Ilves playoffeissa 2023

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Ei Ässät helppo olisi, mutta pelaa selkeää ja reilua lätkää.. ei mitään sumputus kiekkoa.
Kunhan Rubin voitetaan, niin hätää ei ole.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 182
Miten puolivälierät jatkuu niillä jotka pelaa perjantaina 17.3? Mietin vaan et onko heti 18.3? sitten tulis säälijoukkueelle mahd. 16 17 18 pvä pelit.
Ilveksen osalta  veikkaan, että pelipäivät menevät:

Game 1: La 18.3
Game 2: Ma 20.3
Game 3: Ke 22.3
Game 4: Pe 24.3

Game 5: La 25.3
Game 6: Ma 27.3
Game 7: Ti 28.3
 
Viimeksi muokattu:

Tupsukorva35

Tähtipelaaja
Viestejä
14 554

Tuossa puolivälierien otteluohjelma kokonaisuudessaan Ilveksen osalta.

Game 1: La 18.3
Game 2: Ma 20.3
Game 3: Ke 22.3
Game 4: Pe 24.3

Game 5: Su 26.3
Game 6: Ti 28.3
Game 7: Ke 29.3
 

Reima#21

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
570

Tuossa puolivälierien otteluohjelma kokonaisuudessaan Ilveksen osalta.

Game 1: La 18.3
Game 2: Ma 20.3
Game 3: Ke 22.3
Game 4: Pe 24.3

Game 5: Su 26.3
Game 6: Ti 28.3
Game 7: Ke 29.3
Eikös Tra pelaa 17.3 ja sitä tarkotin et jos ne pelaa sit heti 18.3 niin niiden vastustajalle pelit mahd. 16 17 18 pvä.
 

KissaKala_

Luottopelaaja
Viestejä
3 868

Tuossa puolivälierien otteluohjelma kokonaisuudessaan Ilveksen osalta.

Game 1: La 18.3
Game 2: Ma 20.3
Game 3: Ke 22.3
Game 4: Pe 24.3

Game 5: Su 26.3
Game 6: Ti 28.3
Game 7: Ke 29.3
Siis minkä pirun takia game 7 täytyy vuodesta toiseen laittaa peräkkäin game 6 kanssa? Olis tuon pakollisen back to back pelin voinu laittaa vaika game 4 ja game 5 väliin.. Noh, toivotaan, että game 7 ei puolivälierissä jouduta, mutta kyllä seiskapeli on sen arvonen, et pelaajat sais olla tuoreina. Muistellaan vaikka kevättä 2017.

Vissiin 3. ja 4. sijottuneiden sarjoissa game 7 edeltää lepopäivä...
 

jurgen

Tähtipelaaja
Viestejä
14 073
Nythän ne alkavat, ne tosipelit, joissa pelkästään voitto on tärkeää. Hienoa aikaa elämme taas, Ilves -fanin parasta aikaa, toisin kuin aiemmin, kun se paras aika oli kesä.

Itse uskon Ilveksen yltävän mainetekoihin ja siihen kauan himoittuun kultamitaliin.

Alkaispa jo!
 

Dominaattori

Luottopelaaja
Viestejä
4 230
Todennäköisesti pleijarit vedetään taas aivan älyttömällä tahdilla, varsinkin jos pitkiä sarjoja tulee. Tämäkö on sitä Liigan urheilullisuuta? Väsyneisiin pelaajin yhdistettynä salliva tuomarilinja. Tämän takia ymmärrän Pendon pelikirjan oikein hyvin.
Tätä se on kun näitä päätöksiä tehdään Antti Tuiskun keikkakalenterin ehdoilla.

Back to back pelejä ei pitäisi olla, mielellään jopa voisi jossain kohtaa olla kahden päivän huili. Toinen on kun otteluiden tarvitsee olla samoina päivinä samaan aikaan.

Puolivälierissä kaksi paria pelaa eri syklillä kahden muun parin kanssa. Sitten vielä puolen tunnin porrastus alkamisajankohtaan. Välierissä sitten eri päivinä. Onneksi Ilveksellä ja Tapparalla on molemmilla kotietu välieriin asti, se pakottaa ne pelaamaan eri päivinä.
 

LuikuriTattinen

Luottopelaaja
Viestejä
3 350
Eilinen kenraaliharjoitus tap vastaan kyllä jätti jossiteltavaa, jos sieltä Ässät tulee vastaan, kuinka niitä vatsaan pelataan? Kivi laittaa tolppatrapin päälle ja loppu onkin sitten arvoitus. TPS en pidä kyllä minään, sieltä puuttuu ne möröt nyt ja Ahokas on jotenkin pihalla. Toivottavasti olen väärässä Ässien suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 289
Joka toinen päivä pitäisi olla peli ja sarjojen välissä kaksi välipäivää. Näin on esimerkiksi Ruotsissa ja Änärissä.

Suomessa vedetään ihan epäinhimillisellä tahdilla vuodesta toiseen ja siksi pelaajat ovat liiankin väsyneitä.

Itse olen menettänyt toivoni, että tähän ikinä mitään muutosta tulee. Runkosarjaa voisi hyvin tiivistää syksyltä tai aloittaa viikkoa aiemmin, niin saataisiin pleijareihin ne tarvittavat n. 10 päivää lisää läpikäymiseen.
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 106
Joka toinen päivä pitäisi olla peli ja sarjojen välissä kaksi välipäivää. Näin on esimerkiksi Ruotsissa ja Änärissä.

Suomessa vedetään ihan epäinhimillisellä tahdilla vuodesta toiseen ja siksi pelaajat ovat liiankin väsyneitä.

