Ilvestyskirja. Nyt. -podcast

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 738
Olipa jälleen hyvä jakso, joskaan pelaajajulkistusta ei tääläkään tullut!

Makkonen selvästi siistinyt suutaan, toimi aika hyvin. Ilman vierastakin oli viihdyttävää asiaa koko jakson.

Ja ei todellakaan olla vaihtamassa avauskokoonpanon taputuksia. Ne on niitä juttuja, jotka erottavat meidät muista.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 672
Olipa jälleen hyvä jakso, joskaan pelaajajulkistusta ei tääläkään tullut!

Makkonen selvästi siistinyt suutaan, toimi aika hyvin. Ilman vierastakin oli viihdyttävää asiaa koko jakson.

Ja ei todellakaan olla vaihtamassa avauskokoonpanon taputuksia. Ne on niitä juttuja, jotka erottavat meidät muista.
Joo itsekin tykkäsin tämän viikon jaksosta yllättävän paljon. Ja en kyllä ymmärrä mikä siinä avauskokoonpanon taputuksessa on ongelmana. Sehän on iät ja ajat ollut tuo eikö? Luulisi jo ihmisten tietävän miten se menee. Ja mitä on infernaalimölynä? Vai mitä sanaa se Makkonen käytti.
 

M22

Luottopelaaja
Viestejä
2 692
Joo itsekin tykkäsin tämän viikon jaksosta yllättävän paljon. Ja en kyllä ymmärrä mikä siinä avauskokoonpanon taputuksessa on ongelmana. Sehän on iät ja ajat ollut tuo eikö? Luulisi jo ihmisten tietävän miten se menee. Ja mitä on infernaalimölynä? Vai mitä sanaa se Makkonen käytti.
Sama homma. Se Makkosen termi tais olla "mayhem-möly" ? Mun mielestä haki siinä vaan sitä, että sais enemmän tunnelmaa jo siihen kohtaa, mutta Hintsanen sen pudotti maan pinnalle, että katellaan sitten välierien seiskapelissä.
Hyvä jakso ja Makkoselle pisteet siitä, jutut olivat vähän siistimpiä.
Tykkäsin myös siitä, kun Hintsanen ihan lopussa avautui huolella siitä Tapparan somejulkaisusta.
 

Schweinstein

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
462
Oli kyllä timanttinen jakso vaikkei vierasta ollutkaan.

Mitä tulee tohon kannattamiseen niin kotiesitykset kun on ollut mitä on niin ei ne johdu siitä yksittäisestä häviöstä esim kuten nyt Hpklle. Vaan kyllä ne "kaikki muu on paskaa paitsi kusi" kommentit suurilta osin johtuu lähes luokattomasta kotipelaamisesta. Jos kotirecordi ois 85% tupla-veetä ni ei tommosella yksittäisellä häviöllä ois mitään merkitystä! Siinä mielessä pelaajat ja kannattajat ovat samanlaisia että me kaikki tahdomme pelkkää hyvää Ilvekselle vaikkakin se välillä purkautuukin em.tavalla ja kommenteilla, aivan kun joukkueella esim yliyrittämisenä.

En tiä mistä tämmönen positiivisuus oksennus! Mennääs taas eteenpäin?
 

se7en

Rivipelaaja
Viestejä
55
Ei nyt viitsisi kauheasti kirjoittaa, kun nämä veijarit tuntuu kärjistävän kommentteja.

Hintsanen kertoo monta kertaa kuulijoilleen, että sellaista kautta ei tule, jossa voitetaan kaikki pelit ja niin edelleen. Sitten kerrotaan myös kuulijoille, että he kannattavat Ilvestä vaikka pelaisi Suomi-Sarjaa. Ja näin.

Muutamat karsinnatkin hallilla nähneenä voin ihan rehellisesti sanoa, että Ilves-yhteisö (ainakin se noin 4000 henkeä, joka karsintojakin kävi katsomassa) ei odota, että Ilves voittaisi jokaisen pelin. Ei tarvitse voittaa kaikkia pelejä. No niin. Nyt on tullut tuo kuitattua.

En muuten muista nähneeni Samia juurikaan katsomossa noiden vuosien aikana. No varmasti hän on siellä ollut. Eikä hänkään muista nähneensä minua, joten jätetään se keskustelu tähän.

