Ilves ja Media

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 800
Vs: Ilves ja Media

Brooks sanoi:
toskala sanoi:
Sammelia arvostan niin paljon kuin vain pystyn, mutta valitettavasti se vain menee niin että kun seura tekee negatiivisia asioita, niin niistä uutisoidaan negatiivisesti.

En malta olla muistuttamatta, että ei siitä taida olla kuin pari hassua vuotta, kun ylivoimainen enemmistö nykyisistä itkupilleistä - ettei olisi ollut jäsen toskalakin joukossa - piti Ilveksestä kirjoitettuja negatiivisia tai ylipäänsä krittisiä lehtijuttuja vääristelynä, väärien tietojen levittämisenä, sensaatiojournalismina ja silvennoisten ja hiitelöiden (vaikka ovatkin ilvesläisiä) henkilökohtaisena vihanpitona.

Sittemmin ovat toskala ja muut tehneet tyylipuhtaan 180 asteen voltin.

Yhteistä on vain se, että yhä edelleen perustelut ovat yhtä ontuvia, jos niitä nyt ylipäänsä edes on.

Jos viitsisin vaivautua, voisin jälleen kerran peräänkuuluttaa johdonmukaisuutta. Se toisi edes ripauksen uskottavuutta. Mutta ei uskottavuus taida olla Ilvekseen intohimoisesti tunteella suhtautuvien keskuudessa mikään hyve, eihän?

Itse huomautin silloin takavuosina useaan kertaan, että jos kyse olisi valheellisten tietojen levittämisestä, Ilves-johto olisi esittänyt tiedotusvälineille oikaisuvaatimuksia, ellei suorastaan korvausvaateita. Ilves esitti kuitenkin oikaisupyynnön vain yhdessä tapauksessa, koskien Jesse Niinimäen punaiseksi väitettyä nenää.

Itke sinä vaan keskenäsi kun et saa ymmärrystä omille ylivertaisille näkemyksillesi. Monesta voi minua syyttää mutta mediaa en ole koskaan Ilveksen ongelmista syyttänyt. Kuten sanoin: media uutisoi positiivisia sitten kun on siihen aihetta ja negatiivisia sitten kun siihen on aihetta. Minä olen kyllä ollut siinä johdonmukainen että aina kun joku on valittanut miksi Ilveksestä uutisoidaan niin negatiivisesti muistuttanut että mitä positiivista juttua Ilveksestä voisi tehdä. Hiitelää vastaan minulla ei ole mitään. Silvennoisen teksteihin suhtaudun varauksella koska kaveri on narahtanut lähdekritiikin puutteesta (Vesa Toskala pelannut koko kauden palkatta-uutinen).

Typerän ja sisällöttämän journalismin tuomitseminen ei ole itkemistä asenteellisesta kirjoittelusta. Jos nyt otetaan vaikka tuo Jesse-uutisointi esimerkiksi niin on toimittajalta typerää vihjailua kirjoittaa että "Aiempina vuosina Niinimäen nenä on punoittanut muunkin kuin naamaan tulleen vekin vuoksi". Se ei kuitenkaan ole sama kuin huutaa että koko suomalainen media on Ilvestä vastaan ja miksi meitä aina sorsitaan jne. jne. vaan ainoastaan sen tuominen esiin että juttu oli lapsellinen ja typerä. Tuollainen kirjoittelu on ihan yhtä tyhjän kanssa kuin Patrik Laineen parturikäynnit eikä täytä minun määritelmiäni laadukkaalle journalismille.

Minä en nyt oikein saa kiinni että miksi kuulutat tuota oikaisu- ja vastine oikeutta tässä. Samaa mieltä olen kyllä: jos Ilveksestä uutisoidaan väärin tai valheellisesti niin oikaisuvaatimuksen voi lähettää mutta ei ole kuulunut.
 

Kunto

Luottopelaaja
Viestejä
1 607
Vs: Ilves ja Media

Brooks sanoi:
Nimim. Kunton mukakohteliaaseen kuoreen verhottu ylimielisyys ei menisi läpi missään muualla kuin tällä foorumilla. Onko hän muka ihan oikeasti ollut siinä käsityksessä, että joku tai jotkut olisivat olleet eri mieltä Sandellin olemuksesta joukkuepelaajana ja kapteenina, vai onko kyseessä vain surkea yritys turvautua sarkasmiin kalikan kalahtaessa, kun haukkua ei kehtaa.

