Ilves Launch 8.5.2023

Status
Viestiketju on suljettu.

Beast

Luottopelaaja
Viestejä
1 001
Ehkäpä siksi etteivät nämä henkilöt jaksa odottaa vaan kaikkihetimullenyt.

Sama itkuvirsi oli vuosi sitten kunnes launch 2.0 ja Haapalan jatko tuli julki.

Mä vasta jaksankin odottaa! Koko ikäni odottanu ja jaksan kyllä odottaa, mutta puheet teoiksi..

Mun kärsivällisyys on kovalla tasolla, vaikka täällä sanonkin asiat suoraan.
 

WillieGunn

Luottopelaaja
Viestejä
3 565
Pennanen varmistui ja julkaistiin kauden 23-24 valmentajaksi syys-loka vaihteessa. Paljon on ollut aikaa Pendon joukkueen kasaamiseen. Tilanne on kamala, jos hyökkäyksen kärkihankintoja ja ykkösveskaa ei vielä huomenna valtaosin julkaista. Niiden hankinta ei varsinaisesti helpotu, kun kesä kääntyy syksyksi. Onhan se nähty, monena vuonna...

Rahaa pitäisi viime ja tämän kauden jälkeen olla ihan hyvin käytettäväksi. Top5 budjetti oli jo viime kaudella. Sitä pitäisi vielä järjen mukaan pystyä hyvin kasvattamaan areena-ajan takia. Rahaa ei käytetä pelaajiin, mutta samalla puhutaan jostain Veikkausliigaan rahan "sijoittamisesta" lehtiä myöden. Ahdistaa. Huomenna ollaan viisaampia. Uskon, että tulee kuitenkin koviakin nimiä julki huomenna.
 

Yohan

Luottopelaaja
Viestejä
1 502
Ehkäpä siksi etteivät nämä henkilöt jaksa odottaa vaan kaikkihetimullenyt.

Sama itkuvirsi oli vuosi sitten kunnes launch 2.0 ja Haapalan jatko tuli julki.
Se nyt tuskin on kaikkihetimullenyt-osastoa, jos odottaa kovempaa sentteristöä, kuin Kodytek-Somppi 2. ja 3. senttereinä.

Jos nyt miettii sentteriosastoa ja laitureitakin, niin viime kauden sentteristö oli siis Konna-Sebők-Tikka-Koskiranta. Näistä ei ole jäljellä enää ketään ja laitureista lähtee ainakin Haapala ja Räty. Mahdollista myös Mäntykiven, sekä Nymanin poistuma.

Tähän jos aletaan sitten hahmottelemaan X-Kodytek-Somppi-Bau - tasoista nelikkoa, niin melkoisella arvalla lähdetään ja saa ykkössentteri olla melkoinen seppä siinä kohtaa, mutta jos siihenkin sitten ehdotellaan vielä Kunykkia, niin olisihan tuo melkoinen downgrade.

Laitureissa toistaiseksi Haapala ja Räty korvattu Stranskylla ja Meskasella.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Huhut kertovat, että Tiivola olisi tarjolla, jos joku on kiinnostunut. Hän oli kuulemma Leskisen ja Rundbladin kanssa yksi "lakkokenraaleista" Marjamäkeä vastaan. KHL-lisää sisältävä palkka (yli 150 k€) vähentää kuitenkin kiinnostusta tästä hieman yliarvostetusta pelaajasta.

X - Kemppainen - Tiivola - Hyry/Koskenkorva lienee Kärppien todennäköisin sentterinelikko. Ykkössentteri on sielläkin hakusessa, kun Kemppainen ei tuohon rooliin riittänyt. Parantaminen ei toteudu vain rahaa polttamalla, vaan pelitavan uudistamisella niin, että nimekkäistä pelaajista saadaan täysi teho irti.
Tiivola olisi helvetin hyvä 3 sentteri.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 593
Lammas jaksaa odottaa. Maanantaihin.
 

Fleda

Luonteeltani olen optimisti.
Viestejä
1 944
En väittele kun en jaksa tarkastaa, mutta oletin itse että kyse oli ns. joka kaudesta jo ennen tuota, ei vasta vuonna 2027. Eli pelataan kaudesta toiseen euroopan huipulla.

