Ilves panostaa omaan toimintaansa - RY:n/johdon toiminta

Nade

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
828
Samaisesta asiasta taidettiin käydä vastaavaa vääntöä aiemminkin tällä foorumilla, mutta kannan nyt mielipiteeni mukaan soppaan. Olkoot se sitten kunkin mielestä huono tai hyvä.

Ilves ei ole koskaan ollut FC, HC tai muukaan vastaava, joten miksi se sitä nyt yhtäkkiä olisi edes sometilissä. CHL logokokeilukin meni niin hyvin, että miksi väkisin halutaan toistaa samoja virheitä. Itseä ei sinänsä englanninkieliset versiot niinkään häiritse, mutta lähinnä herää kysymys, miksi tämä vaihdos on pitänyt tehdä. Halukkaat oletettavasti Ilveksen somesta löytävät oli sen tilin nimi sitten ilvesedustus tai ilvesfc.

Lisämainintanan vielä, että mielenkiinnosta katselin nopeasti esimerkiksi länsinaapurin pääsarjan sometilejä Instagramin puolella ja monessa oli ihan fotboll lisäliitteenä siellä seuran nimen perässä. Asia erikseen sitten, kun mennään Euroopan suurimpiin sarjoihin, jossa on jopa erikseen sometilit englanniksi.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 242
Kylläpä on mieli pahoitettu pienestä asiasta. Tarkoitus on varmaan erottaa Ilveksen jalkapallon somet Ilveksen jääkiekon someista. Tuo Ilves-edustus on siihen erottamiseen aina ollut huono nimi.
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Lisämainintanan vielä, että mielenkiinnosta katselin nopeasti esimerkiksi länsinaapurin pääsarjan sometilejä Instagramin puolella ja monessa oli ihan fotboll lisäliitteenä siellä seuran nimen perässä. Asia erikseen sitten, kun mennään Euroopan suurimpiin sarjoihin, jossa on jopa erikseen sometilit englanniksi.
Oon itse katsellut vähän samaa ja mieleeni on erityisesti painunut esimerkiksi se että melkein jokaisella ruotsalaisella seuralla on miesten ja naisten joukkueilla samat some tilit ja Djurgårdenin jääkiekko ja futis käyttää ainakin facessa samaa tiliä.

Ehkä Ilveksen osalta toi miesten ja naisten yhteiset tilit voisi toimia ettei samalla seuralta tule liikaa tilejä eikä keksiä jokaisen kohdalla miten sen nimen muotoilee.
 

Pirkkalan Litti

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
310
Oon itse katsellut vähän samaa ja mieleeni on erityisesti painunut esimerkiksi se että melkein jokaisella ruotsalaisella seuralla on miesten ja naisten joukkueilla samat some tilit ja Djurgårdenin jääkiekko ja futis käyttää ainakin facessa samaa tiliä.

Ehkä Ilveksen osalta toi miesten ja naisten yhteiset tilit voisi toimia ettei samalla seuralta tule liikaa tilejä eikä keksiä jokaisen kohdalla miten sen nimen muotoilee.
Täysin samaa mieltä tästä. Seurasin juuri webinaaria, missä Hammarbyn somepäällikkö kertoi heidän meiningistään. Oli mielenkiintoista kuulla miten he saivat viime kaudella naisten edustuksen viimeiseen vieraspeliin yli 8000 vierasfania. Tuo on isoin määrä Ruotsissa kaikki lajit ja sukupuolet huomioiden.

Tuossa fanien sitouttamisessa somella on tärkeä rooli ja heillä on yhteinen tili miesten ja naisten edustukselle. Sinne tehdään postauksia suhteessa 50-50. Toivottavasti Ilves tekee jatkossa samalla tavalla!
 

harkkapilli

Luottopelaaja
Viestejä
1 852
Valitettavasti Ilveksessä ollaan ilmeisesti menossa ihan päinvastaiseen suuntaan. Nykyisillä edustuksen nettisivuilla on ollut mukana myös Kansallisen Liigan joukkue, mutta sellaistakin huhua on kantautunut korviin, että naisten joukkue oltaisiin jättämässä sivustolta pois.

Tuo olisi valitettavasti linjassa senkin kanssa, että Veikkausliiga-kausarilla ei pääse tulevalla kaudella enää Kansallisen Liigan otteluihin. Jotenkin kaikki nämä askeleet taaksepäin osuvat samaan hetkeen, kun Hockey on hypännyt miesten jalkapalloedustuksen kelkkaan. Voiko se olla sattumaa, kun jääkiekon puolellakaan naisten joukkue ei ole juurikaan Hockeyn porukkaa kiinnostanut?
 

