Ilves playoffeissa kaudella 2023-2024

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 502
Hyvä argumentti -ostan.
Nämä kakkossijat ovat vähän kuin Juha Miedon tappio Wassbergille.
Joka tapauksessa pleijarit alkavat ja kohta taas mennään!
Runkosarjan kakkossija ei ole vielä muuta kuin pelkkä sijoitus jolla mennään tosipeleihin. 7. finaalin kun häviää jossain 15. jatkoerässä niin ollaan ehkä tuossa Mieto-Wassberg-tulkinnassa.
 

Ipa72

Luottopelaaja
Viestejä
6 019
Runkosarjan kakkossija ei ole vielä muuta kuin pelkkä sijoitus jolla mennään tosipeleihin. 7. finaalin kun häviää jossain 15. jatkoerässä niin ollaan ehkä tuossa Mieto-Wassberg-tulkinnassa.
Ok :) I rest my case!
 

Mr. Torrance

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
875
Pitkiä on päivät ja tunnit. Mitäs meinaatte tehdä 8 pv kun täytyy ootella ekaa peliä? :D
Kuuntelen Kasevan- Tyhjää repeatillä, voivottelen ja yritän vain selvitä näistä päivistä.:D
 

Tinke18

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
433
On kyllä mielenkiintoista nähdä, miten maalivahtien peluutus menee poffeissa. Saavatko molemmat tilaisuuden heti alkuun? Ja kummalla lähdetään? Todella vaikea viime esitysten perusteella sanoa kummalla itse lähtisin. Kuukausi sitten olisin sanonut miettimättä Gunnar, mutta nyt se valinta ei enää ole niin selvä.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 591
On kyllä mielenkiintoista nähdä, miten maalivahtien peluutus menee poffeissa. Saavatko molemmat tilaisuuden heti alkuun? Ja kummalla lähdetään? Todella vaikea viime esitysten perusteella sanoa kummalla itse lähtisin. Kuukausi sitten olisin sanonut miettimättä Gunnar, mutta nyt se valinta ei enää ole niin selvä.
Luulen että jatketaan tasaisella peluutuksella. Eihän tässä ole edes nähty sen suurempaa syytä muutta tuota kun molemmat molarit ovat hoitaneet hommansa. Malek voi yllättää vielä monet vastustajan kannattajat. Ja miksei omatkin.
 

Suikula

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
211
Edelliset 18 matsia 15 voittoa = 83.3%

Ihan posketon prosentti.
Kunto kohdallaan. Joukkue harvinaisen terve. Ainakin toistaiseksi, toki Tps pelissä voi mennä vaikka useampi kantulle vielä.

Mestaruus on kyllä vaikeata saavuttaa, mutta nyt siihen on ainakin kohtuullinen 25% mahdollisuus.

Ilves on niukka suosikki. Omissa papereissa kaikkia vastaan suosikki paras 7 sarjassa. Hifk tuntuisi hankalimmalta vastukselta, tulee sitten missä vaiheessa hyvänsä, jos tulee.
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
13 994
Pendon Ilves on just sellainen, kun hän on joukkueidensa sanonut olevan eli parhaimmillaan keväällä. Tuota toteamusta tukee oikeastaa ihan kaikki osa-alueet: AV, YV, maalivahtipeli, puolustus ja hyökkäys. Tulemme näkemään erinomaisen kevään ja siihen tulee liittymään Kanadamaljan nosto!

Alkaispa jo!
 

El Reino

Tähtipelaaja
Viestejä
10 325
Ei mikään vastustaja tule olemaan tänä vuonna helppo. Voimasuhteet ovat paljon tasaisemmat kuin koronakausina, kun osa säästi ja osa tankkasi kuluista piittaamatta.

Hieno kevät edessä ja yllätyksiä tullaan näkemään.
 

FightBackIpa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Mielestäni Ilves voittaa mestaruuden, jopa ilman värilaseja, mutta vaatii sen, että nyt pääkoppa kestää vaikeallakin hetkellä. Enkä kyllä sitä pelkää, että romahdusta tulisi. Kaikkia pelejä ei voiteta, mutta se riittää, että niitä tulee 4+4+4.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 338
On kyllä mielenkiintoista nähdä, miten maalivahtien peluutus menee poffeissa. Saavatko molemmat tilaisuuden heti alkuun? Ja kummalla lähdetään? Todella vaikea viime esitysten perusteella sanoa kummalla itse lähtisin. Kuukausi sitten olisin sanonut miettimättä Gunnar, mutta nyt se valinta ei enää ole niin selvä.
Tuskin lähdetään korjaamaan asiaa mikä ei ole rikki.

