Ilvesfoorumin kipinävahti 2024

Status
Viestiketju on suljettu.

Keltavihreä

Luottopelaaja
Viestejä
4 915
Niin, ketäs se Tillu tänne on hommannut täksi kaudeksi:

Palve
Stransky
Kodytek
Clendening
Friman
Niku
Rautanen

On siinä sen verran kovaa pelimiestä hoidettu että jostain sentteristä mouhoaminen tuntuu joltain hemmotellun kakaran kiukuttelulta kun isä osti väärän mopoauton synttärilahjaksi.

Totaaliflopeista Alvarezista ja Jurmosta hankkiuduttiin eroon. Mutta mitäs näistä, yksi sentteri puuttuu eli VITUN TILLU KUN EI HOMMIAAN HOIDA. LUISKAAN VAAN JA KAIKILLE KENKÄÄ.
Näistäkin Clendening, Rautanen ja Niku kesken kauden. Kaikki melkosen kovia hankintoja. Rautanenkin.
 

Tampere Maple Leafs

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
353
Roihautan ton hiilloksen nyt A. Pennasen mestaruusfiiliksillä. Sen verran kyseenalaista analyysiä nimimerkeiltä XYZ, että täytyy nostaa vähän asteita. Ottakaa päällysvaatteita pois mikäli tulee liian lämpsäkkä olo.
 

Liitteet

  • 13-3-10767850 (1).jpeg
    13-3-10767850 (1).jpeg
    560,2 KB · kertaa luettu: 178

Kaukofani

Luottopelaaja
Viestejä
3 024
Niin, ketäs se Tillu tänne on hommannut täksi kaudeksi:

Palve
Stransky
Kodytek
Clendening
Friman
Niku
Rautanen

On siinä sen verran kovaa pelimiestä hoidettu että jostain sentteristä mouhoaminen tuntuu joltain hemmotellun kakaran kiukuttelulta kun isä osti väärän mopoauton synttärilahjaksi.

Totaaliflopeista Alvarezista ja Jurmosta hankkiuduttiin eroon. Mutta mitäs näistä, yksi sentteri puuttuu eli VITUN TILLU KUN EI HOMMIAAN HOIDA. LUISKAAN VAAN JA KAIKILLE KENKÄÄ.
Kyllä hyviä hankintoja on mut se yks siitä edelleen uupuu onneks on vielä muutama päivä aikaa…ei tässä kiukutella vaan tahotaan se kannu…
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mun mielestä erittäin hyvin sanottu, ja tässä nimenomaan on se koko ongelman ydin. Sanon sen vielä kerran, näillä aloittajilla emme voita mestaruutta, tuskin riittää edes finaaleihin.

No niin. Hankitaan 55% aloittaja, mikä tietää n. 1,5 aloitusvoittoa nykyistä enemmän/peli. Siinä on varmasti se ero, joka ratkaisee sen, voidaanko päästä finaaliin ja voittaa mestaruus vai ei...

:)

Yksi aloitustaitoinenkin sentteri tuohon tekisi oikein hyvää, mutta tuollaiset johtopäätökset ja julistukset ovat todella yöllisiä.
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 828
No niin. Hankitaan 55% aloittaja, mikä tietää n. 1,5 aloitusvoittoa nykyistä enemmän/peli. Siinä on varmasti se ero, joka ratkaisee sen, voidaanko päästä finaaliin ja voittaa mestaruus vai ei...

:)

Yksi aloitustaitoinenkin sentteri tuohon tekisi oikein hyvää, mutta tuollaiset johtopäätökset ja julistukset ovat todella yöllisiä.

Turhaa nyt tilastoilla näitä öyhöjä alkaa kaitsemaan. Se on päätetty, että jos me emme saa nelosen sentteriä, niin turha edes osallistua playoffeihin.
 

Babbel

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
612
Mun mielestä erittäin hyvin sanottu, ja tässä nimenomaan on se koko ongelman ydin. Sanon sen vielä kerran, näillä aloittajilla emme voita mestaruutta, tuskin riittää edes finaaleihin.
Jaa nykyään ei mestaruuksia voiteta enää paperilla. Tai tavallaan.. Riittää kun ottaa parhaat alottajat.

Tulee sellainen tunne että me tarvittaisiin täydellinen joukkue, jotta olisi edes mahdollisuudet mestaruuteen. Meille ei riitä kyllä mikään.