Kumpi on väärässä, vai minä ?
Visiolla tarkoitetaan yleensä tavoitetilaa, johon pyritään, eli se unelmatilanne kun kaikessa onnistutaan. Se on se maali, mihin tähdätään. Vähän kun tikkaa heitettäessä päätetään tavoiteltu kohde, yleensä maalitaulun keskikohta.

Se ei tarkoita, että sielä ollaan heti. Tavoiteasetannan kannalta on vähän turha tavoitella jotain missä ollaan jo. Se ei tietenkään tarkoita myöskään sitä, että maaliin saa päästä vasta strategiakauden lopussa, vaan myös aiemmin sinne saa mennä. Mutta jos sinne päästään viisivuotiskauden toisella vuodella, niin tavote on ollut liian helppo.

Ymmärrän sen, että vaaditaan ja halutaan enemmän. Meistä suurin osa täälä rakastaa tätä seuraa kuin omaa lastaan ja siksi se menestyminen on todella tärkeää. Ei sitä voi tuomita. Totta kai itsekin toivon kovaa rosteria ja unelmoin ennätyskaudesta. Olin vihainen kun hävisimme ”jollekkin ttun pelikaaneille”.

Olen vain itse tottunut realistiseen ja pitkäjänteiseen lähestymistapaan ja siksi odotan vain vuosittaista kehittymistä, en niinkään onnenkantamoisella tai jäätävällä riskillä syntyvää lottovoittoa. Vuosi 98 never forget.
 

Iksan Kalapuikot

Luottopelaaja
Viestejä
1 763
Visiolla tarkoitetaan yleensä tavoitetilaa, johon pyritään, eli se unelmatilanne kun kaikessa onnistutaan. Se on se maali, mihin tähdätään. Vähän kun tikkaa heitettäessä päätetään tavoiteltu kohde, yleensä maalitaulun keskikohta.

Se ei tarkoita, että sielä ollaan heti. Tavoiteasetannan kannalta on vähän turha tavoitella jotain missä ollaan jo. Se ei tietenkään tarkoita myöskään sitä, että maaliin saa päästä vasta strategiakauden lopussa, vaan myös aiemmin sinne saa mennä. Mutta jos sinne päästään viisivuotiskauden toisella vuodella, niin tavote on ollut liian helppo.

Ymmärrän sen, että vaaditaan ja halutaan enemmän. Meistä suurin osa täälä rakastaa tätä seuraa kuin omaa lastaan ja siksi se menestyminen on todella tärkeää. Ei sitä voi tuomita. Totta kai itsekin toivon kovaa rosteria ja unelmoin ennätyskaudesta. Olin vihainen kun hävisimme ”jollekkin ttun pelikaaneille”.

Olen vain itse tottunut realistiseen ja pitkäjänteiseen lähestymistapaan ja siksi odotan vain vuosittaista kehittymistä, en niinkään onnenkantamoisella tai jäätävällä riskillä syntyvää lottovoittoa. Vuosi 98 never forget.
Pari viimeisintä vuotta on aivan varmasti lyönyt täysin ällikällä Ilveksen ja rahaa tulee sisään miljoonittain enemmän kuin kukaan olisi villeimmissä kuvitelmissakaan odottanut. Hölmöä olisi kitkuttaa viisi vuotta vanhojen suunitelmien mukaan.

Ja tästä veikkausliiga hommasta en edes viitsi mainita mitään...
 

Ilves97

Luottopelaaja
Viestejä
6 756
Pari viimeisintä vuotta on aivan varmasti lyönyt täysin ällikällä Ilveksen ja rahaa tulee sisään miljoonittain enemmän kuin kukaan olisi villeimmissä kuvitelmissakaan odottanut. Hölmöä olisi kitkuttaa viisi vuotta vanhojen suunitelmien mukaan.

Ja tästä veikkausliiga hommasta en edes viitsi mainita mitään vielä tänään...
Onko syyskuusta 2021 siis viisi vuotta?
 

Tyrioni

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
444
Visiolla tarkoitetaan yleensä tavoitetilaa, johon pyritään, eli se unelmatilanne kun kaikessa onnistutaan. Se on se maali, mihin tähdätään. Vähän kun tikkaa heitettäessä päätetään tavoiteltu kohde, yleensä maalitaulun keskikohta.

