Ilves ja Media

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Tarkoitat tapausta, jossa kahden sarjan välillä pelanneilta pelaajilta puuttui osa Liigaosuudesta? Ei johtunut palkanmaksuvaikeudesta, vaan tyypillisestä säätämisestä. Hoidettiinhan tuokin hetimmiten kuntoon. Tämän olen kuullut yhdeltä pelaaja-agentilta. Yksikään pelaaja ei viime kauden aikana minulle sanonut, että palkat olisivat myöhässä. Kaikkiahan en kylläkään tunne. Vain näitä Ilveksen omia poikia.

Varsinaisia palkanmaksuvaikeuksia oli kaudella 12-13. Näistä uutisointiin mediassakin.

Ei ollut näistä kyse.

Kun kerran omaat myös kontakteja pelaajiin, niin tiedustele mitä pojat olivat yleensäkin mieltä Honkalehdosta, Jääskeläisestä ja Vinniestä.

Jos tiimin tuki tarkoittaa sitä, että yksi vetelee naruista ja joojoo-miehet jatkuvasti komppaavat, voin tällä kokemuksella ennustaa pelastusoperaation päättyvän korkeintaan keskinkertaiseen lopputulokseen. Areenan takia keskinkertaiseen ei olisi varaa. Silloin organisaation pitää olla tikissä kautta linjan. Muuten käy kylmät.

Tarkoitatko tällä sitä, että Jalo veteli naruista reilun vuoden ja Seppä, Nurmikolu, Ranta-aho sekä Kärki joojoo-miehinä komppasivat jatkuvasti? Vai tarkoitatko, että nyt, kun Nurmikolu on poissa hallituksesta, niin hallitustyöskentely muuttui kertaiskusta huonoksi? Suurin mielipahahan sinulla näytti syntyvän siitä, kun Nurmikolu poistui/poistettiin hallituskuvioista. Harmittava juttu, mutta en jaksa siihenkään uskoa, että hänet aivan läpällä ilman syytä vaihdettiin. Joskus joukkuepelaamisen tulos saattaa parantua, vaikka yksi tähtipelaaja poistuisi.

Mutta kukaan ei liene siitä eri mieltä, että organisaation pitää olla tikissä kautta linjan, kun mennään uuteen areenaan. Uusi johto on tehnyt valtavan määrän uudistuksia ja satsaukset jatkuvat sitä myöden, kun Ilveksen paatti nousee syvyyksistä kohti pintaa.

Minulla oli suuret odotukset Jaloa kohtaan, mutta aina eivät odotukset ja toteutus kohtaa. Toimii kiekkokaukalossa ja liike-elämässä. Kova oli meininki Ilveksen ympärillä keväällä 2017 ja kesällä media luukutti uutta tulemista. Nyt Ilvestä ennakoidaan sarjan pohjalle, uudesta tulemisesta ei ole kuin valju muisto ja Jalo joojoo-miehineen tekee Ilveksestä sisäänpäin lämpiävän.

Mediakin sokeutui keväällä 2017. Karu fakta oli edelleen se, että joukkue menetti avainpelaajiaan. Pelaajavirta oli vienyt poispäin, kun kaupanteko oli viivästynyt. Päävalmentan keskittymistä saattoi uusi lempi hieman häiritä ja synkkänä vastakohtana Ilveksen johto löysi perustuksista yhä uusia mädäntyneitä lautoja. Joukkueenrakennus meni taas uusiksi kesällä 2018, kun jopa kolme Ilves-kasvattia siirtyi NHL:aan. Olisi paljon mukavampaa lähteä ensi kauteen, mikäli näin positiivista asiaa pelaajien kannalta ei olisi juuri tähän kohtaan tapahtunut.

Totta kai itsekin olisin halunnut, että Ilves olisi saman tien kääntänyt pitkän korpivaelluksensa nappia painamalla pelkäksi glooriaksi, mutta harvemmin se vain menee niin. Aika meille sitten kertoo, että onko Jalon johtaman orkesterin visio tulevaisuudesta oikea.
 

UglyHouse

Luottopelaaja
Viestejä
4 350
Ranteet auki kun ei ole johdossa oikeita ihmisiä ja ensi lauantaille liian vähän näyttäisi olevan lippuja myytynä. Momentum menetetty ja kurjuus jatkuu. Taitaa oikeasti joitain pelottaa että tämä liian halpa ja väärin koottu joukkue pärjääkin.

