Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

vilperi

Luottopelaaja
Viestejä
1 163
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Tero sanoi:
Nimilista eli omaa elämäänsä ja muuttui ilmeisesti sitä mukaa kun siinä lueteltuihin henkilöihin saatiin yhteys ja nämä kielsivät nimensä käytön tässä yhteydessä. Sopivasti muuttuvan, vaikuttavan listan epäiltiin kirjoitetun lyijykynällä, mikä ilmaus ei ole IHOY:n keksimä, vaikka epäilemättä toimistolle voidaan ansio tämänkin synnystä myöntää.

Maikkarin uutisessa on ilmeisesti ensimmäinen nimilista, jossa mukana ovat sekä Lumme että Oksanen.
Uutisen lähteeksi mainitaan Ilveksen tiedote.
Liuta kovia nimiä Ilveksen tukena

Pitikin oikein tarkistaa ketkä tuosta alkuperäisestä nimilistasta jäivät väliin (muistikuvani olivat siis Lumme ja Oksanen) ja maikkarin listassa verrattuna Ilveksen arkistojen viimeisimpään listaan pois ovat jääneet Simo Hirvonen, Hannu Mattila ja Lasse Oksanen.
 

Tarinankertoja

Luottopelaaja
Viestejä
3 365
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

oisko lyijykynämiehet peräsin tästä IS jutusta

Lisäksi lyijykynällä oli kirjoitettu listaan Erkka Westerlundin ja Hannu Mattilan nimet, mutta ne on kumitettu pois, kertoo Iltalehti (netistä ei löydy).
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Hannu Meskanenkin käväisi Ilveksen hallituksen pj:nä ja muistettiin lähinnä omista väännöistään .comin keskustelupalstalla. Pari heittoa häneltäkin.

"Hän (Seppo Hiitelä) on pärjännyt tiukassa paikassa aivan hyvin"
- Ilves oli tukevasti liigajumbona

"Ja minä lupaan että pelastan Ilveksen vaikka yksin jos muista ei siihen ole"

- Erosi dramaattisesti puoli vuotta myöhemmin
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

– Siihen, että heitettäisiin vain kiekkoa pois, ei lähdetä. Ei se meidän nuorta joukkuetta kehitä. Täytyy pystyä pelaamaan kiekkoa.
Juha Pajuoja pelitapamuutoksen jälkeen 28.10.2011

30.10.2011 potkut ja kiekkoa päätyyn urheilumyyjä-utj Hiitelän opein.
 

jalkakynä

Luottopelaaja
Viestejä
1 916
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

VP sanoi:
– Siihen, että heitettäisiin vain kiekkoa pois, ei lähdetä. Ei se meidän nuorta joukkuetta kehitä. Täytyy pystyä pelaamaan kiekkoa.
Juha Pajuoja pelitapamuutoksen jälkeen 28.10.2011

30.10.2011 potkut ja kiekkoa päätyyn urheilumyyjä-utj Hiitelän opein.

Ja muutaman vuoden kuluttua UTJ Pajuoja antaa potkut (tai siis hallitus antaa) Tuokkolalle, tuolle kiekkokontrollin suurelle lähettiläälle. Ja tsadaam Pajuoaja palkkaa (tai siis hallitus palkkaa) kiekon pois heittelyn taktiikaksi Ilvekselle valinneen Kari Heikkilän.

Summa summarum. Mitä mieltä Juha Pajuoja on tänä päivänä pelitavoista?
 

Ilveksenmiäs

Tähtipelaaja
Viestejä
14 096
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

toskala sanoi:
Hannu Meskanenkin käväisi Ilveksen hallituksen pj:nä ja muistettiin lähinnä omista väännöistään .comin keskustelupalstalla. Pari heittoa häneltäkin.

"Hän (Seppo Hiitelä) on pärjännyt tiukassa paikassa aivan hyvin"
- Ilves oli tukevasti liigajumbona

"Ja minä lupaan että pelastan Ilveksen vaikka yksin jos muista ei siihen ole"

- Erosi dramaattisesti puoli vuotta myöhemmin
Ja olisikin pelastanut, mutta Manngardin lakimiesjoukko heitti pihalle. Pelasta siinä sitten jotain...
Ilvestä ei haluta pelastaa, vaan surkea talous on loistava keino sumuttaa ja vetää välistä !
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

jalkakynä sanoi:
Ja muutaman vuoden kuluttua UTJ Pajuoja antaa potkut (tai siis hallitus antaa) Tuokkolalle, tuolle kiekkokontrollin suurelle lähettiläälle. Ja tsadaam Pajuoaja palkkaa (tai siis hallitus palkkaa) kiekon pois heittelyn taktiikaksi Ilvekselle valinneen Kari Heikkilän.

