Naiivi?
Onhan tuossa nyt reipasta ylitulkintaa. Jos tosissaan aletaan pohtia isompien kuluttajaryhmien käyttäytymistä urheiluviihteessä, on aiheellista miettiä, onko kulttuuritarjonta teatterit ja konsertit se kasvua hidastava määräävä selittäjä? Olen edelleen sitä mieltä, edes 9k yleisökeskiarvoihin päästäkseen on yritettävä aktivoida kotiinjäävät striimipalveluiden kuluttajat, ylipäänsä passiiviset urheilun seuraajat. Seutukunnalle muuttaneita ja muuttavia, joukkoliikenteen ulkopuolelle jääviä ihmisryhmiä olisi myös jotenkin saatava innostumaan jääkiekkoviihteestä. Tilannetta parantanee tulevaisuudessa laajentuvat ratikkalinjat, samaan aikaan kun lipputuotteen hinnoittelussa keksittäneen uusia parempia oivalluksia, nythän dynaaminen hinnoittelu tuntuu joustavan vain ylöspäin.
Naiiviudesta vielä sen verrran, että eihän tästä nyt kauaa ole kun julistit sarjajärjestelmän viikonloppupainotteisuuden johtuvan siitä että "saadaan myytyä kaljaa". Näinköhän Jyrki Seppäkin liigasatraappina alkaa rukata pelipäiviä myös sunnuntaille, että eri ravitsemuskonsernit saisivat pinkkaa taseisiinsa? Jokereiden mahdollista nousua yleisömäärien vilkastuttajanakin pitää ilmeisesti alkaa pohtia siitä perspektiivistä, kuinka he inspiroivat ihmismassoja dokaamaan.