Se, mitä Ilves-yhteisö sitten odottaa on, että joukkue antaisi kaikkensa kaukalossa. Viime kevään perseilyt on vielä tuoreessa muistissa ja se ei ollut välttämättä kaikkensa antamista? Juttujen mukaan annettiin myös aika paljon muualla..

Ja samaan hengenvetoon: AIVAN VARMASTI JOKAINEN ILVES-PELAAJA ANTAA KAIKKENSA KAUKALOSSA! Niin, kyllä kyllä, mutta kollektiivina Ilveksen pelaajat eivät näytä antavan kaikkea kaukalossa. Paitsi yksilöistä se Kodytek, "joka yrittää joka vaihtoon tehdä 1+2", kuten Hintsanen asian ilmaisi. Olen tästä vähän eri mieltä - Kodytek on helvetin hyvä pelaaja, mutta kieltämättä sortuu hieman ylipelaamiseen, mutta ei ole ainoa juuri nyt.

Ilveksen peli on nyt vähän sellaista perus-safetyä, että vaikka peruspelaaminen on tuloksellisesti ihan ok-tasolla, niin sen viihdearvo on valitettavan huono. Toki, jotkut on sitä mieltä, ettei viihdearvolla eli tyylillä ole väliä, jos voittoja tulee. Itse olen eri mieltä.

Palaan edellisen valmentajan aikakauteen, jossa Myrrä valmensi Ilvestä ja olin itsekin sitä mieltä, ettei sillä kiekolla mestaruutta voiteta. Myrräkiekossa oli kuitenkin se hieno puoli, että parhaimmillaan peli oli aivan uskomattoman viihdyttävää ja usein myös voittavaa. Toisaalta taas siihen aikaan peli saattoi yhtäkkiä muuttua ihan käsittämättömiksi unohduksiksi ja näytti, että kentällä onkin viisi alzheimer-taudin omaavaa pelaajaa. Se oli viihdyttävää sitten vähän väärällä tavalla, mutta ehkä saitte kiinni mitä ajan takaa.

Veijarit ja virtuoosit. Niitä minä olen aina käynyt hallilla katsomassa. Raipe Helminen, Pasi Määttänen, Peter Larsson, Jesse Niinimäki, Eemeli Suomi. Siinä on minun Ilveksen pelaajia ja valmennus, joka tukee heidän osaamistaan.

Nyt on valitettavasti vähän sellainen fiilis, että kun on nähnyt yhden Ilveksen pelin on nähnyt ne kaikki. Ottelutapahtumakin on aina samanlainen. Kannattajatkin taitaa laulaa samoissa kohdissa samat laulut.

Oli muuten tosi piristävä se peli, jossa ei äänentoistolaitteet toimineet. Siihen saakka kun ne taas toimi. Ajattelin, että ehkä siitä saatiin jotain ideoita, mutta ei ilmeisesti saatu. Sisääntulobiisikin lienee yhä Deutchland, joka on ihan hyvä.. mutta olisi sitä uutta voinut vähän kauemmin pinnistellä.

No, tässä olikin pitkä viesti oikeastaan vailla terävää pointtia. Kyllä mä kaikki podcastit oon kuunnellut ja ihan hyvää juttua, mutta välillä minusta tuntuu kuin kuulijoita hieman aliarvioitaisiin. Voin olla väärässä. Pidätän ainakin oikeuden siihen.
 

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
242
Ei nyt viitsisi kauheasti kirjoittaa, kun nämä veijarit tuntuu kärjistävän kommentteja.

Hintsanen kertoo monta kertaa kuulijoilleen, että sellaista kautta ei tule, jossa voitetaan kaikki pelit ja niin edelleen. Sitten kerrotaan myös kuulijoille, että he kannattavat Ilvestä vaikka pelaisi Suomi-Sarjaa. Ja näin.

Muutamat karsinnatkin hallilla nähneenä voin ihan rehellisesti sanoa, että Ilves-yhteisö (ainakin se noin 4000 henkeä, joka karsintojakin kävi katsomassa) ei odota, että Ilves voittaisi jokaisen pelin. Ei tarvitse voittaa kaikkia pelejä. No niin. Nyt on tullut tuo kuitattua.

En muuten muista nähneeni Samia juurikaan katsomossa noiden vuosien aikana. No varmasti hän on siellä ollut. Eikä hänkään muista nähneensä minua, joten jätetään se keskustelu tähän.