Se ei tarkoita, että sielä ollaan heti. Tavoiteasetannan kannalta on vähän turha tavoitella jotain missä ollaan jo. Se ei tietenkään tarkoita myöskään sitä, että maaliin saa päästä vasta strategiakauden lopussa, vaan myös aiemmin sinne saa mennä. Mutta jos sinne päästään viisivuotiskauden toisella vuodella, niin tavote on ollut liian helppo.

Ymmärrän sen, että vaaditaan ja halutaan enemmän. Meistä suurin osa täälä rakastaa tätä seuraa kuin omaa lastaan ja siksi se menestyminen on todella tärkeää. Ei sitä voi tuomita. Totta kai itsekin toivon kovaa rosteria ja unelmoin ennätyskaudesta. Olin vihainen kun hävisimme ”jollekkin ttun pelikaaneille”.

Olen vain itse tottunut realistiseen ja pitkäjänteiseen lähestymistapaan ja siksi odotan vain vuosittaista kehittymistä, en niinkään onnenkantamoisella tai jäätävällä riskillä syntyvää lottovoittoa. Vuosi 98 never forget.

Sori off-topicista, mutta pieni välikevennys liittyen visio-sanan historiaan, eli visio on alunperin tarkoittanut juoppohulluuden aikana tai huimausaineilla aikaan saatua harhanäkyä/näkyä.

Tämä on hyvä heitto kaiken maailman kampaviineripalavereihin joissa tuota visio-sanaa yleensä kylvetään antaumuksella.
 

Alfred Lammas

Luottopelaaja
Viestejä
3 593
Keritään kyllä. Viidesti ennen pyttyä! Mikäli Fledan unelma toteutuu.
 

38 Special

Luottopelaaja
Viestejä
1 300
Onko syyskuusta 2021 siis viisi vuotta?

Kirjoittaja luultavasti tarkoitti sanoa, ettei välttämättä enää tarvitsisi mennä viittä vuotta eteenpäin sillä strategialla, mikä julkaistiin v. 2021. Vaikkakin vuoteen 2027 on nyt 4 vuotta, mutta tuota oletettavasti kuitenkin tarkoitettiin.

Eli ilmeisesti kirjoittajan mielestä strategiaa pitäisi päivittää.
 

Riksu

Tähtipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
14 102
Mulle sanottiin et 22.5 joukkue kokoontuu ja alkaa reenit...
En muista tarkasti miten se meni, mutta eikös siinä pidä olla lähes kuukauden tauko kauden päättymisen ja sitten kauden ekan kokoontumisen välissä? Toi sinun pvm. ainakin tukisi tätä.
 

Toppapöksy666

Luottopelaaja
Viestejä
2 949
En muista tarkasti miten se meni, mutta eikös siinä pidä olla lähes kuukauden tauko kauden päättymisen ja sitten kauden ekan kokoontumisen välissä? Toi sinun pvm. ainakin tukisi tätä.
Näin ainakin muut joukkueet on tänä keväänä/kesänä toiminut. (SoMen perusteella)
 

Viltu

Rivipelaaja
Viestejä
78
En muista tarkasti miten se meni, mutta eikös siinä pidä olla lähes kuukauden tauko kauden päättymisen ja sitten kauden ekan kokoontumisen välissä? Toi sinun pvm. ainakin tukisi tätä.
Viimeisestä virallisesta ottelusta 4 viikon harjoitusvapaa, joko liigan tai maajoukkueen ottelu
 

Paatelainen

Luottopelaaja
Viestejä
1 894
Kuinka erilainen fiilis 2022 ekasta launchista vs tuleva?
-Ruokonen
-Malek
-Latvala
-Bau
-Räty
-Tikka
-Seppälä

En ehkä ymmärtänyt pointtiasi, mutta tosiaan viime kaudella joukkueen runko pysyi hyvin kasassa. Tällä kaudella joukkueen runko poistui käytännössä kokonaan ja nyt odotamme uuden menestyvän rungon julkistamista.

Häiritsee aika vakavasti puheet, että joukkue on valmis, kun kausi alkaa. Jos joukkue haluaa menestystä niin kyllä sen on oltava kasassa paljon aikaisemmin varsinkin tällaisessa tilanteessa, kun koko joukkue ja pelitapa vaihtuu. Jos nuo menestyksen kulmakivet on vieläkin hankkimatta niin aika isolla riskikertoimella nyt menemme.

Mielenkiinnolla odotamme huomista.
 
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös