Ilves Veikkausliigassa 2026 - Uuden alku 2.0?

Nyt kun runkosarja on puolessa välissä niin sellainen virstanpylväs tänään, että nyt pisteitä on enemmän kun pelattuja otteluita. Se kertoo jotakin vaikeasta alusta ja jonkinlaisesta noususta. Viiden ensimmäisen pelin jälkeen cup mukaanlukien 6-1-2 recordi. Toki tuohon mahtuu ruma 5-0 tappio joka pitää jalat vielä maassa.

Lisäksi ei muuten enään olla sarjassa eniten maaleja päästänyt joukkue. Kyllä tästä ihmiset voi ehkä vielä jotain tullakin.
 
On tässä vielä paljon hiottavaa. Edelleen huolestuttaa valmennuksen ja materiaalin leveys, vaikka ollaan menty tuloksellisesti maltillisesti parempaan suuntaan. Tarvitsisi siirtoikkunassa täsmähankintojen lisäksi myös vähintään uuden apukoutsin tuomaan taktista syvyyttä.

Tänään tarvottiin mudassa pitkään Tepsin aktiivista prässiä vastaan eikä löydetty kovinkaan paljoa hyviä kombinaatioita ennen "pelastajien" kentälle tuloa. Ei matsia klaarattu pelisuunnitelmalla tai taktisella ylivoimalla. Veteli ja Popo tulivat onneksi heiluttamaan tahtipuikkoja, niin loppu näytti oikeasti laadukkaalta tekemiseltä, mikä sitten johti maaliin. Heidän voimin hyökkäys heräsi uudelleen henkiin.

Mutta onneksi suunta on oikea! Sitä odottaa jo innoissaan ensi viikolta Konferenssiliigan arvonnan tulosta sekä matsia Jaroa vastaan. Tässä on mahdollisuus saada hyvä pöhinä päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Toki cup pl. edelleen vain 3-1-2. Ei se karsea ole, mutta ei tuolla 1,67 pisteen ottelutahdilla vielä kuuhun mennä. Ehkä kuitenkin mestaruussarjaan.
Joo tuossa, kun aikaisemmin sanoin, että Gnistan pelistä lähtien pitää melkein ottaa se 2 pistettä per peli mestaruussarjaan niin nyt niitä pisteitä otettu 6 eli juuri tuon verran. Tuloksellinen suunta on siis toistaiseksi oikea mutta noita 5-0 tappioita väliin pelaajien mentaliteetinkin kannalta on vältettävä.
 
Joo tuossa, kun aikaisemmin sanoin, että Gnistan pelistä lähtien pitää melkein ottaa se 2 pistettä per peli mestaruussarjaan niin nyt niitä pisteitä otettu 6 eli juuri tuon verran. Tuloksellinen suunta on siis toistaiseksi oikea mutta noita 5-0 tappioita väliin pelaajien mentaliteetinkin kannalta on vältettävä.

Suunta on tottakai oikea, mutta tämä hieman kohentunut meno taisi saada aikaiseksi epävarmassa johdossa sen, että mitään muutosta tässä isossa kuvassa tehtäisiin. Se on kyllä iso sääli, valmennus ei vakuuta yhtään.
 
Tammelatriplasta selvitty kunniakkaasti ja näin Ilves jälleen taistelee paikasta auringossa ja Lehtonen on toistaiseksi pystynyt pelastamaan oman työpaikkansa.

Vierassaldo on kuitenkin karmea ja nyt pitää pystyä vieraskentille tuomaan se sama Ilves mitä Tammelassa nähdään. Viisi seuraavaa ottelua joista neljä pelataan vieraissa on jälleen tietynlainen testi joukkueelle. Vieraspeleistä en välttämättä odota yhtä hyvää saldoa mutta tosiasia on edelleenkin se, että kauden ainoa vierasvoitto on Pallo-Iiroja vastaan cupissa. Vielä edelleenkin riittää Lehtosella todistettavaa mutta kuten sanoin niin työpaikka on toistaiseksi pelastettu ellei nyt tule mitään toista Lahtiottelua lähiaikoina.
 
Viidestä edellisestä pelistä Ilveksellä oli kuitenkin 4 kotona, että turha näistä ruveta valittamaan.
Nimenomaan siksi valitan. Ihan liikaa perättäisiä putkia, minkä vuoksi lipunmyynti kärsii.

Tekiksen vaihdon ymmärrän alkukeväästä, mutta sen jälkeen tasapainotusta olisi voitu tehdä paremmin.
 
Nimenomaan siksi valitan. Ihan liikaa perättäisiä putkia, minkä vuoksi lipunmyynti kärsii.

Tekiksen vaihdon ymmärrän alkukeväästä, mutta sen jälkeen tasapainotusta olisi voitu tehdä paremmin.
Toki nyt pitää muistaa, että väliin ollaan arvottu cupin peli vieraisiin sekä vierasavaus europeleihin. Liigan puolella kuitenkin tosiaankin pitäisi saada koti-vieras-koti-vieras ja harvoina poikkeuksina vain kaksi kotia tai kaksi vierasta putkeen. Ymmärrän ongelman muutama vuosi sitten, en nyt. Jos joku nyt sanoo, ettei tasaista otteluohjelmaa pystytä tekemään niin saa suosiolla lähteä kuluttamasta happea ja alkaa myymään siemenia.
 
Koskaan ei ole toivonut Ilvekselle häviötä, mutta nyt kun seurajohdossa ei ole lajiosaamista ja jokaikisessä urheilupestissä on täysin kokemattomat kaverit loppukauden olisi jälkeenpäin ajateltuna pelastanut ainoastaan tappiot noista viime peleistä ja se, että taukojen aikana olisi lyöty uusi valmentaja kehiin. Nyt seurajohto ajatteli, että homma kääntyy näillä viime pelien esityksillä, mutta aika yllättäen ei sitten kääntynytkään.

Tänään ekassa erässä nähtiin se tasonmittaus ja tasoero oli kamala.

Nyt loppukausi lepäilee euroarvontojen varassa. Sieltä voi saada kassaan hiluja, kun katsojamäärät tuskin kauheita tuolla Tammelassa on.

Tällä valmennuksella jatkaminen voidaan lisätä pitkään isojen virheiden listaan seurajohdolle.
 
En tässä itsekään ole kenenkään päitä silittelemässä, mutta onhan tuo taas ihan turhaa floodausta postata samaa p*skaa joka ketjuun... Varsinkin, kun monessa perustelut ontuu.

Mä ymmärrän hyvin, että täällä on porukkaa joita harmittaa nämä nostot, kun aika lailla samat kaverit ovat vuoronperään nähneet nämä asiat ihan ok juttuina:

a) Rantanen päästettiin pois. Lehtonen on hyvä korvaaja
b) Iikka on potentiaalinen kaveri ja varmasti hyvä korvaaja Takkulalle. Kokemusta kuitenkin alasarjoista. Valmentamisesta.
c) Iikan kaksoisrooli on hyvä idea, saa hyvin tuntumaa ruohonjuuritasolla valmennuksestakin samalla. Kupsikin voitti mestaruuden ja sielläkin sitä tehtiin (vaikka haukuttiin paskaksi konseptiksi ja lopetettiin heti)
d) Tuutin poissiirto oli pakko tehdä, ajoituskin ihan pakollinen. Korvaaja alasarjoista. Miksipäs ei, löytyihän osaaja sieltä jo muuallekin
e) valmentajaa nyt ei varmasti tarvitse vaihtaa, kun pelattiin muutama hyvä peli Jaro jne. vastaan. Ja sitten kuitenkin päästään lopussa hyvin peliin mukaan koviakin vastaan, kun vastustaja ei enää täydellä sykkeellä yritä. Nyt sitten pitää vaan saada vastustajat alusta asti pelaamaan lepsusti.
 
Mä ymmärrän hyvin, että täällä on porukkaa joita harmittaa nämä nostot, kun aika lailla samat kaverit ovat vuoronperään nähneet nämä asiat ihan ok juttuina:

a) Rantanen päästettiin pois. Lehtonen on hyvä korvaaja
b) Iikka on potentiaalinen kaveri ja varmasti hyvä korvaaja Takkulalle. Kokemusta kuitenkin alasarjoista. Valmentamisesta.
c) Iikan kaksoisrooli on hyvä idea, saa hyvin tuntumaa ruohonjuuritasolla valmennuksestakin samalla. Kupsikin voitti mestaruuden ja sielläkin sitä tehtiin (vaikka haukuttiin paskaksi konseptiksi ja lopetettiin heti)
d) Tuutin poissiirto oli pakko tehdä, ajoituskin ihan pakollinen. Korvaaja alasarjoista. Miksipäs ei, löytyihän osaaja sieltä jo muuallekin
e) valmentajaa nyt ei varmasti tarvitse vaihtaa, kun pelattiin muutama hyvä peli Jaro jne. vastaan. Ja sitten kuitenkin päästään lopussa hyvin peliin mukaan koviakin vastaan, kun vastustaja ei enää täydellä sykkeellä yritä. Nyt sitten pitää vaan saada vastustajat alusta asti pelaamaan lepsusti.
En tiedä ketkä ovat nämä "samat kaverit", mutta enemmistö tälläkään foorumilla ei ole ollu noista kohdista samaa mieltä.

Aiempi kommenttini myöskin viittasi tuohon toimitusjohtajan taustaan. Oli RNS:tä mitä mieltä tahansa, ei toimitusjohtajan tarvitse ollakaan mikään lajiammattilainen, jotta voi onnistua hommassaan. Joskus se voi olla jopa ihan tervettä, ettei ole mikään seuran entinen pelaaja, kuten kiekon puolella on.
 
En tiedä ketkä ovat nämä "samat kaverit", mutta enemmistö tälläkään foorumilla ei ole ollu noista kohdista samaa mieltä.

Aiempi kommenttini myöskin viittasi tuohon toimitusjohtajan taustaan. Oli RNS:tä mitä mieltä tahansa, ei toimitusjohtajan tarvitse ollakaan mikään lajiammattilainen, jotta voi onnistua hommassaan. Joskus se voi olla jopa ihan tervettä, ettei ole mikään seuran entinen pelaaja, kuten kiekon puolella on.

Toimitusjohtajan ei tarvitsekaan olla, jos ympärillä on riittävästi lajiosaamista ja kokemusta. Sitä ei Ilveksessä ole enää Takkulan poislähdön myötä. Tämä olisi pitänyt ottaa huomioon seuraavissa rekryissä, mutta ne vedettiin sitten aivan vihkoon.
 
Näitä 3-0 ja 4-1 puoliaikoja ei voi enään tulla. Se tekee pelistä liian vaikean ja nämä ilmeenmuutokset ei vaan yleensä riitä kun takamatkaa on kolme maalia. Nyt on kiintiö ihan totaalisesti täynnä näitä puoliaikoja. Jos vieraskentällä jatkuvasti tulee näitä niin minkähänlainen turpasauna odottaisi sen jälkeen jos jollain ilveellä päästään Euroopassa kokeilemaan Ajaxia tai kumppaneita vastaan jos Lahtea ja Vepsuakin vastaan on niin vaikeaa. Toisaalta kotipeli voi ehkä pelastaa ensimmäisen karsintakierroksen otteluparin mutta tällä pelillä tuskin kahta otteluparia voitetaan.

Tatulta myös heikko peli tänään mutta isossa kuvassa nyt iso menetys ensipeliin kun tuota täytettä ei vaan riitä tuonne puolustukseen. Sanomattakin selvää, että Kumpulta tarvitaan tavallista parempi ottelu jos ja kun halutaan pestä puolustuksen osalta kasvot.
 
Toimitusjohtajan ei tarvitsekaan olla, jos ympärillä on riittävästi lajiosaamista ja kokemusta. Sitä ei Ilveksessä ole enää Takkulan poislähdön myötä. Tämä olisi pitänyt ottaa huomioon seuraavissa rekryissä, mutta ne vedettiin sitten aivan vihkoon.
Totta ja harva jos kukaan näistä väittääkään vastaan. RNS on siinä kertaalleen onnistunut rekryämällä Takkulan ja sitä kautta Rantasen, nyt taas on tehty epäonnistuneempia valintoja samoille paikoille.

On silti turhaa floodata joka ketjua samalla agendalla ja huudella mm. toimarin taustasta, jos sillä ei ole sinunkaan mielestä väliä, kunhan urheilullista puolta hoitaa osaavat henkilöt....
 
Takaisin
Ylös