Ilves playoffeissa kaudella 2023-2024

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Kaveri vai sittenkin "Kaveri"? :)
Niin tai näin, siinä on joko tosi kova luotto tai vähän ylimääräistä tai molempia. Kovat.

Oli se tällä kertaa oikeasti kaveri. Mä olisin kyllä osannut tarkistaa, paljonko siihen saa sisään ilman peliäkin :D

No toki tämäkin ihan tarkoituksella pelas ja osti vielä lisää tuon kilon päälle.

1710414382589.png


1710414491440.png
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Mikä järki? Tämäkö ylikerroin ja tuollainen panostus?

No kuten sanoin, niin kyllä mä tuolle sen 25% saan, mikä tarvitsee saada, jotta pelattavissa. Ei tuota nyt ihan pelkästään huvikseen tässä ole osteltu useamman ihmisen voimin ilman Ilves-lasejakin. Marginaalinen varmasti, mutta mieluusti sen silti tässä tapauksessa ottaa :)

Panoksen koolla nyt ei ole mitään merkitystä odotusarvomielessä. Kassan mukaan ne. En mä ole tuollaisiin katkeamassa ja aika isoa vaihtoa tulee vedonlyönnissä pyöritettyä.

Edit: Listään nyt vielä, ettei siitä kauaa ole, kun olin sitä mieltä, ettei yli 20% ole yhdelläkään joukkueella, mutta oon nähnyt viime aikoina syytä korjata Ilveksen arviota ja nostaa Ilveksen muiden todennäköisimpien yläpuolelle.
 
Viimeksi muokattu:

Mestaruusjuna

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
178
Pikkuisen yliampuvaa analyysia, jos ihan todennäköisyyksistä puhutaan. Esim. mahdollisessa Tappara-Sport-sarjassa ei ole ihme, jos sarja päättyy muuta kuin 4-0, vaan se on jopa todennäköisempää. Jos joku tarjoaa yli kahden kertoimen tästä asiasta, niin mä oon valmis kaatamaan aika paljon rahaa laariin :) Mahdollisessa Ilves-KalPa-sarjassa 4-2 saattaa olla jopa todennäköisin yksittäinen tulos, eikä se kuuteen peliin venyminen ainakaan ihme olisi.
Tietysti jos nyt ihan todennäköisyyksiä aletaan laskemaan, niin varmaan Tappara-Sport sarjassa olis todennäköisempää 4-1 kuin 4-0. Itse vaan on vaikeaa nähdä, että Sport oikeasti pystyis Tapparan kaatamaan edes kerran, sen verran suuri on tasoero. Mitä Ilves-Kalpa tulee niin perustelen sillä ton 4-0 tai 4-1 väitteen, että Ilves ei kotona Kalpalle häviä ja uskon, että reissupeleistä Ilves pystyisi vähintään toisen kahdesta ensimmäisestä ottamaan.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 984
Kunhan kärkipelaajat pysyvät terveiden kirjoissa (eli pystyvät pelaamaan joka pelissä), niin en usko, että kukaan voittaa Ilvestä neljää kertaa. Pahimmat kannot kaskessa ovat mielestäni HIFK, Pelicans ja Kärpät, mutta niistäkin tullaan selviämään voittajana.

Kyllä tuo profiilikuvani toteutuu tänä keväänä!
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Digian tekoäly ennustaa, että Ilves putoaa puolivälierissä Lukolle voitoin 3-4 ja että Tappara voittaa jokaisen playoff-sarjansa voitoin 4-0 ja näin ollen kolmannen peräkkäisen mestaruuden.
Onneksi Digian tekoälyllä ei ole kykyä ennustaa tällaisia lopputulemia ja onneksi tällaisen ei todennäköisyyslähtöisen julistavan ennustuksen arvo on tasan nolla :)
 