Kommentti juontaa minun ja Artsin väliseen nokitteluun kahdeksan vuoden taakse Jatkoajan foorumilla. Painin aiheena oli Uusivirta vs. Sandell. Puolen valinnan varmaan arvaatkin. Siinä mielessä olen pieni ihminen, että minun pitää tuoda esille näin jälkikäteen, "mitäs minä sanoin"-asenne useampaan kertaan. Tosin itsekin taidat silloin tällöin viitata omiin aikaisempiin kirjoituksiisi, jos olen lyhyessä tämän foorumin seuraamisessa oikein havainnut.

Brooks sanoi:
Paitsi että Sandell kertoo työnantajan (kaiketikin Ilves) hoitaneen asiat sovitusti. Lisäksi Sandell on sanonut - mikäli häntä on siteerattu korrektisti - , että Ilveksestä on "julkisuudessa aina kielteisiä asioita." Käsite 'julkisuus' pitänee sisällään muutakin kuin IL:n, YLEn ja MTV:n. Joku hätäisempi voisi liittää joukkoon myös sosiaalisen median, mutta ei kai Sandell sentään Ilves-foorumia seuraa, eihän?

Saattaa toki olla, että minuakin vähän harmittaisi, jos oma kultapoika menisi tuollaista julkisuudessa laukomaan, mutta en varmaankaan lähtisi keskustelufoorumeille tekemään mustasta valkoista tai valkoisesta mustaa.

Sammeli kohdisti puheensa juurikin valtamedialle. Kuten itsekin aikaisemmin kirjoitit, näillä keskustelupalstan kirjoituksilla ei juurikaan ole vaikutusta, koska täällä käy niin pieni osa Ilveksen kannattajista lukemassa tai kirjoittamassa säännöllisesti. Pelaajistoa on seuran toimesta kehoitettu olemaan lukematta keskustelupalstoja, jotta heidän fokus ei sekoaisi. Sitä en tosin tiedä, kuinka hyvin he noudattavat esimiehiensä ohjeita.

Minä ymmärrän roolit ja siksi kirjoitinkin, että "Sami esiintyy kuten hyvän kapteenin kuuluukin eli puolustaa omaa joukkuettaan viimeiseen saakka". Tuohon voisi vielä joukkueen lisäksi lisätä sanan seura.

Mutta palataan vastakysymyksen kautta sinun näkemyksiisi. Oletko siis sitä mieltä, että Ilveksen taloudellinen tilanne on huomattavasti vakaampi kuin mitä lehdistössä on annettu ymmärtää? Ja miten itse toimisit tässä tilanteessa niin, Honkalehdon, hallituksen ja omistajuuden suhteen.
 

Pok

Tähtipelaaja
Viestejä
10 353
Vs: Ilves ja Media

Jos nyt palataan jälkikäteen tuohon loppukauden kattaneeseen Sandell-Uusivirta-vaihtoon,joka mielestäni oli tuolloin Ilveksen osalta käsittämätön,niin Blues ei saanut Sandellista yhtään sen enempää kuin Ilves Uusivirrasta vaan pudotuspeleissä Sandell istui enimmäkseen katsomossa.Molemmat siis olivat tuolloin kahden joukkueen otannalla hädin tuskin liigaan mahtuvia pelaajia,eli kyseessä oli lopulta marginaalipelaajan vaihto toiseen,vaikkakin mielestäni Uusivirta oli tuolloinkin näistä huonompi.

Kuitenkaan kauppa ei siis pelillisesti heilauttanut mihinkään suuntaan kumpaakaan joukkuetta ja kumpikaan joukkue ei uutta pelaajaansa halunnut enää kauden päättymisen jälkeen pitää.Idea sinällään on hyvä,eli vaihtaa alisuorittavat potentiaaliset pelaajat päikseen,mutta tosiasiassahan potentiaalia noista oli vain Sandellilta.Sammelikaan ei kuitenkaan tuolloin onnistunut potentiaaliaan uudessa seurassa lunastamaan,joten Blueskaan ei mitään asiasta hyötynyt.

