu ja tavara liikkuu. :)

EDIT: se vielä piti mainita, että kiitos @M22 - palstaystävien arvostus omille "hyperventiloinneille" on elämän suola.
Juu hienon työn teit. Kerronpa yhden tarinan taas menneisyydestä. Tikkurilassa tyypille joka oli kännissä ja ties missä ei junalaituri riittänyt ja tippui kiskoille. No hyppäsin kiskomaan ylös,kun olin saanut tyyppiä raahattua ylös ni huuti älä revi mua. Eipä siinä paljoa ole aikaa miettiä mille raiteelle juna on tulossa kun valot jo näkyivät ni pakko oli laittaa touhuun vauhtia. No ei siinä vielä kaikki. Tyyppi oli kolauttanut päätänsä kiskoihin ja verta tuli ni paikalle tulleista osa huuti siitäkin mulle. Sit tuli vartijoita ja selitin tapahtuneen ja tyyppi jäi heidän hoiviin. Varmasti samoin sinä kuin minäkin tiedettiin toimineen oikein mutta ei tehrä tästä nyt numeroa.
 

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 061
Juu hienon työn teit. Kerronpa yhden tarinan taas menneisyydestä. Tikkurilassa tyypille joka oli kännissä ja ties missä ei junalaituri riittänyt ja tippui kiskoille. No hyppäsin kiskomaan ylös,kun olin saanut tyyppiä raahattua ylös ni huuti älä revi mua. Eipä siinä paljoa ole aikaa miettiä mille raiteelle juna on tulossa kun valot jo näkyivät ni pakko oli laittaa touhuun vauhtia. No ei siinä vielä kaikki. Tyyppi oli kolauttanut päätänsä kiskoihin ja verta tuli ni paikalle tulleista osa huuti siitäkin mulle. Sit tuli vartijoita ja selitin tapahtuneen ja tyyppi jäi heidän hoiviin. Varmasti samoin sinä kuin minäkin tiedettiin toimineen oikein mutta ei tehrä tästä nyt numeroa.
Ei todellakaan tehrä! :) Se, mistä olin erityisen ylpeä podissa, että Hope sai hyvän "puheenvuoron" tunnettuuden lisäämiseksi. Ei näitä koskaan ole liikaa.

Ja Vaden tyttöystävän Jouluapu-prokkikselle iso peukku (meidän perheellä tänäkin vuonna vähän samat metkut).
 

Eemeli Fucking Finland

Luottopelaaja
Viestejä
2 425
Entä jäähy-ja pistepörssi, joko meikäläinen on päässy jäähylle?
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 584
Hyvä jakso jälleen kerran, Makkonen tosiaan kyllästynyt vääntämään sitä Schweinsteinia kovasti korostaen. Ehkä se siitä sitten taas kun kevätaurinko nousee, onhan nyt sentään synkkä marraskuu. Kai se Makkonen nyt joululauluja laulaa sitten kun ollaan joulukuussa, varmasti Hintsanen arvostaa.
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 722
Raipea voisi kuunnella iäisyyden.

Vaikka podi on pyörinyt vasta hetken, on se juurtunut jo pysyvästi omaan arkeeni. Tiistaina on vaikea nousta autosta töihin tai muihin velvollisuuksiin, jos ohjelmaa on vielä jäljellä. Ja hirvittävä kiire vie autoon takaisin. No - onneksi jään vanhempainvapaalle juuri, joten jatkossa tiistait ovat pyhitettyjä aina uudelle jaksolle.

Sami ja Vatu tuntuvat kuin omilta vanhoilta sukulaisiltani, jotka sukujuhlissa painuvat perähuoneeseen vaarilta lainaamansa mehupullo kourassa. Heidän kanssaan mielellään turinoisi useammatkin pakkojuhlat, välillä klapia vieressä roihuavaan takkaan heittäen.

Toivon podille pitkää ikää ja uusia, hienoja vieraita.
 

jäämies-70

Luottopelaaja
Viestejä
5 405
Olipa taas melkoinen jakso, kiitos tästä.
Raipen juttua olisin kuunnellut pidempäänkin, hyvinhän sitä tarinaa irtosi vaikkei normaalisti mikään moottoriturpa olekaan!
Ja uusi sananmuunnoskin löytyi ihan lopusta.. btw, Spotifyssa huomasin olevan tämmöinen uusi ominaisuus kuin ”Read along”.
Voi veljet.. :D
 

Liitteet

  • IMG_6758.png
    IMG_6758.png
    573,3 KB · kertaa luettu: 242

NiämerrannanLoordi

Rivipelaaja
Viestejä
75
Olipa taas melkoinen jakso, kiitos tästä.
Raipen juttua olisin kuunnellut pidempäänkin, hyvinhän sitä tarinaa irtosi vaikkei normaalisti mikään moottoriturpa olekaan!
Ja uusi sananmuunnoskin löytyi ihan lopusta.. btw, Spotifyssa huomasin olevan tämmöinen uusi ominaisuus kuin ”Read along”.
Voi veljet.. :D
Tänks Read Along -vinkistä. Yläpeukku.
 

Aikapommi

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
285
Nyt pahoittelut jos spoilaan, mutta:
Viikon skywalker menee Ilveskaupalle Hope-kampanjasta. Mitä helev...
Niin siis siitä @Miika Lundin :in ideasta, mihin Ilves-kauppa lähti mukaan. Kaikki kunnia kaupalle, mutta kun idean isää ei mainittu mitenkään, ei tässä eikä aiemmassa kampanjassa, niin viikon shortsipojat lienee selvillä. Ja vielä pirun kireet shortsit.


Joo kyllä särähti korvaan täälläkin aika pahasti tuo hehkutus. Voisivat vaikka korjata asiaa ensi viikon jaksossa. Samoin siitä lasten Sport -peliin toteutetusta kampanjasta ei sanaakaan..
 