Eiköhän homma jatku samalla tavalla kun tähänkin asti.

Voihan se olla niin, että se joka aloittaa pelaa 2 jos tulee voittoja ja sitten kolmanteen peliin vaihdetaan.
Tappio pelistä varmaan vaihtuu automaattisesti.
 

NallePuh

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
396
Jos yhtään saa toivoa niinkuin saakin, niin kyllä kutkuttava asetelma on tuohon HIFK-KalPa peliin huomenna. KalPan suoralla voitolla saataisiin KalPa hyvin todennäköisesti vastaan ensimmäisellä kierroksella (mielestäni KalPa mielummin vastaan kuin Lukko), ja HIFK voitaisiin kohdata vasta finaaleissa. Itse ainakin laitan tuon pelin seurantaan huomisen osalta.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 338
Jos yhtään saa toivoa niinkuin saakin, niin kyllä kutkuttava asetelma on tuohon HIFK-KalPa peliin huomenna. KalPan suoralla voitolla saataisiin KalPa hyvin todennäköisesti vastaan ensimmäisellä kierroksella (mielestäni KalPa mielummin vastaan kuin Lukko), ja HIFK voitaisiin kohdata vasta finaaleissa. Itse ainakin laitan tuon pelin seurantaan huomisen osalta.
Itse alan kallistumaan KalPasta ja Lukosta ihan pelkästään maalivahtien takia Lukkoon.
On meinaan todella huono tandemi Lukolla tällä hetkellä.
Toki ei ne KalPankaan maalivahdit päätä huimaa.

Oikeastaan ihan sama. Tuokaa kuka vaan.
 

NallePuh

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
396
Itse alan kallistumaan KalPasta ja Lukosta ihan pelkästään maalivahtien takia Lukkoon.
On meinaan todella huono tandemi Lukolla tällä hetkellä.
Toki ei ne KalPankaan maalivahdit päätä huimaa.

Oikeastaan ihan sama. Tuokaa kuka vaan.
Eipä tuo Lekkas kauheasti vakuuta, ja no Gibsonissa on pieni potentiaalin siemen siihen, että voi yllättää niinkuin koko Lukon joukkueella. Mutta joo aivan sen ja sama kuka vastaan tulee niin vahvoilla ollaan joka sarjassa.
Edit: Jatkolan tilanteesta ei tietoa minulla. Lisäksi eikös Räsäsen pitänyt olla loppu kausi sivussa, mutta viime KalPan pelissä taisi olla kokoonpanossa. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

Vovlo

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
8 591
Eipä tuo Lekkas kauheasti vakuuta, ja no Gibsonissa on pieni potentiaalin siemen siihen, että voi yllättää niinkuin koko Lukon joukkueella. Mutta joo aivan sen ja sama kuka vastaan tulee niin vahvoilla ollaan joka sarjassa.
Edit: Jatkolan tilanteesta ei tietoa minulla. Lisäksi eikös Räsäsen pitänyt olla loppu kausi sivussa, mutta viime KalPan pelissä taisi olla kokoonpanossa. Korjatkaa jos olen väärässä.
Pudotuspeleissä kaikki on tunnetusti HELVETIN terveitä.
 

FightBackIpa

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
954
Jotenkin alan kallistumaan niin, että aivan sama kuka puolivälkkäreissä tulee vastaan, spekuointi kuka olisi paras useimmiten menee pusikkoon. Esimerkkinä jo ihan viime vuoden Pelicans. Taisi suurimalla osalla olla toive vastustaja, kuten itselläkin.

