Ilves Podcast

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 162
Ilves podcast - Ilman taklaajan vastuuta
Ilves podcast - Kääntää selän laitatilanteessa
Ilves podcast - Lötä jäässä ja päätyyn
Ilves podcast - Änärissä tämäkin olisi viihdettä
Ilves podcast - Kuka helkkari on Wayne Gretzky
 

T_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
232
Whoa, näitä introreplojahan on tullut hurja määrä! Kiitos kaikille! Ja jos tulee lisää mieleen, niin saa laittaa tulemaan!

Tässä eilen julkaistu jakso. Tämä tehtiin tällä kertaa erikoisesta aiheesta johtuen ilman suunnitelmaa, introa, siirtymiä jne. , joten introreploja otetaan käyttöön sitten ensi viikolla.

 

Nixu

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
333
Otetaan palaute mielellään vastaan. Mitä ymmärrettiin väärin?
Ymmärtääkseni kritiikki kohdistuu siihen että Ilveksen joukkueelle kostetaan SRV:n hölmöilyt mutta tämä ohitetaan vastapuolella kokoajan vetoamalla siihen että hommaa tehdään vapaa-ajalla ja ennenkaikkea vapaaehtoisesti eikä kukaan voi vaatia yhtään mitään.

Itse arvostan osaston työtä erittäin korkealle eikä minunkaan mielestä voi vaatia eikä ole velvollisuutta tehdä yhtään mitään.

Jos mennään kuitenkin A:n peliin niin kyllä se järjestetyltä boikotilta vaikuttaa.

EDIT: En usko että asia muuttuu vääntämällä mihinkään tai että osastoa kiinnostaa mitä mieltä minä heidän toiminnastaan olen. Uskoisin kuitenkin että haluatte tehdä podcastia kaikille Ilveksestä kiinnostuneille niin silloin ei ehkä kannata selkeästi "valita puoltaan".
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 664
EDIT: En usko että asia muuttuu vääntämällä mihinkään tai että osastoa kiinnostaa mitä mieltä minä heidän toiminnastaan olen. Uskoisin kuitenkin että haluatte tehdä podcastia kaikille Ilveksestä kiinnostuneille niin silloin ei ehkä kannata selkeästi "valita puoltaan".

Eikös Podcastin paras ominaisuus juurikin ole siinä, että siellä kerrotaan aito ja rehellinen OMA mielipide, eikä tarvitse miettiä sitä mitä mieltä joku toinen on?
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Minullakin on kysymys takkahuoneen kolmikolle: En nyt muista kuka asian sanoi, mutta Ilves ja Tappara eivät olisi suurimmat rahavirtojen synnyttäjät Areenayhtiölle.

Mikä taho sitten on? Runkosarjaa pelataan Ratamettässä ensi vuodesta alkaen 60 peliä. Siihen pudotuspelit ja CHL päälle. Kyllä tuossa yhteenlaskettuna sadoista tuhansista katsojista puhutaan. Siinä on muiden tapahtumien järjestäjillä tekemistä, että saavat liikutettua saman määrän katsojia.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 579
Minullakin on kysymys takkahuoneen kolmikolle: En nyt muista kuka asian sanoi, mutta Ilves ja Tappara eivät olisi suurimmat rahavirtojen synnyttäjät Areenayhtiölle.

Mikä taho sitten on? Runkosarjaa pelataan Ratamettässä ensi vuodesta alkaen 60 peliä. Siihen pudotuspelit ja CHL päälle. Kyllä tuossa yhteenlaskettuna sadoista tuhansista katsojista puhutaan. Siinä on muiden tapahtumien järjestäjillä tekemistä, että saavat liikutettua saman määrän katsojia.
Jos ne sitten laskee aition omistajat muihin rahavirtoihin.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Ymmärtääkseni kritiikki kohdistuu siihen että Ilveksen joukkueelle kostetaan SRV:n hölmöilyt mutta tämä ohitetaan vastapuolella kokoajan vetoamalla siihen että hommaa tehdään vapaa-ajalla ja ennenkaikkea vapaaehtoisesti eikä kukaan voi vaatia yhtään mitään.
Kyllä mä tämän näkökulman ymmärrän. Mutta olen eri mieltä: minusta osasto ei kostanut Ilveksen joukkueelle mitään. Eikä oikeastaan kenellekään muullekaan.