Se, mitä Ilves-yhteisö sitten odottaa on, että joukkue antaisi kaikkensa kaukalossa. Viime kevään perseilyt on vielä tuoreessa muistissa ja se ei ollut välttämättä kaikkensa antamista? Juttujen mukaan annettiin myös aika paljon muualla..

Ja samaan hengenvetoon: AIVAN VARMASTI JOKAINEN ILVES-PELAAJA ANTAA KAIKKENSA KAUKALOSSA! Niin, kyllä kyllä, mutta kollektiivina Ilveksen pelaajat eivät näytä antavan kaikkea kaukalossa. Paitsi yksilöistä se Kodytek, "joka yrittää joka vaihtoon tehdä 1+2", kuten Hintsanen asian ilmaisi. Olen tästä vähän eri mieltä - Kodytek on helvetin hyvä pelaaja, mutta kieltämättä sortuu hieman ylipelaamiseen, mutta ei ole ainoa juuri nyt.

Ilveksen peli on nyt vähän sellaista perus-safetyä, että vaikka peruspelaaminen on tuloksellisesti ihan ok-tasolla, niin sen viihdearvo on valitettavan huono. Toki, jotkut on sitä mieltä, ettei viihdearvolla eli tyylillä ole väliä, jos voittoja tulee. Itse olen eri mieltä.

Palaan edellisen valmentajan aikakauteen, jossa Myrrä valmensi Ilvestä ja olin itsekin sitä mieltä, ettei sillä kiekolla mestaruutta voiteta. Myrräkiekossa oli kuitenkin se hieno puoli, että parhaimmillaan peli oli aivan uskomattoman viihdyttävää ja usein myös voittavaa. Toisaalta taas siihen aikaan peli saattoi yhtäkkiä muuttua ihan käsittämättömiksi unohduksiksi ja näytti, että kentällä onkin viisi alzheimer-taudin omaavaa pelaajaa. Se oli viihdyttävää sitten vähän väärällä tavalla, mutta ehkä saitte kiinni mitä ajan takaa.

Veijarit ja virtuoosit. Niitä minä olen aina käynyt hallilla katsomassa. Raipe Helminen, Pasi Määttänen, Peter Larsson, Jesse Niinimäki, Eemeli Suomi. Siinä on minun Ilveksen pelaajia ja valmennus, joka tukee heidän osaamistaan.

Nyt on valitettavasti vähän sellainen fiilis, että kun on nähnyt yhden Ilveksen pelin on nähnyt ne kaikki. Ottelutapahtumakin on aina samanlainen. Kannattajatkin taitaa laulaa samoissa kohdissa samat laulut.

Oli muuten tosi piristävä se peli, jossa ei äänentoistolaitteet toimineet. Siihen saakka kun ne taas toimi. Ajattelin, että ehkä siitä saatiin jotain ideoita, mutta ei ilmeisesti saatu. Sisääntulobiisikin lienee yhä Deutchland, joka on ihan hyvä.. mutta olisi sitä uutta voinut vähän kauemmin pinnistellä.

No, tässä olikin pitkä viesti oikeastaan vailla terävää pointtia. Kyllä mä kaikki podcastit oon kuunnellut ja ihan hyvää juttua, mutta välillä minusta tuntuu kuin kuulijoita hieman aliarvioitaisiin. Voin olla väärässä. Pidätän ainakin oikeuden siihen.

Muuten samaa mieltä kaikesta mutta Deutschlandia ei pidä vaihtaa ikinä!
 

Jäähykuningas18

Luottopelaaja
Viestejä
4 817
Voitte tekin sitten lopettaa sen Ilveksen pään silittelyn ja todeta se että Ilves on tällä hetkellä yksi liigan paskimmista joukkueista joka on saatana jaloissa joka helvetin pelissä.Ei pystytä hallitsee sitten yhtään ketään vastaan.joka saatanan kerta areenalta pahantuulisena pois!
Eiku kato ollaan silti sarjan kärjessä ja näitä huonoja hetkiä tulee kaikille kauden aikana. Pimppi, kakka hehheh munansaannos päälle. Ja Makkonen, maksa se Osaston jäsenyytesi. Ei näy suoritusta vieläkään.
 