Otetaan nyt ne foliohatut pois päässä. Uskon, että 100% foorumilaisista toivoo joukkueen pärjäävän oli se koottu miten tahansa.
 

pelikirja

Luottopelaaja
Viestejä
4 409
Jäsen Fullsteam.Mitään ranteet auki ei ole mutta eikö parasta olisi niin katsojille ja Ilvekselle että hallissa olisi ihmisiä mahdollisimman paljon?Vaikuttaa tunnelmaan ja myös kassaan ja ehkä tuo ihmisiä halliin toistekin ku huomaa että on täällähän on hyvä meininki.Ilveksen etua vain ajoin en mitään muuta.
 

Ist0

Guest
Kun kerran omaat myös kontakteja pelaajiin, niin tiedustele mitä pojat olivat yleensäkin mieltä Honkalehdosta, Jääskeläisestä ja Vinniestä.

Eivät taida olla enää Ilveksen kanssa tekemisissä, joten pitäkööt vaikka kävelevinä persereikinä?

Mutta jos nyt jotain, niin ainakin tyylikkyys säilyy. Sandell twitterissä:
You made it possible for so many season. Thank you Vincent for everything you did for this organization #ilves


Tarkoitatko tällä sitä, että Jalo veteli naruista reilun vuoden ja Seppä, Nurmikolu, Ranta-aho sekä Kärki joojoo-miehinä komppasivat jatkuvasti? Vai tarkoitatko, että nyt, kun Nurmikolu on poissa hallituksesta, niin hallitustyöskentely muuttui kertaiskusta huonoksi? Suurin mielipahahan sinulla näytti syntyvän siitä, kun Nurmikolu poistui/poistettiin hallituskuvioista. Harmittava juttu, mutta en jaksa siihenkään uskoa, että hänet aivan läpällä ilman syytä vaihdettiin. Joskus joukkuepelaamisen tulos saattaa parantua, vaikka yksi tähtipelaaja poistuisi.

Tätä en oikeastaan voi myllätä enempää, koska en halua identiteettini paljastuvan. Sinä tunnet minut, minä tunnen sinut. Sanotaanko vaikka näin, että olin lähellä osallistua kuusinumeroisella summalla Ilves Hockey oy:n osakeantiin. Olin tarkkaillut toimintaa keväästä 2017 lähtien. Tiesin hallituksessa olevan henkilön, joka oli sitoutunut tekemiseen täysipäiväisesti, ei ollut toimitusjohtajan vanha pelikaveri tai bisnestuttu ja mikä tärkeintä, uskalsi kyseenalaistaa tehtäviä päätöksiä. Opponentti, joka haastoi organisaatiota joka päivä. Kun kävi ilmi, että tämä henkilö halutaan ulos hallituksesta, ymmärsin toiminnan todellisen luonteen. Ison osakkaan saama ala-arvoinen kohtelu ei lisännyt halukkuutta olla mukana.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Onko Ilveksen Some/Media tiimi menny lakkoon, kun kausi alkamassa ja ei tule mitään ennakointia/pelaaja kuulumisia??? Eikös Kankaanpää juuri hiljan haastattelussa kehunut, että Somella pyritään luomaan pöhinää ja kehu sitä isoksi voimavaraksi.

Mainittakoon tässä, että Sports Insight tekee mittauksia mm liigajoukkueiden "näkyvyydestä" ja Ilveksen kasvu on tällä hetkellä suurinta. Nähtäväksi jää, kokeeko Ilves tämän uutisoinnin arvoiseksi. Mutta sitäkin tärkeämpää on, että Ilveksen yhteistyökumppanit ovat tämän huomanneet.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Tätä en oikeastaan voi myllätä enempää, koska en halua identiteettini paljastuvan. Sinä tunnet minut, minä tunnen sinut. Sanotaanko vaikka näin, että olin lähellä osallistua kuusinumeroisella summalla Ilves Hockey oy:n osakeantiin. Olin tarkkaillut toimintaa keväästä 2017 lähtien. Tiesin hallituksessa olevan henkilön, joka oli sitoutunut tekemiseen täysipäiväisesti, ei ollut toimitusjohtajan vanha pelikaveri tai bisnestuttu ja mikä tärkeintä, uskalsi kyseenalaistaa tehtäviä päätöksiä. Opponentti, joka haastoi organisaatiota joka päivä. Kun kävi ilmi, että tämä henkilö halutaan ulos hallituksesta, ymmärsin toiminnan todellisen luonteen. Ison osakkaan saama ala-arvoinen kohtelu ei lisännyt halukkuutta olla mukana.