Maalivahtien peluutusta tuskin tarvii muuttaa. Hienosti on toiminut ja on meidän yksi kilpailuvalttimme. Huonon pelin jälkeen voi ukon vaihtaa ja taas kentälle yhden välipelin jälkeeen. En ainakaan itse muista juurikaan, että ukot olisivat omissa peleissään pelanneet kahta peliä peräkkäin huonosti.
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 717
Pitkiä on päivät ja tunnit. Mitäs meinaatte tehdä 8 pv kun täytyy ootella ekaa peliä? :D

Play-offeissa pitää elää hetkessä. Nyt kannattaa ottaa ihan levon kannalta nämä välipäivät ja tehdä jotain sellaista millä saa ajatukset kiekosta ja tulevista peleistä irti. Pelaajilta nämä vaatii paljon, mutta toki meiltä kannattajiltakin. Siksi silloin kun se lepopaikka tulee, niin pitää sekin käyttää niin jaksaa sitten vetää kaikki matkustamiset ja valmistautumiset peleihin yms. Kautta voi olla vielä jäljellä jopa 21 peliä joten kaikki lepo on vain hyväksi.


Jotenkin levoton on itsellä olo. Kaikki on hyvin ja tiedetään että tälläkin kaudella on mahdollisuus mennä ihan päätyyn asti. Ja silti se Pelicans-sarja kummittelee vielä mielessä vaikka tietää että 7 pelin sarja kääntyisi hyvin todennäköisesti meille varsinkin kun mätämunat on nyt poistettu joukkueesta.

Pelit ratkotaan usein pään sisässä ja kyllä nyt Ilveksen pahin vastustaja on se Ilves itse. Kestetäänkö nyt paineet? Onko kaksi välierätappiota marinoinut ja puristanut ajatukset sellaiseksi yhteishengeksi ja voitontahdoksi että nyt se mikä meille kuuluu otetaan eikä saadaan? Kuinka takaiskut ja vaikeat tilanteet käsitellään? Mikä takaa, ettei se viime kauden joukosta lipeäminen toistu? Ja silti tietysti tässä on odottavan toiveikas. Koska eihän me niitä paineita koskaan opita voittamaan ellei saada mahdollisuuksia niitä kohdata ja käsitellä. Tätä mahdollisuutta on odottanut siitä Pelicans-sarjan tappiosta lähtien. Niin suuren nälän ja katkeruuden se jätti että revanssia on odottanut nyt 11 kuukautta ja vain sitä. Nyt ei kelpaa mikään muu kuin finaalipaikka. Jokainen syy olla ottamatta sitä on tekosyy.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
331
Edelliset 18 matsia 15 voittoa = 83.3%
On kova. Mestaruuteenhan riittäisi vähimmillään niinkin vaatimattomat voittopinnat kuin karvan päälle 57% joten voidaan ihan huoletta sukeltaa tuossa tilastossa ;).
Pelit ratkotaan usein pään sisässä ja kyllä nyt Ilveksen pahin vastustaja on se Ilves itse. Kestetäänkö nyt paineet? Onko kaksi välierätappiota marinoinut ja puristanut ajatukset sellaiseksi yhteishengeksi ja voitontahdoksi että nyt se mikä meille kuuluu otetaan eikä saadaan? Kuinka takaiskut ja vaikeat tilanteet käsitellään? Mikä takaa, ettei se viime kauden joukosta lipeäminen toistu? Ja silti tietysti tässä on odottavan toiveikas. Koska eihän me niitä paineita koskaan opita voittamaan ellei saada mahdollisuus niitä kohdata ja käsitellä. Tätä mahdollisuutta on odottanut siitä Pelicans-sarjan tappiosta lähtien. Niin suuren nälän ja katkeruuden se jätti että revanssia on odottanut nyt 11 kuukautta ja vain sitä. Nyt ei kelpaa mikään muu kuin finaalipaikka. Jokainen syy olla ottamatta sitä on tekosyy.

Itsellekin tämä mennyt meinaa välillä hiipiä takaisin, mutta nyt esim. viime kauden kokoonpanoon nähden mukaan on tullut hiukan enemmän johtajuutta (mm. Friman, Clendening) ja omat muutaman viime vuoden runkopelaajat ovat jälleen kokeneempia. Joukkueella on saatavilla herkissä ja tukalissa paikoissa jo urallaan menestyneiden tukea.

Mitä tehdään nyt toisin kuin viimeksi? Kuinka jokainen voi saada peliin valmistavat asiat onnistumaan paineista huolimatta? Jne. Uskon että huolellisuudessa ollaan nyt hitusen parempia kuin vuosi sitten.
 
Ylös