Itse olen menettänyt toivoni, että tähän ikinä mitään muutosta tulee. Runkosarjaa voisi hyvin tiivistää syksyltä tai aloittaa viikkoa aiemmin, niin saataisiin pleijareihin ne tarvittavat n. 10 päivää lisää läpikäymiseen.
Liiga kahteen kastiin.. esim. 18 joukkuetta mukaan. 10 ylemmässä ja 8 alemmassa. Näin saadaan se Liiga auki ja typistettyä ottelumäärää. Toisin sanoen.. Jokerit mukaan ja turhat ottelut pois.
 
  • Tykkää
Reactions: 17

Ilvesfan

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
395
Jätän tämän vain tähän. KK muuten tiputtaisi Kärpät, mutta koska kannatamme seuraa nimeltä Ilves niin kyllähän sen tietää mistä löydämme itsemme maanantaina.

Screenshot_20230311_232034_Chrome.jpg
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 524
Joka toinen päivä pitäisi olla peli ja sarjojen välissä kaksi välipäivää. Näin on esimerkiksi Ruotsissa ja Änärissä.

Suomessa vedetään ihan epäinhimillisellä tahdilla vuodesta toiseen ja siksi pelaajat ovat liiankin väsyneitä.

Itse olen menettänyt toivoni, että tähän ikinä mitään muutosta tulee. Runkosarjaa voisi hyvin tiivistää syksyltä tai aloittaa viikkoa aiemmin, niin saataisiin pleijareihin ne tarvittavat n. 10 päivää lisää läpikäymiseen.

Tää on kyllä ihme. Ei ole kenenkään etu runnoa läpi järjetöntä tahtia. Pelin taso kärsii. Tuote kärsii.
 

Kodytek88

Luottopelaaja
Viestejä
2 226
Vähän huono arpa kävi kyllä pudotuspelien osalta, kun kaksi kolmesta mahdollisesta vastustajasta on sellaisia, joita en itse missään nimessä haluaisi kohdata ollenkaan koko kevään aikana.

Tämä ei siis johdu siitä, että uskoisin Ilveksen putoavan jatkosta, vaan ihan vain siksi, että näitä nolla nolla -pelejä on varsin tylsä katsoa. TPS toki olisi toki myös sitten tuloksellisesti suuri kanto kaskessa.

Pitää siis vain toivoa, että Ässät ja KooKoo hoitavat oman urakkansa kunnialla. Nähdäkseni molemmat lähtevät näihin ottelupareihin varsin hyvillä mahdollisuuksilla voittoon ja miksipä eivät jopa suosikkeina.

Neljästä sääleihin yltäneistä joukkueista KooKoo olisi puolestaan ollut pelillisesti Ilvekselle se ylivoimaisesti sopivin. Kärpät sitten lähtökohtaisesti toisella sijalla tässä kategoriassa, joskin viime keväänäkin nähtiin aika iso muutos voimasuhteissa, kun alettiin pelata tosipelejä ja kun tuomarilinjassa otettiin kahden pelin jälkeen omat säännöt käyttöön Kärpille...

Summa summarum: kovasti harmittaa sekä runkosarjan voiton menettäminen kalkkiviivoilla että HIFKin niukka livahtaminen kuuden parhaan joukkoon. Ottelusarja IFK:ta vastaan olisi ollut hieno monestakin eri syystä.
 

Grinder

Luottopelaaja
Viestejä
3 524
Vähän huono arpa kävi kyllä pudotuspelien osalta, kun kaksi kolmesta mahdollisesta vastustajasta on sellaisia, joita en itse missään nimessä haluaisi kohdata ollenkaan koko kevään aikana.

Tämä ei siis johdu siitä, että uskoisin Ilveksen putoavan jatkosta, vaan ihan vain siksi, että näitä nolla nolla -pelejä on varsin tylsä katsoa. TPS toki olisi toki myös sitten tuloksellisesti suuri kanto kaskessa.

Pitää siis vain toivoa, että Ässät ja KooKoo hoitavat oman urakkansa kunnialla. Nähdäkseni molemmat lähtevät näihin ottelupareihin varsin hyvillä mahdollisuuksilla voittoon ja miksipä eivät jopa suosikkeina.

Neljästä sääleihin yltäneistä joukkueista KooKoo olisi puolestaan ollut pelillisesti Ilvekselle se ylivoimaisesti sopivin. Kärpät sitten lähtökohtaisesti toisella sijalla tässä kategoriassa, joskin viime keväänäkin nähtiin aika iso muutos voimasuhteissa, kun alettiin pelata tosipelejä ja kun tuomarilinjassa otettiin kahden pelin jälkeen omat säännöt käyttöön Kärpille...

Summa summarum: kovasti harmittaa sekä runkosarjan voiton menettäminen kalkkiviivoilla että HIFKin niukka livahtaminen kuuden parhaan joukkoon. Ottelusarja IFK:ta vastaan olisi ollut hieno monestakin eri syystä.

Mää taas olin todella huojentunut nähdessäni Kärppien konttaavan ja IFK:n menevän kuudenneksi. En jotenkin haluaisi kohdata heitä. Laittaa Lukon tiukille. Heillä on käyrä ylös. Toki molaritilanne voi olla hatara. Asennetta löytyy ja arvaamattomuutta. Kärpät taas heikossa tilanteessa, sekaisin, ja arvattava. Toki Kärpät tuppaa herätä loppuhetkillä. Jos Lukko menee jatkoon, voi olla sarjan jälkeen pelaajia telakalla, molaria myöden. KooKoo nyt olisi kiva kohdata mutta se onkin pleijareiden huonoin joukkue. Ässät ja Tepsi sitten luovat jännän parin, kiinnostaa lopputulos.
 
Ylös