Ilves ja Media

Nulikka

Guest
Sulla on kyllä mahtavasti optimoitu sosiaalinen media jos olet saanut luotua tilanteen jossa jokainen kuva, uutinen tai video on täysin oikein sinulle kohdistettu.
Halusit ymmärtää viestini väärin, onnittelut siitä. Kuten sanoin, ei siinä mitään jos ottelutuloksia, tsemppiviestejä yms. sillontällön julkaistaan toisten organisaatioiden medioissa, mutta siinä vaiheessa kun päivittäisiä uutisia aletaan julkaisemaan ”väärälle” kohderyhmälle, homma menee ainakin mun mielestä pieleen.
 

Raipe - The Great One

Tähtipelaaja
Viestejä
11 421
Toivottavasti ei tapahdu. Siinä vaiheessa kanaville alkaa tulla liikaa monelle ei-kiinnostavaa materiaalia. Mua ainakin kiinnostaa lähtökohtaisesti Ilves Hockey eikä naisten lätkä, siksi sen kanavat ovat mulla seurannassa.

Jos kiinnostun Ilveksen naisten lätkästä, alan seuraamaan heitä. Sama junnulätkälle, futsalille, futikselle jne. Mutta ei niitä pidä määräänsä enempää toisten organisaatioiden kanavilla pakkosyöttää.
Munkin mielestä erikseen parempi. Ja kyllä näitä muita tilejä tulee myös seurattua mutta ei niin tiuhaa tahtia kuin liigajoukkueen edesottamuksia.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 296
Mielestäni tuolta twitterin "IlvesHockey" tililtä voisi twiitata miesten ja naisten edarien asioita sekä A-junnujen. Ehkäpä jalkapallo sitten oma tilinsä.
Ehkä otan liian kirjaimellisesti sloganin "yksi rakkaus, yksi SEURA"
Olen aina kannattanut urheiluseura Ilvestä. En mitään yksittäistä joukkuetta.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Minusta on luonnollista, että osakeyhtiö keskittää viestintää omaan tekemiseen ja silloin tällöin tsemppaa yhdistyksen jengejä ja tarjoaa näkyvyyttä.

Suosittelen seuraamaan muita kanavia, koska tällä hetkellä on aika surullisella tasolla reaktiot.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 354
Eihän kyse ole siitä, että samalla SoMe kanavalla olisi sekä miesten että naisten kiekon kaikki tavara. Vaan että tuotanto olisi samoissa käsissä ja ristiinmainontaakin tehtäisiin. Samoin markkinointi ja mainosmyynti olisi samassa toimistossa samoilla ihmisillä ja samoilla yhteyskanavilla.

Ja tämä siis toteutuu jos naisten edustusjoukkue olisi HockeyOy:n alla
 

S_Kuusisto

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
536
Toivottavasti ei tapahdu. Siinä vaiheessa kanaville alkaa tulla liikaa monelle ei-kiinnostavaa materiaalia. Mua ainakin kiinnostaa lähtökohtaisesti Ilves Hockey eikä naisten lätkä, siksi sen kanavat ovat mulla seurannassa.

Jos kiinnostun Ilveksen naisten lätkästä, alan seuraamaan heitä. Sama junnulätkälle, futsalille, futikselle jne. Mutta ei niitä pidä määräänsä enempää toisten organisaatioiden kanavilla pakkosyöttää.
Ei kai kukaan tällaista ehdottanut? Ei noilla mainituilla organisaatioillakaan (HIFK, HPK, TPS) ole somekanavat yhteisiä naisten ja miesten joukkueiden kesken.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Ei se pahitteeksi olisi välillä jakaa somessa muidenkin Ilveksen edustusjoukkueiden kuulumisia, etenkin keskellä kesää. Onhan Ilves Twitterissä twiitannut contenttia MM-kiekkoon liittyen, vaikka jääkiekkoliitto ja Ilves eivät samaa organisaatiota olekaan.

Miten niin ei olisi pahitteeksi? Kaikilla edustusjoukkueilla on omat kanavat, joissa voivat julkaista sisältöä vapaasti.

Esimerkki: Katsoin juuri jalkapallon miesten edustuksen tiliä. Yli 7k seuraajaa ja neljä reaktiota kolmen tunnin jälkeen julkaisusta. Ongelma ei ole se, ettei Liiga-joukkueen tili julkaise heidän sisältöään.

Kaikkien Ilveksen joukkueiden yhteinen kanava kuulostaa aika haasteelliselta toteuttaa ja raskaalta seurata.
 

oowee

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
605
Niin ja onhan Ry:lla tili joka esimerkiksi joulukalenterissaan jakoi kuvia 90-vuotisjuhlien menusta ja muita kivoja pönötyskuvia
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 519
Miten niin ei olisi pahitteeksi? Kaikilla edustusjoukkueilla on omat kanavat, joissa voivat julkaista sisältöä vapaasti.

Esimerkki: Katsoin juuri jalkapallon miesten edustuksen tiliä. Yli 7k seuraajaa ja neljä reaktiota kolmen tunnin jälkeen julkaisusta. Ongelma ei ole se, ettei Liiga-joukkueen tili julkaise heidän sisältöään.

Kaikkien Ilveksen joukkueiden yhteinen kanava kuulostaa aika haasteelliselta toteuttaa ja raskaalta seurata.

Ei tässä mitään ongelmaa varsinaisesti olekaan. En ole minäkään minkään yhteisen tilin kannalla, sillä sisältö olisi liian sekavaa, ja kysymykseksi tulee mihin vedetään raja siitä, mitkä lajit ja joukkueet huomioidaan. Lopputuloksena yhteinen tili ei varmastikaan voi miellyttää kaikkia. Kuitenkin niille kannattajille, mukaan lukien minä, jotka seuraamme Ilveksen otteita muuallakin kuin miesten jääkiekossa, vain voisi tulla hyvä mieli, jos Ilveksen sometilit olisivat silloin tällöin jonkinlaisessa interaktiossa keskenään. Valitettavasti sekin olisi nykytilanteessa eteenpäin menoa, että ei mainostettaisi kainalopalloliigan peliä samaan aikaan kun Ilveksen jalkapalloilijoilla on kotipeli.
 

dr Origo

Luottopelaaja
Viestejä
1 871
Jääkiekkopuoli voisi hyvin mun mielestä heitellä myös naisten ja junnujen kiekkostooria, koska kiekko kiinnostaa, mutta eurooppalainen potkupallo ei pätkääkään oli se sitten Ilves tai ei. Eri asia jos Ilves pelaisi vielä Jalkapalloa niin sitten voisikin mainostaa sitäkin.
 

Neljätoista

Luottopelaaja
Viestejä
1 434
Ei tässä mitään ongelmaa varsinaisesti olekaan. En ole minäkään minkään yhteisen tilin kannalla, sillä sisältö olisi liian sekavaa, ja kysymykseksi tulee mihin vedetään raja siitä, mitkä lajit ja joukkueet huomioidaan. Lopputuloksena yhteinen tili ei varmastikaan voi miellyttää kaikkia. Kuitenkin niille kannattajille, mukaan lukien minä, jotka seuraamme Ilveksen otteita muuallakin kuin miesten jääkiekossa, vain voisi tulla hyvä mieli, jos Ilveksen sometilit olisivat silloin tällöin jonkinlaisessa interaktiossa keskenään. Valitettavasti sekin olisi nykytilanteessa eteenpäin menoa, että ei mainostettaisi kainalopalloliigan peliä samaan aikaan kun Ilveksen jalkapalloilijoilla on kotipeli.

Kaksi vuottako tuosta mokasta on tänä kesänä kulunut? Olisi varmaan kannattajatasollakin hyvä mennä eteenpäin.
 

IhanJuniori

Junioripelaaja
Viestejä
14 296
Ok. On sitten mennyt ohi.
Karhu Korhonen pistää instagramiin melkeimpä jokaisista treeneistä jotain videoo.
Perjantaina on "rappuspäivä"
 
Ylös