Summa summarum. Mitä mieltä Juha Pajuoja on tänä päivänä pelitavoista?
Niin, ei kai ajassa kovin paljoa ole muuttunut. Iltalehdestäkin löytyy tuota potkuja edeltävää Tappara-peliä ennen aika tutunoloinen lausahdus: "Ilveksen johto on antanut myönnytyksen lisähankinnan tekemiseen, mutta toistaiseksi Hiitelä ei ole löytänyt markkinoilta sopivia ehdokkaita."

Mitä pelitapoihin tulee, niin Tuokkola -kiekko ei ollut kyllä enää loppuvaiheessa kiekkokontrollia nähnytkään. Heikkilä on sentään lähivuosina menestynyt valmentaja, kun taas Seppo Hiitelä ei ollut enää edes valmentaja.

Hidasta on edistys, liekö vika aidassa vai seipäissä...
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

VP sanoi:
jalkakynä sanoi:
Ja muutaman vuoden kuluttua UTJ Pajuoja antaa potkut (tai siis hallitus antaa) Tuokkolalle, tuolle kiekkokontrollin suurelle lähettiläälle. Ja tsadaam Pajuoaja palkkaa (tai siis hallitus palkkaa) kiekon pois heittelyn taktiikaksi Ilvekselle valinneen Kari Heikkilän.

Summa summarum. Mitä mieltä Juha Pajuoja on tänä päivänä pelitavoista?
Niin, ei kai ajassa kovin paljoa ole muuttunut. Iltalehdestäkin löytyy tuota potkuja edeltävää Tappara-peliä ennen aika tutunoloinen lausahdus: "Ilveksen johto on antanut myönnytyksen lisähankinnan tekemiseen, mutta toistaiseksi Hiitelä ei ole löytänyt markkinoilta sopivia ehdokkaita."

Mitä pelitapoihin tulee, niin Tuokkola -kiekko ei ollut kyllä enää loppuvaiheessa kiekkokontrollia nähnytkään. Heikkilä on sentään lähivuosina menestynyt valmentaja, kun taas Seppo Hiitelä ei ollut enää edes valmentaja.

Hidasta on edistys, liekö vika aidassa vai seipäissä...

Niin, tuota kovaa hankintaahan sitten Hiitelä haki ja haki ja lopulta verkkoon tarttui:

SAMULI KIVIMÄKI
 

toskala

Luottopelaaja
Viestejä
8 764
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Taas yksi lisä tähän ketjuun

" Tämä on taloustilanne niin pitkän luennon paikka. Olemme onneksi viimeisen kahden vuoden aikana saaneet sitä parempaan suuntaan. Mutta se ei selviä kahden minuutin puhelun aikana. Osakeannin, myynnin kehittämisen ja rakenteiden muuttamisen kautta me tätä on pikkuhiljaa saatu parempaan suuntaan. Ulkojääpeli, joka on ensi joulukuussa, on viimeinen askel. Siinä onnistumalla me saamme yhtiön takaisin elävien kirjoihin. "

No, voisiko sitä vaikka järjestää oikein erityisen luennon siitä taloustilanteesta. Ei kai sen nyt mitään rakettitiedettä ole kun kerran liikuntatieteiden maisteri Honkalehtokin on paras ihminen sitä tulkitsemaan.

(Joku vähän kyynisempi voisi vaikka huomata että jälleen kerran hankalat kysymykset Ilveksen taloustilanteesta väistetään ja pyritään ohjaamaan huomio muualle, mutta eihän nyt IHOY sellaista harrastaisi) :eek:
 

Torski

Tähtipelaaja
Viestejä
11 076
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

"Olen luvannut, että heti kun Ilves on jaloillaan, niin minä hyppään siitä sivuun."

-Esa Honkalehto
 

VP

Luottopelaaja
Viestejä
5 568
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Baloun sanoi:
"Olen luvannut, että heti kun Ilves on jaloillaan, niin minä hyppään siitä sivuun."

-Esa Honkalehto
Ts. Ilves on ikuisesti polvillaan...
 

IPA50

Rivipelaaja
Viestejä
46
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Olen luvannut, että heti kun Ilves on jaloillaan, niin minä hyppään siitä sivuun."

-Esa Honkalehto

Uurnalehto pyrkii siis kaikin keinoin estämään Ilveksen jaloilleen pääsyn. Muutenhan varma tulolähde poistuisi ja Honkanummen meriiteillä muita töitä ei olisi tarjolla.
 

Robert ja Nollakulma

Luottopelaaja
Viestejä
5 730
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

IPA50 sanoi:
Olen luvannut, että heti kun Ilves on jaloillaan, niin minä hyppään siitä sivuun."

-Esa Honkalehto

Uurnalehto pyrkii siis kaikin keinoin estämään Ilveksen jaloilleen pääsyn. Muutenhan varma tulolähde poistuisi ja Honkanummen meriiteillä muita töitä ei olisi tarjolla.