Virta11

Rivipelaaja
Viestejä
27
Toivottavasti muutokset ei jää tähän. Esim. maalilaulun vois vaihtaa mun puolesta.
Seura vois satsata tohon somepuoleen vähän enemmän. Esim. minkä takia Youtubeen ei enää tuu haastatteluja. Roope Riski on nyt ollu seuran sopimuspelaaja jo tovin, mutta miestä ei oo kameran eteen haastatteluun saatu. Vielä jokin aika sitten Ilveksen youtube-kanavalle tuli ihan hyvin simppeleitä haastatteluita. Nyt niitä tulee edelleen naisista ja Ry:n valmentajista mikä on hienoa, mutta jos vertaa moneen muuhun veikkausliiga- tai divariseuraan ni siellä on kunnon haastatteluita saatavilla jatkuvasti.
 

AinaIlves

Luottopelaaja
Viestejä
2 416
Yksi muutos näkyy jo noissa uusissa pelipaidoissa logossa, kun niitä vertaa viime kauden paitaan. Ottelumainoksissa somen puolella tämä muutos logossa näkyi jo viime kaudella.
 

AQ21

Luottopelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
3 700
Yksi muutos näkyy jo noissa uusissa pelipaidoissa logossa, kun niitä vertaa viime kauden paitaan. Ottelumainoksissa somen puolella tämä muutos logossa näkyi jo viime kaudella.
Seuravärien sävyt yhtenäistetään? Ainakin logo näyttää nyt oikeamman väriseltä. Hyvä muutos, en ole ikinä kauheasti tykännyt niistä futiksen vaaleammista väreistä.
 

janne68

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
923
Minun mielestäni kiakolla ja pallolla miehillä ja naisilla. Pitäisi olla vain 1 some tili. Silloin saisi helpommin tietoa naisten toiminnasta.
Kiakossa pitäisi naisiinkin panostaa enemmän ja varmasti pallossakin.
Olisi kaikille hyötyä, jos naisten ja miesten joukkueet näkyisivät ja menestyisivät.
Saataisiin nuoria helpommin mukaan toimintaan, kun esikuvia olisi joka nurkalla
 

Peluuri

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
886
Toivottavasti muutokset ei jää tähän. Esim. maalilaulun vois vaihtaa mun puolesta.
Seura vois satsata tohon somepuoleen vähän enemmän. Esim. minkä takia Youtubeen ei enää tuu haastatteluja. Roope Riski on nyt ollu seuran sopimuspelaaja jo tovin, mutta miestä ei oo kameran eteen haastatteluun saatu. Vielä jokin aika sitten Ilveksen youtube-kanavalle tuli ihan hyvin simppeleitä haastatteluita. Nyt niitä tulee edelleen naisista ja Ry:n valmentajista mikä on hienoa, mutta jos vertaa moneen muuhun veikkausliiga- tai divariseuraan ni siellä on kunnon haastatteluita saatavilla jatkuvasti.
Ei ikinä maalilaulua vaihtoon!!
 

Carabasin Markiisi

Luottopelaaja
Viestejä
5 417
Sanotaan nyt vielä sen verran, että pystyn elämään sen kanssa, jos Instagramin nimessä on fc. Mutta pelkään, että kohta myydään jotain vitun ILVES FC -tuotteita ja joukkueen nimi vaihtuu tuohon muotoon.

Ei ihan väärin pelätty.

 

Berenger

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
833
Ei innosta tuo Ilves FC asia ollenkaan.

Nettisivujen (ja toivottavasti tiedottamisen!) tuominen tähän aikaan on ilman muuta ehdottoman hyvä asia.
Samoin brändin ja värimaailman yhdistäminen kiekon kanssa on ihan hyvä asia.
Samoin tottakai tuotemyynnin kehittäminen sekä tuominen ylipäätään ihmisten tietoisuuteen on tervetullutta.

Paljon siis hyvää, mutta tuo FC-kikkailu ei miellytä. Koska mun mielestä Ilves on Ilves. Ei Ilves FC, Ilves HC tai Ilves SC.

Täytyy sanoa, etten edes kunnolla ymmärtänyt tuleeko tämä meidän seuran nimeksi niinkuin virallisesti. Sarjataulukkoon yms..
Vai vain nettisivujen sun muun selkeyttämiseksi..
Olen vaan niin herkkänä tämmösten asioiden kanssa, että rupesin heti hutkimaan.
 
Ylös