Niin, Nurmikolua on kehuttu molemmissa leireissä (jo se on ikävää, että on näitä leirejä, mutta joka seurassahan näitä on), joten sehän pistääkin ajatuksen laukkaamaan. En usko, että hyvää miestä vaihdetaan ilman syytä. Jotain on hallitustyöskentelyssä tai muussa tapahtunut. Jalohan tunnetaan kaverina, joka on ainakin ennen antanut neuvojille tilaa, eikä ole esiintynyt kaikkien tieteiden tohtorina.

Harmittavaa on, että et ole osallistunut Ilveksen osakeantiin, etkä myöskään luota nykyisiin toimijoihin. Toisaalta se kertoo sinun viisaudestasi, sillä järkisyinhän ei pysty perustelemaan miksi omia rahojaan sijoittaisi tuolloin konkurssin rajamailla keikkuvaan jääkiekkoseuraan. Varsinkaan, kun puhumme kuusinumeroisesta sijoituksesta.

Mielenkiinnosta kysyn, koska olet kertonut osallistuneesi Keräsen hankintaan, niin kertoihan Ilveksen edustajat tuosta Keräseen liittyvästä riskistä jo ennen kuin sijoititte? Larva oli tyrkyttänyt Kerästä myös varakkaimmille seuroille pidemmän aikaa, mutta nämä eivät Kerästä hankkineet, koska tiesivät tulevista sanktioista. Itse olin hämmästynyt, että Ilves teki noin kalliin sijoituksen, mutta tietenkin kiitollinen, että löytyy henkilöitä, jotka ovat valmiita keräämään rahaa Ilveksen puolesta.

Jokaisellehan meistä Ilves merkitsee erittäin paljon. Näissä "palstamiekkailuissa" riitelevät vain mielipiteet.
 

Merkkari

Guest
Kyllä ainakin Instagrammissa on kova pöhinä. Uutta matskua tulee jatkuvasti. Tänäänkin oli klippi Kummeli-lätkäehtoon jatkosta.

Tässä on semmoinen sukupolvikuilu. 20 kymppinen ei käytä mitään antiikkistä feisbuukkia. Yli kolmekymppinen ei taas tiedä mikä Instagram on. Ja yli neljäkymppiselle koko internet on vähän mysteeri. Ja kukaan ei saa nyt loukkaantua tästä ja olla liian tosissaan.

Mitään pitkiä haastatteluita yms. ei tosin ole näkynyt missään mediassa. Ehkä sekin on ajan kuva, että tommosta lyhyttä somehömppää tulee koko ajan, mut ei mitään mihin pitäisi jaksaa keskittyä yli 3 minuuttia, kun eihän mikään hissimatka kestä niin kauaa.

Itse kyllä näkisin että nimenomaan Ilveksen verkkosivut on se paikka jossa ensisijaisesti tuota mainostamista, haastatteluita ynnä muuta tiedottamista pitää olla. Tätä tukemaan sitten nuo instat, facet ja mitä niitä ny onkaan kanavat. Mitenkään väheksymättä näitä parikymppisiä, veikkaan että keskimäärin meillä nelikymppisillä on kuitenkin enemmän heittää massia tuohon leikkiin jolla toimintaa viimekädessä rahoitetaan.
 

Gmoo

Luottopelaaja
Viestejä
2 824
Itse kyllä näkisin että nimenomaan Ilveksen verkkosivut on se paikka jossa ensisijaisesti tuota mainostamista, haastatteluita ynnä muuta tiedottamista pitää olla. Tätä tukemaan sitten nuo instat, facet ja mitä niitä ny onkaan kanavat. Mitenkään väheksymättä näitä parikymppisiä, veikkaan että keskimäärin meillä nelikymppisillä on kuitenkin enemmän heittää massia tuohon leikkiin jolla toimintaa viimekädessä rahoitetaan.
Veikkaan että yksikään nuori tai nuorehko Ilveskannattaja ei lue Ilves.comia, koska uutiset/haastattelut saa huomattavasti nopeammin tiedoksi seuraamalla eri somekanavia. Tuo sama käyttäjäkunta on hyvin todennäköisesti myös se tärkein, jolle kaikki markkinointi kohdennetaan. Ilveksen Instagrammia pystyy myös selaamaan vaikka ei itse appia/tiliä omistaisikaan. Sama taitaa päteä Facebookiin.