Vaikka nyt kommentoinkin selvän trollaajan viestiin täytyy yleisesti sanoa, että Ilveksen organisaation takaisin jaloilleen nostaminen olisi kyllä sellainen temppu/meriitti että töitä olisi kyllä varmasti tarjolla monessakin organisaatiossa.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 819
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Ensin ei ollut intoa, mutta onneksi lopulta olikin ihan kivaa:

[quote author="Ylen haastattelu 1.3.2016"]"Meidän yrityksellä on ollut ensin sopimus Ilveksen kanssa ja sen jälkeen minua on pyydetty Ilveksen toimitusjohtajaksi laittamaan sitä kuntoon. Tämä on selvitetty toissasyksynä, en ollut kauhea halukas ryhtymään Ilveksen toimitusjohtajaksi enää uudestaan."
[/quote]- Esa Honkalahti muistelee ensitunnelmia ajalta, jolloin häntä kysyttiin uudelleen Ilves-Hockey Oy:n toimariksi.

[quote author="Ilves.comin haastattelu 18.8.2014"]"On hienoa palata tuttuun porukkaan."[/quote]
- Esa Honkasalo kertoilee tuntojaan otettuaan uudelleen vastaan toimarin hommat Ilves-Hockey Oy:ssä.
 

Tero

Farmipelaaja
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 624
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Muistelen, että urheilujohtajan pestinkin kerrottiin kerrottiin herättäneen laajaa kiinnostusta.
Onneksi valituksi tuli kuitenkin (oman kertomansa mukaan) moneen tehtävään haluttu mies, paikallinen paavoväyrynen, tehokkaalla hakuprosessilla:
"Kun viime viikon lopulla minua kysyttiin urheilutoimenjohtajan tehtäviin, niin asiaa piti yksi yö miettiä."
Ilves-Hockey Oy 28.10.2013: Juha Pajuoja Ilveksen urheilutoimenjohtajaksi
 

Lynx

Uusi Ilves since 2017
Viestejä
991
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

IPA50 sanoi:
Olen luvannut, että heti kun Ilves on jaloillaan, niin minä hyppään siitä sivuun."

-Esa Honkalehto

Minulla tulee tästä Vesan kommentista hakematta tällainen video mieleen. Sivulle, eteen, taakse, taakse, eteen, kivaa vanhalla tutulla porukalla.

https://youtu.be/y2NvAn7ujjw
 

Merkkari

Guest
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

-Voittavaa joukkuetta ei ole tarpeen vahvistaa.
Juha Pajuoja 9.10.16 voitetun Kalpa ottelun jälkeen, jolloin joukkueeseen oli liittynyt Byers ja Sandell loukkaantunut.

Sen jälkeen ei pahemmin enää voittoja tullutkaan ja lopulta joukkue valahti viimeiseksi.
 

Prophet

Luottopelaaja
Viestejä
2 819
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Poiminto toisesta ketjusta:
HeGe41 sanoi:
I-H Oy soutaa toiseen suuntaan: "Ostakaa tuotetta, niin sitten me laitetaan se kyllä kuntoon."

Eihän tuo noin toimi elävässä elämässä.

Yritin kaivella netin syövereistä tätä Honkahongan lausahdusta, mutta ilmeisesti vanha haastattelu on haihtunut Ilveksen sivujen uudistumisen myötä bittiavaruuteen. Onneksi naapurin entiseltä keskustelupalstalta löytyi suora lainaus vuodelta 2006:

[quote author="Esa Honkaheimo vuonna 2006"]"...saadaksemme hankittua tänne yhden maajoukkuetason hyökkääjän, pitää kausikorttimyynnin ja/tai lipunmyynnin kasvaa nykyisestä 15-20 %. Tässä on kova haaste faneille ja kannattajille, mutta lupaan jokaisen yksityiskausikorteista saatavan lisäeuron siirtää suoraan juhlakautemme 2006-07 pelaajabudjettiin eli joukkueeseen!" [/quote]

Tämän olisi voinut heittää myös Essin omaan "ankka-ketjuun", mutta kerätään nyt kaikki kukkaset samaan vaasiin.
 

HekeK

Administrator
Ylläpidon jäsen
Viestejä
5 235
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

Markkinatalouden lainalaisuuksia uhmaten tuota "haastetta" on yksi jos toinen I-H:n kauluspaitajeppe menneinä vuosina viljellyt.

Noudattaakohan Ilves tätä samaa ajatusmallia omia hankintoja tehdessä?
 

MP

Vakiokokoonpanossa
Viestejä
172
Vs: Ilves-Hockey Oy:n kuolemattomat - Mitä tulikaan sanottua?

En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta n. 2,5 vuotta sitten Vesa Kainulainen totesi jotakuinkin näin:

"En oikein ymmärrä, miksi Ilveksen kokoisen pk-yrityksen omistajakuviot herättävät niin suurta kiinnostusta"
 
Ylös