Tuo kaksi vuotta oli tosiaan vain heitto ja se tulee siitä, että kahtena edellisenä vuonna Ilves on saanut mitalin. Mutta voihan tuon laajentaa vaikka viiteen vuoteen.
Noh, kyllä mun oma näkemys on että "Ilves buumi" alkoi ihan omistajavaihdoksen aikaan, ja siitä mm, Karri Kivikin mainitsi miten siinä keväällä alkoi Kaupungilla näkymään Ilves pipoja sun muuta kelta-vihreetä.
Aikansa siinä meni "uudella Ilveksellä" rakentaa luottamusta kannattajiinsa, että tässä nimenomaan on seura itse kohde, ja sen eteen työn tekeminen, eikä mitkään hyväveli häröilyt jne...
Joskus oon nähny miten ilkutaan "tärkein on jo saavutettu" sanonnalle, mutta ite näen juurikin luottamuksen,perustusten vankan betonoinnin, ja Ilveksen juurruttamisen Tamperelaisuuteen, ja kaikkeen "Ilveksiä yhdessä" tässä tärkeämpänä, kuin yksittäisen mestaruuden. Se,tai ne mestaruudet tulevat kyllä, mutta tärkeimmät asiat pitää ensin olla jo kunnossa, ja nyttenhän ne selkeästi on, ja mahdollisuus mestaruuteen hyvä jo tänä vuonna.
Ilveksen lähtökohtia ei voi verratakkaan moneen muuhun, koska historialla on myös painolastinsa. Toisin sanoen, tiedän että joitain Ilves kannattajia jopa hävetti edellisen Ilves johdon toilailut.
En silti näe että Ilves buumi on johonkin päättynyt, tai päättymässä. Yleisömäärissä Ilvestä ei voi verrata muuhun ku Tapparaan, tosin ilmaiskampanjat vievät silti näppärästi pohjan pois.
Nää kaikki on ihan mun omia näkemyksiä ja päätelmiä, ei absoluuttisia totuuksia.