  • Tykkää
Reactions: M22

Raipen Lätty

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
2 295
Hyvä vieras! Hyvä letkee meno.

Sääli, että toimiston ihmiset ei ole samalla sivulla Osaston tavoitteista. Boikotoinnilla pyritään raivaamaan tilaa kannattamiselle.

Ja kyse ei ole kääntymisestä Tapparaa vastaan. Kyse on siitä, että jos tuote ei ole kunnossa, niin ei Osaston tarvitse mennä. Tapparahan yrittää korjata tuotetta tammikuun paikalliseen siirtämällä fanikatsomon parvelle. Ja silloinhan Osasto on taas mestoilla.

Ja eihän tuo Tapparan lipputuloihin pahiten iske. Se iskee tunnelmaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 584
Osasto oletteko isompi kuin Ilves? Hyvää keskustelua tuosta lippu asiasta onhan paljon muitakin tapoja kannattaa joukkuetta näkyvästi kuin vain isojen lippujen heilutus esim vaikka nämä kaulahuivit tai monet pienet liput. Mutta miltä tuo mitä joku pelaaja oli sanonut että mihin meidän kannatus hävisi tuntuu?
Itse ehdottaisin että Osastosta olisi vieras podissa selittämässä tätä koko ilmiötä nimeltä Osasto 41. Ja siitä miksi nämä jutut ovat tärkeitä
 

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 722
Itse ehdottaisin että Osastosta olisi vieras podissa selittämässä tätä koko ilmiötä nimeltä Osasto 41. Ja siitä miksi nämä jutut ovat tärkeitä

Tämä on todella hyvä idea. Tuntuu, että tässä jaksossa heitettiin ansiokasta työtä tehnyt Osasto aika kylmästi bussin alle.
 

Alakähmy

Rivipelaaja
Viestejä
18
Kyllä on pakko sanoa tän päivän jaksosta, että kahvit tuli pari nenästä. Sopivan rouheeta juttua ja vieras oli kyllä viimesen päälle tarinamies! Vähän typerää, että Samin pitää ääneen sanoa kaiken maailman Kukkahattu Topille, että tämä ei ole mikään Yle puheen asiallinen puheohjelmaa, vaan 2 ilveksen Jätkää jauhaa "pubijuttuja" ikään kuin just pelin pelin (ja parin pitkän jälkeen).

Mulle tää ohjelma kaikkine ärräpäineen, puujalkoineen, vuodatuksineen & fanituksineen potkii ku isä jouluna ja tiistaista on tullut viikon yks lempipäivistä.
 

Schweinstein

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
460
Todella hyvä jakso, kunnes. Osasto täysin kylmästi bussin alle. Se että ollaan yksityishenkilöitä tai kärjistetään asioita ei ole puolustus sanoa mitä tahansa. Jos on Ilves podcast niin silloin tuo liitetään Ilvekseen. Asiahan ei näin oo mut jää äkkiä vaikutelma että Ilveskin heittäis osastoa bussin alle. Mielestäni todella huono avaus Hintsas Samilta ja Makkos Valtterilta, semmoinen, puolustetaan tapparaa puheenvuoro. Ottakaa vieraita ja jättäkää mielipiteet jonnekkin muualle. Jos osasto boikotoisi Ilvestä, olisi aiheellista kysyä, onko se suurempi ku seura. Nyt kuitenkin puhutaan jostain v*tun mouhoista. Toi puhe saa kyllä kotona varmaan tosi paljon kannatusta.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 670
Mun mielestä se Hintsasen puhe siitä kiroilusta oli muuten hyvä, mutta minusta ei osunut ihan maaliin.
Nimittäin siinä puhuttiin koko ajan vaan kiroilusta, en jaksa tarkistaa ja voin olla väärässä, mutta muistikuva on sellainen, että täällä ei olisi niinkään kiroilua yleisesti arvosteltu, vaan Ilvestyskirjan (yhden jakson jälkeen?) sitä vitun hokemista. Ja sama joskus jonkun muiden podcastien osalta.
Itse olen sitä mieltä, että kiroilu voi rikastuttaa ilmaisua, mutta ylenmääräinen vitun hokeminen kuulostaa vain nuijalta, oltiin sitten podcastissa tai pubissa.
Jos sillä mielipiteellä pääsee kukkahattutätien kastiin, niin otan arvonimen kernaasti vastaan. "Miekkojen ja liljojen kera".
Ja sanotaan nyt vielä, että ainakaan mun mielestä sitä vittua ei ole Ilvestyskirjassa mussutettu ekan jakson jälkeen.
 

PUMPPU

Tähtipelaaja
Viestejä
10 892
Itse ehdottaisin että Osastosta olisi vieras podissa selittämässä tätä koko ilmiötä nimeltä Osasto 41. Ja siitä miksi nämä jutut ovat tärkeitä
Tuskin innostaa, minähän ehdotin että ottaisivat yhteyden C Moreen/Liivikkiin tuosta megamatkasta ja sen tiimoilta saisi tehtyä hienoa juttua Ilves-yhteisöstä.

Sain vihat niskaani. Kuulemma sielun myymistä ja sen sellasta.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 304
Tuskin innostaa, minähän ehdotin että ottaisivat yhteyden C Moreen/Liivikkiin tuosta megamatkasta ja sen tiimoilta saisi tehtyä hienoa juttua Ilves-yhteisöstä.

Sain vihat niskaani. Kuulemma sielun myymistä ja sen sellasta.
En kyllä muista, että olisit saanut vihoja niskaasi. Tai miten kukin asiat kokee. Itse en mitään märkä-Simoa haluaisi samaan bussiin.
 
Ylös