Sen jälkeen Sandellin ura on toki puhjennut loistoon,kun taas Uusivirta on jo lopettanut ja onneksi Sandell on tullut Ilvekseen takaisin.(Uusivirtakin palasi Bluesiin lyhyesti takaisin)
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 373
Vs: Ilves ja Media

Pok sanoi:
Kuitenkaan kauppa ei siis pelillisesti heilauttanut mihinkään suuntaan kumpaakaan joukkuetta

Kun kaikessa ei ole kyse pelillisestä tuloksesta, vaan tässä yhteydessä järkyttävästä omien potentiaalien hukkaamisesta ja tuon vaihdon antamasta viestistä. siitä kuvasta, mitä Ilves edusti niin omille junnuilleen kuin muualla pelaavilel kasvateille että yleisesti liigassa. Oli julistettu poikaa ja Ilvestä ja toimittiin kategorisesti sitä vastaan. Uskottavuus IHOY:n kykyyn noudattaa omaa strategiaansa joutui naurunalaiseksi, IHOY:n jääkiekko-osaamien karu paljastuminen olemattomaksi myös ulkopuolisille. Fanien keskuuteen syntynyt myrsky ja sen aiheuttamat riidat ja palstasodat... Ja siis vain siksi, että pelaaja, josta ei saatu irti vaihdetiin vielä huonompaan pelaajaan, jonka tiesivät/näkivät kaikki yli yhden kauden jäähallissa pelejä katsoneet.

Pok:in esittämä peruste oli juurikin se, mitä tuolloinkin johdon toimia sokeasti puolustelivat ”artsit” jauhoivat. Että paska* vaihdettiin paskaan, no harm done.

*JA se sokeereettakin näki Sammelin potentiaalin jo tuolloin. Jep, voidaan kiistellä, olisiko sitä koskaan satu ulosmitattua ilman ruattinkeikkaa jne. mutta Miten asoita tehdään, sillä nyt vaan ON merkitystä.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilves ja Media

Sami Sandell on myöhemmin ottanut tapahtumat aika pitkälle omaan piikkiinsä, joten emmeköhän tälläkin kertaa usko Sandellia itseään.

Sandell on sittemmin tehnyt oman uransa ja kehityksensä kannalta sopivia valintoja, mikä on järkevän pelaajan merkki.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 373
Vs: Ilves ja Media

Brooks sanoi:
Sami Sandell on myöhemmin ottanut tapahtumat aika pitkälle omaan piikkiinsä,

Huoh... Valta ja Vastuu... että organisaatiossa pelaajan annettas päättää keskenkauden tapahtuvista pelaajakaupoista.. korostaisi amatööripuuhastelun makua entisestään.
 

Brooks

Luottopelaaja
Viestejä
7 022
Vs: Ilves ja Media

Tarinankertoja sanoi:
Brooks sanoi:
Sami Sandell on myöhemmin ottanut tapahtumat aika pitkälle omaan piikkiinsä,

Huoh... Valta ja Vastuu... että organisaatiossa pelaajan annettas päättää keskenkauden tapahtuvista pelaajakaupoista.. korostaisi amatööripuuhastelun makua entisestään.

Viimeinen kerta, kun väännän nimim. Tarinankertojalle rautalangasta. Jos luetun ymmärtäminen tökkii, niin sitten se vaan tökkii eikä sille mitään voi. Mutta se on jo huolestuttavampaa, että nimim. Tarinankertojalla näyttää olevan vastustamaton halu jatkuvasti laittaa sanoja muiden suuhun. Onhan se tietenkin yksi keino yrittää pönkittää omaa ontuvaa argumentaatiota, muttei sillä pitkälle pötkitä.

Ei kai kukaan ole väittänytkään, että Sandell olisi päättänyt siirrosta. Sandell joutui päävalmentajan epäsuosioon syistä, jotka hän on myöhemmin ottanut lähinnä omaan piikkiinsä. Tuskinpa minkään seuran johto menisi sanomaan valmentajalle, että tämän täytyy peluuttaa pelaajaa, jolle valmentaja ei näe käyttöä. Se vasta amatöörimäistä puuhastelua olisikin. Sikäli kuin muistan, niin eikös nimim. Tarinankertoja ole aikaisemmin ollut sitä mieltä, että seurajohto ei saa puuttua joukkueen päivittäiseen tekemiseen?
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 373
Vs: Ilves ja Media

Brooks sanoi:
Viimeinen kerta, kun väännän nimim. Tarinankertojalle rautalangasta.

Lupaat vaan

Brooks sanoi:
Ei kai kukaan ole väittänytkään, että Sandell olisi päättänyt siirrosta.

Ei… mutta kuten annat ymmärtää, laittamatta sanoja suuhusi, että joukkueen johto toimi oikein ja hyvin tai välttämättömyyden edessä.
Newsflash: Ei toiminut. Ei osannut nähdä kokonaisuuksia. Ei osannut katsoa isoa kuvaa.

Se, että IHOY johdossa on laput silmien Edessä on toki huonompi asia jos ne laput on hepan tapaan silmien sivulla, yhtä kaikki laput silmillä kulkien tarkottas, että kannattaisi joskus ehkä kääntää päätään nähdäkseen muutakin kuin ”ylivertasiden totuuden”
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 763
Vs: Ilves ja Media

http://www.aamulehti.fi/urheilu/paaomistaja-vincent-manngard-tampereella-ilves-elaa-ainakin-niin-kauan-kuin-mina-olen-hengissa/

Eipä oikein mitään uutta auringon alla. Muutaman "kuolemattoman" lausahduksen saa kyllä tuostakin jutusta.

Siinä kyllä Honkalehto on varmasti oikeassa, että se diili millä Areenalle aikanaan siirrytään on oltava järkevä. Kumminkin se on täysin yhden suunnan sopimus, mistä takaisin ei ole paluuta. Kyse ei ole kumminkaan siitä onko uudessa hallissa kannattavaa pelata ne ensimmäiset pari kautta (Mitkä varmasti ovat) vaan sen että käyttökustannukset ovat joukkueille myös pitkässä juoksussa järkevät.
 

wasama

Luottopelaaja
Viestejä
1 041
Vs: Ilves ja Media

Vinnie oli näköjään hyvällä tuulella.
Toivottavasti pyysivät tarpeeksi massia,että
saavat hommattua pari vahvistusta.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 763
Vs: Ilves ja Media

wasama sanoi:
Vinnie oli näköjään hyvällä tuulella.
Toivottavasti pyysivät tarpeeksi massia,että
saavat hommattua pari vahvistusta.

Niin jos samassa jutussa mainitaan, että taloudellinen tilanne on parempi kuin vuosikausiin ja silti tullaan lompakon kanssa käymään.
Eli tästähän voisi kuvitella, että nyt rahoitetaan ns. ylimääräistä, eikä vain tekohengitetä.

Tällainen ajattelumalli taitaa olla kumminkin toiveajattelua näiden kavereiden kanssa.
 

Henry78

Luottopelaaja
Viestejä
2 292
Vs: Ilves ja Media

Kannattajilta Vinnie toivoo kärsivällisyyttä!!
Se nyt on vähintä mitä voidaan Vinnielle antaa,eli aikaa saada hommat rullaamaan..

Tota Aamulehden juttua lukiessa tuli kyllä hymy huulille ja se perinteinen fiilis että" mää oon lukenut tän haastattelun joskus ennenkin"

Mut eteenpäin mennään ja sillai..
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 373
Vs: Ilves ja Media

Robert ja Nollakulma sanoi:
Siinä kyllä Honkalehto on varmasti oikeassa, että se diili millä Areenalle aikanaan siirrytään on oltava järkevä. Kumminkin se on täysin yhden suunnan sopimus, mistä takaisin ei ole paluuta. Kyse ei ole kumminkaan siitä onko uudessa hallissa kannattavaa pelata ne ensimmäiset pari kautta (Mitkä varmasti ovat) vaan sen että käyttökustannukset ovat joukkueille myös pitkässä juoksussa järkevät.

Ja vaihtoehto tälle Areenassa pelaamiselle on... pelata Tesoman hallissa?
 

Dealer

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
340
Vs: Ilves ja Media

Robert ja Nollakulma sanoi:
wasama sanoi:
Vinnie oli näköjään hyvällä tuulella.
Toivottavasti pyysivät tarpeeksi massia,että
saavat hommattua pari vahvistusta.

Niin jos samassa jutussa mainitaan, että taloudellinen tilanne on parempi kuin vuosikausiin ja silti tullaan lompakon kanssa käymään.
Eli tästähän voisi kuvitella, että nyt rahoitetaan ns. ylimääräistä, eikä vain tekohengitetä.

Tällainen ajattelumalli taitaa olla kumminkin toiveajattelua näiden kavereiden kanssa.

Olisihan se mukava yllätys, kun rahat olisi kaivettu esim. Rajalan Toniin, mutta eiköhän rahat löydy Rajalan Juuson tasoiseen pelaajan ennemminkin...

Aika turhaa liirumia jälleen kerran. Hyvin menee , mutta menköön!
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 763
Vs: Ilves ja Media

Tarinankertoja sanoi:
Robert ja Nollakulma sanoi:
Siinä kyllä Honkalehto on varmasti oikeassa, että se diili millä Areenalle aikanaan siirrytään on oltava järkevä. Kumminkin se on täysin yhden suunnan sopimus, mistä takaisin ei ole paluuta. Kyse ei ole kumminkaan siitä onko uudessa hallissa kannattavaa pelata ne ensimmäiset pari kautta (Mitkä varmasti ovat) vaan sen että käyttökustannukset ovat joukkueille myös pitkässä juoksussa järkevät.