Ja ei. Itse olen myös sen kannalla että alakenttien sentteriä huutaa.
 

JAKEJOKKE

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
384
Eiköhän kaikki ole sitä mieltä että yhtä sentteriä tuo kokoonpano huutaa? Jos ei, niin perustelkaa miten lähes kaikkien parjaama Bau riittää? Virtasen pelikunnosta kun ei mitään tietoa..parhaimmillaan hän riittäisi.
 

Bacimysin

Rivipelaaja
Viestejä
15
Turhaa nyt tilastoilla näitä öyhöjä alkaa kaitsemaan. Se on päätetty, että jos me emme saa nelosen sentteriä, niin turha edes osallistua playoffeihin.
Niin, kysymys oli vain mun mielipiteestä, ja täällä haukutaan heti öyhöksi. Miksi mestaruudesta tai sen menettämisesti puhuminen on täällä öyhöämistä? Täällä on varmaan kaikilla omat mielipiteet ja minä ajattelen nyt näin, ja tuon sen myös esiin, sitähän sivistynyt keskustelu kai tietääkseni on…
 

NiämerrannanLoordi

Rivipelaaja
Viestejä
75
No niin. Hankitaan 55% aloittaja, mikä tietää n. 1,5 aloitusvoittoa nykyistä enemmän/peli. Siinä on varmasti se ero, joka ratkaisee sen, voidaanko päästä finaaliin ja voittaa mestaruus vai ei...

:)

Yksi aloitustaitoinenkin sentteri tuohon tekisi oikein hyvää, mutta tuollaiset johtopäätökset ja julistukset ovat todella yöllisiä.
Ei tarvi ku finujen seiskapelin jatkoajalla voittaa se viimeinen ratkaseva aloitus...
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 828
Eiköhän kaikki ole sitä mieltä että yhtä sentteriä tuo kokoonpano huutaa? Jos ei, niin perustelkaa miten lähes kaikkien parjaama Bau riittää? Virtasen pelikunnosta kun ei mitään tietoa..parhaimmillaan hän riittäisi.

Tottakai olisi mukava saada kokenut ”Koskiranta” tuonne nelosen keskelle. Tällä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että voi julistaa täysin varmaksi, että mitään ei tulla voittamaan jos siellä pyörii Bau/Virtanen nelosen keskellä. Vaikka häviäisi oman pään aloituksen, niin siinä on vielä aika monta muuttujaa sen jälkeen, että kiekko on verkossa.
 

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
434
Kyllä joitakin rotaatioukkoja pitäisi hommata. Meinaan nyt jos Kody/Mänty on sivussa niin kuka me laitetaan 3. keskelle. Ihan kaiken rehellisyyden nimissä niin, jos meidän 3. ja 4. sentterit pleijareissa ovat Bau ja Gregoire, niin noutaja tulee. Kummallakaan ei oikein mahda riittää 4. keskelle, mutta Savi varmaan hoitaa sitä tonttia, jos kunnossa? Lisäksi "Niko Parkkinen" voisi olla hyvä maalin suulle hankinta, Gunner-Malek kaksikko siis kokoonpanossa. Puolustus on hyvä, kun Masin palaa ja en jaksa uskoa, että sieltä tippuu pleijareissa kaksi ukkoa. Edelleen sitä 2-3 kentän sentteriä (aloitustaito plussaa) huuhtelisin, sillä saataisin se Mänty laitaan ja Mänty voisi sitten pelata tarvittaessa 2-3 kentän sentterinä. No katsotaan ketä tulee ...
Mitä ”Niko Parkkinen” toisi lisää verrattuna esimerkiksi Hamrlaan?
 

Asylum

Luottopelaaja
Viestejä
4 828
Niin, kysymys oli vain mun mielipiteestä, ja täällä haukutaan heti öyhöksi. Miksi mestaruudesta tai sen menettämisesti puhuminen on täällä öyhöämistä? Täällä on varmaan kaikilla omat mielipiteet ja minä ajattelen nyt näin, ja tuon sen myös esiin, sitähän sivistynyt keskustelu kai tietääkseni on…

Öyhötystä on juuri se, että mukamas voidaan julistaa varmaksi, että mitään emme voita jollei nelosen keskellä ole 70% aloituksia kaapiva karvaperse.
 