Itse arvostan osaston työtä erittäin korkealle eikä minunkaan mielestä voi vaatia eikä ole velvollisuutta tehdä yhtään mitään.
Emmekä toivottavasti ole podissamme muuta väittäneetkään.

Jos mennään kuitenkin A:n peliin niin kyllä se järjestetyltä boikotilta vaikuttaa.
Minusta se taas vaikuttaa siltä, että kyseiset yksilöt kokevat viihtyvänsä A:n pelissä paremmin kuin liigajoukkueen. Tää on varmaan se, mikä on vaikea ymmärtää monelle. Voin olla väärässäkin, mutta luulen että osaston porukassa on jonkin verran henkilöitä, joille se katsomomeininki on viihtymisen kannalta tärkeämpää kuin itse peli. Silloin on ihan luonnollista mennä mieluummin siihen peliin, jossa sitä meininkiä pystyy pitämään yllä haluamallaan tavalla. Jos kyseessä olisi ollut joku järjestetty boikotti, niin luulen että ainakin kaikki osaston pääasialliset capot olisivat jättäneet tulematta liigapeliin. Jolleivät silmäni pettäneet, niin pari megafonin takaa tuttua naamaa oli kyllä lauantainakin ratamettässä peliä katsomassa.

EDIT: En usko että asia muuttuu vääntämällä mihinkään tai että osastoa kiinnostaa mitä mieltä minä heidän toiminnastaan olen. Uskoisin kuitenkin että haluatte tehdä podcastia kaikille Ilveksestä kiinnostuneille niin silloin ei ehkä kannata selkeästi "valita puoltaan".
Ensinnä on todettava, että meidän konsepti on jutella keskenämme meitä kiinnostavista asioista ja tuoda omia mielipiteitämme julki. Toisinaan me olemme kolmistaan samaa mieltä jostain asiasta, mihin monilla muilla saattaisi olla eriävä mielipide. Ei me olla mikään totuuden torvi, kyllä meidän kanssa eri mieltä saa olla.

Tiedostan kuitenkin sen, että sitä mukaa kun kuulijamäärämme ovat kasvaneet, on meilläkin kasvanut vastuu siitä, millaista keskustelua haluamme yhteisön sisällä edistää. Haluamme olla ennemmin ilvesläisiä yhdistävä kuin jakava voima, eikä puolien valinta ole omiaan edistämään sitä asiaa. Tässä tapauksessa kuitenkin on mielestäni selvää, että jotkut yksittäiset henkilöt erinäisillä somealustoilla ovat pyrkineet mustamaalaamaan osastoa syyttämällä heitä pettureiksi mitä värikkäämmin sanankääntein. Minusta se on väärin, ja siihen halusimme puuttua. Asiallinen kritiikki on aina hyvästä, mutta mainitunkaltainen syyllistäminen ei kuulu siihen.

Ylipäätään peräänkuuluttaisin mustavalkoisuuden välttämistä. Kaikki, jotka eivät ole samaa mieltä osastolaisten valinnoista, eivät ole heitä vastaan. Ei ole mitään syytä jakautua leireihin, vaan kuunnella eri osapuolia ja pyrkiä ymmärtämään.
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Minullakin on kysymys takkahuoneen kolmikolle: En nyt muista kuka asian sanoi, mutta Ilves ja Tappara eivät olisi suurimmat rahavirtojen synnyttäjät Areenayhtiölle.