Ja vaihtoehto tälle Areenassa pelaamiselle on... pelata Tesoman hallissa?

Näin on ettei vaihtoehtoja varmasti juuri ole. Mutta se ei kumminkaan tarkoita sitä ettei pitäisi ainakin yrittää neuvotella Areenan pakettia Ilvekselle ja varmasti myös Tapparalle järkeväksi. Ongelmahan tulee varmasti siinä kohtaa kun hallin uutuuden viehätys on poissa, ja pitäisi väki saada muulla keinoin paikalle. Eli riittääkö edes hyvä lätkä (jotain 5700-6200 yleisökeskiarvo?) kompensoimaan
uudesta hallista tulevat käyttökustannukset? Joku progressiivinen ajattelumalli olisi varmasti hyvä joukkueiden kannalta.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 627
Vs: Ilves ja Media

On lohdullista tietää Ilveksen pääomistajan olevan tyytyväinen ja uskovan että toimisto on lopettanut valehtelun ja asioiden pimittämisen häneltä:
Saan kaikki haluamani tiedot. Olen tyytyväinen siihen, aina ei ole ollut näin.
 

931931

Luottopelaaja
Viestejä
1 530
Vs: Ilves ja Media

Kylläpä tuo uutinen sai verenpaineen kohoamaan heti heräämisen jälkeen.

Pääomistaja Vincent Manngard Tampereella: ”Ilves elää ainakin niin kauan kuin minä olen hengissä”

Oletko miettinyt, että suurimmalle osalle Ilves-kannattajista sinun poissaolosi ei merkitse paskaakaan? Ja ehkä myös pitäisi saada IHOY siihen kuntoon, että sinun diktatuurin loppuminen ei kaada organisaatiota.

Manngard ja saman pöydän ääressä istuva toimitusjohtaja Esa Honkalehto vakuuttavat, että seura on taloudellisesti ihan oikeasti paljon paremmassa kunnossa kuin pari vuotta sitten.

No on on uskokaa ihmiset (Irakin tiedotusministeri), mutta paskaako sillä on väliä isossa kuvassa, kun lois-Manngard jatkaa kuppaamista.

Paras vastaus fanien esittämään kritiikkiin on pelata paremmin

Pääomistaja ja toimitusjohtaja toivovat kaukalosta positiivista kierrettä, joka oikaisisi Ilveksen taloudellisen ja urheilullisen tappiokierteen.


Eli mitään ei tarvitse tehdä, vain odottaa että kaikki tapahtuu itsestään.

Toivon Ilveksen faneilta kärsivällisyyttä.

Juuri näin. HV
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 373
Vs: Ilves ja Media

Robert ja Nollakulma sanoi:
Näin on ettei vaihtoehtoja varmasti juuri ole. Mutta se ei kumminkaan tarkoita sitä ettei pitäisi ainakin yrittää neuvotella Areenan pakettia Ilvekselle ja varmasti myös Tapparalle järkeväksi.

Tappara on strategiset valintansa jo tehnyt ja asiat on neuvoteltu. Tapparassa Areena nähdään mahdollisuutena, Ilveksessä uhkana (mille, niin sitä sopiikin sitten miettiä oikein kovasti).

Höpöttäminen tässävaiheessa, kun Allianssisopparit on jo kirjotettu, kustanusrakenteet on tiedossa ja aitio ym järjestelmät nähtävillä tarkoitaa vain sitä, että ollaan tiputtu veneestä jo ajat sitten.

Tesoma, here we come...
 

Ikurin Vire

Heikot sortuu, vahvat porskuttaa.
Viestejä
23 472
Vs: Ilves ja Media

Siitä vähän nostalgia pätkää. Hienoja pelaajia oli tuon kauden joukkueessa. https://www.youtube.com/watch?v=fufRv30EGTk
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 157
Vs: Ilves ja Media

Ikurin Vire sanoi:
Siitä vähän nostalgia pätkää. Hienoja pelaajia oli tuon kauden joukkueessa. https://www.youtube.com/watch?v=fufRv30EGTk

vihdoinkin. Tätä olen itse pitkään etsinyt. Tässä taisi lentää rantapallot jne :D

E: Hei hei, hermotko meni biisiä takaisin odotellessa.
 
Ylös