Edit: ja Twitteriin osaltaan myös
 

alakkriP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
515
Vaikka puhutaan, että toi some touhu on pitkälti vaan 20 vuotiaiden juttu, niin ei pidä paikkaansa! Itse olen yli 30 ja todella mielissäni, että ollaan aktivoiduttu Instagramissa, ei tarvi käydä enään .comissa ollenkaan. Itse kannan rahaa kahden A-sivun kausarin, mainoksen ja aitiovuokrien verran rahaa seuraan! Sitäpaitsi tulevaisuuden kannattajat ja samalla rahoittajat ovat niitä joita näillä kosiskellaan.
 

Merkkari

Guest
Ehkä toi verkkosivu on teidän mielestänne turha. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö sielläkin voisi juttuja olla. Näiden ylläpito ja päivittäminen ei kuitenkaan pitäisi olla erikoisen, tai ainakaan niin työlästä etteikö siellä voisi julkaista niitä haastatteluja tai muuta vastaavaa. Julkaistaanhan siellä ensisijaisesti sopimuksetkin. Nyt kuitenkin sinne on tullut, liekö sattumaa juuri Halmon ja Floodin mietteitä. Kyllä joku muukin taisi hämmästellä että hiljaista on pidellyt eli taitaa meitä olla ainakin kaksi jotka seuraa muuta kanavaa kuin instaa
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 913
Jokainen pystyy ilves.comin yhteystiedoista katsomaan henkilöt, jotka tekevät sisältöä sivuille. Nyt henkilöitä on kolme. Muutama vuosi sitten kirjoittajia oli kaksi kertaa enemmän. Someen asioiden tuottaminen on huomattavasti nopeampaa ja helpompaa.
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 289
Huikee.

 

Merkkari

Guest
Hyvää settiä ja myös Kiven haastattelua on ilmestynyt ilves.com sivuille. Kiitokset media tiimille hereillä olosta!
 

Melarus

Rivipelaaja
Viestejä
74
Ehkä toi verkkosivu on teidän mielestänne turha. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö sielläkin voisi juttuja olla. Näiden ylläpito ja päivittäminen ei kuitenkaan pitäisi olla erikoisen, tai ainakaan niin työlästä etteikö siellä voisi julkaista niitä haastatteluja tai muuta vastaavaa. Julkaistaanhan siellä ensisijaisesti sopimuksetkin.

Itse noin nelikymppisenä en pidä verkkosivua turhana, mutta olen itsekin jo joitakin vuosia sitten lopettanut ensisijaisesti verkkosivuilla käymisen lähes kokonaan. Ohjaudun verkkosivuille lähinnä Facebookin, Instagramin ja Twitterin kautta sekä näille keskustelupalstoille linkitetyillä jutuilla.

Lisäksi kuten on jo mainittu, nämä somekanavat ovat aika helppoja ja nopeita ylläpitää. Kunto viittasi Sponsor Insightin tutkimukseen Ilveksen näkyvyyden noususta ja tässä ne parikymppiset ovat aika avainasemassa. Kun saadaan statsit kuntoon somessa ja päästään niitä esittämään potentiaalisille yhteistyökumppaneille. Se vaan alkaa olla jo niin, että yksi tätä kautta saatu yhteistyökumppani tuo enemmän rahaa Ilvekselle, kuin muutaman meistä nelikymppisistä kantama raha kuluttajana yhteensä. En siis aliarvioisi näille nuorille suunnattua sisältöä ja paikkoja joissa se esitetään.

Koska elämme kuitenkin vuotta 2018 ja tekniikka mahdollistaa helposti kaikenlaista, en pitäisi huonona ajatuksena integroida noita Ilveksen somekanavien feedejä suoraan nettisivuille. Silloin niihin sisältöihin pääsisi käsiksi myös he, jotka eivät välitä somessa seikkailemisesta.
 
Ylös