Pöllö

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
466
Alkaa meneen epäterveellisellä tavalla Makkonen uniin. Näin unta, että Ilvestyskirja Nyt järjesti tilaisuuden, jossa lavalla oli esiintymiskorokkeita n. 6 kpl ja niissä oli pelaajia seisoskelemassa. Keskellä hieman isommalla korokkeella oli joku tuntematon partanaamainen mies ja Makkonen siinä vihreässä pleijaripuvussaan pyöri kun kuminen Jim Carrey kulta-aikoinaan. Yleisö oli hölmistyneitä ja ihmetteli tilaisuutta kunnes esitys alkoi ja musiikki alkoi soida. Makkonen rupesi selittämään, että biisi joka soi on nimeltään "Man Looks Like A Woman" ja sen miehen ristimänimi on ihan oikeasti Woman. Eli se ei näytä siltä, vaan sen nimi on se tai jotain. Eli se koko tilaisuus perustui vaan Makkosen huonolle vitsille. (toim. huom. eihän tommosta biisiäkään ole). Sitten onneksi herätyskello pelasti.

Eihän tossa ollut mitään järkeä, mutta eipä Ilveksen pelaamisessakaan ole ollut 10 viimeiseen peliin, joten siinä mielessä ihan linjassa mennään.

hintsanen_facepalm-ezgif-com-video-to-gif-converter-min-1-1-gif.6742
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Hintsanen kiltti, älä argumentoi jatkuvasti Ilveksestä sarjakärkenä. Ihan oikeasti, pliis. Se on joko täydellistä matemaattista ymmärtämättömyyttä tai vakavaa itsepetosta.

Saman sinänsä ihan oikean pointin kritiikin suhteettomuudesta sarjatilanteeseen voi ilmaista toisinkin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 648
Hintsanen veti Mertaranta vaihteen silmään :D
"Meskasen veto oli puoliperhonen ja laskeva veto"

Se laukaus lähti muuten 133km/h, että on kyllä kohtalaisen kova "puoliperhonen" :D

EDIT:
"Puoliperhonen"
 
Viimeksi muokattu:

Miika Lundin

Luottopelaaja
Viestejä
2 112
Ihan hyvä flow jo kundeilla enkä mene, kuin vasta 44min kohdilla. Kauas on tultu alkupään tökkimisistä, ruoka suussa puhumisista ja kikkelivitseistä.

Clasu-läpästä ehdoton ylävitonen - paljon on tuttuja, vaikka itsellä(kin) alkaa muisti yläasteajoilta jo hitusen hämärtyä. :)
 

ZikZak

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
242
Niklas Friman arvosana 10? ei hyvää päivää!Ymmärrän ettei äijillä hokitaustaa ni ei voi odottaa täyttä tietämystä mutta en nyt ihan tätä odottanut.Friman tekee valtavasti virheitä,häviää valtaosan mailakamppailuista ja sijoittuu jatkuvasti väärälle puolelle puolustettavaa pelaajaa. Kiekollisena uhka vain omaan päähän.On toki parantanut mutta edelleen ihan hirvittävän ylipalkattu. 7 koulunumero
 
Viimeksi muokattu:

Pendolino

Luottopelaaja
Viestejä
1 738
Niklas Friman arvosana 10? ei hyvää päivää!Ymmärrän ettei äijillä hokitaustaa ni ei voi odottaa täyttä tietämystä mutta en nyt ihan tätä odottanut.Friman tekee valtavasti virheitä,häviää valtaosan mailakamppailuista ja sijoittuu jatkuvasti väärälle puolelle puolustettavaa pelaajaa. Kiekollisena uhka vain omaan päähän.On toki parantanut mutta edelleen ihan hirvittävän ylipalkattu. 7 koulunumero

Oletko itse pelannut kiekkoa? Sen verran pihalla tunnut Niken pelaamisesta olevan.
 

SaulBrother

Luottopelaaja
Viestejä
1 636
Päivän jakso on kyllä pettymys. Tietenkin jaksoa kohtaa oli tietynlaisia odotuksia, mutta nämä "joulutodistukset" oli pidemmän päälle hyvin unettavaa kuunneltavaa. Yleensä nämä 2h jaksot sujuu viihdyttävämmin, kun mukana on mielenkiintoinen vieras. Eipä muuta, eteenpäin!
 
Ylös