Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Halutessasi varmuuden, niin juttele valmentajien ja pelaajien kanssa, niin saat käsityksen siitä kuinka valo tunnelissa sai palasia loksahtamaan kohdalleen. Itse olen jutellut.
Kuten olen sanonut, niin vanha johto oli myymässä tammikuussa 2017 pelaajia. Uusi tuleva johto ilmoitti, että pelaajia ei tule myydä.
Haluat tietenkin näillä esiintuloilla luoda epävarmuutta niiden kannattajien joukkoon, jotka ovat talousasioista kiinnostuneita. Osallistun tähän. Pudotetaan sitten tuosta 158k tuloksesta tuo 125k (joka kohdentuu ties mille tilikaudelle). Tulokseksi saadaan 33k voittoa. Tälläkin tuloksella Ilves sijoittuisi Liigassa taloudellisen tuloksen osalta sijalle 7. Eli historiallisen kova saavutus. Itse asiassa täysin käsittämättömän kova ottaen huomioon Ilveksen historian ja sen, että seura ei päässyt pleijareihin. Ilman tuota kaipaamaasi 125k:n oikaisua Ilves oli peräti sijaluvulla 4.
Taloudellisesti Ilves teki historiaa mainosmyynnin osalta kuluvana kesänä.
Kerro, nyt meille Ist0, että mitä henkilömuutoksia tai toimenpiteitä Ilveksen pitäisi tehdä, jotta sinä uskoisit tähän pelastamisyritykseen?
Olen jutellut. Palkanmaksu oli hoidettu ajallaan ja kaikki oli muutenkin normaalisti. Työilmapiiri oli kunnossa. Taisipa kapteeni Laaksokin julkisuudessa mainita, että muutoksella ei ollut merkitystä. Miksi tästä asiasta olisi pitänyt valehdella ainakaan noin päin?
1) Kasata hallitus eri alojen ammattilaisista, joilla on suhteita politiikkaan, talouselämään, mediaan, urheiluun. Osakeomistuksesta viis. Kaverisuhteista viis. Pääasia, että henkilöllä tiedetään olevan paljon annettavaa Ilvekselle.
2) Valita toimitusjohtaja, jolla on tuoreet verkostot siihen elinkeinoelämän sektoriin, joka näkee urheilun hyvänä väylänä rakentaa omaa yritysbrändiä.
3) Valita urheilutoimenjohtaja, jolla on kiimaa alkaa rakentaa urheilullista tuotetta nimeltä Ilves C- junnuista Liigaan. Ideaalitilanteessa henkilö, jolla on kokemusta useista eri organisaatioista.
Ilves Hockey oy oli mahdollista tuoda näivettymisen jälkeen kertaheitolla vuoteen 2020. Ilves tuotiinkin vuoteen 2002. Vähän tässä entisten pelikavereiden ja bisnestuttujen kanssa touhuillaan. En aisti minkäänlaista merkkiä siitä, että yritys haastaisi itseään. Ilves Hockey oy koostuu yhdestä johtajasta ja nipusta joojoo-miehiä. Tällaisen johtajan pitää olla äärimmäisen kova tekijä alallaan, jotta yritys menestyy. Jos ei ole, opponenttien puute vie vääjäämättä kohti epäonnistumista.
Onko Ilveksen Some/Media tiimi menny lakkoon, kun kausi alkamassa ja ei tule mitään ennakointia/pelaaja kuulumisia??? Eikös Kankaanpää juuri hiljan haastattelussa kehunut, että Somella pyritään luomaan pöhinää ja kehu sitä isoksi voimavaraksi.
Ongelmana on vaan se, että kaikki eivät halua käyttää kaikenmaailman somekanavia... jo pelkästään yksityisyyden suojan vuoksi.
No nyt tuli sinulta kokonaisuudessaan ja hyvän suuntaista tekstiä. Puututaan näin nopeasti ensimmäiseen asiavirheeseen. Pelaajapalkkoja ei ollut tullut kaikille ajallaan. Pelaajat pyysivät Laakson Tapsaa yhdessä vaiheessa puhumaan Ilveksen johdolle näistä hoitamattomista maksuista. Vasta Tapsan vierailun jälkeen noita asioita hoidettiin kuntoon.
Käsitykseni on tai oli, että konkurssin uhatessa 2017 hallitukseen ei ollut tunkua. Olen ymmärtänyt, että useampia henkilöitä kyseltiin, mutta luonnollisesti halukkuus oli tuolloin vähissä.
Vaikka olen samoilla linjoilla, että hallituksen pitää olla ihannetilanteessa kuvailemasi, niin ymmärrän, että rankassa muutosprosessissa, kuten on kyse konkurssitilanteessa, on luotava tiimi, joka jokaisessa vaiheessa tukee toisiaan.
Minusta Jalo oli konkurssitilanteeseen Ilvekselle hyvä veturi. Hänellä oli parhaat suhteet juuri niihin sidosryhmiin, joihin edellinen johto oli välit polttanut. Liiga, Ilves ry, useimmat osakkeenomistajat, yhteistyökumppanit, media, pelaaja-agentit jne.
En heti keksi henkilöä, jolla olisi ollut nuo vastaavat edellytykset korjata katastrofaalinen tilanne ja olisi suostunut tulemaan tähän tilanteeseen.
Iston viimeisestä kommentista osittain samaa mieltä. Nostetta ei ole luotu, vaan on käynyt pahasti toisin päin. Kaikki fanit odotti muutosta kuin kuuta nousevaa. Kun se vihdoin tapahtui oli hype valmis. Nyt vaan on käynyt niin että kun Joukkuueeseen ei ole pystytty panostaan, niin moni on menettänyt loputkin toivosta. Silti olen sitä mieltä että Jalo on oikea mies Ilveksen johdossa. Pahoin pelkään että alku kauden yleisömäärät tulevat olemaan historian huonoinpia. Itsekin olisin toivonut pientä riskin ottoa, mutta ehkä kuitenkin parempi mennä linjalla tienaa euro ja käytä euro.
Itsekin olisin toivonut pientä riskin ottoa, mutta ehkä kuitenkin parempi mennä linjalla tienaa euro ja käytä euro.
No, peleihin vaan porukkaa ja sitäkautta massia Ilvekselle... tosin pelin on kuljettava heti ja voittoja ON tultava!