Mikä taho sitten on? Runkosarjaa pelataan Ratamettässä ensi vuodesta alkaen 60 peliä. Siihen pudotuspelit ja CHL päälle. Kyllä tuossa yhteenlaskettuna sadoista tuhansista katsojista puhutaan. Siinä on muiden tapahtumien järjestäjillä tekemistä, että saavat liikutettua saman määrän katsojia.
Ei ollut meikäläisen heitto, mutta vastaan silti omaa mutuiluani. Jollen vallan väärin muista, Ilveksen ja Tapparan maksamat vuokrat ovat luokkaa 900k/seura. Areena tavoittelee kai jotain päälle 10 M€ liikevaihtoa. Tokihan Ilves ja Tappara ovat elintärkeät siinä, että ei niiltä ravintoloilta ym. käyttäjiltä voisi repiä riittäviä vuokria ilman liigapelien tuomia yleisömääriä, mutta noin niinkun suorien rahavirtojen kautta laskettuna Ilveksen osuus on vain kymmenesosa. Keskustelussamme tämä liittyi siihen, että areenan suunnittelussa on selvästi painotettu paljon muutakin kuin jääkiekkoa.

(yo. luvut täysin muistinvaraista mutuilua, korjatkoon joku jos on parempaa tietoa)
 

T_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
232
Oli muistaakseni meikäläisen heitto, ja ihan sen perusteella sen heitin, mikä mielikuva hallista jäi. Jotenkin vasta nyt ensimmäistä kertaa tajusin, että ehkä hallin omistajille se jääkiekko ei olekaan tärkein asia. Veikkaan, että yksittäisten tapahtumien järjestäjät maksavat suhteessa kovempaa vuokraa.

Ja kuten Santeri tuossa mainitsi, eihän halliyhtiö niitä lipputuloja saa, vaan tapahtumanjärjestäjä.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Ei ollut meikäläisen heitto, mutta vastaan silti omaa mutuiluani. Jollen vallan väärin muista, Ilveksen ja Tapparan maksamat vuokrat ovat luokkaa 900k/seura. Areena tavoittelee kai jotain päälle 10 M€ liikevaihtoa. Tokihan Ilves ja Tappara ovat elintärkeät siinä, että ei niiltä ravintoloilta ym. käyttäjiltä voisi repiä riittäviä vuokria ilman liigapelien tuomia yleisömääriä, mutta noin niinkun suorien rahavirtojen kautta laskettuna Ilveksen osuus on vain kymmenesosa. Keskustelussamme tämä liittyi siihen, että areenan suunnittelussa on selvästi painotettu paljon muutakin kuin jääkiekkoa.

(yo. luvut täysin muistinvaraista mutuilua, korjatkoon joku jos on parempaa tietoa)
Oli muistaakseni meikäläisen heitto, ja ihan sen perusteella sen heitin, mikä mielikuva hallista jäi. Jotenkin vasta nyt ensimmäistä kertaa tajusin, että ehkä hallin omistajille se jääkiekko ei olekaan tärkein asia. Veikkaan, että yksittäisten tapahtumien järjestäjät maksavat suhteessa kovempaa vuokraa.

Ja kuten Santeri tuossa mainitsi, eihän halliyhtiö niitä lipputuloja saa, vaan tapahtumanjärjestäjä.

Kiitos vastauksista! Ehkä pieni väärinymmärrys asiassa minun osaltani. Näen asian niin, että jääkiekko on suurin yksittäinen tulovirtojen synnyttäjä, mutta hallin täytyy soveltua myös muihin käyttötarkoituksiin, joten kompromisseja täytyy tehdä; tämän kautta muun käytön mahdollistaminen voisi olla se tärkein tulokulma.

Ilveksen ja naapurin yhdessä maksamat -luotan mainittuihin lukuihin- karvan alta viidesosa on erittäin merkittävä, koska kuten aiemmin itsekin kirjoititte, että ilman sitä ”viidesosaa” leikkautuisi NoHo:n ja aitiovuokraajien maksuista 100% niiltä illoilta, kun Ilves ja naapuri ei väkeä halliin houkuttele.
 

Teme-74

Luottopelaaja
Viestejä
4 365
Hyvä podcast tälläkin kertaa ja rohkeita kannanottoja osaston kannatus asiaan. Enpä voi erimieltäkään olla. Istualtaan kannattava osasto vois olla tyyliä masturbaatio ilman käsiä...
 
Ylös