Meklari

Luottopelaaja
Viestejä
6 553
Mun mielestä erittäin hyvin sanottu, ja tässä nimenomaan on se koko ongelman ydin. Sanon sen vielä kerran, näillä aloittajilla emme voita mestaruutta, tuskin riittää edes finaaleihin.
Siis onhan alotukset yks osa peliä ja pitkässä juoksussa se kuka vie 55% niistä saa sarjassa kyllä etua siltä osin. Mutta, ei tuo nyt kyllä mikään finaalin paikan tai mestaruuden ratkaiseva tekijä ole todellakaan.

Mennään oikeasti aika nyanssi tasolle jos yhden sentterin vaihtuminen vähän parempaan aloittajaan on joku ratkaseva tekijä. Jukureilta puuttui eilen kaikki top 5 pistemiehet, mutta heillä on vain niin vahva osaaminen omaan pelitapaan ja sen noudattamiseen.
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Jaa nykyään ei mestaruuksia voiteta enää paperilla. Tai tavallaan.. Riittää kun ottaa parhaat alottajat.

Tulee sellainen tunne että me tarvittaisiin täydellinen joukkue, jotta olisi edes mahdollisuudet mestaruuteen. Meille ei riitä kyllä mikään.

Ja ei. Itse olen myös sen kannalla että alakenttien sentteriä huutaa.

Joo, nää on hauskoja juttuja. Kun jokaisessa joukkueessa on tällä hetkellä joku enemmän tai vähemmän selkeä puute. Sitten pelataan pleijarit, vain yksi voi voittaa ja lopulta voidaan esittää jokaisen ilman mestaruutta jääneen joukkueen kaatuneen juuri siihen tiettyyn osa-alueeseen, joka sillä oli "heikko".

Mäkin haaveilen yhdestä sentteristä, jonka yksi vahvuus on aloittaminen, mutta mestaruuden todennäköisyys ei todellakaan merkittävästi vaihtele vain sen mukaan, nouseeko joukkueen aloitusvoittoprosentti pari pykälää vai ei.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 068
Niin.. voisi tietysti laajentaa ja kysyä, että pitääkö sen aloittajan aina olla sentteri.
Muistaakseni aikoinaan niinkin kova sentteri kuin Kari Jalonen jätti aloitukset usein laiturin hoidettavaksi. Pekka Tuomisto niitä usein taisi ottaa...
Saa korjata.. olen muistini varassa tässä asiassa.

Jos täällä on nuoria laitureita foorumilla, niin heitän haasteen. Opetelkaa aloituksiakin.. vaikka ette koskaan sentterinä tulisi pelaamaan, niin tuo on iso valttikortti pelaajamarkkinoilla. Tärkeitä aloituksia kaapiva laituri.
 
Viimeksi muokattu:

Bacimysin

Rivipelaaja
Viestejä
15
Tottakai olisi mukava saada kokenut ”Koskiranta” tuonne nelosen keskelle. Tällä nyt ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että voi julistaa täysin varmaksi, että mitään ei tulla voittamaan jos siellä pyörii Bau/Virtanen nelosen keskellä. Vaikka häviäisi oman pään aloituksen, niin siinä on vielä aika monta muuttujaa sen jälkeen, että kiekko on verkossa.
Marginaalit ovat vain todella pienet noissa pleijareissa. Yksikin 100-0 hävitty aloitus ratkaisuhetkillä av, niin se voi kääntää pelin vastustajalle.

En ole aiemmin aloituksia pitänyt näin tärkeinä, mutta tänä vuonna se ero on melko räikeä. Ja sitten totta kai se harmittaa kun nyt viimeinkin näen että muuten palikat olis kunnossa. En ole eläessään, en eläessään nähnyt livenä Ilveksen mestaruutta, joten paine alkaa olemaan melkoinen. -85 tuli sekin nauhoitettuna lähetyksenä siitä 28” Salorasta :D
 

#68

Luottopelaaja
Viestejä
2 811
Niin.. voisi tietysti laajentaa ja kysyä, että pitääkö sen aloittajan aina olla sentteri.
Muistaakseni aikoinaan niinkin kova sentteri kuin Kari Jalonen jätti aloitukset usein laiturin hoidettavaksi. Pekka Tuomisto niitä usein taisi ottaa...
Saa korjata.. olen muistini varassa tässä asiassa.
Eihän varmaan tarvitse, mutta mikä antaa olettaa, että laiturina pelaavat, jotka ole eläissään ottanut kuin muutaman aloituksen osaisivat yhtäkkiä aloittaa paremmin kuin edes se joukkueen huonoin sentteri?
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös