Ilves Salibandy

Tänään on Spiralilla aika kovat panokset. Pisteellä karsimaan noususta, tappiolla kausi ohi

Ilves voitti 7-4 ja eteni pudotuspeleihin! Vastaan tulee Welhot, ja mitä tulospalvelusta osaan lukea niin luvassa on kyllä kova vastustaja! Todennäköisesti kotiottelu on ensi lauantaina, kaikki sinne!

Kuten jo edellä mainittiin, Ilves pelaa kotiottelunsa Welhoja vastaan lauantaina kello 12, otteluun ilmainen sisäänpääsy. Vierasottelu on puolestaan sunnuntaina klo 19 Kuopiossa. Käsittääkseni kahden ottelun yhteistuloksen voittaja etenee jatkoon. Kaikki siis Spiralille!

2 iltana taisteltiin maalin päähän tärkeimmästä mutta ei ihan riittänyt. Hieman kismittää. Hienoa taistelua kuitenkin.

@HakametänHaamu Mitä tuo tarkoittaa? Miesten edustusjoukkue vai koko salibandyjaosto? Miehillä oli ilmoitusten mukaan pari viikkoa sitten vielä tryout-tilaisuuskin uusille pelaajille ja sen ilmoituksen mukaan tarkoitus oli pelata Suomisarjaa ensi kaudella.

Kesäkuussakin pitäisi olla salibandyleirejä junnuille.

Edustusjoukkue ainakin. Eivät ilmoittautuneet sarjaan ja ilmoittautuminen on sulkeutunut. Taitaa olla rahat loppu.

Se siitä sitten. Olen jo aiemminkin kirjoittanut, että minun mielestäni Tampereen Ilveksen tulee lajista riippumatta tavoitella Suomen huippua, eli olla vähintäänkin nyt toiseksi korkeimmalla sarjatasdolla eikä sielläkään ainakaan pidemmällä tähtäimellä vaan joukon jatkona, vaan tavoitteena se ylin sarjataso.

Salibandyssa ollaan jo monta vuotta pelattu jotain mutsarjoja ja kaiken huippu oli farmisopimus KooVeen kanssa jossa itse ollaan siis se farmi. Olisin toivonut, että salibandyssa olisi haettu paluuta pääsarjaan, mutta harrasteporukan lopettaminen nyt ei ihmeemmin hetkauta.

Mielestäni koko Ilveksen salibandytoiminnan voisi ajaa alas, sählyseuroja kyllä Tampereen seudulla riittää. Olen avoin kuitenkin mahdollisesti uuteen lajiin Ilveksen sateenvarjon alla, mutta tavoitteet pitää sitten olla korkealla. (esimerkiksi lentopallossa ja käsipallossa ei tamperealista pääsarjajoukkuetta ainakaan ole vuosiin ollut-. Käsipallossahan Ilveksellä on historiallista menestystäkin.)

Se on aina muutenkin laadukkaan tekemisen merkki, kun tämän kokoluokan asioista kuin edutusjoukkueen alasajaminen saa lukea jonkun random kyläseuran somesta.

Todellakin on tullut aika sammuttaa valot salibandyjaostosta ja luovuttaa olemassaolevat juniorijoukkueet Kooveen tai jonkun muun käsiin kitumasta.

Eli huhupuheet pitivät paikkansa. Pirkanmaalla sählyseuroja riittää, joten pirkanmaalainen salibandy ei koe kolausta tässä. Ilveksellä on ollut hyviä yrityksiä nousta toiseksi korkeimmalle sarjatasolle, mutta yritykset ovat jääneet vähän vajaiksi kuten seurassa on ollut tapana.

Toimistolta viime keväänä luvattu paljon ja sanottiin, että divaripaikkaa lähdetään tavoittelemaan, ja nyt vuoden päästä edustuksen toiminta on lakkautettu. Osaavilla tekijöillä seura olisi varmasti jo toiseksi korkeimmalla sarjatasolla, mutta tarina päättyi näin. Monella taholla peiliin katsomisen paikka. Koko tilanne on hienosti lakaistu maton alle kaikessa radiohiljaisuudessa.

Takaisin