Masinaattori

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
243
Digian tekoäly ennustaa, että Ilves putoaa puolivälierissä Lukolle voitoin 3-4 ja että Tappara voittaa jokaisen playoff-sarjansa voitoin 4-0 ja näin ollen kolmannen peräkkäisen mestaruuden.
Eli siis tekoäly on myös sitä mieltä, että Sport voittaa Kalpan. Meni vähän maku tohon tekoälyyn, jos nyt katsoo ihan tilastoja, niin en ymmärrä että millä järjellä saa Ilveksen putoamaan jo puolivälierissä?
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 582
Digian tekoäly ennustaa, että Ilves putoaa puolivälierissä Lukolle voitoin 3-4 ja että Tappara voittaa jokaisen playoff-sarjansa voitoin 4-0 ja näin ollen kolmannen peräkkäisen mestaruuden.
Pitää syöttää tosielämän tilastoja siis tänä keväänä niin saadaan paremmin osumaan :)
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 173
Eli siis tekoäly on myös sitä mieltä, että Sport voittaa Kalpan. Meni vähän maku tohon tekoälyyn, jos nyt katsoo ihan tilastoja, niin en ymmärrä että millä järjellä saa Ilveksen putoamaan jo puolivälierissä?

Turha näistä ennusteista on hiiltä ottaa suuntaan tai toiseen. Aika monet keskustelupalstalaiset veikkaavat Ilvekselle korkeintaan pronssipeliä eivätkä usko Ilvekseen tyyliin sillä perusteella, että Ilves ei ole yli 25 vuoteen ollut finaalissa. Ihan kuin jonkun kauden 12-13 lähtökohdilla ja peleillä olisi tähän hetkeen mitään merkitystä. Yhtään peliä ei niiden veikkausten takia hävitä.

Osoitetaan kentällä negatiiviset veikkaukset ja ennusteet vääriksi ja positiiviset oikeiksi.

Kyllähän tuolla tekoälyllä joku algoritmi on mikä ennustukset laskee, veikkaanpa että siinä painotetaan Ilveksen ja Lukon keskinäisiä otteluita ja Ilveksen huonoa kotisaldoa.
 

Supin tukit

Luottopelaaja
Viestejä
1 349
Mahdollisista puolivälierävastustajista pelillisesti aivan se ja sama kuka tulee, me tullaan ne kaikki murskaamaan. Mutta ihan tollain matkaamisen kannalta olis kyllä ihan kiva jos Spåra hoitais KalPan tieltä :D Vaikka tuolla reissuketjussa sanoinkin läpällä toista, niin ei oikein nappais istua puolta vuorokautta bussissa, Kuopioon ja takasin, yhen lätkämatsin takia. Vaikka Turku ja Rauma onkin perseestä, niin onneks niistä pääsee äkkiä takas Tampeereelle
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Nyt kerroin 3.48, katotaan mihin lopuksi asettuu.

Ei ole. Sä katselet nyt Voittajavedon puolelta muuttuvakertoimista, jossa kansan pelieurot määrittävät kertoimet. Pitkävedon puolelta löytyy kiinteäkertoiminen, jossa Veikkauksen kerroinmiesten kertoimet. Edelleen 4,2.

Ja tässä siis pätee loppuun asti se kerroin, jolla olet pelannut, vaikka muutoksia kertoimiin tulisikin.
 

raipe jyrää

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
355
Ei ole. Sä katselet nyt Voittajavedon puolelta muuttuvakertoimista, jossa kansan pelieurot määrittävät kertoimet. Pitkävedon puolelta löytyy kiinteäkertoiminen, jossa Veikkauksen kerroinmiesten kertoimet. Edelleen 4,2.
Ok, maailmalta löyty 4.5 kerroin, laitoin sille all in.
Toki ennen kautta sain kertoimeksi 8.5
 

Toutain

Luottopelaaja
Viestejä
6 860
Ok, maailmalta löyty 4.5 kerroin, laitoin sille all in.
Toki ennen kautta sain kertoimeksi 8.5
Juu. Mä en sinne "maailmalle" pysty pelaamaan, (enkä etenkään tuollaista summaa).

Luonnollisesti muuten pelaisin sinne :)
 

GNR

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
742
Digian tekoäly ennustaa, että Ilves putoaa puolivälierissä Lukolle voitoin 3-4 ja että Tappara voittaa jokaisen playoff-sarjansa voitoin 4-0 ja näin ollen kolmannen peräkkäisen mestaruuden.
Mitään tekemistä sillä ei ole tekoälyn kanssa, jonkun juniorin virittämä simulaatio heikolla datalla.

Samanlaista roskaahan se sylkenyt ulos aiemminkin - onneksi toki ”tekoäly” nimikkeellä saa palstatilaa.
 
Ylös